Конспект открытого
Урока английского языка в 4 классе
на тему: “School life” (Школьная жизнь)
Автор: Ергакова Ольга Александровна,
Учитель английского языка, МАОУ СШ №19,
г.Димитровград ,Ульяновская область.
Цель урока: повторение лексических единиц по теме «Школьная жизнь».
Задачи:
- Образовательные: формировать и развивать коммуникативные умения учащихся; умение воспринимать на слух и понимать небольшие сообщения.
- Развивающие: развивать навыки поисковой деятельности по извлечению необходимой информации по заданной теме, развивать языковые, интеллектуальные способности, познавательный интерес школьников, готовность к коммуникации; формировать логическое мышление; вырабатывать умения и навыки групповой работы.
- Воспитательные: формировать уважение и интерес к культуре и народу страны изучаемого языка; воспитывать интерес к учению и формировать познавательную активность; пробуждать творческие начала личности.
Оборудование:
1.Учебник: Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английский язык. 4 класс: учеб. для общеобразовательных учреждений и школ. с углубленным изучением англ. яз. с прил. на электрон. носителе. В 2 ч. – М.: Просвещение, 2009.
2.мультимедийная презентация;
3.мультимедийный проектор, компьютер, экран.
Этапы урока:
1. Организационный момент
2. Сообщение темы и цели урока.
3. Фонетическая и речевая разминка.
4. Повторение лексического материала.
5. Физкультминутка.
6. Обучение чтению.
7. Game time
8. Итог урока.
Ход урока:
1.Организационный момент.
-Hello, children! Glad to see you! Sit down, please.
Let’s start our English lesson! Today we have an unusual lesson, we have some guests, so I would like you to work hard and be more attentive.
– Who is on duty?
– What is the date today?
– What day of the week is it today? Who is absent? Thank you, sit down, please.
2. Сообщение темы и цели урока.
T: The theme of our lesson is “School Life”.(слайд 1)
Today we are going to revise the words about school life, work with text and do different exercises. Now open your exercise books , write down the date and the theme of our lesson.
3. Фонетическая и речевая разминка.
T: Look at the blackboard, listen and repeat the words after me.(слайд 2)
[α:]
[ e ]
[ ?]
class
lesson
blackboard
In class
At the lesson
On the blackboard
classroom
Exercise book
Handicraft
(Слайд 3)
They go to school at eight,”
Says little Kate.
“At school they read and write,
Their class is large and light.”
T: Answer my questions, please:
– When do they go to school?
– What do they do at school?
– Is their class small and dark?
– Is their class large and light?
4. Повторение лексического материала.
- T :Look at this task. Fill in the missing letter.
d…sk, l…sson, timet…ble, pe…cil,c…ass,stu…y,teach..r, blackb…ard.
- Now let’s play “chainword”(слайд 4)
T:Find new words and write down them.
5.Физкультминутка.
1)Hands up, hands down.
Hands on hips, sit down.
Hands up, to the sides.
Bend left, bend right.
One, two, three, hop.
One, two, three, stop
Hands down, clap, clap.
Bend left, clap, clap.
Bend right , clap, clap.
6.Обучение чтению.
Open your books ex.12,p.65. Read and translate the text “ Santi goes to school”.
T: Now find ex.13, p. 66 and say: true, false or don’t know.(слайд 5)
T :Find ex. 14, p. 66.Put these sentences in correct order to make a summary of the text about Santi.
7. Game time.
T: Open your books at p.69,ex. 5.Play a memory game. Look at the picture for a moment, then close the book and name all the things you remember.
8.Итог урока.
T:Do you like your work at the lesson? Do you like the lesson?
All of you work hard today, …worked very good, I put them “excellent”,…worked good, but not enough, I put them “good”.
– Let's write down your homework ex.7,p 69-70.
– Thank you for your work. The lesson is over. Good bye.