kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка "Путешествие во времени",

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок с использованием  информационно – коммуникационных технологий активизирует учебную деятельность, повышает познавательный интерес, строится с учетом основных принципов дидактики: научности, доступности, личностного подхода, вариативности и наглядности. Каждый этап урока сочетается с выполнением конкретных учебных задач, соблюдены логические переходы с одного вида работы на другой. 

        Урок входит в раздел «Много лет назад», на изучение которого отводится 6 часов. Данный урок является первым при изучении этого раздела. Продолжается разговор о видо-временных формах глагола, на уроке рассматриваются новые лексические единицы.

 Все последующие уроки будут направлены на изучение простого прошедшего времени и расширение лексического запаса по данной теме.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«конспект урока английского языка "Путешествие во времени", »

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение  средняя общеобразовательная школа №3  Презентация урока английского языка «Путешествие во времени» Класс: 5  Составила : Балакирева Т.В.  учитель английского языка

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа №3

Презентация

урока английского языка

«Путешествие во времени»

Класс: 5

Составила : Балакирева Т.В.

учитель английского языка

Цель: развитие речевых умений на основе темы  «Простое прошедшее время». Задачи: Образовательные: познакомить обучающихся с новой лексикой; Развивающие: развивать умение читать текст с полным охватом содержания и с целью извлечения конкретной информации; развивать навыки аудирования с целью извлечения конкретной информации; развивать умение осуществлять самоконтроль и взаимоконтроль результатов учебной деятельности. Воспитательные:

Цель: развитие речевых умений на основе темы

«Простое прошедшее время».

Задачи:

Образовательные:

  • познакомить обучающихся с новой лексикой;

Развивающие:

  • развивать умение читать текст с полным охватом содержания и с целью извлечения конкретной информации;
  • развивать навыки аудирования с целью извлечения конкретной информации;
  • развивать умение осуществлять самоконтроль и взаимоконтроль результатов учебной деятельности.

Воспитательные:

  • воспитывать чувство дружбы и товарищества;
  • воспитывать бережное отношение к миру животных.
Методы обучения: словесный; наглядный; практический; проблемно-поисковый. Формы организации учебной деятельности:

Методы обучения:

  • словесный;
  • наглядный;
  • практический;
  • проблемно-поисковый.

Формы организации учебной деятельности:

  • фронтальная;
  • индивидуальная;
  • работа в парах.
Педагогические технологии личностно-ориентированная технология; системно-деятельностная технология; здоровьесберегающая технология; ИКТ технология; технология дифференцированного обучения.  Оснащение урока: мультимедийный проектор; ноутбук; интерактивная доска; раздаточный материал. Тип урока: комбинированный.

Педагогические технологии

  • личностно-ориентированная технология;
  • системно-деятельностная технология;
  • здоровьесберегающая технология;
  • ИКТ технология;
  • технология дифференцированного обучения.

Оснащение урока:

  • мультимедийный проектор;
  • ноутбук;
  • интерактивная доска;
  • раздаточный материал.

Тип урока: комбинированный.

Structure of the lesson    1. Greeting. 2. Warm-up. 3. Introduction of the new material:  3.1. Phonetic activity. 4. Practice:  4.1. Lexical activity;  4.2. Listening for gist. 5. Production:  5.1. Reading for details;  5.2. Listening for specific information;  5.3.Writing. 6. Summary of the lesson. 7. Home task.

Structure of the lesson

1. Greeting.

2. Warm-up.

3. Introduction of the new material: 3.1. Phonetic activity.

4. Practice: 4.1. Lexical activity;

4.2. Listening for gist.

5. Production: 5.1. Reading for details;

5.2. Listening for specific information;

5.3.Writing.

6. Summary of the lesson.

7. Home task.

1. Greeting  Aim - to create psychological and emotional attitude to work  (T –Ps) Student’s activities Good morning! We are fine! Teacher’s instructions

1. Greeting Aim - to create psychological and emotional attitude to work (T –Ps)

Student’s activities

  • Good morning!
  • We are fine!

Teacher’s instructions

  • Good morning , children!
  • I’m glad to see you.
  • I hope you are fine today.
  • So let’s get down to work.
2. Warm-up  Aim-to revise the material based on the topic «Animals»  ( T –Ps) Student’s activities Pupils open their books, look at the pictures. Pupils work out the topic of the lesson Teacher’s instructions

2. Warm-up Aim-to revise the material based on the topic «Animals» ( T –Ps)

Student’s activities

  • Pupils open their books, look at the pictures.
  • Pupils work out the topic of the lesson

Teacher’s instructions

  • Today I’m going to invite you to the past.
  • Answer my question, please.
  • What animals do you know?
  • I would like you to guess whаt we are going to speak about. Open your books. Have a look at the pictures on page 78.
  • We are going to speak about some creatures in the past.
  • It will be the topic of the lesson.
2. Warm-up A dog What animals do you know? A cat A bear A lion

2. Warm-up

A dog

What animals do you know?

A cat

A bear

A lion

3. Introduction of the new material  3.1. Phonetic activity  Aim – to introduce new vocabulary  ( T –P) Student’s activities Pupils say the words using phonetic script and practise saying them. Pupils match the words with the pictures Teacher’s instructions Go out to the blackboard, choose the animal, name the animals, listen to the speaker,  check your pronunciation .

3. Introduction of the new material 3.1. Phonetic activity Aim – to introduce new vocabulary ( T –P)

  • Student’s activities
  • Pupils say the words using phonetic script and practise saying them.
  • Pupils match the words with the pictures

Teacher’s instructions

  • Go out to the blackboard, choose the animal, name the animals, listen to the speaker,

check your pronunciation .

3. Introduction of the new material  3.1. Phonetic activity

3. Introduction of the new material 3.1. Phonetic activity

4. Practice  4.1. Lexical activity

4. Practice 4.1. Lexical activity

4. Practice  4.1. Lexical activity  Aim – to develop the skill to form the answers independently with the use of new vocabulary  ( T – P) Student’s activities Pupils translate these words from Russian into English. Pupils click on the guide and answer the questions, practise using the words. Teacher’s instructions I want to make sure you have understood the meaning of these words.  

4. Practice 4.1. Lexical activity Aim – to develop the skill to form the answers independently with the use of new vocabulary ( T – P)

Student’s activities

  • Pupils translate these words from Russian into English.
  • Pupils click on the guide and answer the questions, practise using the words.

Teacher’s instructions

  • I want to make sure you have understood the meaning of these words.

 

  • What is the Russian for “mammoth”?
4. Practice.  4.1. Lexical activity

4. Practice. 4.1. Lexical activity

4.2. Listening for gist  Aim – to improve gist listening skills  (T –Ps) Student’s activities Pupils practise listening for gist, put the exhibits in order the guide is talking about, check with the help of ICT . Teacher’s instructions

4.2. Listening for gist Aim – to improve gist listening skills (T –Ps)

Student’s activities

Pupils practise listening for gist, put the exhibits in order the guide is talking about, check with the help of ICT .

Teacher’s instructions

  • Imagine, please, that we are going to visit the Prehistoric Animal Museum. Listen to the guide who will tell you about the prehistoric animals. Write down letters for the pictures A to D in your exercise books and put the pictures in the same order as the guide talks about the animals. There is one extra picture.
4.2. Listening for gist   Dictionary

4.2. Listening for gist Dictionary

  • huge -огромный
  • mammoth -мамонт
  • many years ago -много лет назад
  • meat-eater - хищник
  • plant-eater -травоядный
  • wooly rhinoceros - волосатый носорог
  • sabre-toothed tiger-саблезубый тигр
  • ten thousand years ago -10 тысяч лет назад
  • many years ago -много лет назад
  • Archaeologist -археолог
  • the Ice Age - ледниковый период
4. Practice  4.2. Listening for gist

4. Practice 4.2. Listening for gist

5. Production.  5.1. Reading for details  Aim – to check up the level of grammar and vocabulary knowledge  (T-P) Student’s activities Pupils read the information and choose the right answers. Teacher’s instructions

5. Production. 5.1. Reading for details Aim – to check up the level of grammar and vocabulary knowledge (T-P)

Student’s activities

  • Pupils read the information and choose the right answers.

Teacher’s instructions

  • Read and choose one of the words or phrases to complete the information.
5.2. Listening for specific information  Aim - to improve listening skills  (T –Ps) Student’s activities Pupils listen to the tape again and check their answers. Teacher’s instructions

5.2. Listening for specific information Aim - to improve listening skills (T –Ps)

Student’s activities

Pupils listen to the tape again and check their answers.

Teacher’s instructions

  • Listen to the tape again.
  • Elicit whether your choice in Ex. 2b is right
5. Production  5.1. Listening for specific information

5. Production 5.1. Listening for specific information

5. Production  5.3.Writing  Aim - level and quality assessment of the acquired knowledge  (T - Ps)   Student’s activities Pupils answer the questions Pupils use the cards, make up 4 sentences about animals. They read them aloud and correct mistakes. Teacher’s instructions

5. Production 5.3.Writing Aim - level and quality assessment of the acquired knowledge (T - Ps)

Student’s activities

  • Pupils answer the questions
  • Pupils use the cards, make up 4 sentences about animals. They read them aloud and correct mistakes.

Teacher’s instructions

  • Find all the verbs in the text.
  • What tense are they in?
  •    Now, divide into three groups.
  • Make up true sentences using these cards
  • Don’t forget the word order.
  • Write them down and prepare to read.
  • Use the table as a model.
5. Production  5.3.Writing

5. Production 5.3.Writing

5. Production  5.4. Writing Утвердительное предложение  Подлежащие+ сказуемое +дополнение+обстоятельство They lived many years ago. They were friendly animals.

5. Production 5.4. Writing

Утвердительное предложение

Подлежащие+ сказуемое +дополнение+обстоятельство

They lived many years ago.

They were friendly animals.

6. Summary of the lesson  Aim - to summarize the main idea of the lesson  (T-Ps) Student’s activities Pupils answer the questions. Teacher’s instructions

6. Summary of the lesson Aim - to summarize the main idea of the lesson (T-Ps)

Student’s activities

  • Pupils answer the questions.

Teacher’s instructions

  • In conclusion, I would ask some questions.
  • What prehistoric animals do you know?
  • When did they live?
  • Where can we see these animals now?
  •   Аre you interested in the prehistoric animals?
  • Where can you find some more information ?
  • All right. That’s all for today.
  • P 1, P 2, P 3 -excellent work!
  • I’ll give you 5. P 4 P 5 P 6, I hope next time you will be more active. I’ll give you 4.
6. Summary of the lesson

6. Summary of the lesson

7. Home task  Aim – to instruct how to do the home task and to express the teacher’s opinion about the class work   (T – Ps) Student’s activities Pupils write down their homework Teacher’s instructions

7. Home task Aim – to instruct how to do the home task and to express the teacher’s opinion about the class work (T – Ps)

Student’s activities

  • Pupils write down their homework

Teacher’s instructions

  • I want you to write down your homework.
  • You should make a report about prehistoric animals, use ex.1 as a model.
  • All right. That’s all for today.
  • P 1, P 2, P 3 -excellent work!
  • I’ll give you 5. P 4 P 5 P 6, I hope next time you will be more active. I’ll give you 4.
  • Get your things together. See you on Friday.
7. Home task   You should make a report about prehistoric animals, use ex.1 p. 78 as a model

7. Home task

You should make a report about prehistoric animals,

use ex.1 p. 78 as a model


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
конспект урока английского языка "Путешествие во времени",

Автор: Балакирева Татьяна Владимировна

Дата: 28.05.2015

Номер свидетельства: 215704

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(205) "План-конспект урока английского языка в 4 классе по теме "Мир моих увлечений. Путешествия. Мои планы на каникулы.""
    ["seo_title"] => string(80) "plan_konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_v_4_klasse_po_teme_mir_moikh_uvlechenii_1"
    ["file_id"] => string(6) "508852"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1556646976"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(117) "Конспект урока на тему «Заочная экскурсия на остров Робинзона» "
    ["seo_title"] => string(65) "konspiekt-uroka-na-tiemu-zaochnaia-ekskursiia-na-ostrov-robinzona"
    ["file_id"] => string(6) "119424"
    ["category_seo"] => string(10) "literatura"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1413402868"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(267) "Интернет ресурсы на уроках и внеурочной деятельности для формирования межкультурной коммуникации. Образовательный потенциал социальных сетей. "
    ["seo_title"] => string(160) "intierniet-riesursy-na-urokakh-i-vnieurochnoi-dieiatiel-nosti-dlia-formirovaniia-miezhkul-turnoi-kommunikatsii-obrazovatiel-nyi-potientsial-sotsial-nykh-sietiei"
    ["file_id"] => string(6) "111845"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1407997578"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(171) "Конспект бинарного урока "М.И.Глинка и П.И.Чайковский-основатели русской национальной школы". "
    ["seo_title"] => string(96) "konspiekt-binarnogho-uroka-m-i-glinka-i-p-i-chaikovskii-osnovatieli-russkoi-natsional-noi-shkoly"
    ["file_id"] => string(6) "225364"
    ["category_seo"] => string(6) "muzika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1439582284"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(140) "Конспект урока по теме: "Обобщение знания учащихся по теме" Россия в XIX веке."" "
    ["seo_title"] => string(94) "konspiekt-uroka-po-tiemie-obobshchieniie-znaniia-uchashchikhsia-po-tiemie-rossiia-v-xix-viekie"
    ["file_id"] => string(6) "224040"
    ["category_seo"] => string(8) "istoriya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1438351205"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства