конспект урока английского языка "Путешествие во времени",
Конспект урока английского языка "Путешествие во времени",
Урок с использованием информационно – коммуникационных технологий активизирует учебную деятельность, повышает познавательный интерес, строится с учетом основных принципов дидактики: научности, доступности, личностного подхода, вариативности и наглядности. Каждый этап урока сочетается с выполнением конкретных учебных задач, соблюдены логические переходы с одного вида работы на другой.
Урок входит в раздел «Много лет назад», на изучение которого отводится 6 часов. Данный урок является первым при изучении этого раздела. Продолжается разговор о видо-временных формах глагола, на уроке рассматриваются новые лексические единицы.
Все последующие уроки будут направлены на изучение простого прошедшего времени и расширение лексического запаса по данной теме.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«конспект урока английского языка "Путешествие во времени", »
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа №3
Презентация
урока английского языка
«Путешествие во времени»
Класс: 5
Составила : Балакирева Т.В.
учитель английского языка
Цель: развитие речевых умений на основе темы
«Простое прошедшее время».
Задачи:
Образовательные:
познакомить обучающихся с новой лексикой;
Развивающие:
развивать умение читать текст с полным охватом содержания и с целью извлечения конкретной информации;
развивать навыки аудирования с целью извлечения конкретной информации;
развивать умение осуществлять самоконтроль и взаимоконтроль результатов учебной деятельности.
Воспитательные:
воспитывать чувство дружбы и товарищества;
воспитывать бережное отношение к миру животных.
Методы обучения:
словесный;
наглядный;
практический;
проблемно-поисковый.
Формы организации учебной деятельности:
фронтальная;
индивидуальная;
работа в парах.
Педагогические технологии
личностно-ориентированная технология;
системно-деятельностная технология;
здоровьесберегающая технология;
ИКТ технология;
технология дифференцированного обучения.
Оснащение урока:
мультимедийный проектор;
ноутбук;
интерактивная доска;
раздаточный материал.
Тип урока: комбинированный.
Structure of the lesson
1. Greeting.
2. Warm-up.
3. Introduction of the new material: 3.1. Phonetic activity.
4. Practice: 4.1. Lexical activity;
4.2. Listening for gist.
5. Production: 5.1. Reading for details;
5.2. Listening for specific information;
5.3.Writing.
6. Summary of the lesson.
7. Home task.
1. Greeting Aim - to create psychological and emotional attitude to work (T –Ps)
Student’s activities
Good morning!
We are fine!
Teacher’s instructions
Good morning , children!
I’m glad to see you.
I hope you are fine today.
So let’s get down to work.
2. Warm-up Aim-to revise the material based on the topic «Animals» ( T –Ps)
Student’s activities
Pupils open their books, look at the pictures.
Pupils work out the topic of the lesson
Teacher’s instructions
Today I’m going to invite you to the past.
Answer my question, please.
What animals do you know?
I would like you to guess whаt we are going to speak about. Open your books. Have a look at the pictures on page 78.
We are going to speak about some creatures in the past.
It will be the topic of the lesson.
2. Warm-up
A dog
What animals do you know?
A cat
A bear
A lion
3. Introduction of the new material3.1. Phonetic activity Aim – to introduce new vocabulary ( T –P)
Student’s activities
Pupils say the words using phonetic script and practise saying them.
Pupils match the words with the pictures
Teacher’s instructions
Go out to the blackboard, choose the animal, name the animals, listen to the speaker,
check your pronunciation .
3. Introduction of the new material3.1. Phonetic activity
4. Practice4.1. Lexical activity
4. Practice4.1. Lexical activity Aim – to develop the skill to form the answers independently with the use of new vocabulary ( T – P)
Student’s activities
Pupils translate these words from Russian into English.
Pupils click on the guide and answer the questions, practise using the words.
Teacher’s instructions
I want to make sure you have understood the meaning of these words.
What is the Russian for “mammoth”?
4. Practice.4.1. Lexical activity
4.2. Listening for gist Aim – to improve gist listening skills (T –Ps)
Student’s activities
Pupils practise listening for gist, put the exhibits in order the guide is talking about, check with the help of ICT .
Teacher’s instructions
Imagine, please, that we are going to visit the Prehistoric Animal Museum. Listen to the guide who will tell you about the prehistoric animals. Write down letters for the pictures A to D in your exercise books and put the pictures in the same order as the guide talks about the animals. There is one extra picture.
4.2. Listening for gistDictionary
huge -огромный
mammoth -мамонт
many years ago -много лет назад
meat-eater - хищник
plant-eater -травоядный
wooly rhinoceros - волосатый носорог
sabre-toothed tiger-саблезубый тигр
ten thousand years ago -10 тысяч лет назад
many years ago -много лет назад
Archaeologist -археолог
the Ice Age - ледниковый период
4. Practice4.2. Listening for gist
5. Production.5.1. Reading for details Aim – to check up the level of grammar and vocabulary knowledge (T-P)
Student’s activities
Pupils read the information and choose the right answers.
Teacher’s instructions
Read and choose one of the words or phrases to complete the information.
5.2. Listening for specific information Aim - to improve listening skills (T –Ps)
Student’s activities
Pupils listen to the tape again and check their answers.
Teacher’s instructions
Listen to the tape again.
Elicit whether your choice in Ex. 2b is right
5. Production5.1. Listening for specific information
5. Production5.3.Writing Aim - level and quality assessment of the acquired knowledge (T - Ps)
Student’s activities
Pupils answer the questions
Pupils use the cards, make up 4 sentences about animals. They read them aloud and correct mistakes.
Teacher’s instructions
Find all the verbs in the text.
What tense are they in?
Now, divide into three groups.
Make up true sentences using these cards
Don’t forget the word order.
Write them down and prepare to read.
Use the table as a model.
5. Production5.3.Writing
5. Production5.4. Writing
Утвердительное предложение
Подлежащие+сказуемое+дополнение+обстоятельство
They lived many years ago.
They were friendly animals.
6. Summary of the lesson Aim - to summarize the main idea of the lesson (T-Ps)
Student’s activities
Pupils answer the questions.
Teacher’s instructions
In conclusion, I would ask some questions.
What prehistoric animals do you know?
When did they live?
Where can we see these animals now?
Аre you interested in the prehistoric animals?
Where can you find some more information ?
All right. That’s all for today.
P 1, P 2, P 3 -excellent work!
I’ll give you 5. P 4 P 5 P 6, I hope next time you will be more active. I’ll give you 4.
6. Summary of the lesson
7. Home task Aim – to instruct how to do the home task and to express the teacher’s opinion about the class work (T – Ps)
Student’s activities
Pupils write down their homework
Teacher’s instructions
I want you to write down your homework.
You should make a report about prehistoric animals, use ex.1 as a model.
All right. That’s all for today.
P 1, P 2, P 3 -excellent work!
I’ll give you 5. P 4 P 5 P 6, I hope next time you will be more active. I’ll give you 4.
Get your things together. See you on Friday.
7. Home task
You should make a report about prehistoric animals,