kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

So many countries, so many cultures

Нажмите, чтобы узнать подробности

Интегророванный урок для 8 класса.Цель урока:

Цель урока: формирование межкультурной коммуникативной компетенции учащихся.

Задачи урока:

Учебная: совершенствовать навыки говорения.

Воспитательная: формировать у учащихся культурно-ценностные  отношения к культуре разных стран  и  своей страны; воспитать терпимость и уважение в общении с людьми.

Развивающая: развивать навыки общения, уметь логически мыслить, сравнивать, обобщать, делать выводы и заключения; создать дополнительную мотивацию в изучении английского языка.

Тип урока:  интегрированный урок применения знаний.

Форма урока: урок-презентация.

Оборудование урока: компьютер, экран.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«So many countries, so many cultures»

So many countries, so many cultures Соловьева И.С. учитель английского языка МБОУ «Чурапчинская гимназия имени С.К. Макарова»

So many countries, so many cultures

Соловьева И.С.

учитель английского языка

МБОУ «Чурапчинская гимназия имени С.К. Макарова»

culture

culture

- How many countries are there in the world? - What countries do you know? - What countries have you been to? - What country do you want to visit and why? The map of the world

- How many countries are there in the world?

- What countries do you know?

- What countries have you been to?

- What country do you want to visit and why?

The map of the world

? ? Pop quiz ? ?

?

?

Pop quiz

?

?

Right answers  1. b, 2. a, 3. b, 4. b., 5. a,  6.a 7.a, 8. b. 9. b, 10. b

Right answers

1. b, 2. a, 3. b, 4. b., 5. a,

6.a 7.a, 8. b. 9. b, 10. b

” When in Rome, do as the Romans do” ?

When in Rome, do as the Romans do” ?

What culture features have you known?  Are they interesting for you?
  • What culture features have you known?

  • Are they interesting for you?

- In what way are they different?

Когда находишься в Риме, делай так, как делают римляне.  Надо приспосабливаться к привычкам и обычаям тех людей, среди которых живешь.    В чужой монастырь со своим уставом не ходят

Когда находишься в Риме, делай так, как делают римляне.

Надо приспосабливаться к привычкам и обычаям тех людей, среди которых живешь.

В чужой монастырь со своим уставом не ходят

Wherever you may be, you should follow the manners and customs of the place you are living in, or the people you are living in.

Wherever you may be, you should follow

the manners and customs of the place you

are living in, or the people you are living in.

Когда находишься в Риме, делай так,как делают римляне.  Надо приспасабливаться к привычкам и обычаям тех людей, среди которых живешь.  С волками жить по-волчьи выть.  В чужой монастырь со своим уставом не ходят

Когда находишься в Риме, делай так,как делают римляне.

Надо приспасабливаться к привычкам и обычаям тех

людей, среди которых живешь.

С волками жить по-волчьи выть.

В чужой монастырь со своим уставом не ходят

Clothing or national costumes is the most attractive part of any culture .

Clothing or national costumes

is the most attractive part of any culture .

The guest number 1 is from … (country) She is … (nation). She speaks … (language).. She is wearing...(describing national costume)  She lives in … (capital city). 1 2

The guest number 1 is from (country)

She is (nation). She speaks (language)..

She is wearing...(describing national costume)

She lives in (capital city).

1

2

4 3       The guest number … is from … (country) She is … (nation). She speaks … (language).. She is wearing … .(describing national costume).  She lives in … (capital city).

4

3

The guest number … is from (country)

She is (nation). She speaks (language)..

She is wearing .(describing national costume).

She lives in (capital city).

5 6       The guest number… is from … (country) He/She is … (nation). She/he speaks … (language).. He/She is wearing … .(describing national costume). He/ She lives in … (capital city). 5

5

6

The guest number… is from (country)

He/She is (nation). She/he speaks (language)..

He/She is wearing .(describing national costume).

He/ She lives in (capital city).

5

8 7      The guest number… is from … (country) He is … (nation).He speaks … (language).. He is wearing … .(describing national costume).  He lives in … (capital city).

8

7

The guest number… is from (country)

He is (nation).He speaks (language)..

He is wearing .(describing national costume).

He lives in (capital city).

9 10        The guest number… is from … (country) She is … (nation). She speaks … (language).. She is wearing … .(describing national costume).  She lives in … (capital city).

9

10

The guest number… is from (country)

She is (nation). She speaks (language)..

She is wearing .(describing national costume).

She lives in (capital city).

11 The guest number… are from … (country) They are… (nation). They speak … (language). The woman is wearing….(describing national costume). The man is wearing…..  They live in … (capital city).

11

The guest number… are from (country)

They are… (nation). They speak (language).

The woman is wearing….(describing national costume).

The man is wearing…..

They live in (capital city).

Food is one of the most enjoyable way to experience another culture

Food is one of the most enjoyable way to experience another culture

It is … It belongs to … cuisine. It is made of … 1 2

It is

It belongs to cuisine.

It is made of

1

2

3     It is… It belongs to…cuisine. It is made of…

3

It is…

It belongs to…cuisine.

It is made of…

4 5      It is… It belongs to…cuisine. It is made of…

4

5

It is…

It belongs to…cuisine.

It is made of…

6     It is … It belongs to … cuisine. It is made of … 7

6

It is

It belongs to cuisine.

It is made of

7

8 9        It is… It belongs to…cuisine. It is made of…

8

9

It is…

It belongs to…cuisine.

It is made of…

10 12 It is … It belongs to … cuisine. It is made of … 11

10

12

It is

It belongs to cuisine.

It is made of

11

What facts do you know about iceberg? What percentage of an iceberg is above the water line? (12.5%). It ’ s a visible part of an iceberg? What percentage of an iceberg is below the water?
  • What facts do you know about iceberg?
  • What percentage of an iceberg is above the water line? (12.5%). It s a visible part of an iceberg?
  • What percentage of an iceberg is below the water?
music literature language national dress folklore        belief attitude to nature  sakha soul cuisine customs

music

literature

language

national dress

folklore

belief

attitude to nature

sakha soul

cuisine

customs

Home task:  oral presentation оf your own cultural traditions

Home task:

oral presentation оf your own cultural traditions

Thank you!

Thank you!


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 8 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
So many countries, so many cultures

Автор: Соловьева Ирина Саввична

Дата: 06.11.2015

Номер свидетельства: 249061

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(55) "Викторина So many countries. so many customes."
    ["seo_title"] => string(44) "viktorina_so_many_countries_so_many_customes"
    ["file_id"] => string(6) "434916"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1509101527"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(58) "Конспект урока "English -speaking countries" "
    ["seo_title"] => string(42) "konspiekt-uroka-english-speaking-countries"
    ["file_id"] => string(6) "111766"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1407876500"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(88) "Викторина "Много ли ты знаешь о Великобритании?" "
    ["seo_title"] => string(48) "viktorina-mnogho-li-ty-znaiesh-o-vielikobritanii"
    ["file_id"] => string(6) "120166"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1413636097"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(100) "Конспект занятия на тему "Изучение иностранных языков""
    ["seo_title"] => string(61) "konspiekt-zaniatiia-na-tiemu-izuchieniie-inostrannykh-iazykov"
    ["file_id"] => string(6) "294004"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1455589651"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(94) "урок по английскому языку на тему " Kazakhstan is my Motherland " "
    ["seo_title"] => string(64) "urok-po-anghliiskomu-iazyku-na-tiemu-kazakhstan-is-my-motherland"
    ["file_id"] => string(6) "247049"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1446485161"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства