Методическое пособие по английскому языку для начального и среднего звена.
Методическое пособие по английскому языку для начального и среднего звена.
Методическое пособие по чтению
для учащихся начального и среднего звена
поанглийскомуязыку.
Exercises for reading (for the 3-rd-5–th classes.)
Цели : Формирование у учащихся младшего и среднего звена навыка чтения.
Развитие способности к восприятию и пониманию смысла слов,
звуков и текста на иностранном языке.
Задачи : * Развивать устную речь учащихся, и умение произносить отдельные звуки и слова на английском языке.
*Развивать коммуникационную и информационную культуру у учащихся.
*Познакомить учащихся с правилами чтения английских букв и звуков.
*Формирование фонетических и грамматических навыков у учащихся.
Предисловие.
Научить ребенка читать на иностранном языке нелегко и стоит кропотливой работы.
Данное методическое пособие для чтения предназначено для учащихся начального и среднего звена. Оно поможет учащимся начинающим изучать английский язык глубже проникнуть в мир английских букв и звуков, познакомит с правилами чтения гласных и согласных букв и буквосочетаний. Посредством предлагаемых упражнений учащиеся научатся правильно произносить слова, буквосочетания и звуки, а также различать и находить открытые и закрытые типы слога, слова с первым, вторым, третьим и четвертым типами слога. Выучат правила и исключения, которые встречаются в английском языке.
В конце пособия собраны дополнительные упражнения для чтения,
К которым учащиеся могут обращаться во время уроков по домашнему чтению, во время самостоятельной работы, во время дополнительного чтения и.т.д. Также упражнения могут использоваться, как дополнительный материал во время изучения факультативного курса английского языка в начальных классах.
Навыки произношения у учащихся формируются параллельно с навыками чтения.
Автор-составитель: Лебедь С.В.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Методическое пособие по английскому языку для начального и среднего звена.»
Методическое пособие по чтению
для учащихся начального и среднего звена
поанглийскомуязыку.
Exercises for reading (for the 3-rd-5–th classes.)
Cоставитель: Лебедь С.В.
ГУ « СОШ № 3»Щербактинского района
2013-2014 учебный год.
Цели : Формирование у учащихся младшего и среднего звена
навыка чтения.
Развитие способности к восприятию и пониманию смысла слов,
звуков и текста на иностранном языке.
Задачи : * Развивать устную речь учащихся, и умение произносить отдельные звуки и слова на английском языке.
*Развивать коммуникационную и информационную культуру у учащихся.
*Познакомить учащихся с правилами чтения английских букв и звуков.
*Формирование фонетических и грамматических навыков у учащихся.
Предисловие.
Научить ребенка читать на иностранном языке нелегко и стоит кропотливой работы.
Данное методическое пособие для чтения предназначено для учащихся начального и среднего звена. Оно поможет учащимся начинающим изучать английский язык глубже проникнуть в мир английских букв и звуков, познакомит с правилами чтения гласных и согласных букв и буквосочетаний. Посредством предлагаемых упражнений учащиеся научатся правильно произносить слова, буквосочетания и звуки, а также различать и находить открытые и закрытые типы слога, слова с первым, вторым, третьим и четвертым типами слога. Выучат правила и исключения, которые встречаются в английском языке.
В конце пособия собраны дополнительные упражнения для чтения,
К которым учащиеся могут обращаться во время уроков по домашнему чтению, во время самостоятельной работы , во время дополнительного чтения и.т.д. Также упражнения могут использоваться, как дополнительный материал во время изучения факультативного курса английского языка в начальных классах.
Навыки произношения у учащихся формируются параллельно с навыками чтения.
My name is Маx. I’m a schoolboy . I’m eleven. I live in Kazakhstan.
I have a friend. His name is Maxim. We play with my friend football.
8. Read! Прочитайте!
These are my sisters. This is Rita and that is Nina. They are schoolgirls.
Rita is sixteen and Nina is nine. Rita is in the tenth form. Nina is in the third.
My sisters are friendly and nice girls.
9. Read! Прочитайте!
This is a young woman. She is Vera Ivanovna Chernova.
Her hair is black and her eyes are blue. She is not tall. Vera Ivanovna is nice woman. She is twenty –nine. Vera Ivanovna is an engineer. She works at the factory.
10. Read! Прочитайте!
This is a boy. His name is Nick. Nick is English schoolboy. He is thirteen.
He is not very tall. His face is round. His eyes are big and grey. His hair is fair.
He likes math. He is a good pupil.
And what ‘s your name?
How old are you?
Are you English boy/girl?
Are you tall? What subject do you like?
11. Read! Прочитайте!
This is a skirt . It is a brown skirt. The brown skirt is in the wardrobe.
This is a dining- room. In the dining-room there is a table.
It’s a round. The table is in the middle of the room. On the table there is a newspaper.
12. Read! Прочитайте!
My name is Sveta. I’m eleven. I’m a pupil in the fourth form.
My family is small. I have a mother , father and a brother. My mother and father
are young. They are thirty-four and thirty-eight. My mother is a teacher and my father is an engineer. They are very good parents. My brother’s name is Boris.
Boris is five. He is not a schoolboy.
13. Read! Прочитайте!
I have a flat. There are three rooms in my flat. I have a living- room, a dining –room, a bed room and a kitchen. My flat is in a very big house. There are ninety flats in this house. In front of the house there are green trees.
Behind the house there are is large yard with flowers in it.
14. Read! Прочитайте!
A year has twelve month. They are : January, February, March, April, May, June,
July, August, September, October, November and December.
The first month of the year is January. The last month of the year is December.
January, March, July, August, October and December have thirty –one days.
April, June, September and November have thirty days. February has twenty- eight or twenty-nine days.
15. Read! Translate ! Прочитайте! Переведите!
I have a flat. There are three rooms in my flat. I have a living –room in my flat.
I have a living –room, a dining-room, a bedroom and a kitchen.
My flat is in a very big house. There are ninety flats in this house.
In front of the house there are green trees. Behind the house there is a large yard
with trees and flowers in it.
16. Read! Прочитайте ! Поставьте предложения в правильном порядке!
I have a family. She Is not old. My family is not large. Masha is a nice a little girl.
My mother is a doctor. He is forty. She is four. My father’s name is Victor Alexandrovich. I have a sister. He is an engineer at a factory.
She is not a pupil . My name is Igor. I am in the seventh form. My sister’s name is
Masha.
17.Read the dialogue! Прочитайте диалог!
“ Good afternoon, Olya.”
“ Good afternoon, Vera”
“Where are you going ?”
“ I’m going home. We have a new flat now”
“ Where is it ?”
“ It is at 17, Abaya Street. Our flat is Number Eight”
“ How many rooms are there in your flat ?”
“ There are two rooms: The living- room and the bedroom, and a kitchen”.
“ Have you a telephone ?”
“ Yes, we have”.
” Good- bye, Olya .”
“ Good- bye, Vera”
18.Read ! Прочитайте!
A week has seven days : Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday,
Friday and Saturday.
Sunday is the first day of the week. Monday is the second day of the week.
Tuesday is the third day of the week. Wednesday is the fourth day of the week.
Thursday is the fifth day of the week. Friday is the sixth day of the week.
Saturday is the seventh day of the week.
19.Read and do ! Прочитайте и выполните!
A) Show your left hand. Touch your head!
Touch your right ear. Put your left hand on the desk.
B) Stand up! Stand up!
Take your book!. Turn to the pupils!
Go to the teacher! Count the desks!
Open your book! Go to the blackboard!
Show it to your teacher! Write the number of the desks on it!
Go back and sit down! Go back and sit down!
20.Read ! Прочитайте!
Today is the first of May. The weather is fine. It is warm. The trees are green
and there are many flowers in the fields, parks and gardens.
The first of May is a holiday. It’s the spring holiday. You can see different flags, flowers. There are many men, women and children in the streets and parks.
They are having their holiday.
21. Read! Прочитайте!
1.There is a cake on the plate. 2. There are newspapers on the armchair.
3. There is a TV set in his room. 4. There are buses and cars in the street.
5. There is an apple tree in the garden.
6. There are there pictures on the wall.
22. Read! Прочитайте!
This girl’s name is Olga. She lives in Kazakhstan. Olga is eleven year old.
She is schoolgirl. She is not tall. Her hair is dark and long. Her face is round.
Olga has big brown eyes. She likes music. She can play the piano.
Olga is nice girl.
23. Read! Прочитайте!
Is this a man ? Yes , it is.
Who is the man? He is John Brown.
Is the man old? No , he is not.
What is he ? He is a worker.
Where is the man ? He is a worker.
Where is the man ? He is in the garden.
Who is in the garden ? Jhon Brown is.
24. Read! Прочитайте!
This is a tree. The tree is in the park.
That’s a bench. The bench is under the tree.
This is a girl. The girl is at the map.
Использованная литература : учебное пособие для 4 класса - А.П. Старков,