kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Enjoy your flight!

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок английского языка в 9 классе "Enjoy your flight". Цель: уметь свободно оперировать знаниями по теме “ENJOY YOUR FLIGHT” Задачи: • Обучить необходимому лексическому запасу, используемым грамматическим структурам и разговорным клише по теме; • Развивать готовность учащихся вступать в иноязычное общение для получения необходимой информации; развивать навыки чтения, письма, аудирования, говорения; развивать навыки работы в микрогруппах, навыки взаимоподдержки, взаимо- и самооценки; • Воспитывать культуру поведения в обществе, чувство взаимоуважения, находясь в коллективе.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Enjoy your flight! »

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ «БАЛДАУРЕН»

БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ РЕСПУБЛИКАЛЫҚ

МИНИСТРЛІГІ ОҚУ-САУЫҚТЫРУ ОРТАЛЫҒЫ


БІЛІМ КЕШЕНІ



ПЛАН УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

В 9 «Б» КЛАССЕ

ПО ТЕМЕ ENJOY YOUR FLIGHT

Учитель английского языка

РГКП РУОЦ «Балдаурен»: Полозова С. А.


Место проведения: РУОЦ «Балдаурен»

Организационная форма: работа в разноуровневых микрогруппах

Цель: уметь свободно оперировать знаниями по теме ENJOY YOUR FLIGHT

Задачи:

  • Обучить необходимому лексическому запасу, используемым грамматическим структурам и разговорным клише по теме;

  • Развивать готовность учащихся вступать в иноязычное общение для получения необходимой информации; развивать навыки чтения, письма, аудирования, говорения; развивать навыки работы в микрогруппах, навыки взаимоподдержки, взаимо- и самооценки;

  • Воспитывать культуру поведения в обществе, чувство взаимоуважения, находясь в коллективе.

Тип урока: обобщение и систематизация знаний.

Межпредметная связь: экономика, география, психология, этика.

Средства обеспечения: Active board, flipcharts, slides, карта Великобритании, постеры по теме, записи для аудирования, раздаточный дидактический материал.

Принципы построения урока: интеграция, развитие языковых навыков

Подготовительная работа: работа с литературой в библиотеке, составление плана, подготовка средств обеспечения.

Принципы отбора материала:

1. Доступность. Степень сложности материала определяется уровнем владения учащимися основ английской грамматики и лексики и способностью использовать английский язык как средство познания мира.

2. Преемственность. Материал логично вырастает из всех материалов, включенных в учебники.

3. Социальная значимость. Материал является необходимым для знакомства с действительностью страны изучаемого языка, для формирования мировоззрения, совершенствования владения английским языком и для последующего оперирования полученными знаниями при включении в диалог культур, то есть для реализации современного метода творчески и коммуникативно-ориентированного обучения иностранным языкам.


Структура урока:

I. Организационный момент

II. Основная часть

III. Итоги урока

Ход урока:

FLIPCHARTS, SLIDES


I. Организационный момент

1. Приветствие

2. Сообщение темы и цели урока

3. Деление класса на 3 микрогруппы по уровням

обученности:

1 группа – 1 уровень – А – ученический.

2 группа – 2 уровень – В – алгоритмический.

3 группа – 3 уровень – С – эвристический.

4. Назначение консультантов-координаторов в микрогруппах.


II. Основная часть

1. Brain Storm (Мозговой Штурм – ассоциации со словом “TRANSPORT”)


TRAIN

CAR, BUS TRANSPORT SHIP, BOAT

PLANE


2. Phonetic and Speech Drill (фонетическая и лексическая зарядка)

Give some words and phrases connected with the topics:

1. BOOKING A TICKET – ЗАКАЗ БИЛЕТА.

2. AT THE AIRPORT – В АЭРОПОРТУ.

3. ON BOARD OF THE PLANE – В САМОЛЕТЕ.

4. LUGGAGE – БАГАЖ.

5. SECURITY CHECK – СЛУЖБА ОБЕСПЕЧЕНИЯ БЕЗОПАСНОСТИ

ПОЛЕТОВ.


3. Work with topical cards


3.1. Какое из данных утверждений соответствует теме:

BOOKING A TICKET – ЗАКАЗ БИЛЕТА.

(1 группа – 1 уровень – А – ученический)

BOOKING A TICKET

Statement

Correct Answer

1

A) Where can I book a plane ticket?

B) Could you bring me a pillow?


A

2

A) I’d like a blanket

B) I’d like to make a reservation on the morning

flight

B

3

A) Is this my seat?

B) Is this a direct flight?


B

4

A) What airport do we land at?

B) At what altitude are we going to fly?


A

5

A) I’d like to travel first class open return, please

B) I’m airsick


A

6

A) Should I put all my luggage over here?

B) When should I be at the airport?


B

7

A) Can I make a reservation by the phone?

B) Could you step through here?


A

8

A) Where is the check-in counter?

B) Where is the departure time given?


B

9

A) Help me put my seat back, please

B) How long is this ticket valid?


B

10

A) How long does it take to get there?

B) Have they already announced the boarding?


A

Answers: 1A 2B 3B 4A 5A 6B 7A 8B 9B 10A


3.2. Найдите правильный ответ.

(2 группа – 2 уровень – В – алгоритмический)

Questions

Answers


1

Is this my seat?


The boarding hasn’t already announced

A

2

Can I make a reservation by the phone?

I’d like a blanket

B

3

Have they already announced the boarding?

You can book your ticket

by phone

C

4

What would you like?


Help me put my seat back, please

D

5

What can I do for you?


No, it isn’t

E

6

How long does it take to get there?

Turn to the right, please

F

7

Where is the check-in counter?


In London

G

8

What airport do we land at?


I’d like to travel first class open return, please

H

9

What class are you going to fly?

You should be at the airport 2 hours before the departure?

I

10

When should I be at the airport?


It takes you 2 hours to get there

J

Answers: 1E 2C 3A 4B 5D 6J 7F 8G 9H 10I


3.3. Распределите данные фразы и выражения по тематике:

по 3 предложения на каждую тему.

1. BOOKING A TICKET – ЗАКАЗ БИЛЕТА.

2. AT THE AIRPORT – В АЭРОПОРТУ.

3. ON BOARD OF THE PLANE – В САМОЛЕТЕ.

4. LUGGAGE – БАГАЖ.

5. SECURITY CHECK – СЛУЖБА ОБЕСПЕЧЕНИЯ БЕЗОПАСНОСТИ

ПОЛЕТОВ.



(3 группа – 3 уровень – С – эвристический)

1

I’d like to make a reservation on the morning flight to New York

2

At what altitude are we going to fly?

3

Where is the check-in counter?

4

I have six pieces of luggage

5

These are my suitcases over there

6

Are you wearing any metal?

7

What gate to the flight number 345?

8

Where can I book a plane ticket

9

Please, put all your luggage over here

10

When are we to land?

11

I’m afraid you’ll have to take it off and step through again

12

Have they already announced the boarding?

13

I want a porter

14

Help me put my seat back, please

15

I want to go economy

Answers:

1. BOOKING A TICKET – ЗАКАЗ БИЛЕТА: 1, 8, 15

2. AT THE AIRPORT – В АЭРОПОРТУ: 3, 7, 12

3. ON BOARD OF THE PLANE – В САМОЛЕТЕ: 2, 10, 14

4. LUGGAGE – БАГАЖ: 4, 5, 13

5. SECURITY CHECK – СЛУЖБА ОБЕСПЕЧЕНИЯ БЕЗОПАСНОСТИ ПОЛЕТОВ: 6, 9, 11


4. Listen to the airport announcements and complete the chart.

4.1. (A – 1 уровень) – GATE NUMBER

(B – 2 уровень) – DESTINATION and GATE NUMBER

(C – 3 уровень) – FLIGHT NUMBER, DESTINATION and GATE NUMBER



FLIGHT

NUMBER


DESTINATION


GATE

NUMBER


REMARK


B


A


5


1


6


GENEVA


14


LAST CALL



S


K







LAST CALL



A


F







DELAYED

30 min



L


H







NOW BOARDING



V



S







NOW BOARDING





Listening

This is flight information for today, 24 June. British Airways flight BA 516 to Geneva at gate 14, last call. Flight BA 516 to Geneva, last call, gate 14.

Scandinavian Airlines flight SK 832 to Frankfurt at gate 7, last call. Flight SK 832 to Frankfurt, last call, gate 7.

Air France flight AF 472 to Amsterdam is delayed thirty minutes. Flight AF 472 to Amsterdam, delayed thirty minutes.

Lufthansa flight LH 309 to Miami, now boarding at gate 32. Flight LH 309 to Miami now boarding at gate 32.

Virgin flight VS 876 to New York, now boarding at gate 20. Flight VS 876 now boarding at gate 20.

Passengers are reminded to keep their luggage with them at all times. Thank you.


4.2.. Where do you go first when you travel by plane? Put these places in correct order.

Write 1-5 on the left.

____ passport control ____

____ baggage reclaim ____

__1_ the check-in desk ____

____ the plane ____

____ the arrival hall ____

____ the departure lounge _a__

Answers:

1 - the check-in desk

2 - passport control

3 - the departure lounge

4 - the plane

5 - the arrival hall

6 - baggage reclaim


4.3.. Read and listen to the conversations. Where are they?

Write the letter next to correct place on the right.

____ passport control ____

____ baggage reclaim ____

__1_ the check-in desk ____

____ the plane ____

____ the arrival hall ____

____ the departure lounge _a__

a A: Ah!... BA 476 to Madrid. That’s our flight.

B: Was it gate 4 or 14?

A: I couldn’t hear. I think it was 4.

B: Ssssh! There it is again. It is gate 4

A: OK. Come on!


b A: Can I see your passport, please?

B: Yes, of course. Here you are.

A: Thank you very much. That’s fine.


c А: Can I have your ticket, please?

B: Yes, of course. Here you are.

A: Do you have just one suitcase?

B: Yes. This bag is hand luggage.

A: That’s fine. Smoking or non-smoking?

B: Non-smoking, please. Oh… and can I have a seat next to the window?

A: Yes. That’s OK. Here is your boarding pass. Have a nice flight!


d A: Can I have your tray please, madam?

B: Yes. Here you are.

A: Thank you. And can you fasten your seat belt? We land in ten minutes.

B: Yes, of course.


e A: Excuse me. I think that’s my suitcase.

B: I’m sorry. My suitcase is red, too.

A: Is this yours?

B: Yes, it is. Thank you very much.


f A: Hello. Are you Marie-Therese Scherer from Switzerland?

B: Yes, I am. Are you Mr. and Mrs. Barnes?

A: Yes, we are. Welcome to England, Marie-Therese. Was your flight good?

B: Yes, it was, but I don’t like flying.

C: Never mind. You’re here safely now. Come on, the car’s outside.


Answers:

a - the departure lounge

b - passport control

c - the check-in desk

d - the plane

e - baggage reclaim

f - the arrival hall

4.4. Listen to some of the lines from the conversations.

You can use your own ideas.

Listening

  1. Was it Gate 4 or 14?

  2. Can I see your passport, please?

  3. Smoking or non-smoking?

  4. Can I have your tray please, madam?

  5. Excuse me. I think that’s my suitcase.

  6. Welcome to England! Was your flight good?


5. Work in groups

5.1. (A – 1 уровень) – True or False Questions – “At the airport”

– Excuse me… Are you Mr. Cartwright?

– Yes.

– I’m Ardak Batkuldin, from TST Systems. How do you do?

– How do you do?

– Have I kept you waiting?

– Oh, no…the plane’s just arrived. Thank you for coming to meet me.

– Not at all. Did you have a good trip?

– Yes, thank you. I was a bit airsick, but now I’m O.K.

– My car’s just outside the airport. My driver will take your suitcase.

– Thank you.


Statement

True

False

1

The name of the man from the plane is Mr. Smyth




2

The name of the man in the airport is Mr. Batkuldin




3

Mr. Cartwright is from TST Systems




4

Mr. Cartwright was waiting for a long time




5

The plane’s just arrived




6

Mr. Cartwright had a very bad trip




7

Mr. Cartwright was a bit airsick




8

Mr. Batkuldin has come to the airport by bus




9

Mr. Batkuldin has come to the airport by car




10

The porter will take Mr. Cartwright’s suitcase




Answers: 1F 2T 3F 4F 5T 6F 7T 8F 9T 10F


5.2. (В – 2 уровень) – Put in correct way – “Buying a ticket”

  • 1 Good morning. What can I do for you?

  • 2 I want to fly to London. Are there any seats available on Wednesday, next week?

  • Are you flying alone, sir?

  • Economy.

  • It’s one hundred and fifty-five dollars, including airport taxes.

  • May I pay in cash?

  • Yes.

  • What class?

  • Just a moment, sir… I’ll check…yeah…there are a few seats left.

  • Fine.

  • What’s your name, sir?

  • Fedor Urbanovich.

  • O.K. How much is it?

  • As a rule, we sell return tickets. You can buy an open return.

  • Certainly, sir. Here you are. Flight PS501.

  • What time is the flight due to depart?

  • And what time does it arrive in London?

  • It leaves at 8.55 a.m., but you must check in one hour prior to departure, sir.

  • 19 10.30 local time. There’s time difference, you know.

  • 20 Thank you very much.





Answers:Buying a ticket”:

  • 1 Good morning. What can I do for you?

  • 2 I want to fly to London. Are there any seats available on Wednesday, next week?

  • 3 Are you flying alone, sir?

  • 4 Yes.

  • 5 What class?

  • 6 Economy.

  • 7 Just a moment, sir… I’ll check…yeah…there are a few seats left.

  • 8 Fine.

  • 9 What’s your name, sir?

  • 10 Fedor Urbanovich.

  • 11 As a rule, we sell return tickets. You can buy an open return.

  • 12 O.K. How much is it?

  • 13 It’s one hundred and fifty-five dollars, including airport taxes.

  • 14 May I pay in cash?

  • 15 Certainly, sir. Here you are. Flight PS501.

  • 16 What time is the flight due to depart?

  • 17 It leaves at 8.55 a.m., but you must check in one hour prior to departure, sir.

  • 18 And what time does it arrive in London?

  • 19 10.30 local time. There’s time difference, you know.

  • 20 Thank you very much.

5.3. (C – 3 уровень) – Represent the Dialogue – Role-play

At the passport and customs desk”

– Your passport, please. How long are you planning to stay in the country?

  • Three weeks. Could I prolong my entrance visa in case of necessity?

  • Sure. The receiving party shall take care of it.

  • Can you put your bags on the table, and your customs form, please.

  • How much do they weigh?

  • 23 kilos. I’m sorry, but you’ll have to pay an excess luggage charge.

  • Oh! It’s only three kilos overweight

  • Yes, sir…that’s $6…Thank you. Have you anything to declare?

  • Pardon?

  • Alcohol, cigarettes, fresh fruit, plants…?

  • Uh, no.

  • Open your suitcase, please. Any gifts?

  • Only one bottle of wine.

  • All right. It’s duty free. As you probably know, it’s forbidden to bring in more than two bottles of alcohol and two blocks of cigarettes to England. And no limitations as to currency. Here’s your form.

  • Thank you.

  • Not at all. Next please.

III. Итоги урока

1. Questions – Answers (вопросы – ответы)

2. Reflection (Today I have known …, It was hard for me …, It was easy for me …, It was interesting for me to know …) – (Сегодня я узнал …, Мне было трудно …, Мне было легко …, Мне было интересно …)

2. Self-marks (самооценки) Учащиеся выставляют самооценки, учитель может вносить свои корректировки при выставлении оценки.

NAMES

STUDENT’S MARK

TEACHER’S MARK

1.



2.




В ПОМОЩЬ УЧИТЕЛЮ

ENJOY YOUR FLIGHT”

ПУТЕШЕСТВИЕ НА САМОЛЕТЕ

1. Airline – авиалиния

2. Air terminal – аэровокзал

3. Airport – аэропорт

4. Baggage claim check – багажная квитанция

5. Security – безопасность

6. Ticket – билет

7. Round-trip ticket – билет «туда и обратно»

8. Open return ticket – билет с открытой датой вылета обратно

9. Reservation – бронь

10. Lost and Found – бюро находок

11. Overweight – вес лишний

12. Check in-time – время регистрации

13. Gate – выход на посадку

14. Window – иллюминатор

15. Delay – задержка

16. Baggage claim area – зал выдачи багажа

17. Concourse – зал ожидания

18. Carry-on luggage – кладь ручная

19. Captain – командир корабля

20. Elevator Am/lift – лифт

21. Seat – место

22. Porter – носильщик

23. Stop-over – остановка в пути (с правом использования того же билета)

24. Departure – отправление

25. Line (Am)/queue – очередь

26. Confirmation – подтверждение

27. Boarding – посадка

28. Arrival – прибытие

29. Aisle – проход

30. Schedule/time table – расписание, график

31. Flight – рейс

32. Seat belts – ремни безопасности

33. Cabin – салон

34. Plane – самолет

35. Counter – стойка

36. Check in-counter – стойка регистрации


37. Stewardess стюардесса

38. Air-hostess


39. Boarding pass – талон посадочный

40. Gangway – трап


41. Bathroom

42. Restroom (Am) туалет

43. Toilet


44. Level – уровень

45. Crew – экипаж

46. Escalator – эскалатор

47. Floor – этаж

48. Check the baggage – сдавать багаж

49. Be airsick – страдать воздушной болезнью

50. To book a ticket – заказать билет







BOOKING A TICKET

ЗАКАЗ БИЛЕТА

  • Where can I book a plane ticket? – где можно забронировать билет на самолет?

  • I’d like to… – я бы хотел…

    • make a reservation on the morning flight to… – заказать билет на утренний рейс

    • confirm my reservation – подтвердить рейс

  • What flights do you have for? – какие есть рейсы на…?

  • When is the nearest flight to…? – какой ближайший рейс на …?

  • Are there any planes to Moscow on Sunday? – есть ли самолеты на Москву в воскресенье?

  • Is this a direct flight? – это прямой рейс?

  • What airport do we land at? – в каком аэропорту посадка?

  • I’d like to travel first (second) class open return, please – я бы хотел(а) билет в первый (второй) класс с возвратом в любое время

  • I’d prefer the morning – я предпочел бы утренний рейс

  • I want to go economy – мне нужен билет туркласса

  • What else ought I to know? – что еще мне необходимо знать?

  • How do I get to the airport? – как добраться до аэропорта?

  • When should I be at the airport? – когда я должен быть в аэропорту?


AT THE AIRPORT

В АЭРОПОРТУ

  • Can you tell me where the check-in-counter is? – где находится стойка для регистрации?

  • Have they already announced? – уже объявили…?

  • check in – регистрацию

  • boarding – посадку

    • What gate to the flight number…? – какой выход к рейсу…?

    • Here is my … – вот мой…

      • ticket – билет

      • passport – паспорт

      • baggage/luggage – багаж

  • May I take this bag with me? – я могу взять эту сумку с собой?

  • How much weight am I allowed on board the plane? – сколько килограммов багажа можно с собой провозить?

  • How much is overweight? – сколько надо платить за лишний вес?

  • Where is…? – где…

    • the duty-free shop – магазин беспошлинной торговли?

    • newsstand? – газетный киоск?

    • concession area? – зал, где можно перекусить?


ON BOARD OF THE PLANE

В САМОЛЕТЕ

  • Where is my seat, please? – скажите, пожалуйста, где мое место?

  • At what altitude are we going to fly? – на какой высоте мы будем лететь?

  • What is the fling time? – сколько времени длится полет?

  • Please, help me to fasten the belt – помогите, пожалуйста, застегнуть ремень

  • Could you bring me…? – принесите пожалуйста…

  • a pillow – подушку

  • a blanket – одеяло

  • orange juice – апельсиновый сок

  • a bottle of white (red) wine – белое (красное) вино

  • beer – пиво

  • a cup of tea – чай

  • a cup of coffee – кофе

  • some mineral water – минеральной воды

    • What’s the New York airport we’ll arrive at? – в каком аэропорту в Нью-Йорке мы приземлимся?

    • When are we to land? – когда мы должны приземлиться?

    • Help me put my seat back, please – помогите мне, пожалуйста, откинуть кресло

    • I don’t feel well – мне плохо

    • I’m sick – меня тошнит

    • It’s over – все прошло

    • Thank you – спасибо



LUGGAGE

БАГАЖ


  • Here is my luggage: – вот мой багаж

  • a suitcase – чемодан

  • two suitcases – два чемодана

  • two bags – две сумки

    • All this luggage is mine – весь этот багаж мой

    • I have six pieces of luggage – у меня 6 мест багажа

    • These are my suitcases over there – вот это мои чемоданы

    • I’ve got a lot of luggage. I want a porter – у меня много вещей. Мне нужен носильщик

    • Where do I claim my luggage? – где выдача багажа?

    • Here is my luggage label/ticket/receipt – вот моя багажная квитанция

    • Here are my luggage claim checks – вот мои бирки на получение багажа

    • May I get my luggage? – я могу забрать свой багаж?

    • Take this to… - отнесите это в …

  • the car – машину

  • the carriage - вагон

  • the compartment – купе


TICKET

БИЛЕТ

  • Can I make a reservation by the phone? – могу я заказать билет по телефону?

  • Could you book a ticket for me? – не могли бы вы забронировать мне билет?

  • I go by train – я еду поездом

  • I go by plane – я лечу самолетом

  • Please, give me – дайте мне…

  • a first (second) class ticket to …– один билет 1-го (2-го) класса до…

  • a sleeping berth to…– спальное место до…

  • one return (round trip-Am) ticket to…– один билет до и обратно

    • Where is the departure time given? – где указано время отправления (вылета)?

    • How long is this ticket valid? – какое время действителен билет?

    • Which train is faster? – какой поезд идет быстрее?

    • How long does it take to get there? – сколько туда ехать?

    • How much can one take free of charge? – сколько можно бесплатно провезти багажа?

    • How much should I pay for the excess weight? – сколько нужно доплатить за лишний вес

    • Where can I have my luggage registered? – где оформляется багаж?

    • I’ve got only hand luggage – у меня только ручная кладь

    • I’ve got only a brief case and umbrella – у меня только дипломат и зонт

    • I’d like to insure the luggage for…dollars (pounds) – я хотел бы застраховать багаж на… долларов (фунтов)

    • I’d like to leave/check (Am) – я хотела бы сдать в камеру хранения…

  • this suitcase – этот чемодан

  • this box – эту коробку

  • this package – этот пакет


SECURITY CHECK

СЛУЖБА ОБЕСПЕЧЕНИЯ БЕЗОПАСНОСТИ ПОЛЕТОВ


  • Are you wearing any metal? – у вас при себе есть что-нибудь металлическое?

  • Please, put all your luggage over here – прошу всю ручную кладь поставить сюда

  • Please, step through here – пройдите здесь

  • I’m afraid you’ll have to take it off and step through again – боюсь, придется это снять и пройти еще раз



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 9 класс

Скачать
Enjoy your flight!

Автор: Полозова Светлана Анатольевна

Дата: 05.12.2014

Номер свидетельства: 139569

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(31) "‘’Enjoy your flights’’ "
    ["seo_title"] => string(18) "enjoy-your-flights"
    ["file_id"] => string(6) "166853"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1422994556"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(109) "обобщающий урок по английскому языку в 8 классе «Flight to Britain» "
    ["seo_title"] => string(75) "obobshchaiushchii-urok-po-anghliiskomu-iazyku-v-8-klassie-flight-to-britain"
    ["file_id"] => string(6) "199541"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1428591482"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(51) "Урок-игра "Travelling along Great Britain" "
    ["seo_title"] => string(41) "urok-ighra-travelling-along-great-britain"
    ["file_id"] => string(6) "164823"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1422706422"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(95) "Конспект урока английского языка 9 класс "Сhoosing a career""
    ["seo_title"] => string(59) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_9_klass_shoosing_a_career"
    ["file_id"] => string(6) "476275"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1535048122"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(217) "План-конспект урока по теме "Travelling",построенный с использованием метода проектов и с учетом регионального компонента. "
    ["seo_title"] => string(132) "plan-konspiekt-uroka-po-tiemie-travelling-postroiennyi-s-ispol-zovaniiem-mietoda-proiektov-i-s-uchietom-rieghional-nogho-komponienta"
    ["file_id"] => string(6) "146213"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1419111726"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства