kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Презентация на тему " Телевидение. Виды телепрограмм".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок по английскому языку в 6 классе по учебнику

« Новая матрица»

Вадрецкая Татьяна Михайловна

Учитель английского языка

ГБОУ СОШ № 1148 г. Москва

Класс: 6 «А»

Учебник по английскому языку 6 класс «New Matrix»,  П. Келли, Е.А. Хотунцева  ; издательство «Релод»,2009 г.

Учебный раздел:  Television .

Тема урока: Tелевидение.  Виды  телепрограмм.

Цель урока:  развитие языковой компетентности учащихся.

Тип урока: урок изучения нового учебного материала.

Цели урока: коммуникативные: 1)познакомить учащихся с лексикой по теме «Телевидение» и закрепить ее  употребление в устной речи и чтении.

Обучающие: научить учащихся выражать свое мнение о роли  телевидения в современной жизни , используя ранее  изученные грамматические структуры.

Развивающие: развивать умения и навыки во всех видах деятельности( аудировании , чтении ,говорении); развитие мотивации к изучаемой теме.

Воспитательные:  формирование уважения к мнению других людей,    умения вести беседу, диалог, соблюдать речевой этикет.

Формируемые  УУД: -  формирование  ответственного отношения  к обучению;  освоение грамматического материала;  поискового чтения; умения задавать вопросы; осуществление самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности.

Оснащение урока: учебник « Student’s book»

  • CD   к учебнику.

Интерактивная доска.

?Рабочая тетрадь.

Компьютер.

Презентация.

Структура урока:

  1. Организационный момент . (2 мин.)
  2. Постановка целей и задач урока. Мотивация учебной деятельности.(3 мин.)
  3. Актуализация знаний.(14 мин.)
  4. Физкультминутка.  (2 мин.)
  5. Первичное усвоение новых знаний.(10 мин.)
  6. Закрепление материала. (10 мин.)
  7. Инструктаж по выполнению домашнего задания.(2 мин.)
  8. Рефлексия.(2 мин.)

Ход урока:

  1. Организационный момент.

Good   morning , boys and girls! I’m glad to see you! (слайд-2)

Sit down, please. Let’s start our lesson. Who is absent?

What date is it today? What day of the week is it?

What is the weather like today?

2. Постановка целей и задач урока .Мотивация  учебной деятельности. ( слайды 3-5)

Make yourself comfortable, we are going   to   discuss a very important topic. Look at the screen and tell me what we are going to speak about today?

(дети глядя на слайд с изображением телепрограммы пытаются сформулировать  тему урока).

You are right.  The topic of our lesson today is   Television.

 My next question is what you would like to do at today’s lesson?

I   would like to….( read the text, to answer the questions, to make up sentences, to listen to music, to play)

Ok! We’ve got a lot of work to do! We are going to discuss the role of Television in our life   and to learn the names of different TV pprogrammes  and you’ll try to express your own opinion about today’s Television.  At the end of the lesson we’ll sum up the results.

3. Актуализация знаний. Работа с учебником. Вопросы по картинкам. (слайд-6-17)

Can you name the programmes   in the pictures?   Which of the them do you like?

Do you know what type of programmes these are?

Now  let’s learn some words on the topic.Хоровая отработка, потом индивидуальная.

Cartoons, the news, documentary, reality show, quiz show, the weather forecast, soap, comedy programme, sports programme, cookery programme.

Now let’s read the text and answer the questions using these words.

  • .2 p.34 (Сначала слушают аудиозапись, потом читают и переводят текст с новыми словами и отвечают на вопросы)
  •  .4, 6, 7 p. 35
  • 4. Физкультминутка. Let’s have a rest. Stand up  ! (делают зарядку под музыку)-(слайд-18)
  • 5. Первичное  усвоение новых знаний.

Pupils,  let ’s do ex.8 p.35  You should match the types of programmes with programmes  in the TV guide below.

Выполнение упражнения 8 стр. 25 (слайды 19-20)

6. Закрепление материала.

Now let’s discuss some questions about Television and you can express your opinion about it. (Обсуждают вопросы о телевидении и выражают свое мнение ) Рубрика( It’s time to talk

Now face each other and make up the  dialogues about your favourite TV programme.  Try to use the new vocabulary.(слайды- 21,22)

7. Инструктаж  по выполнению домашнего задания.(слайд - 23)

Now, pupils, the lesson is almost over. Write down your homework. You’ll do  ex.1, 2 p.14(work book)and try to write 10 sentences  about your favourite  TV  programme.

8. Рефлексия.(слайд-24)

I can say  that you worked hard. Did you like today’s lesson?

Name the words that you’ve   learnt today. (Учитель выставляет оценки и комментирует их).

 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Презентация на тему " Телевидение. Виды телепрограмм". »

Television Учитель английского языка ГБОУ СОШ № 1148 г. Москва Вадрецкая Татьяна Михайловна 2014 г

Television

Учитель английского языка

ГБОУ СОШ № 1148 г. Москва

Вадрецкая Татьяна Михайловна

2014 г

Good morning , boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please. Let’s start our lesson. Who is absent? What date is it today? What day of the week is it? What is the weather like today?
  • Good morning , boys and girls! I’m glad to see you!
  • Sit down, please. Let’s start our lesson. Who is absent?
  • What date is it today? What day of the week is it?
  • What is the weather like today?
Look at the screen and tell me what we are going to speak about today? You are right. The topic of our lesson today is Television.  My next question is what you would like to do at today’s lesson ? Try to choose. I would like to….( read the text, to answer the questions, to make up sentences, to listen to music, to play)
  • Look at the screen and tell me what we are going to speak about today?
  • You are right. The topic of our lesson today is Television.
  • My next question is what you would like to do at today’s lesson ? Try to choose.
  • I would like to….( read the text, to answer the questions, to make up sentences, to listen to music, to play)
Ok! We’ve got a lot of work to do! We are going to discuss the role of Television in our life and to learn the names of different TV programmes and you’ll try to express your own opinion about today’s Television. At the end of the lesson we’ll sum up the results.
  • Ok! We’ve got a lot of work to do! We are going to discuss the role of Television in our life and to learn the names of different TV programmes and you’ll try to express your own opinion about today’s Television. At the end of the lesson we’ll sum up the results.
Can you name the programmes in the pictures? Which of the them do you like? Do you know what type of programmes these are?
  • Can you name the programmes in the pictures? Which of the them do you like?
  • Do you know what type of programmes these are?
Now let’s learn some words on the topic

Now let’s learn some words on the topic

  • Cartoons
  • мультфильмы
The news новости
  • The news
  • новости
Documentary Документальный фильм
  • Documentary
  • Документальный фильм

Reality show Реалити шоу
  • Reality show
  • Реалити шоу
Quiz show викторина
  • Quiz show
  • викторина
The weather forecast Прогноз победы
  • The weather forecast
  • Прогноз победы
Soap Мыльная опера телесериал
  • Soap
  • Мыльная опера
  • телесериал
Сomedy programme Комедийная программа
  • Сomedy programme
  • Комедийная программа
Sports programme Спортивная программа
  • Sports programme
  • Спортивная программа
Cookery programme Кулинарная программа
  • Cookery programme
  • Кулинарная программа
Now let’s listen to the text first, read it and answer the questions using these words. Listen and repeat after the speaker. Ex.2 p.34
  • Now let’s listen to the text first, read it and answer the questions using these words. Listen and repeat after the speaker.
  • Ex.2 p.34
I think you are tired. Let’s have a rest.
  • I think you are tired. Let’s have a rest.
Pupils, let’s do ex.8 p.35 You should match the types of programmes with programmes in the TV guide below.
  • Pupils, let’s do ex.8 p.35 You should match the types of programmes with programmes in the TV guide below.
Ex.8 p.35

Ex.8 p.35

  • Heart of the City – soap
  • Cross and stripes— comedy programme
  • I’m an Intellectual— quiz show
  • Fantastic food- cookery programme
  • Goal !- sports programme
  • In the jungle- documentary
  • Pirates of the Caribbean- film
  • Star survivors- reality show
  • Disney Club- cartoons
  • Weekly reports- the news
  • Local weather- the weather forecast
Now let’s discuss some questions about  Television  and you can express your opinion about it .

Now let’s discuss some questions about Television and you can express your opinion about it .

  • How many hours of TV do you watch every day?
  • Which TV programmes do you hate?
  • Which TV programmes do you prefer?
  • Which TV personalities do you like/dislike?
Now face each other and make up the dialogues about your favourite TV programme. Try to use the new vocabulary.

Now face each other and make up the dialogues about your favourite TV programme. Try to use the new vocabulary.

  • -Hello!
  • Hi! Glad to meet you! I watched an interesting documentary yesterday. It was about dolphins. Tell me what kind of programmes you like to watch?
  • -Let me think, I like to watch cartoons. They are funny and funny. They always make me laugh.
  • -What about reality shows? I believe they are great!
Homework

Homework

  • Now, pupils, the lesson is almost over. Write down your homework. You’ll do ex.1, 2 p.14(work book)and try to write 10 sentences about your favourite TV programme.
I can say that you worked hard. Did you like today’s lesson? Name the words that you’ve learnt today .
  • I can say that you worked hard. Did you like today’s lesson?
  • Name the words that you’ve learnt today .
Источники http:// youtu.be/uB8SMs5Mt-k - физкультминутка Учебник « Matrix» 6 класс, авторы П. Келли Е.А. Хотунцева – М. : Oxford University Press: Издательство «Релод», 2009. Картинки- источник Интернет ресурс. http://liubavyshka.ru/photo/23-0-3690

Источники

  • http:// youtu.be/uB8SMs5Mt-k - физкультминутка
  • Учебник « Matrix» 6 класс, авторы П. Келли Е.А. Хотунцева – М. : Oxford University Press: Издательство «Релод», 2009.
  • Картинки- источник Интернет ресурс.

http://liubavyshka.ru/photo/23-0-3690


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Презентация на тему " Телевидение. Виды телепрограмм".

Автор: Вадрецкая Татьяна Михайловна

Дата: 19.10.2014

Номер свидетельства: 120358

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(67) "конспект урока на тему "Телевидение" "
    ["seo_title"] => string(40) "konspiekt-uroka-na-tiemu-tielievidieniie"
    ["file_id"] => string(6) "240034"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1444921257"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) "Я и средства массовой информации "
    ["seo_title"] => string(35) "ia-i-sriedstva-massovoi-informatsii"
    ["file_id"] => string(6) "220657"
    ["category_seo"] => string(22) "klassnomuRukovoditeliu"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1434729214"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(102) "Стратегия и проблемы духовно-нравственного воспитания "
    ["seo_title"] => string(61) "stratieghiia-i-probliemy-dukhovno-nravstviennogho-vospitaniia"
    ["file_id"] => string(6) "223125"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1437300921"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства