kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

An example to follow

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок, способствующий развитию творчества учащихся

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«An example to follow»

Класс: 7

Тема: «An example to follow »

Цель:

познавательный аспект - знакомство с личностями, которых британские школьники называют своими героями;


учебный аспект - совершенствование речевых навыков и формирование умения строить придаточные предложения с союзами who, whose;

сопутствующая задача – развитие умения воспринимать на слух информацию с общим охватом содержания;


развивающий аспект - развитие способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия;


воспитательный аспект - формирование представления о том, кто может быть назван настоящим героем.


Речевой материал:

основной: brave, legendary, skilful, selfless, well--mannered, heroic, to admire, to respect, to adore, to develop, to be proud of, to treat, to commemorate, a leader, an inventor, a scientist, an astronaut, a cosmonaut, a hero, an achievement, to win, a battle, to orbit the Earth, a contest, a championship, an action, courage.

дополнительный:

Оснащение: все компоненты УМК В. П. Кузовлева 7 класс, кроссворд, карточки, магнитофон.


Ход урока:

  1. Организационный момент.


  • Good morning, children!

  • Nice to see you!

  • How are you?

  • Who’s on duty today?

  • What date is it today?

  • What day of the week is it today?

  • Who is absent today?


Look at the blackboard and read the theme of our lesson:

“ Do you have an example to follow?”

- What do you think what will we do at our lesson today?

P: I think we’ll learn more about heroes.

P: To my mind we’ll get acquainted with new grammar rules and words.

P: I think we’ll talk about heroes using whose, who.



II.Основная часть.

1) Работа с лексикой урока.

Find the word that doesn’t belong:

  1. A doctor, a cosmonaut, an engineer, a leader.

    1. To build, to spend, to decorate, to design.

    2. A scientist, a cosmonaut, a disease, a leader, an astronaut.

    3. A century, a disease, trouble, courage, a hero.

    4. To invent, to treat, to commemorate, to win, a machine.

    5. To admire, to hate, to love, to like, to respect, to be proud of.

2) Answer the questions:

    1. Have you got an example to follow? What’s his name?

    2. What kind of person is he/she?

    3. What did he/she do?

    4. What is your attitude to this person?

    5. What is he/she?


3) Listen to your classmates attentively and fill in the following table. (Ученики рассказывают подготовленные дома сообщения о своих кумирах )

For example: I think real heroes are people who can win the championship or Olympic Games. They are brave, skilful and selfless. My hero is Roman Kostomarov. He is an ice dancer. He is the person who won many gold medals. He is very attractive and clever.




In Russia


In Great Britain

Famous people



Their professions



Their achievements, actions, inventions




4)Can you think of a sinquan? ( Работа в группах)

For example: Gagarin

Brave, famous

Working hard, training, going to space

We are very proud of him

A hero.

Nelson Kostomarov

Courageous, skilful Skilful, selfless

Fighting, winning, defending Training, winning, skating

The British admire him He is an example to follow

An admiral. A champion.


Физкультминутка:


-Stand up! Hands forward, back, in front, to the sides!

-Bend left, bend right!

-Bend forward, stand straight! Sit down!


5)Работа по карточкам.

Make up one sentence using whose or who:

  1. Admiral Nelson is the greatest national hero. He won the important battle at Trafalgar.

  2. George Washington was a general and a politician. His actions made him the first President of the USA.

  3. Sir Stewart Duke-Elder was a famous eye doctor. He treated very serious diseases and helped people in trouble.

  4. Charles Babbage invented a calculating machine. His ideas were used to build the first electronic computer.

  5. Charles Dickens is a great British writer. His books are read all over the world.

6)Работа с учебником. Here are some other examples. What are these people famous for? Match the two parts and make up one sentence.

Textbook. Exercise 3, p.132


Решение кроссворда.

People of different professions can be your hero. What are these professions? Find them in this crossword.


c

o

S

m

o

n

a

u

t


a

C

t

o

r



w

a

r

r

I

o

r


d

a

n

c

E

r



s

i

N

g

e

r

s

p

o

r

T

s

m

a

n



p

o

l

I

t

i

c

i

a

n


m

u

S

i

c

i

a

n


a

r

c

h

i

T

e

c

t











1. Y.Gagarin.

  1. S. Bezrukov

3. H. Nelson.

4. G.Ulanova

5. N. Baskov.

6. D. Beckham.

7. V. Putin

8. The Beatles.

  1. Z. Tzeretelli

III .Подведение итогов.1) What have you learnt at the lesson?

During today's lesson I have got acquainted with..

found out …

learnt…

revised…

Оценивание.

The lesson is over. Thank you. See you at the next lesson.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс

Скачать
An example to follow

Автор: Худайбердина Рита Гумаровна

Дата: 01.02.2017

Номер свидетельства: 386547

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(204) "Технологическая карта урока английского языка:  по учебнику В. П. Кузовлева - 7 класс по теме " Do you need an example to follow?" "
    ["seo_title"] => string(134) "tiekhnologhichieskaia-karta-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-uchiebniku-v-p-kuzovlieva-7-klass-po-tiemie-do-you-need-an-example-to-follow"
    ["file_id"] => string(6) "125664"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1415028542"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(36) "сборник упражнений "
    ["seo_title"] => string(20) "sbornik-uprazhnienii"
    ["file_id"] => string(6) "110833"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1406693783"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(83) "Методическая разработка урока "Who can you call a hero?""
    ["seo_title"] => string(57) "mietodichieskaia-razrabotka-uroka-who-can-you-call-a-hero"
    ["file_id"] => string(6) "250198"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1447055252"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(34) "The theme: RADIO AND TV IN MY LIFE"
    ["seo_title"] => string(33) "the_theme_radio_and_tv_in_my_life"
    ["file_id"] => string(6) "365252"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1480752864"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(25) "Theme: Priority organizer"
    ["seo_title"] => string(24) "theme_priority_organizer"
    ["file_id"] => string(6) "547123"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1587226222"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства