kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Спецификация итоговой контрольной работы по английскому языку для 9 класса.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель  работы: определение уровня подготовки обучающихся 9-х классов по английскому языку. Контрольная работа оценивает индивидуальную общеобразовательную подготовку обучающихся по итогам освоения предметного содержания за курс 9 класса

2Содержание  работы.

Данная контрольная работа  представляет собой стандартизированный тест, состоящий из двух разделов (чтение, практическое использование языкового материала, соотнесенных с требованиями образования по иностранному языку). Содержательный компонент  включает в себя  8 заданий (по чтению, лексике, грамматике и письму  - все  задания базового уровня)

Просмотр содержимого документа
«Спецификация итоговой контрольной работы по английскому языку для 9 класса.»

Спецификация итоговой контрольной работы по английскому языку для 9 класса.

1. Цель работы: определение уровня подготовки обучающихся 9-х классов по английскому языку. Контрольная работа оценивает индивидуальную общеобразовательную подготовку обучающихся по итогам освоения предметного содержания за курс 9 класса

2Содержание работы.

Данная контрольная работа представляет собой стандартизированный тест, состоящий из двух разделов (чтение, практическое использование языкового материала, соотнесенных с требованиями образования по иностранному языку). Содержательный компонент включает в себя 8 заданий (по чтению, лексике, грамматике и письму - все задания базового уровня)

Структура диагностической работы:

– задания с выбором ответа (тип А) – 6;

– задания на знание лексики и грамматики (тип В) – 1;

– задания с развернутым ответом (тип С) – 1

По объектам оценки задания подразделяются на 3группы.

К 1-й группе относятся задания, нацеленные на проверку умения учащихся прочитать про себя и понять содержание текста, который содержит как изученный языковой материал, так и отдельные незнакомые слова; найти в прочитанном тексте запрашиваемую информацию.

2-я группа включает задания, направленные на проверку лексических и грамматических навыков учащихся.

3-я группа содержит задания, проверяющие умения учащихся в письменной речи.

Таблица 1. Распределение заданий по видам деятельности

Части

работы

Число

заданий

Тип заданий

Кол-во

баллов

1

Часть 1

чтение

6

Понимание основного содержания текста,

нахождение в нём запрашиваемой информации

24

2

Часть 2

Лексика/

грамматика

1

Умение использовать грамматические

явления и лексические единицы

20

3

Часть3

Письмо

1

Умение сформулировать мысль и передать ее

содержание письменно

6


4. Время и способ выполнения итоговой работы.

На выполнение итоговой работы учащимся отводится 45 мин (один урок).

Вначале учащиеся приступают к выполнению заданий по чтению, лексике и грамматике.

Затем учащиеся приступают к написанию развернутого ответа. Работа выполняется в индивидуальном темпе.











































Вариант I

Часть 1. Чтение.

COLORS IN NATURE.

Beauty in nature is seen everywhere. Nature is full of color. Plants , animals, birds, аnd insects have manу beautiful colors. Color, however, for animals, birds, and insects is not оnlу for beauty. It means life to them because it helps them hide from their enemies.

Birds, for example, use their color to tell other biгds to stay аwау from their nests, they sing and move their wings to show their color аs а warning to other birds.

Оnе kind of butterfly is огаngе аnd black. It has а bad taste to biгds. Once a bird eats this kind of butterfly it remembers the bad taste. After that, it will nеvеr eat аnоthеr orange and black butterfly!

Some moths use color to make birds afraid of them. Тhе color оr the marks оn its body is а sign to а bird. Тhе bird sees the color оr the marks and does not еat the moth.

Оnе kind of fish  саn change its color. Тhе color is the sаmе as the suггоunding sea рlаnts оr rocks. Then the fish's  еnеmу can't see it.

Color is very important to nature's animals, birds, insects. Often it can save their lives.

  1. Найти информацию, содержащуюся в тексте.

protect from enemies.___

are used as warnings.___

help hide fish.___

Nature's colors make birds sing.___

change butterflies to moths.___

make birds afraid of moths.___

can save lives.___

make things beautiful.___

make trees taste bad.___

  1. Вставьте пропущенные наречия, пользуясь текстом.

  1. Beauty in nature is seen______

  2. Color, _____, for animals, birds, and insects

  3. _________ a bird eats this kind

  4. It will ______ eat another

  5. ______the fish, s enemy

  6. Color is _____important

  7. _____it can save



  1. Определите содержание первого абзаца.

  1. Natures colors are only for beauty.

  2. Natures colors help animals, birds, and insects.

  3. Natures colors are not important.



  1. Определите содержание третьего абзаца.

  1. Orange and black butterflies catch birds.

  2. Orange and black butterflies have nests.

  3. Orange and black butterflies taste bad to birds.



  1. Определите содержание четвертого абзаца.

  1. Moths are afraid of birds.

  2. Birds are afraid of some moths.

  3. Some moths sing.

  1. Закончите предложение.

  1. The colors of birds____ other birds.

  1. hide b. save c. warn

  1. The color of some moths is___ to birds.

a sign b. a taste c. a beauty

  1. Some fish can change their___ .

a. bodies b. color c. water

  1. The colors of animals, birds, and insects can____ their

a. hide b. warn c. save


Часть 2. Лексико-грамматический тест.

Из четырех предложенных вариантов выберите единственно пра­вильный.

  1. What... books by Ridiard Kipling besides “Mowgli” did you read in you childhood?

a another

b other

c else

d more

  1. Steve asked Pete whether he ... skating,

a would go

b will go

c is going

d has gone

  1. I... to the cinema for ages,

a wasn’t

b hadn’t

c won’t be

d haven’t been

  1. Who is looking... the children this afternoon?

a for

b at

c after

d on


  1. The film wasn’t worth ... .

a seeing

b see

c saw

d be seen

  1. Unemployment among young people ... constantly.

a has increased

b had increased

c is increasing

d increased

  1. The bill isn’t... as I thought I would be.

a such expensive

b expensive

c more expensive

d so expensive

  1. I met Tom... I was waiting for the bus.

a while

b during

c then

d for

  1. She ... to have had a difficult childhood.

a is said

b said

c says

d has said

  1. Mother didn’t let the child... TV.

a to watch

b watching

c watched

d watch


  1. I am right, ...I?

a am not

b don’t

c aren’t

d am

  1. The palace ... to public in 1990.

a has been opened

b is opened

c was opened

d opened.



  1. Please, remember, you ... to be in before 11 p.m.

a must

b have

c have had

d had had

  1. Nobody... Mike to get a bad mark at the examination.

a expected

b waited for

c looked forward

d looked for

  1. I can’t buy this watch,... too expensive

a they are

b them are

c these are

d it is

  1. We arrived ... England last week.

a in

b at

c to

d for

  1. They... on holiday in Spain and became good friends.

a knew

b found

c met

d encountered

  1. In the South ... very hot in summer.

a it is

b there is

c is

d is it

  1. The smoke ... high into the air.

a rise

b rose

c raise

d raised

  1. ...two hours to get there.

a It took me

b The took me

c Me took

d It me took


Часть 3. Письмо

You have received a letter from your English-speaking pen friend Alice.

... I'm so impressed! Last weekend our class visited the Museum of Sherlock Homes. We learnt about the famous detective and the history of his creation by Arthur Conan Doyle. We could even see Holmes 'pipe and violin! I enjoyed it very much!

What was the last museum you visited? Did you enjoy it?

Alice.

Write her a letter and answer the questions.

Ask three questions about the Museum of Sherlock Holmes.

Write 100— 120 words. Remember the rules of letter writing.

Вариант 2.

Часть 1. Чтение.

COLORS IN NATURE.

Beauty in nature is seen everywhere. Nature is full of color. Plants , animals, birds, аnd insects have manу beautiful colors. Color, however, for animals, birds, and insects is not оnlу for beauty. It means life to them because it helps them hide from their enemies.

Birds, for example, use their color to tell other biгds to stay аwау from their nests, they sing and move their wings to show their color аs а warning to other birds.

Оnе kind of butterfly is огаngе аnd black. It has а bad taste to biгds. Once a bird eats this kind of butterfly it remembers the bad taste. After that, it will nеvеr eat аnоthеr orange and black butterfly!

Some moths use color to make birds afraid of them. Тhе color оr the marks оn its body is а sign to а bird. Тhе bird sees the color оr the marks and does not еat the moth.

Оnе kind of fish  саn change its color. Тhе color is the sаmе as the suггоunding sea рlаnts оr rocks. Then the fish's  еnеmу can't see it.

Color is very important to nature's animals, birds, insects. Often it can save their lives.

  1. Найти информацию, содержащуюся в тексте.

protect from enemies.___

are used as warnings.___

help hide fish.___

Nature's colors make birds sing.___

change butterflies to moths.___

make birds afraid of moths.___

can save lives.___

make things beautiful.___

make trees taste bad.___

  1. Вставьте пропущенные наречия, пользуясь текстом.

  1. Beauty in nature is seen______

  2. Color, _____, for animals, birds, and insects

  3. _________ a bird eats this kind

  4. It will ______ eat another

  5. ______the fish, s enemy

  6. Color is _____important

  7. _____it can save



  1. Определите содержание первого абзаца.

  1. Natures colors are only for beauty.

  2. Natures colors help animals, birds, and insects.

  3. Natures colors are not important.



  1. Определите содержание третьего абзаца.

  1. Orange and black butterflies catch birds.

  2. Orange and black butterflies have nests.

  3. Orange and black butterflies taste bad to birds.



  1. Определите содержание четвертого абзаца.

  1. Moths are afraid of birds.

  2. Birds are afraid of some moths.

  3. Some moths sing.

  1. Закончите предложение.

  1. The colors of birds____ other birds.

  1. hide b. save c. warn

  1. The color of some moths is___ to birds.

a sign b. a taste c. a beauty

  1. Some fish can change their___ .

a. bodies b. color c. water

  1. The colors of animals, birds, and insects can____ their

a. hide b. warn c. save


Часть 2. Лексико-грамматический тест.

  1. What... languages does your friend speak?

a another

b else

c other

d more

  1. I asked Ann if she ... sports.

a played

b plays

c is playing

d will play

  1. I’d prefer us ...to the cinema.

a go

b went

c to go

d going

  1. The bus is coming ... two hours, let’s have lunch before it comes.

a after

b in

c for

d at

  1. I didn ’t know the answer because I... the book.

a wouldn’t read

b don’t read

c didn’t read

d hadn’t read

  1. We ... in Paris for the next two months.

a will be working

b were working

c had been working

d have been working

  1. It was... than I thought, not yet four.

a early

b earlier

c earliest

d most early

We were watching TV... we heard loud barking coming from the yard.

a during

b since

c when

d that

  1. It... to be Leonardo’s masterpiece.

a believes

b is believed

c believed

d has believed

  1. It... for two years.

a hasn’t rained

b is raining

c rained

d rains

  1. He hasn’t arrived yet,... he?

a hasn’t

b doesn’t

c isn’t

d has

  1. My shirt... in Thailand.

a was made

b are made

c had been made

d made

  1. You ... pay a fine if you return books late.

a have

b have to

c have had to

d had to

  1. My sister is short-sighted and she can’t... a person a few meters away.

a learn

b find out

c recognise

d get to know

  1. ... any furniture in the room?

a Are there

b There is

c Is there

d There are

  1. What time did he arrive ... the hotel?

a in

b at

c to

d for

  1. He learnt how to ... a bicycle when he was seven years old.

a lead

b ride

c conduct

d drive

  1. Last summer... almost every day.

a it rained

b there rained

c it raining

d it is raining

  1. I couldn’t hear him so he ... his voice.

a rise

b rose

c raise

d raised

  1. ... he told me about it.

a There is all

b All that

c This is all

d All this


Часть 3. Письмо.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Alice.

... I'm so impressed! Last weekend our class visited the Museum of Sherlock Homes. We learnt about the famous detective and the history of his creation by Arthur Conan Doyle. We could even see Holmes 'pipe and violin! I enjoyed it very much!

What was the last museum you visited? Did you enjoy it?

Alice.

Write her a letter and answer the questions.

Ask three questions about the Museum of Sherlock Holmes.

Write 100— 120 words. Remember the rules of letter writing.

5.Рекомендации по оценке выполнения работы.


За каждое верно выполненное задание с выбором ответа учащийся получает 1 балл. За неверный ответ выставляется 0 баллов. Максимальное количество баллов за эти задания— 44.

Развёрнутое письменное высказывание (часть 3) направлено на проверку умений в письменной речи и оценивается следующим образом:

1) Правильность предложений и выдержанный объем высказывания: если учащийся записал свои мысли в соответствии с темой в заданном объеме и не имеет грамматических и орфографических ошибок, он получает 6 баллов; если допустил не более 2 языковых ошибок (например, в орфографии слов, в сочетании слов и др.), которые не затрудняют понимание предложения или объём высказывания на 20% ниже нормы, он получает 4балла; если объём высказывания составляет 60% и имеется не более 4 языковых ошибок– 3балла; если объём высказывания составляет не менее 40% и имеющиеся ошибки не затрудняют понимание – 2 балла. За высказывание объемом меньше 40% или при наличии многочисленных ошибок, препятствующих пониманию предложения, выставляется 0 баллов.

Максимальное количество баллов, которое учащийся может получить за задание 6баллов.

Максимальное количество баллов за выполнение всех заданий проверочной работы —50 баллов

Если учащийся получает за выполнение всей работы менее 24 баллов – оценка «неудовлетворительно»

25 – 36 баллов – «удовлетворительно»

37 – 47баллов –«хорошо»

48 – 50 баллов – «отлично»

Инструкция для проверяющего (ключ)

Вариант I. Чтение.

  1. protect from enemies; are used as warnings; help hide fish; make birds afraid of moths; can save lives; make things beautiful.

  2. 1. Everywhere 2. However 3. Once 4. Never 5. Then 6. Very 7. Often

  3. 2

  4. 3

  5. 2

  6. 1.c 2.a 3.b 4.c

Лексико-грамматический тест

1b 2a 3d 4c 5a 6c 7d 8a 9a 10d 11c 12c 13b 14a 15d 16a 17c 18a 19b 20a

Вариант 2. Чтение.

  1. protect from enemies; are used as warnings; help hide fish; make birds afraid of moths; can save lives; make things beautiful.

  2. 1. Everywhere 2. However 3. Once 4. Never 5. Then 6. Very 7. Often

  3. 2

  4. 3

  5. 2

  6. 1.c 2.a 3.b 4.c

Лексико-грамматический тест.

1с 2a 3c 4b 5d 6a 7b 8c 9b 10a 11d 12a 13b 14c 15c 16b 17b 18a 19d 20c

























Спецификация вводного контроля по английскому языку для 9 класса.

1. Цель работы: определение уровня подготовки обучающихся 9-х классов по английскому языку. Контрольная работа оценивает индивидуальную общеобразовательную подготовку обучающихся по итогам освоения предметного содержания за курс 8 класса

2. Содержание работы.

Данная контрольная работа представляет собой стандартизированный тест, состоящий из двух разделов (чтение, практическое использование языкового материала, соотнесенных с требованиями образования по иностранному языку). Содержательный компонент включает в себя 3 задания (по чтению, лексике и грамматике - все задания базового уровня)

Структура диагностической работы:

– задания с выбором ответа (тип А) – 2;

– задания на знание лексики и грамматики (тип В) – 4;

По объектам оценки задания подразделяются на 2группы.

К 1-й группе относятся задания, нацеленные на проверку умения учащихся прочитать про себя и понять содержание текста, который содержит как изученный языковой материал, так и отдельные незнакомые слова; найти в прочитанном тексте запрашиваемую информацию.

2-я группа включает задания, направленные на проверку лексических и грамматических навыков учащихся.

Таблица 1. Распределение заданий по видам деятельности

Части

работы

Число

заданий

Тип заданий

Кол-во

баллов

1

Часть 1

чтение

2

Понимание основного содержания текста,

задания на выбор ответа и определение верных и неверных ответов

15

2

Часть 2

Лексика/

грамматика

2

Лексико – грамматические задания на выбор ответа и заполнение пропусков

15

4. Время и способ выполнения итоговой работы.

На выполнение итоговой работы учащимся отводится 45 мин (один урок).

Учащиеся могут выполнять задания в любом порядке. Работа выполняется в индивидуальном темпе.







Variant I


Чтение

One of the biggest shocks when you arrive in a new country can be the clothes people are wearing. You may look fashionable at home, but someone may simply laugh at you when you arrive abroad. That’s why let's take a look at teenage fashion in the UK for girls.

One of the things that may shock an outsider most is piercings. These days it is not enough to simply wear rings in your ears. You will see many teenagers with
rings in their nose, lip or even their eyebrow. Ouch!

Some girls go for a goodlooking. They wear T-shirts; trousers are usually
preferred, blue or black, and — the look is finished off with metallic bags and
shoes and arms full of bracelets. Another alternative is the 'rocker' look. You start
with a T-shirt of your favourite band and tight jeans or a long skirt. On top of this
you can wear a denim jacket. Jewellery tends to be large and metallic, and to add
colour they wear a scarf.

If neither of these is for you, why not go 'sporty'? T-shirts are usually in hot colours. Wear long shorts, short jeans or a denim skirt. And on your feet? Beach sandals, of course! If you prefer something more feminine, there's the 'girly' look. Skirts are long, to the floor. Wear a top with butterflies or flowers printed on it!

Follow the fashion tips above, and you shouldn't feel out of place. However,
it's important to remember to wear clothes and choose a look that you feel
comfortable with. Don't just be one of the crowd — be yourself!

I. Выберите правильный ответ:

1. One of the shocks in a new country is a

a) people’s clothes b) piercings c) teenagers’ style

2. Girls simply use ….. to shock an outsider.

a) T-shirts of hot colours b) piercings c) metallic bags

3. T-shirts, tight jeans and a scarf belong to…

a) the 'sporty' look b) the 'girly' look c) the 'rocker' look

4. Teenagers use it only in the 'rocker' look.

a) Jewellery b) a denim skirt c) piercings

5. The common thing which belongs to every style is ..

a) a denim skirt b) trousers c) T-shirts

6. The footwear for the 'sporty' look is……

a) Beach sandals b) shoes c) trainers

7. Long skirts belong to ….

a) the 'girly' look b) the 'sporty' look c) the 'rocker' look

8. A top with butterflies or flowers belong to …

a) the 'sporty' look b) the 'girly' look c) the 'rocker' look

9. A goodlooking style is finished off with…

a) Jewellery b) arms full of bracelets c) piercings

10. What is more important to every girl?

a) wear rings b) wear long skirts c) choose a look for you and be yourself



II. Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (a — True), какие не соответствуют (b — False)

1. One of the biggest shocks can be the clothes people are wearing.

a) True b) False

2. Piercing is the most popular thing in teenage fashion.

a) True b) False

3. It is enough to simply wear rings in your ears.

a) True b) False

4. You don't have to wear special clothes to get a certain look.

a) True b) False

5. We need to be comfortable with what we wear.

a) True b) False


Лексико – грамматические задания


I. Выберите правильный ответ

1. Maria__________ German at evening classes now.

a. is studying                   b. studies                c. study      d. does study

2.  I __________ out last night. I was too tired.

a. didn’t go   b. wasn’t going   c. didn’t went    d. haven’t gone.

3.    __________ my cousin 4 times today but her number’s always engaged.

a. phoned      b. I’d phoned      c. I’ve phoned       d. I’ve been phoning


4.    __________ the dentist after school tomorrow.

a. I’ll visit     b. I’m going to visit    c. I’m visiting     d. I visit

5.  Where __________?” “In a village near London.

a. lives your uncle b. have your uncle lived   c. does your uncle live   d. is your uncle living

6.  Lisa was driving into town when she__________ out of petrol

a. was running             b. run    c ran            d. had run


7.  I’ll write to you as soon as __________ my exam results

a. I’ll know   b. I know c. I’m going to know    d. I’ve known my exams

8.  The builders __________ the house by the end of this week

a. have finished         b. will have finished   c. will have been finishing   

d. are finishing

9.  I don’t like action films now, but I __________   them when I was younger.

a. likes        b. have liked      c. would like        d. liked

10. Liz __________in  Edinburgh since her childhood.

a. has been living     b has lived                      c lives               d lived



II. Заполните пропуски формами глагола

  1. Liz in Edinburgh since her childhood. (live)

  2. By the end of the following year the builders ______ the new house. (finish)

  3. I can’t speak to you at the moment – I _______ the horses. (feed)

  4. I _________ my dog tomorrow at 5 o’ clock. (walk)

  5. My friend _______ the guitar very well. (play)



Variant II


Чтение


One of the biggest shocks when you arrive in a new country can be the clothes people are wearing. You may look fashionable at home, but someone may simply laugh at you when you arrive abroad. That’s why let's take a look at teenage fashion in the UK for girls.

One of the things that may shock an outsider most is piercings. These days it is not enough to simply wear rings in your ears. You will see many teenagers with rings in their nose, lip or even their eyebrow. Ouch!

Some girls go for a good-looking. They wear T-shirts; trousers are usually

preferred, blue or black, and — the look is finished off with metallic bags and

shoes and arms full of bracelets. Another alternative is the 'rocker' look. You start

with a T-shirt of your favourite band and tight jeans or a long skirt. On top of this

you can wear a denim jacket. Jewellery tends to be large and metallic, and to add

colour they wear a scarf.

If neither of these is for you, why not go 'sporty'? T-shirts are usually in hot colours. Wear long shorts, short jeans or a denim skirt. And on your feet? Beach sandals, of course! If you prefer something more feminine, there's the 'girly' look. Skirts are long, to the floor. Wear a top with butterflies or flowers printed on it!

Follow the fashion tips above, and you shouldn't feel out of place. However,

it's important to remember to wear clothes and choose a look that you feel

comfortable with. Don't just be one of the crowd — be yourself!


  1. Выберите правильный ответ:

1. T-shirts, tight jeans and a scarf belong to…

a) the 'sporty' look b) the 'girly' look c) the 'rocker' look

2. Girls simply use … to shock an outsider.

a) T-shirts of hot colours b) piercings c) metallic bags

3. One of the shocks in a new country is a

a) people’s clothes b) piercings c) teenagers’ style

4. The common thing which belongs to every style is …

a) a denim skirt b) trousers c) T-shirts

5. Teenagers use it only in the 'rocker' look.

a) Jewellery b) a denim skirt c) piercings

6. The footwear for the 'sporty' look is……

a) Beach sandals b) shoes c) trainers

7. A top with butterflies or flowers belong to …

a) the 'sporty' look b) the 'girly' look c) the 'rocker' look

8. Long skirts belong to ….

a) the 'girly' look b) the 'sporty' look c) the 'rocker' look

9. What is more important to every girl?

a) wear rings b) wear long skirts c) choose a look for you and be yourself

10. A goodlooking style is finished off with…

a) Jewellery b) arms full of bracelets c) piercings



II. Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (a — True), какие не соответствуют (b — False)


1. One of the biggest shocks can be the clothes people are wearing.

a) True b) False

2. Piercing is the most popular thing in teenage fashion.

a) True b) False

3. It is not enough to simply wear rings in your ears.

a) True b) False

4. You have to wear special clothes to get a certain look.

a) True b) False

5. We need to be comfortable with what we wear.

a) True b) False


Лексико – грамматические задания


I. Выберите правильный ответ

1. ‘Can you drive?’  ‘No, __________ a car but I want to learn.’

a. I never drove   b. I was never driving c. I’ve never driven   d I’ve never be driving

2. My friend __________ for me when I arrived.

a. waited          b. has waited       c. was waiting         d. has been waiting

3. We will take a break soon, __________?

a. will we      b. don’t we       c. shall we       d. won’t we

4. David has been practicing the song for days. It__________ quite good, but he doesn’t think he’s ready to perform it in public.

a. is sounding     b. sounds    c. has sounded    d.  has been sounding

5. ‘I can’t come to you during the day.’ ‘I ________ you tomorrow, then.’          

a. I’m seeing   b. I’ll see  c. I’m going to see   d. I’ll have seen

6. Diana__________ her hair cut short when she left the college.

a.    had  b. had had  c. has had  d. was having

7. ‘Did you get the theatre tickets?’ ‘No, I forgot about them. I________them tomorrow.’

a. will book      b. will be booking    c. will have booked     d. am booking

8. If you listen carefully, you ________ an owl in the trees over there.

a. would hear   b. will hear    c. hear    d. will have heard

9. Tonight France ______with Germany in a match important for both teams.

a. will play  b. is playing    c. plays   d. is going to play

10. When the telephone rang he ________ around the city.

a. had been travelling   b. travelled    c. was travelling    d. had travelled



II. Заполните пропуски формами глагола

1. Your grandmother _______ when I came home yesterday. (sleep)

2. Look at these children: the _______ their bikes. (ride)

3. Her car ________ down yesterday while she was riding to work. (break)

4. She always __________ nice clothes for work. (wear)

5. By the end of the last lesson yesterday Mary _______ the poem. (learn)



5. Рекомендации по оценке выполнения работы.

За каждое верно выполненное задание с выбором ответа (задания 1, 2) учащийся получает 1 балл. За неверный ответ выставляется 0 баллов. Максимальное количество баллов – 15.

Задание 3 предусматривает знание видовременных форм глагола и умения применять их на практике умения применять их на практике (задание на выбор ответа). За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов за это задание — 10 баллов.

Задание 4 предусматривает умение применять видовременные формы глагола на практике (заполнение пропусков нужной формой глагола) За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов за это задание — 5 баллов.

Максимальное количество баллов за выполнение всех заданий проверочной работы —30 баллов.

Если учащийся получает за выполнение всей работы 14 баллов и менее, то он имеет недостаточную подготовку по английскому языку.

Если учащийся получает от 15 до 21 баллов, то его подготовка соответствует требованиям программы.

Если учащийся получает от 22 до 28 баллов, то его знания соответствуют оценке – 4 (хорошо).

29 – 30 баллов — учащийся демонстрирует отличную подготовку по английскому языку.



















Инструкция для проверяющего (ключ).

I variant


Чтение

I II

1. a 1. A – true

2. b 2. A – true

3. c 3. B - false

4. a 4. B - false

5. c 5. A – true

6. a

7. a

8. b

9. b

10. c

Лексикаграмматика

I II

1. a (is studying) 1. has been living

2. a (didn’t go) 2. will have finished

3. c (I’ve phoned) 3. am feeding

4. a (I’ll visit) 4. will be walking

5. c (does your uncle live) 5. plays

6. c (ran)

7. b (I know)

8. b (will have finished)

9. d (liked)

10. a (has been living)

Инструкция для проверяющего (ключ).

II variant


Чтение

I II

1. c 1. A – true

2. b 2. A – true

3. a 3. B - false

4. c 4. A – true

5. a 5. A – true

6. a

7. b

8. a

9. c

10. b

Лексикаграмматика

I II

1. a (I’ve never driven) 1. was sleeping

2. c (was waiting) 2. are riding

3. d (won’t we) 3. broke

4. b (sounds) 4. wears

5. b (I’ll see) 5. had learnt

6. a (had)

7. a (will book)

8. a (will hear)

9. c (plays)

10. c (was travelling)


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 9 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Спецификация итоговой контрольной работы по английскому языку для 9 класса.

Автор: Антипова Надежда Александровна

Дата: 18.03.2019

Номер свидетельства: 503568

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(140) "Спецификация итоговой контрольной работы по английскому языку для 10 класса."
    ["seo_title"] => string(79) "spetsifikatsiia_itogovoi_kontrolnoi_raboty_po_angliiskomu_iazyku_dlia_10_klassa"
    ["file_id"] => string(6) "503569"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1552916866"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(138) "Спецификация итоговой контрольной работы по английскому языку для 7 класса"
    ["seo_title"] => string(80) "spietsifikatsiia_itoghovoi_kontrol_noi_raboty_po_anghliiskomu_iazyku_dlia_7_klas"
    ["file_id"] => string(6) "351628"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1477240008"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(249) "Спецификация контрольных измерительных материалов для проведения итоговой работы по английскому языку во 2 классе за 2016-2017 учебный год"
    ["seo_title"] => string(80) "spietsifikatsiia_kontrol_nykh_izmieritiel_nykh_matierialov_dlia_proviedieniia_it"
    ["file_id"] => string(6) "418045"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1495557564"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства