kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Открытый урок по теме "my school life"

Нажмите, чтобы узнать подробности

The theme : «My school  life»

The aims :

Обучающие: - активизировать, употребление в речи учащихся лексики по теме «My school life»           

               -закрепить полученные знания;

Развивающие :- Развивать навыки аудирования в рамках названной темы;

-развивать внимание  память, воображение;

Воспитательные  :-воспитывать, доброжелательное и толерантное  отношение  друг к другу ;

-воспитывать чувство ответственности за порученное дело ;

- признавать право быть уникальным и право на ошибку.

Тип урока : урок закрепления знаний, умений и навыков и критическое оценивания.

Методы обучения : словесный, наглядный, практический.

Оборудование: демонстративные материалы слайды  дидактический раздаточный материал.

                              The  procedure of  the lesson

I.  Org moment : Cood morning!  

                      How are you ?!

                      Who is on duty to day?

                       What date is it, to day?

 II.  Warm up.Song "They are teaching "

III. Teacher: Do you know some rules about school ? Who wants  to say us  this rules.You must remember this rules.

1. All pupils should wear school uniform.

2. Pupils have to keep good discipline.

3. Pupils should come to school in time.

4. Pupils should be ready for class every day.

5. Pupils should respect their teachers

6. Pupils should be  polite.

IV. Asking home task: tell us about. Your  school day using picture.

V. Listening "My first day at school ".

VI. Is the information in these sen-s  True or False .

1) The school is very big and frightening(T)

2) She wasn`t excited but she wasn`t afraid (F)

3) She didn`t look like a baby (T)

4) There were children outside on the playground (T)

5) The teacher wasn`t nice (F)

VII. Do you know school things ?

(слайд, школьных принадлежностей ).

VIII. Find name school things and write down.

IX. Have a break  " If you are happy".

X. Listen to descriptions of the subjects and say what subject is it?

1) At this subject you can learn how to use computer (computer studies)

2) At this subject you can run,jump, play football or tennis(P.E.)

3) At this subject you can study, nature  and do some experiements (science )

4) At this subject you can paint your  favourite  pictures.(art)

5) At this subject you can read stories,novels and poems.(literature)

6) At this subject you can travel from our days to 2nd, 3rd or 12th  century.(history)

7) At this subject you can count and write figures (maths)

8) At this subject you can learn to speak to read, to write in foreign language (English)

9) At this subject you can learn geographical names (geography)

XI. Write your lovely time table.

XII. Concluding part of the lesson.

1) What is your favourite subject?

2) Do you know school things?

-Giving home task write  essay " My ideal school "Ex 3 p 75.

-Giving  marks.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«открытый урок по теме "my school life"»

” Общая средняя школа №122” коммунальное государственное учреждение  Открытый урок Тема: «My school life» Учитель английского языка: Боймирзаева Гузал

Общая средняя школа №122” коммунальное государственное учреждение

Открытый урок

Тема: «My school life»

Учитель английского языка: Боймирзаева Гузал

The aims:   Обучающие:  активизировать, употребление в речи    учащихся лексики по теме «My school life»    закрепить полученные знания;  Развивающие:  Развивать навыки аудирования в рамках    названной темы;    развивать внимание память, воображение;  Воспитательные:  воспитывать, доброжелательное и    толерантное отношение друг к другу;    воспитывать чувство ответственности за    порученное дело;    признавать право быть уникальным и    право на ошибку.

The aims:

Обучающие: активизировать, употребление в речи

учащихся лексики по теме «My school life»

закрепить полученные знания;

Развивающие: Развивать навыки аудирования в рамках

названной темы;

развивать внимание память, воображение;

Воспитательные: воспитывать, доброжелательное и

толерантное отношение друг к другу;

воспитывать чувство ответственности за

порученное дело;

признавать право быть уникальным и

право на ошибку.

Тип урока :   урок закрепления знаний ,     умений и навыков,     критериальное оценивание. Методы обучения :  словесный, наглядный,      практический . Оборудование:  демонстративные       материалы, слайды,      дидактический       раздаточный материал

Тип урока : урок закрепления знаний , умений и навыков,

критериальное оценивание.

Методы обучения : словесный, наглядный, практический .

Оборудование: демонстративные материалы, слайды, дидактический раздаточный материал

The procedure of the lesson I. Org moment: Cood morning!  How are you ?!  Who is on duty to day?  What date is it, to day?

The procedure of the lesson

I. Org moment: Cood morning!

How are you ?!

Who is on duty to day?

What date is it, to day?

II. Warm up. Song

II. Warm up. Song "They are teaching "

III. Teacher: Do you know some rules about school ? Who wants to say us this rules? You must remember this rules.  1. All pupils should wear school uniform . 2. Pupils have to keep good discipline. 3. Pupils should come to school in time. 4. Pupils should be ready for class every day . 5. Pupils should respect their teachers 6. Pupils should be polite.

III. Teacher: Do you know some rules about

school ? Who wants to say us this rules?

You must remember this rules.

1. All pupils should wear school uniform .

2. Pupils have to keep good discipline.

3. Pupils should come to school in time.

4. Pupils should be ready for class every day .

5. Pupils should respect their teachers

6. Pupils should be polite.

IV. Asking home task: tell us about . Your school day using picture.

IV. Asking home task: tell us about . Your school day using picture.

V. Listening

V. Listening "My first day at school "

Frightening - пугающий

Excited - восторге

Remember - запомнить

Afraid - боюсь

Look like - выглядить как

Ваву - малыш

Playground - детская площадка

Size - размер

Introduce me - представь меня

Held - держать

VI. Is the information in these sen-s True or False.   1) The school is very big and frightening(T) 2) She wasn`t excited but she wasn`t afraid (F) 3) She didn`t look like a baby (T) 4) There were children outside on the playground (T) 5) The teacher wasn`t nice (F)

VI. Is the information in these sen-s True or False.

1) The school is very big and frightening(T)

2) She wasn`t excited but she wasn`t afraid (F)

3) She didn`t look like a baby (T)

4) There were children outside on the playground (T)

5) The teacher wasn`t nice (F)

VII. Do you know school things ?

VII. Do you know school things ?

Find school things Book Copy-book Pen Bag Blackboard Desk

Find school things

Book

Copy-book

Pen

Bag

Blackboard

Desk

Rubber Pencil Ruler Pencil case Chair Table

Rubber

Pencil

Ruler

Pencil case

Chair

Table

VIII. Find name school things and write down

VIII. Find name school things and write down

IX. Have a break

IX. Have a break " If you are happy"...

X. Listen to descriptions of the subjects and say what subject is it? 1) At this subject you can learn how to use. (computer studies ) 2) At this subject you can run ,jump , play football or tennis (P.E.) 3) At this subject you can study , nature and do some experiements (science ) 4) At this subject you can paint your favourite pictures. (art) 5) At this subject you can read stories ,novels and poems. (literature) 6) At this subject you can travel from our days to 2 nd , 3 rd or 12 th century. (history) 7) At this subject you can count and write figures (maths) 8) At this subject you can learn to speak to read , to write in foreign language (English) 9) At this subject you can learn geographical names (geography)

X. Listen to descriptions of the subjects and say what subject is it?

1) At this subject you can learn how to use. (computer studies )

2) At this subject you can run ,jump , play football or tennis (P.E.)

3) At this subject you can study , nature and do some experiements (science )

4) At this subject you can paint your favourite pictures. (art)

5) At this subject you can read stories ,novels and poems. (literature)

6) At this subject you can travel from our days to 2 nd , 3 rd or 12 th century. (history)

7) At this subject you can count and write figures (maths)

8) At this subject you can learn to speak to read , to write in foreign language (English)

9) At this subject you can learn geographical names (geography)

XI. Write your lovely timetable

XI. Write your lovely timetable

XII. Concluding part of the lesson.  1) What is your favourite subject? 2) Do you know school things? -Giving home task write essay

XII. Concluding part of the lesson.

1) What is your favourite subject?

2) Do you know school things?

-Giving home task write essay " My ideal school "Ex 3 p 75.

-Giving marks.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
открытый урок по теме "my school life"

Автор: Боймирзаева Гузал Хамидовна

Дата: 04.02.2016

Номер свидетельства: 287888

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(85) "план конспект открытого урока по теме " School life" "
    ["seo_title"] => string(53) "plan-konspiekt-otkrytogho-uroka-po-tiemie-school-life"
    ["file_id"] => string(6) "121241"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1413908055"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(137) "Открытый урок в 10 кл "Путешествие в Великобританию" к учебнику В.П.Кузовлев "
    ["seo_title"] => string(83) "otkrytyi-urok-v-10-kl-putieshiestviie-v-vielikobritaniiu-k-uchiebniku-v-p-kuzovliev"
    ["file_id"] => string(6) "153033"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1420961537"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(156) "Конспект открытого урока английского языка в 5 классе по теме «Школа, школьная жизнь»"
    ["seo_title"] => string(80) "konspekt_otkrytogo_uroka_angliiskogo_iazyka_v_5_klasse_po_teme_shkola_shkolnaia_"
    ["file_id"] => string(6) "583880"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1624288719"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(80) "конспект урока английского языка в 4 классе "
    ["seo_title"] => string(48) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-4-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "132711"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1416400609"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(120) "презентация к уроку английского языка  в 4 классе "Школьная жизнь" "
    ["seo_title"] => string(73) "priezientatsiia-k-uroku-anghliiskogho-iazyka-v-4-klassie-shkol-naia-zhizn"
    ["file_id"] => string(6) "132713"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1416400941"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства