содействовать повышению уровня мотивации через средства обучения
Тип урока: урок изучения и первичного закрепления новых знаний и способов действия
Ходурока
1. Оргмомент
Good morning, everybody!
Let’s begin our lesson now.
Is everybody ready to start?
I hope you are all ready for your English lesson.
I think we can start now.
Now we can get down to work.
2. Речеваязарядка
How are you today?
How are you getting on?
How’s life?
How are things with you?
Are you feeling better today?
That’s nice to hear.
I hope you are all feeling well.
4. Введениеновогограмматическогоматериала
Let`s read the information about articles. Be ready to answer the questions. Read them.
С чем связано отсутствие данной части речи в русском языке? Назовите слова, которые являются «артиклями». От какого слова произошло каждое из них? С какой категорией связано понятие «артикль»? Каково основное правило при выборе артиклей?
Presentation
Slide 1,2,3
6.Первичное закрепление грамматического материала
Фронтальная беседа
Slide 5
С чем связано отсутствие данной части речи в русском языке? Назовите слова, которые являются «артиклями». От какого слова произошло каждое из них? С какой категорией связано понятие «артикль»? Каково основное правило при выборе артиклей? Назовите алгоритм действий при выборе артикля.
Заучиваниерифмованногоправила
Let`s learn by heart the rules about “Article”. Answer the question: What is the difference between “a” and “an”?
Slide 6
Есть в английском языке два артикля “a/an” и “the”,
Коль в единственном числе существительное – “a”,
Перед гласной без проблем мы употребляем – “an”,
Если во второй раз в тексте существительное встретил,
Ты не ставь артикль “a”,
А поставь ты только “the”,
Постарайся все понять,
Без ошибок написать!
Работа с сигнальными карточками. Работа по алгоритму.
Slide 7
Fill in “a”, “an” or “the”. Explain your choice.
Example: I know a doctor.(Существительное «doctor» в единственном числе употребляется впервые, исчисляемое, начинается с согласной буквы)
1)I know … doctor.- … doctor is nice. 2)I know … teacher.- … teacher is wise. 3)I know … girl.- … girl is pretty. 4)I know … boy.- … boy is witty.
Key: I know a doctor.- The doctor is nice. I know a teacher.- The teacher is wise. I know a girl.- The girl is pretty. I know a boy.- The boy is witty.
7.Физкультминутка
8.Развитиеграмматическихнавыков
Open your textbook. Let`s do exersice number 42 page 92. Work chain by chain. Write down the sentences into your notebook. Be ready give me your notebook for mark.
9.Контрольусвоенияграмматическогоматериала
Read the sentences and find 5 mistakes, write them, then give your notebooks to your classmate, check up his/her work put the mark
There are a foxes in the forest.
I have a orange elephant.
What is this? It is book.
F. Chopin was an composer.
My brother is a doctor.
I have one a brother and two sisters.
Let`s check. Look at the blackboard, please. And compare