Thank you. I see you can find my phrases in the poem very well.
Now I want you to work with the cards. Look at your cards.
The task is to insert missing words.Вам нужно вставить пропущенные слова. Let`s read these words: or, the, is, hot, like, whatever, weather. Find the word: жаркий, какая бы ни …, нравится, погода, или.
You are given 2 minutes. Ученики выполняют упражнение №1 на карточках в парах.
Let us check up.
Line number 1 - the,
Line number 2 - or,
Line number 3- is,
Line number 4- hot,
Line number 5-weather,
Line number 6- whatever ,
Line number 7- like.
Nice of you. Now I see you know poems about the seasons and weather. Thank you for this work.
3. Look at the blackboard. Read words, please.
Thanks. Read from the bottom to the top.
1 ученик читает первый столбик, затем 2 ученик читает этот же столбик снизу вверх.
Good for you. Translate please: отличный, холодный, ветреный, морозный, снежный, жаркий, теплый.
Now read the second column.
3 ученик зачитывает слова из второго столбика, затем 4 ученик читает те же слова снизу вверх.
That`s good. Let`s make up phrases with these words. What can be cold ? ( cold winter, cold season.)
What can be hot ? (hot summer, hot day)
Учащиеся составляют словосочетания в течение 1-2 минут. В случае затруднения учитель просит перевести, например, a rainy spring ( дождливая весна).
Thank you.
4. Let us play a game. It is called * The weatherman*( презентация).
5. Now you can make up phrases about the weather and seasons, and let us speak about them. Look at the blackboard. There are sentences with missing words. You should make up these sentences.
Raise your hands when you hear the word about the weather: foggy, tennis, warm, hot, friends,cold, monkeys, frosty, stormy, good-looking, snowy, rainy.
Clap your hands when you hear the season: autumn, August, spring, favourite, rain, summer, winter.
Сколько раз вы хлопали в ладоши? Four. There are four seasons , name them in order beginning with *Winter.* (spring, summer, autumn.)
7. Let us write about the weather. Take your exercise - books, write down the date, read the words and make up sentences. Look at your cards, do exercise №2.
Ученики работают в тетрадях. Трое желающих по одному выходят к доске и записывают предложения:
1. My favourite season is summer.
2. We swim in the river in summer.
3. I like warm weather.
4. People usually wear shorts and T- shirts in this season.
Четвертое предложение предлагается в правильном варианте, поэтому ученики самостоятельно переписывают его в тетрадь, предварительно прочитывая, обговаривая и объясняя, что нужно убрать запятые.
Этап III.
Thank you for your work at our lesson. Оцените свою работу на уроке. Think at your marks and write down your homework. It is on the blackboard:(№1 чит., перев.) Домашнее задание комментируется: прочитать и перевести первый абзац текста.
После того, как дети записали домашнее задание, учитель задает вопросы: Какое упражнение (задание) вам понравилось больше всего на уроке? Какое было самым легким, а какое трудным?
Учащиеся оценивают свою работу.
Now I shall put marks for your work. The lesson is over. Good bye.