Мотивационно- побудительный Организационно- поисковый | Создание коллаборативной среды. Look at the board. What can you see? Yes, it’s the sun. Look how it smiles at us. Let’s smile to each other. Take the ropes you like. They are bound. Let’s sing the song (PB p. 41 Ex. 4) using musical instruments (maracas, tambourine). At home you had to make the weather forecast predictions. Let’s check up your predictions using the internet. Take the sun if you are right. Looking at the board you can see a crossword I will show you the pictures and you will answer. Today the theme of our lesson is “All Seasons”. We will speak about the seasons, moths, clothes, weather. Let’s make 4 groups using our active vocabulary. You can see 4 boxes. Now you have to draw as many associations for the seasons as you can. I will give 5 minutes. Let’s divide your teams into pairs. Discuss the cards and make the dialogues. Estimate your partner. Give him/her the sun. Let’s have a rest. We will make «Circle Massage». At the walls you can see the seasons. These are season’s stations. Travel from one station to another one while you can hear music. When music stops you have to tell about the station you have stopped. During your travelling make the massage. What 4 seasons can you name? Name them one by one. We have 4 groups “Winter”, “Spring”, “Autumn”, “Summer”. Now you have to make a poster about your season and tell about it, using the sheme. Choose the leader, the timekeeper, the persons who will be responsible for the pictures, for gluing them. | Улыбаются друг другу, делятся на группы при помощи веревочек, связанных между собой, исполняют песню с использованием музыкальных инструментов Проверяют с интернетом прогноз погоды, сделанный ими заранее, дают себе оценку (солнышки) Отгадывают анимированный кроссворд и выводят тему урока Делятся на группы при помощи активной лексики урока, рисуют ассоциации к 4 временам года и кладут в корзинки Взаимооценивание (подсчет количества правильных ответов, победившие команды получают веселые солнышки Cоставляют диалоги о временах года, одежде, погоде в зависимости от уровня A,B,C. Взаимооценивание Под музыку идут друг за другом, положа руки на плечи друг другу и делая массаж, как только музыка останавливается, ученики начинают обсуждать рисунок, возле которого они остановились Деление на группы, распределение ролей, создание постеров на определенное время года, их защита, разработка критериев |