Описание работы: Предлагаю вам итоговую контрольную работу по английскому языку в 7 классе, УМК Биболетова М.З. Работа содержит тестовые задания по двум видам речевой деятельности: «Чтение» и «Грамматика и лексика». Данный материал рассчитан на 45 мин, задания направлены на обобщение и контроль пройденного материала. К контрольной работе прилагаются ключи, которые делают возможным использовать ее не только учителями, но и учащимися для самостоятельной подготовки.
Цель: выявить уровень сформированности знаний, умений и навыков учащихся в соответствии с целями и задачами изученных грамматических тем «Образование времён Present Simple, Past Simple, Future Simple в действительном и страдательном залогах», «Артикль с географическими названиями», «Модальные глаголы should, must, have to» и «Условные предложения 1 и 2 типа», а также уровень владения лексическими единицами.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«контрольная работа для 7 класса »
Афанасьева Таисия Юрьевна ,
Учитель иностранного языка
МАОУ СОШ №24 г Тамбова
Класс: 6
Предмет: английский язык
ПРОМЕЖУТОЧНАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА ЗА 1 ПОЛУГОДИЕ
Описание работы: Предлагаю вам итоговую контрольную работу по английскому языку в 7 классе, УМК Биболетова М.З. Работа содержит тестовые задания по двум видам речевой деятельности: «Чтение» и «Грамматика и лексика». Данный материал рассчитан на 45 мин, задания направлены на обобщение и контроль пройденного материала. К контрольной работе прилагаются ключи, которые делают возможным использовать ее не только учителями, но и учащимися для самостоятельной подготовки.
Цель: выявить уровень сформированности знаний, умений и навыков учащихся в соответствии с целями и задачами изученных грамматических тем «Образование времён Present Simple, Past Simple, Future Simple в действительном и страдательном залогах», «Артикль с географическими названиями», «Модальные глаголы should, must, have to» и «Условные предложения 1 и 2 типа», а также уровень владения лексическими единицами.
2.. Закрепить грамматические и лексические навыки;
3. Обобщить полученные знания.
Раздаточный материал: каждому учащемуся дается листочек с заданиями.
Tasks.
1. Reading.
1. Read the text and match the headings with the paragraphs.
A. The vitamins make your bones hard.
B. Tastes differ.
C. You can’t live without food.
D. Vitamins and the ABC.
Healthy food.
1.__________
Eating is fun, especially when you are hungry. Most people have a favourite food. Some people enjoy eating sweet things like cakes, chocolates and ice cream. Other people enjoy savoury foods like cheese and meet. Enjoying eating is our body’s way of making sure that it gets the things it needs to work properly.
2.__________
Food helps us to keep warm, gives us the energy to walk, talk, run and do all the other things we do. It helps us to grow and stay healthy.
3.__________
Vitamins also help us to be healthy. Scientists name vitamins after the letters of the alphabet. All of them are very important, for example: vitamin C keeps our skin and gums healthy. It is found in fresh fruit and green vegetables, such as oranges, blackcurrants, lettuce. Brussels sprouts and spinach also contain a lot of vitamin C.
4.__________
Vitamin D helps our bones to grow strong and hard, and we are able to make it for ourselves if our skin gets enough sunlight. But we can also get vitamin D if we eat fish, milk, butter, cheese and margarine. Some people buy pills or tablets vitamins. But most of us get more than enough of them from our food.
2. Are the sentences true (T) or false (F)?
1. When we enjoy eating our body gets everything to work well. ______
2. To get vitamins you need to buy pills. _______
3. Vitamin C is important for our skin. _______
4. You can get vitamin D only when eating special food. ________
Текст
1
2
3
4
Заголовок
True or False:
1
2
3
4
2. Grammar-lexical test
Choose the right form:
1. Her parents want … to behave well at school.
a) him b) her c) she
2. During World War II many cities … by the German army.
a) were occupied b) occupied c) will be occupied
3. My neighbour is a lecturer; she ... French at the university.
a) studies b) learns c) teaches
4. If you stay here a little longer, you … (see) him.
a) visit b) will visit c) visited
5. My younger brother … to bed at ten o’clock yesterday.
a) went b) go c) goed
6. Is … Indian Ocean bigger than … Atlantic Ocean?
a) ---, the b) the, the c) the, --- d) ---, ---
7. I eat too much chocolate. I really … stop.
a) should b) have to c) must
8. The man … answered the phone was really rude.
a) who b) which c) when
9. Hockey … in winter.
a) was played b) are played c) is played
10. If I had the money, I … that car.
a) buy b) would buy c) will buy
11. My brother … his face every morning.
a) washed b) wash c) washes
12. You … consult a doctor.
a) must b) have to c) should
13. The CD … you gave me for my birthday is my favourite now.
a) who b) which c) why
14. Tomorrow I … my partner at the airport.
a) will meet b) meets c) will meets
15. … Moscow is … capital of … Russia.
a) ---, ---. ---- b) ----, the, --- c) the, ---, the