kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Презентация к уроку "The objective of the lesson" в 9классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

ARE  A YOU WEB USER

The objective of the lesson 

Educational:

•Developing:

•To increase skills in speech reading, writing, using key words and phrases. To train pupils? logical and critical  thinking. Do develop and increase the pupils? speaking, writing, listening skills and habits

•Up-bringing

•To develop the pupils? interest in English in the early stage of study. To teach to be polite.

Visual aids:

Pictures, cards, white – board, interactive – board

Type of the lesson:

Combined – lesson, getting new information

Method of the lesson:

Listening, reading, answering to the questions, speaking  The Procedure of the lesson

I.Organization moment

A)Greetings

-Hello!

-How are you?

-I am fine, thank you.

-Thank you, sits down, please.

B) Talking attendance

-Who is on duty today

-I am on duty today

-Who is absent today

-Nobody is today

 II. Warm – up

Ex 1 p 53

ü Are you a good Wed user?

ü How often do you use the internet to find information?

ü  What do you use it for?

ü  How often do you visit new sites? Do you use any online encyclopedia?

ü  Do you regularly visit English language or learning sites?

III. Presentation

The theme of the  lesson is – are you a good web user?

Ex 3 p 54

TEXT

Read the text and circle  any words you do not understand. Then, in groups, discuss the unknown  words and use dictionaries to find their meanings

Ex 4 p 54

Mark the sentences True or False

Text

T

F

Wikipedia is the number one choice for many web surfers

Ex 6 p 54

Discuss the following questions in small groups

Ø What do you think of a news site that anyone in the world can edit?

Ø  How does the news change your view of lafe and the world?

Ø  Do you prefer newspapers, radio, TV or the Web?

Make a class suvvey. Which of the following sites do you class mates often use

v BBC

v English studying sites

v Fashion site

v Sports sites

v Hobby sites

v Other  

 V. Production

Статистика   интернет

Возраст пользователей

16 – 24  20%

25 – 34  40%

35 – 44  23%

45 – 54  %12

 Пользуются Интернетом с домашнего компьютера     

Проводят в Интернете

 <1 часа         1 – 5 часа         5 – 10 часа

   26,9%               41,3%      Twitter – 3.8%

   Заходят в сеть не менее одного раза в день
 •67,9%

Реже одного раза неделю •5,3%

Чаще одного раза в неделю •26,8%

Чем интересуются в Интернете

Фильмы и музыка - 46,2%

Новости и Книги -28,5% 

Игры -26%

Блоги чинов-ников - 1,8%

VI. Conclusions and marks

VII. Home fork: Project work

 Teenagers and the Internet 

      19,8%

 Женщин 53%

Мужчин 47%

Мужчин 47%

Watsapp – 99%

Мой мир – 62,4%

Одноклассники – 25,9

ВKонтакте – 22,7%

Face book – 12%

5

IV.   Ex 5 p 54

Look back at the article and fill in the columns with necessary word

Wikipedia can be edited in real time by anyone

Only editors can post information on the site

To develop pupils? in the team working abilities. Talking about are you a web user.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Презентация к уроку "The objective of the lesson" в 9классе »

ARE A YOU WEB USER

ARE A YOU WEB USER

The objective of the lesson

The objective of the lesson

Visual aids: Pictures, cards, white – board, interactive – board Type of the lesson: Combined – lesson, getting new information Method of the lesson: Listening, reading, answering to the questions, speaking

Visual aids:

Pictures, cards, white – board, interactive – board

Type of the lesson:

Combined – lesson, getting new information

Method of the lesson:

Listening, reading, answering to the questions, speaking

The Procedure of the lesson  Organization moment Greetings Hello! How are you? I am fine, thank you. Thank you, sits down, please. B) Talking attendance

The Procedure of the lesson

  • Organization moment
  • Greetings
  • Hello!
  • How are you?
  • I am fine, thank you.
  • Thank you, sits down, please.

B) Talking attendance

  • Who is on duty today
  • I am on duty today
  • Who is absent today
  • Nobody is today
II. Warm – up Ex 1 p 53  Are you a good Wed user?  How often do you use the internet to find information?  What do you use it for?  How often do you visit new sites? Do you use any online encyclopedia?  Do you regularly visit English language or learning sites?  III. Presentation The theme of the lesson is – are you a good web user? Ex 3 p 54 TEXT Read the text and circle any words you do not understand. Then, in groups, discuss the unknown words and use dictionaries to find their meanings.

II. Warm – up

Ex 1 p 53

  • Are you a good Wed user?
  • How often do you use the internet to find information?
  • What do you use it for?
  • How often do you visit new sites? Do you use any online encyclopedia?
  • Do you regularly visit English language or learning sites?

III. Presentation

The theme of the lesson is – are you a good web user?

Ex 3 p 54

TEXT

Read the text and circle any words you do not understand. Then, in groups, discuss the unknown words and use dictionaries to find their meanings.

Ex 4 p 54 Mark the sentences True or False Text T Wikipedia is the number one choice for many web surfers F Wikipedia can be edited in real time by anyone Only editors can post information on the site

Ex 4 p 54

Mark the sentences True or False

Text

T

Wikipedia is the number one choice for many web surfers

F

Wikipedia can be edited in real time by anyone

Only editors can post information on the site

IV. Ex 5 p 54 Look back at the article and fill in the columns with necessary word Noun Verb Advertisement Adj Announcement Adv Attract Active Informative

IV. Ex 5 p 54

Look back at the article and fill in the columns with necessary word

Noun

Verb

Advertisement

Adj

Announcement

Adv

Attract

Active

Informative

Ex 6 p 54 Discuss the following questions in small groups   What do you think of a news site that anyone in the world can edit?   How does the news change your view of lafe and the world?

Ex 6 p 54

Discuss the following questions in small groups

  • What do you think of a news site that anyone in the world can edit?

  • How does the news change your view of lafe and the world?

  • Do you prefer newspapers, radio, TV or the Web?
Make a class suvvey. Which of the following sites do you class mates often use

Make a class suvvey. Which of the following sites do you class mates often use

  • BBC
  • English studying sites
  • Fashion site
  • Sports sites
  • Hobby sites
  • Other
V. Production Статистика интернет Возраст пользователей 16 – 24 20 25 – 34 40 35 – 44 23 45 – 54 12 54 5 Пользуются Интернетом с домашнего компьютера На работе С мобильного телефона 69,2%  29,1%  28,3%

V. Production

Статистика интернет

Возраст пользователей

16 – 24

20

25 – 34

40

35 – 44

23

45 – 54

12

54

5

Пользуются Интернетом с домашнего компьютера

На работе

С мобильного телефона

69,2%

29,1%

28,3%

Проводят в Интернете    26,9% 41,3% 19,8%  62,2% населения Казахстана пользуется Интернетом, т.е. ~ 10 млн человек Женщин 53% Мужчин 47%

Проводят в Интернете

26,9% 41,3% 19,8%

62,2% населения Казахстана пользуется Интернетом, т.е. ~ 10 млн человек

Женщин 53%

Мужчин 47%

Популярность различных социальных сетей в Казахстане Watsapp – 99% Мой мир – 62,4% Одноклассники – 25,9 ВKонтакте – 22,7% Face book – 12% Twitter – 3.8%

Популярность различных социальных сетей в Казахстане

Watsapp – 99%

Мой мир – 62,4%

Одноклассники – 25,9

ВKонтакте – 22,7%

Face book – 12%

Twitter – 3.8%

Заходят в сеть не менее одного раза в день Реже одного раза неделю Чаще одного раза в неделю

Заходят в сеть не менее одного раза в день

Реже одного раза неделю

Чаще одного раза в неделю

Чем интересуются в Интернете Фильмы и музыка   46,2% Новости и Книги   28,5% Игры   26% Блоги чинов-ников  1,8%

Чем интересуются в Интернете

Фильмы

и музыка

46,2%

Новости

и

Книги

28,5%

Игры

26%

Блоги чинов-ников

1,8%

VI. Conclusions and marks VII. Home fork: Project work, Teenagers and the Internet

VI. Conclusions and marks

VII. Home fork: Project work, Teenagers and the Internet


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 9 класс

Скачать
Презентация к уроку "The objective of the lesson" в 9классе

Автор: Масутова Рахилям Тургановна

Дата: 07.11.2014

Номер свидетельства: 127624

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(74) "Конспект урока английского языка "Школа""
    ["seo_title"] => string(42) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_shkola_1"
    ["file_id"] => string(6) "632029"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1684685220"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(44) "урок в 5 классе Carol’s kitchen"
    ["seo_title"] => string(32) "urok-v-5-klassie-carol-s-kitchen"
    ["file_id"] => string(6) "248011"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1446651101"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(236) "урок в малокомплектной школе: 1 класс- Звук и буква Нн Нн. Антон и Нина. 3 класс- Суффиксы с уменьшительно-ласкательными значениями "
    ["seo_title"] => string(136) "urok-v-malokompliektnoi-shkolie-1-klass-zvuk-i-bukva-nn-nn-anton-i-nina-3-klass-suffiksy-s-umien-shitiel-no-laskatiel-nymi-znachieniiami"
    ["file_id"] => string(6) "245809"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1446215847"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(95) "план - конспект урока-конкурса по английскому языку "
    ["seo_title"] => string(52) "plan-konspiekt-uroka-konkursa-po-anghliiskomu-iazyku"
    ["file_id"] => string(6) "149103"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1419951321"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(55) "Конспект урока на тему "Спорт" "
    ["seo_title"] => string(30) "konspiekt-uroka-na-tiemu-sport"
    ["file_id"] => string(6) "147744"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1419482044"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства