kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Презентация к уроку английского языка в 5 классе "Животные"

Нажмите, чтобы узнать подробности

В работе представлены все этапы урока и способы проведения проверочных работ. Разработан тест, предусмотрен словарный диктант. Урок соответствует ФГОC. Работа будет полезна уителям общеобразовательных школ. В работе предусмотрены задания, направленные на формирование УУД, личностных результатов, метапредметных.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Презентация к уроку английского языка в 5 классе "Животные" »

Some people often say to me :  “ Have you decided what to be ? ” I usually answer,  ”  I don’t know”, But it isn’t really so.  I want to win an Olympic race, I want to see the Earth from space, I want to travel to Katmandu, I want to be rich and famous, too. I want to be on Hollywood’s screen, I want to invent a new machine, I want to be very clever and wise, I want to win the Nobel prize, But most of all, I want to be Healthy, and strong, and nice !

Some people often say to me :

Have you decided what to be ?

I usually answer, I don’t know”,

But it isn’t really so.

I want to win an Olympic race,

I want to see the Earth from space,

I want to travel to Katmandu,

I want to be rich and famous, too.

I want to be on Hollywood’s screen,

I want to invent a new machine,

I want to be very clever and wise,

I want to win the Nobel prize,

But most of all, I want to be

Healthy, and strong, and nice !

P –  R – O – F – E – S – S – I – O – N – Pilot Reporter Officer Farmer Economist Scientist Singer Interpreter Occupation Nurse

P –

R –

O –

F –

E –

S –

S –

I –

O –

N –

Pilot

Reporter

Officer

Farmer

Economist

Scientist

Singer

Interpreter

Occupation

Nurse

What do we  call the people who work in these areas? architecture – art – mathematics – science – engineering – music – biology – architect artist mathematician scientist engineer musician biologist

What do we call the people who work in these areas?

architecture –

art –

mathematics –

science –

engineering –

music –

biology –

architect

artist

mathematician

scientist

engineer

musician

biologist

Name the jobs ending in… -er  reporter -or doctor -ian mathematician -ist physicist -man salesman -other chef

Name the jobs ending in…

-er

reporter

-or

doctor

-ian

mathematician

-ist

physicist

-man

salesman

-other

chef

Guess the following jobs :  racing driver    reporter   teacher    greengrocer    typist  A ________ is a person who drives very fast cars.  A ________ is a person who interviews famous people.  A ________ is a person who works at school.  A ________ is a person who sells fresh vegetables and fruit.  A________ is a person who types letters and other papers.

Guess the following jobs :

racing driver

reporter

teacher

greengrocer

typist

A ________ is a person who drives very fast cars.

A ________ is a person who interviews famous people.

A ________ is a person who works at school.

A ________ is a person who sells fresh vegetables and fruit.

A________ is a person who types letters and other papers.

Work in a hospital  Help ill people  Operate patients
  • Work in a hospital
  • Help ill people
  • Operate patients
Take photos for magazines and newspapers Take photos of interesting places Work in a studio with a model
  • Take photos for magazines and newspapers
  • Take photos of interesting places
  • Work in a studio with a model
Play the violin Practice  Play in concerts Record CDs
  • Play the violin
  • Practice
  • Play in concerts
  • Record CDs

  • She teaches at school.
  • She is a teacher. ( Teach)
  • He is a pilot.
  • He flies planes. (pilot)
  • She writes articles.
  • She is a reporter. (write articles)
  • She is a musician.
  • She plays music in concerts. (musician)
  • He drives fast cars.
  • He is a racing driver. (drive fast cars)


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Презентация к уроку английского языка в 5 классе "Животные"

Автор: Беликова Людмила Леонидовна

Дата: 15.03.2015

Номер свидетельства: 186844

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(140) "Мультимедийная презентация урока английского языка "Животные в нашей жизни""
    ["seo_title"] => string(80) "mul_timiediinaia_priezientatsiia_uroka_anghliiskogho_iazyka_zhivotnyie_v_nashiei"
    ["file_id"] => string(6) "433512"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1508499933"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(89) ""Конспект урока английского языка "Зов джунглей" "
    ["seo_title"] => string(52) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-zov-dzhunghliei"
    ["file_id"] => string(6) "150502"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1420486895"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(126) "Методическая разработка урока английского языка по теме: " Животные" "
    ["seo_title"] => string(75) "mietodichieskaia-razrabotka-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-zhivotnyie"
    ["file_id"] => string(6) "100542"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402383593"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(150) "Интегрированный урок английского языка и географии  на тему  «Животные Камчатки» "
    ["seo_title"] => string(88) "intieghrirovannyi-urok-anghliiskogho-iazyka-i-ghieoghrafii-na-tiemu-zhivotnyie-kamchatki"
    ["file_id"] => string(6) "143454"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1418546814"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(171) "План-конспект урока английского языка в начальной школе   (3 класс, “FORWARD” М. В. Вербицкая и др.)"
    ["seo_title"] => string(100) "plan-konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-nachal-noi-shkolie-3-klass-forward-m-v-vierbitskaia-i-dr"
    ["file_id"] => string(6) "261686"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1449166802"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства