kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Календарно-тематическое планирование 7 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Календарно-тематиское планирование по ФКГОС для 7 класса. В "Тематическом планировании" представлен перечень тем уроков, рассчитанный на 106 учебных часов. Планирование может служить учителям английского языка, работающим в основной школе по УМК линии "Английский язык" авторов В.П. Кузовлев и др.,

Просмотр содержимого документа
«Календарно-тематическое планирование 7 класс »

Календарно-тематическое планирование 7 класс (спланировано 106 уроков)

I четверть (спланировано 27 уроков)




Название урока

(тема)

Цель урока

(сопутствующая задача)

Чтение

Аудирование

Говорение

Письмо

Домашнее

задание


Summer holidays

Формирование грамматических навыков говорения (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного/услышанного, с целью поиска конкретной информации).

лексический: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk, an activity, to climb, a timetable, (to go) windsurfing; грамматический: (для повторения) Simple Past

упр.2; 3; 4 1)

лексический: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk, an activity, to climb, a timetable, (to go) windsurfing; грамматический: (для повторения) Simple Past

упр.2; 3; 4 1)

лексический: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk, an activity, to climb, a timetable, (to go) windsurfing; грамматический: (для повторения) Simple Past

упр.2; 3; 4 1)


упр.4 3)* (AB ex.1)



AB ex 1 упр.6 (AB p.97, 1); 7 1) (AB ex.2), 2) (AB ex.3); 8 (Reader ex










School. School life


Формирование лексических навыков говорения (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного/услышанного, с целью поиска конкретной



лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science, comprehensive, foreign

упр.1 1), 2); 2 1); 3 1)



лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science, comprehensive, foreign

упр.1 1), 2); 2 1); 3 1)



лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science, comprehensive, foreign

упр.1 1), 2); 2 1); 3 1)


AB ex 3-4


p.97, 2); 8* (AB ex.4)



School. Reported speech

Формирование грамматических навыков говорения (

Грамматический: reported speech: that-clause

Грамматический: reported speech: that-clause

Грамматический: reported speech: that-clause


Ex 4 AB ex 1


School. Reading lesson


Развитие умения читать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного, с целью поиска конкретной информации


лексический: chess, drama, a field trip, to join, judo, orchestra, an outing, team, a term, half-term, to try

упр. Reader - 2 1), 2), 5),

лексический: chess, drama, a field trip, to join, judo, orchestra, an outing, team, a term, half-term, to try

упр. Reader - 2 1), 2), 5),

лексический: chess, drama, a field trip, to join, judo, orchestra, an outing, team, a term, half-term, to try

упр. Reader - 2 1), 2), 5),



- 2 9) a) (AB ex.5), b) (AB ex.6); 10 (Reader ex 3 1), 2), 3),



School. Reported speech+that clauses

Формирование грамматических навыков

Грамматический: reported speech: that-clause

Грамматический: reported speech: that-clause

Грамматический: reported speech: that-clause


упр.5 (AB ex.7); 6 (Reader ex.3 5), 6))


School.

Совершенствование лексико-грамматических навыков

Материал предыдущих уроков

Материал предыдущих уроков

Материал предыдущих уроков


SB ex 1-6

AB ex


School

Совершенствование речевых навыков

Речевой материал предыдущих уроков; a waste of time, to mix with

упр.2 1)

Речевой материал предыдущих уроков; a waste of time, to mix with

упр.2 1)

Речевой материал предыдущих уроков; a waste of time, to mix with

упр.2 1)


(Reader ex.4)


School. School subjects


Формирование лексических навыков говорения



лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science, comprehensive, foreign

упр.1 1), 2); 2 1); 3 1)



лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science, comprehensive, foreign

упр.1 1), 2); 2 1); 3 1)



лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science, comprehensive, foreign

упр.1 1), 2); 2 1); 3 1)




упр.7 (AB p.97, 2); 8* (AB ex.4)



School. Speech functions

Развитие речевого умения: диалогическая форма речи, развитие умения использовать в речи речевые функции saying you don't understand, asking for meaning, explaining your cultural point of view (развитие умения читать и


Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying you don't understand (I’m sorry, but I have a question; It’s not quite clear to me; I don’t understand what you mean by…), asking for meaning (What does … mean?; I wonder what … means; What do you mean by…?; What is the meaning of…?), explaining your cultural point of view (In my culture / country, … mean(s) (that) …); to be absent from, excellent, secondary, surname

упр.1 1), 2); 2 1) a), b

Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying you don't understand (I’m sorry, but I have a question; It’s not quite clear to me; I don’t understand what you mean by…), asking for meaning (What does … mean?; I wonder what … means; What do you mean by…?; What is the meaning of…?), explaining your cultural point of view (In my culture / country, … mean(s) (that) …); to be absent from, excellent, secondary, surname

упр.1 1), 2); 2 1) a), b

Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying you don't understand (I’m sorry, but I have a question; It’s not quite clear to me; I don’t understand what you mean by…), asking for meaning (What does … mean?; I wonder what … means; What do you mean by…?; What is the meaning of…?), explaining your cultural point of view (In my culture / country, … mean(s) (that) …); to be absent from, excellent, secondary, surname

упр.1 1), 2); 2 1) a), b


упр.3 (AB ex.8); 4 (Reader ex.5)



Progressive school

Развитие речевого умения: монологическая форма речи (развитие умения читать с целью понимания основного содержания

Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to

упр.1 1) A - a), B – a),


Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to

упр.1 1) A - a), B – a),

упр.1 1) A - a)




School


Развитие речевого умения: монологическая форма речи (развитие умения читать с целью понимания основного содержания

Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to

упр.1 1) A - a), B –


Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to

упр.1 1) A - a), B –




School. Extra-curricular activities

Совершенствование лексико-грамматических навыков

Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to

упр.1 1) A - a), B –

Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to

упр.1 1) A - a), B –

Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to

упр.1 1) A - a), B –


SB ex

AB ex


Test yourself

Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков (контроль умения учащихся самостоятельно оценивать себя в разных видах речевой


Речевой материал предыдущих уроков

упр.2. Reading Comprehension; 6. New words and word combinations from Unit 1

Речевой материал предыдущих уроков

упр.1. Listening Comprehension

Речевой материал предыдущих уроков

упр.4. Speaking

упр.3. Grammar; 5. Cultural Awareness; 7. Self-Assessment




Achievements

Формирование лексических навыков говорения (развитие умения читать с целью полного понимания


лексический: an ace student, to achieve, an ambition, a championship, number one player, a pro, properly, a scholarship, to score the most points, to set a record, to star, talented, a top sportsman, to try hard, Olympics

упр.1 1), 2), 3)


лексический: an ace student, to achieve, an ambition, a championship, number one player, a pro, properly, a scholarship, to score the most points, to set a record, to star, talented, a top sportsman, to try hard, Olympics

упр.1 1), 2), 3)

упр.1 4) (AB


упр.4 (AB ex.2); 5 (Reader ex.1); 6 (AB



Achievements

Формирование грамматических навыков говорения (развитие умения читать с целью полного понимания прочитанного


лексический: a hacker, a trumpet; грамматический: наречия образа действия (adverbs of manner)



лексический: a hacker, a trumpet; грамматический: наречия образа действия (adverbs of manner)


упр.2 2)* (AB


упр.4 1) (AB p.98, 3), 2) (AB p.98, 4); 5 (AB ex.5)



Achievements

Формирование грамматических навыков говорения

лексический: to practice, to behave, to catch, to impress, a violin; грамматический: наречия в сравнительной и превосходной степенях сравнения (comparative and superlative adverbs)

упр.1; 2 1), 2); 5 1)

лексический: to practice, to behave, to catch, to impress, a violin; грамматический: наречия в сравнительной и превосходной степенях сравнения (comparative and superlative adverbs)

упр.1; 2 1), 2); 5 1)

лексический: to practice; грамматический: наречия в сравнительной и превосходной степенях сравнения (comparative and superlative adverbs)

упр.2 2); 3; 4; 5 1), 2

упр.5 2) (AB


упр.7 (AB p.98, 5)



Reading lesson.

Is your life under pressure?


Развитие умения читать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного (


to be up, to get around, to go out, to hang out, to look up, a schedule

упр. Reader – 2 1), 2)*,


упр. Reader - 2 3), 4


упр. Reader - 2


упр. Reader - 2 7) (Reader ex.3)



Achievements .A jack-of-all-trades

Совершенствование речевых навыков

Речевой материал предыдущих уроков; a career

упр.1; 2

Речевой материал предыдущих уроков; a career

упр.1; 2

Речевой материал предыдущих уроков; a career

упр.1; 2


упр.6 (AB ex.7)



Speech functions: Do you know how…?

Развитие речевого умения: диалогическая форма речи, развитие умения использовать в речи речевые функции saying you can/can’t do something, asking if someone can do something


idea how to do sth.; речевые функции: saying you can/can’t do something, asking if someone can do something

упр.1 1), 2), 3), 4),

idea how to do sth.; речевые функции: saying you can/can’t do something, asking if someone can do something

упр.1 1), 2), 3), 4),

idea how to do sth.; речевые функции: saying you can/can’t do something, asking if someone can do something

упр.1 1), 2), 3), 4),

упр.1 1); 2 1); 3 (AB ex.8)



упр.4 (Reader ex


Charity

Формирование лексических навыков говорения ,развитие умения аудировать


лексический: an aim, charity, a charity organisation, a volunteer, voluntary, (the) homeless, (the) lonely, (the) needy, (the) elderly, (the) disabled, an orphan, a nursing home, to raise (money), to donate, to make donations, to provide, shelter, to show sympathy, to support, to make contribution, to be/get involved in sth, to make a difference, to get experience, to give a helping hand

упр.1; 2 1), 2), 3), 4)

лексический: an aim, charity, a charity organisation, a volunteer, voluntary, (the) homeless, (the) lonely, (the) needy, (the) elderly, (the) disabled, an orphan, a nursing home, to raise (money), to donate, to make donations, to provide, shelter, to show sympathy, to support, to make contribution, to be/get involved in sth, to make a difference, to get experience, to give a helping hand

упр.1; 2 1), 2), 3), 4)

лексический: an aim, charity, a charity organisation, a volunteer, voluntary, (the) homeless, (the) lonely, (the) needy, (the) elderly, (the) disabled, an orphan, a nursing home, to raise (money), to donate, to make donations, to provide, shelter, to show sympathy, to support, to make contribution, to be/get involved in sth, to make a difference, to get experience, to give a helping hand

упр.1; 2 1), 2), 3), 4)

упр.3 1), 4) (AB ex.1)


упр.4 (Reader ex.1); 5 (AB



Charity

Формирование грамматических навыков говорения

грамматический: форма V-ing после предлогов by, for

упр.1; 2 2)

грамматический: форма V-ing после предлогов by, for

упр.1; 2 2)

грамматический: форма V-ing после предлогов by, for

упр.1; 2 2)


упр.4 (AB ex. 3); 5 (Reader ex.2)



Help parents and people

Формирование грамматических навыков говорения


грамматический: форма V + Object + (to) Infinitive с глаголами want, 'd like, ask, make

упр.1 1), 2)

грамматический: форма V + Object + (to) Infinitive с глаголами want, 'd like, ask, make

упр.1 1), 2)

грамматический: форма V + Object + (to) Infinitive с глаголами want, 'd like, ask, make

упр.1 1), 2)

упр.3 1) (AB ex.4); 4 (AB


упр.5 (AB p.98, 6)



Speech functions expressing that you are excited/not excited


Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying that you are excited (Great!; Fantastic!; That’s a great idea!; That’s wonderful!; Terrific!; How exciting!), saying that you are not excited (I don’t find it interesting; It’s a bore; I don’t think it’s very exciting; It’s a waste of time; It bores me stiff)

упр.1 1), 2), 3), 4), 5)

Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying that you are excited (Great!; Fantastic!; That’s a great idea!; That’s wonderful!; Terrific!; How exciting!), saying that you are not excited (I don’t find it interesting; It’s a bore; I don’t think it’s very exciting; It’s a waste of time; It bores me stiff)

упр.1 1), 2), 3), 4), 5)

Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying that you are excited (Great!; Fantastic!; That’s a great idea!; That’s wonderful!; Terrific!; How exciting!), saying that you are not excited (I don’t find it interesting; It’s a bore; I don’t think it’s very exciting; It’s a waste of time; It bores me stiff)


упр.1 5)

упр.4 (Reader ex.5)



Fundraising

Развитие речевого умения: монологическая форма речи


Речевой материал предыдущих уроков

упр.1 1) a), b), 2)

Речевой материал предыдущих уроков

упр.1 1) a), b), 2)

Речевой материал предыдущих уроков

упр.1 1) a), b), 2)




Project lesson

Развитие речевых умений (скрытый контроль уровня сформированности речевых умений).



Project1. Helping hands

Project2.Charity fair

Project3.A charity organisation






Test yourself








Assessment tasks















II четверть (спланирован 21 урок)




Название урока

(тема)

Цель урока

(сопутствующая задача)

Чтение

Аудирование

Говорение

Письмо

Домашнее задание


Environmental problems

Формирование лексических навыков говорения


лексический: a container, to damage, to destroy, to disturb, environment, glass, nature, to plant, plastic, to pollute, pollution, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to spoil, to throw away, wild (life), grass, to keep off

упр.1; 2 1); 3 1)

лексический: a container, to damage, to destroy, to disturb, environment, glass, nature, to plant, plastic, to pollute, pollution, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to spoil, to throw away, wild (life), grass, to keep off

упр.1; 2 1); 3 1)

лексический: a container, to damage, to destroy, to disturb, environment, glass, nature, to plant, plastic, to pollute, pollution, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to spoil, to throw away, wild (life), grass, to keep

упр.1; 2 1); 3 1)

упр.3 2)


упр.4 (AB ex.1); 5 (AB ex.2); 6 (AB p.98, 7); 7 (Reader ex.1)


Eco-problems. Present Simple Passive

Формирование грамматических навыков говорения


лексический: air, to disappear, Earth; грамматический: страдательный залог в настоящем времени (Simple Present Passive)


лексический: air, to disappear, Earth; грамматический: страдательный залог в настоящем времени (Simple Present Passive)


лексический: air, to disappear, Earth; грамматический: страдательный залог в настоящем времени (Simple Present Passive)


упр.3

упр.7 (AB ex.3)

упр.3

упр.7 (AB ex.3)


Reading lesson

Развитие умения читать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного, с целью поиска конкретной информации


лексический: chemical, for this reason, however, to hunt, more than that, an otter, a specialist

упр.Reader - 2 1), 2), 4),



упр.Reader - 2 3), 5), 6) (AB

упр.Reader - 2 7) (Reader



Eco-problems. Modal verbs

Совершенствование речевых навыков


лексический: in charge of

упр.1 1)





лексический: in charge of

упр.1 1)

грамматический:

модальные глаголы can, should, must


лексический: in charge of

упр.1 1)




упр.4 (AB p.99, 8)



Ways to say you are worried

Развитие речевого умения: диалогическая форма речи, развитие умения использовать в речи речевые функции saying that you are worried or afraid


лексический: to be concerned, to find sth. worrying; речевые функции: saying that you are worried or afraid

упр.1 1), 2), 3)

лексический: to be concerned, to find sth. worrying; речевые функции: saying that you are worried or afraid

упр.1 1), 2), 3)

лексический: to be concerned, to find sth. worrying; речевые функции: saying that you are worried or afraid

упр.1 1), 2), 3)

упр.2 1)


ex.7); 5 (Reader ex



National parks. Articles with geographical names

Развитие речевого умения: монологическая форма речи

грамматический:употребление артиклей с географическими названиями


грамматический:употребление артиклей с географическими названиями


грамматический:употребление артиклей с географическими названиями


упр.2; 3



упр.4



The vocabulary related to environment

Совершенствование речевых навыков


Речевой материал предыдущих уроков


Речевой материал предыдущих уроков


Речевой материал предыдущих уроков





Project lesson








Test yourself

Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков (контроль умения учащихся самостоятельно оценивать себя в разных видах речевой деятельности


Речевой материал предыдущих уроков

упр.2. Reading Comprehension; 8. New words and word combinations from Unit 4

Речевой материал предыдущих уроков

упр.2. Listening Comprehension; 8. New words and word combinations from Unit 4

Речевой материал предыдущих уроков

упр.5. Speaking

упр.3. Grammar; 4. Vocabulary; 6. Writing; 7. Cultural Awareness; 9. Self-Assessment




Assessment tasks








Friendship

Формирование лексических навыков говорения


лексический: brainy, to betray, to be boring to be with, to cheer sb up, considerate, to be easy to get along with, to forgive, to be fun to be with, to get together, to have a good laugh (together), in general, to keep secrets, (live) next door, to rely on, responsible, to share one’s secrets, to have similar interests, to stand by sb, supportive, to take time (to do sth), to talk problems through, to try to understand, true, to turn to sb for sth

упр.1; 2 2)

лексический: brainy, to betray, to be boring to be with, to cheer sb up, considerate, to be easy to get along with, to forgive, to be fun to be with, to get together, to have a good laugh (together), in general, to keep secrets, (live) next door, to rely on, responsible, to share one’s secrets, to have similar interests, to stand by sb, supportive, to take time (to do sth), to talk problems through, to try to understand, true, to turn to sb for sth

упр.1; 2 2)

лексический: brainy, to betray, to be boring to be with, to cheer sb up, considerate, to be easy to get along with, to forgive, to be fun to be with, to get together, to have a good laugh (together), in general, to keep secrets, (live) next door, to rely on, responsible, to share one’s secrets, to have similar interests, to stand by sb, supportive, to take time (to do sth), to talk problems through, to try to understand, true, to turn to sb for sth

упр.1; 2 2)

упр.3 3) (AB


ex.2); 6 (AB ex.3); 7 (Reader ex.1,



Interpersonal relations

Формирование грамматических навыков говорения


лексический: forever, a hobby, to ignore, to save up, unattractive, personality, to obey, till the end; грамматический: структуры relative clauses with conjunctions (who, that, which) в качестве подлежащего

упр.1 1), 2), 4); 2 1)

лексический: forever, a hobby, to ignore, to save up, unattractive, personality, to obey, till the end; грамматический: структуры relative clauses with conjunctions (who, that, which) в качестве подлежащего

упр.1 1), 2), 4); 2 1)

лексический: forever, a hobby, to ignore, to save up, unattractive, personality, to obey, till the end; грамматический: структуры relative clauses with conjunctions (who, that, which) в качестве подлежащего

упр.1 1), 2), 4); 2 1)


упр.3 (AB ex.4); 4 (Reader ex.3)



Problems with friends

Формирование грамматических навыков говорения


лексический: to have a break from, to be bored with; грамматический: структуры relative clauses with conjunctions (who, that, which) в качестве прямого и косвенного дополнения

упр.1; 2 1), 2); 3 2), 4


лексический: to have a break from, to be bored with; грамматический: структуры relative clauses with conjunctions (who, that, which) в качестве прямого и косвенного дополнения

упр.1; 2 1), 2); 3 2), 4

упр.2 4) (AB ex.5); 3 1), 3)


упр.4* (AB ex.6) ???; 5 (Reader ex.4; 5)



Friends

Совершенствование речевых навыков.


Речевой материал предыдущих уроков; to argue, friendless, to make up with sb, to replace, a thief, (to be bored) to tears

упр.1

Речевой материал предыдущих уроков; to argue, friendless, to make up with sb, to replace, a thief, (to be bored) to tears

упр.1

Речевой материал предыдущих уроков; to argue, friendless, to make up with sb, to replace, a thief, (to be bored) to tears

упр.1


упр.4 (AB p.99, 9); 5 (Reader ex.6 1))



Reading lesson

Развитие умения читать с целью полного понимания прочитанного и с целью поиска конкретной информации, (совершенствование навыков письма, развитие умения переводить с английского языка на русский).


лексический: to stay in, weird, stuff, a tree fort, wrapper, to show up, a gang, mean, to make sb sick, a goal post, (raw) steak, a black eye, a wasp, to run smack, to hold sth shut; грамматический: модальные глаголы must, could, should, might, may и другие способы выражения модальности (maybe, probably)

упр.Reader – 6 1), 2),




SB ex

Rex


Pen friends

Развитие речевого умения: диалогическая форма речи, развитие умения использовать в речи речевые функции saying you are ready to do sth


Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: suggesting (Do you think it would be an idea to…? Shall we…? You could… We might (as well)… (And) What about V-ing? How about…? Would it

be an idea to…? Why don’t we…?); saying you are ready to do sth (Why not? Certainly. Of course. No problem. I don’t mind. OK. Yeah. Sure. I’d be happy to. Yes, I’ll do it, if you like.)

Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: suggesting (Do you think it would be an idea to…? Shall we…? You could… We might (as well)… (And) What about V-ing? How about…? Would it

be an idea to…? Why don’t we…?); saying you are ready to do sth (Why not? Certainly. Of course. No problem. I don’t mind. OK. Yeah. Sure. I’d be happy to. Yes, I’ll do it, if you like.)

Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: suggesting (Do you think it would be an idea to…? Shall we…? You could… We might (as well)… (And) What about V-ing? How about…? Would it

be an idea to…? Why don’t we…?); saying you are ready to do sth (Why not? Certainly. Of course. No problem. I don’t mind. OK. Yeah. Sure. I’d be happy to. Yes, I’ll do it, if you like.)


упр.4 (AB ex.7)


Friendship

Развитие речевого умения: монологическая форма речи

лексический: to refuse, to solve, to make the first move, to have a try, dependent, to join in sth, to value, individualism, when it comes to

упр.1 1), 2 1)


лексический: to refuse, to solve, to make the first move, to have a try, dependent, to join in sth, to value, individualism, when it comes to

упр.1 1), 2 1)

упр.1 1), 2) b),

Ex SB


Consolidation lesson

Формирование грамматических навыков говорения


Речевой материал предыдущих уроков;

Речевой материал предыдущих уроков;

Речевой материал предыдущих уроков;




Project lesson








Test yourself


Речевой материал предыдущих уроков

упр.3. Reading Comprehension; 6. New words and word combinations from Unit 5.

Речевой материал предыдущих уроков

упр.1. Listening Comprehension

Речевой материал предыдущих уроков

упр.2. Speaking

упр.4. Grammar; 5. Cultural Awareness; 7. Self-Assessment




Assessment tasks







III четверть (спланировано 30 уроков)


Название урока

(тема)

Цель урока

(сопутствующая задача)

Чтение

Аудирование

Говорение

Письмо

Домашнее

задание


The icons that represent the country

Формирование лексических навыков говорения

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for

упр.1.1), 2); 2.1), 2), 3)

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for

упр.1.1), 2); 2.1), 2), 3)

лексический: as, to be around, a character, a collection, a copy, afan, a detective, a distance, an icon, to include, an item, a manuscript, to pack (with), a publication, to recognize, to represent, significant, a tube, a type, an underground railway, to vote (for);

грамматический: (для повторения) articles, numerals, the degree of comparison of adjectives, Present Perfect with since / for

упр.1.1), 2); 2.1), 2), 3)

упр.2.2), 3)


упр.4. (AB


Reading lesson

Развитие умения читать с целью извлечения конкретной информации и с целью полного понимания прочитанного

лексический: a cottage, a waxwork

упр.Reader – 1.1), 2), 3)



упр.Reader – 1.2), 3) a), b)

упр.Reader - 1.5) a), b) (AB ex.1.; Reader ex.2.)


The icons of the UK

Формирование грамматических навыков говорения


лексический: indeed, like (conj.), to comment, to make a comment, to imagine, a bar (of chocolate), intelligent, a sheet, splendid;

грамматический: adjective + infinitive, словообразование: приставки имен прилагательных (un-)

упр.1.1), 2); 2.; 3.1)

лексический: indeed, like (conj.), to comment, to make a comment, to imagine, a bar (of chocolate), intelligent, a sheet, splendid;

грамматический: adjective + infinitive, словообразование: приставки имен прилагательных (un-)

упр.1.1), 2); 2.; 3.1)

лексический: indeed, like (conj.), to comment, to make a comment, to imagine, a bar (of chocolate), intelligent, a sheet, splendid;

грамматический: adjective + infinitive, словообразование: приставки имен прилагательных (un-)

упр.1.1), 2); 2.; 3.1)


упр.5. (AB ex.1.; 2.; Reader ex.3.)



Sightseeing

Совершенствование речевых навыков

лексический: материал предыдущих уроков; to matter, a matter, (a) fashion, a husband, thanks to;

грамматический: материал предыдущих уроков

упр.1.2), 3)

лексический: материал предыдущих уроков; to matter, a matter, (a) fashion, a husband, thanks to;

грамматический: материал предыдущих уроков

упр.1.2), 3)

лексический: материал предыдущих уроков; to matter, a matter, (a) fashion, a husband, thanks to;

грамматический: материал предыдущих уроков

упр.1.2), 3)

Ex 2

упр.4. (All about me AB #9.; AB ex.1.; Reader ex.4.)


Street furniture

Развитие умения вести диалог-побуждение к действию


лексический: to be all for (smth.), just, to seem;

речевые функции: saying that you approve (It seems just fine! (Yes), that’s very good! I’m all for it! It’s just what I wanted.)

упр.1.2), 3), 4)

лексический: to be all for (smth.), just, to seem;

речевые функции: saying that you approve (It seems just fine! (Yes), that’s very good! I’m all for it! It’s just what I wanted.)

упр.1.2), 3), 4)

лексический: to be all for (smth.), just, to seem;

речевые функции: saying that you approve (It seems just fine! (Yes), that’s very good! I’m all for it! It’s just what I wanted.)

упр.1.2), 3), 4)


упр.4. (AB ex.1.)


Countries and their great items

Развитие речевого умения: монологическая речь, умения передать содержание прочитанного


лексический: материал предыдущих уроков; beauty, to be proud (of)



лексический: материал предыдущих уроков; beauty, to be proud (of)


упр.1.2), 3)



Speaking and grammar activities

Формирование грамматических навыков говорения


материал предыдущих уроков

материал предыдущих уроков

материал предыдущих уроков


SB ex

AB ex


Project lesson

Развитие речевого умения:


Project 1. Icons of Russia

Project 2. The best items in my hometown

Project 3. Be Russian – buy Russian




Test yourself

Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.II. Reading Comprehension (AB-II); VII. New words and word combinations from Unit 6.

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.I. Listening Comprehension (AB-I)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.IV. Speaking

упр.III. Use of English (Vocabulary / Grammar) (AB-III); VI. Cultural Awareness (AB-V); VIII. Self-Assessment (AB-VI)


упр.V. Writing (AB-IV)



Famous people

Формирование лексических навыков говорения (совершенствование произносительных навыков,


лексический: an action, an astronaut, a century, to commemorate, a cosmonaut, courage, to develop, a disease, a hero, to invent, an inventor, a leader, a machine, a scientist, space, to treat, a trouble, peace;

грамматический: (для повторения) существительные в качестве определения, артикли со словами, обозначающими профессию

упр.1.1), 2); 2.1), 2)

лексический: an action, an astronaut, a century, to commemorate, a cosmonaut, courage, to develop, a disease, a hero, to invent, an inventor, a leader, a machine, a scientist, space, to treat, a trouble, peace;

грамматический: (для повторения) существительные в качестве определения, артикли со словами, обозначающими профессию

упр.1.1), 2); 2.1), 2)

лексический: an action, an astronaut, a century, to commemorate, a cosmonaut, courage, to develop, a disease, a hero, to invent, an inventor, a leader, a machine, a scientist, space, to treat, a trouble, peace;

грамматический: (для повторения) существительные в качестве определения, артикли со словами, обозначающими профессию

упр.1.1), 2); 2.1), 2)

упр.2.1) (AB ex.1.)



упр.3. (AB ex.2.; Reader ex.3.)


Famous people. Infinitive as an attribute

Формирование грамматических навыков говорения (


лексический: материал предыдущего урока; the moon;

грамматический: инфинитив в качестве определения после слов the only, the first, the

second, the last, (для повторения) артикль с географическими названиями и уникальными объектами

упр.1.1), 2), 3); 2.

лексический: материал предыдущего урока; the moon;

грамматический: инфинитив в качестве определения после слов the only, the first, the

second, the last, (для повторения) артикль с географическими названиями и уникальными объектами

упр.1.1), 2), 3); 2.

лексический: материал предыдущего урока; the moon;

грамматический: инфинитив в качестве определения после слов the only, the first, the

second, the last, (для повторения) артикль с географическими названиями и уникальными объектами

упр.1.1), 2), 3); 2.

упр.1.3)

упр.4. (AB ex.1.; Reader ex.1.)



Famous people. Relative clauses with whose

Формирование грамматических навыков говорения (


лексический: материал предыдущих уроков; what kind of;

грамматический: придаточное определительное предложение с союзным словом whose

упр.1.1), 2), 3); 3.; ! 4.

лексический: материал предыдущих уроков; what kind of;

грамматический: придаточное определительное предложение с союзным словом whose

упр.1.1), 2), 3); 3.; ! 4.

лексический: материал предыдущих уроков; what kind of;

грамматический: придаточное определительное предложение с союзным словом whose


упр.2. (AB ex.1.)



упр.5. (AB ex


Your hero

Совершенствование речевых навыков


лексический: материал предыдущих уроков; a duty, an army, royal;

грамматический: материал предыдущих уроков

упр.1.2), 3); 2.1)

лексический: материал предыдущих уроков; a duty, an army, royal;

грамматический: материал предыдущих уроков

упр.1.2), 3); 2.1)

лексический: материал предыдущих уроков; a duty, an army, royal;

грамматический: материал предыдущих уроков

упр.1.2), 3); 2.1)


упр.3. (All about me AB #10, AB ex.1.; Reader ex.2.)



Reading lesson

Развитие умения читать с целью понимания основного и полного содержания прочитанного,


лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр. Reader – 3.1), 2), 3


лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр. Reader – 3.1), 2), 3




Speaking activities

Совершенствование речевых навыков


лексический: материал предыдущих

лексический: материал предыдущих

лексический: материал предыдущих


SB ex

AB ex


AN example to follow

Развитие умения вести диалог-обмен мнениями (совершенствование лексических и грамматических навыков


лексический: dirty, empty, to envy;

речевые функции: saying you agree (I’m with you there. How true. I absolutely agree.); saying you partly agree (Yes, maybe, but… Agreed, but… Yes, but on the other hand…)

упр.1.2), 3), 4); 2.1)

лексический: dirty, empty, to envy;

речевые функции: saying you agree (I’m with you there. How true. I absolutely agree.); saying you partly agree (Yes, maybe, but… Agreed, but… Yes, but on the other hand…)

упр.1.2), 3), 4); 2.1)

лексический: dirty, empty, to envy;

речевые функции: saying you agree (I’m with you there. How true. I absolutely agree.); saying you partly agree (Yes, maybe, but… Agreed, but… Yes, but on the other hand…)

упр.1.2), 3), 4); 2.1)


упр.3. (AB ex.1.)


Project lesson

Развитие речевого умения:


Project 1. Great people of my country

Project 2. People of my region we are proud of

Project 3. My hero




Test yourself

Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков


лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.II. Reading Comprehension (AB-II); VII. New words and word combinations from Unit 7.

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.I. Listening Comprehension (AB-I)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.IV. Speaking

упр.III. Use of English (Vocabulary / Grammar) (AB-III); VI. Cultural Awareness (AB-V); VIII. Self-Assessment (AB-VI)


Writing (AB-IV)



Assessment tasks








Free time

Формирование лексических навыков говорения

лексический: a change from, to be fond of, to be keen on, to be mad about, enjoyable, to get smth. out of smth., to hang out, relaxing, a stamp, to give up, a sticker, thrilling, to take up, challenging, a candle

упр.1.1), 2), 3); 2.

лексический: a change from, to be fond of, to be keen on, to be mad about, enjoyable, to get smth. out of smth., to hang out, relaxing, a stamp, to give up, a sticker, thrilling, to take up, challenging, a candle

упр.1.1), 2), 3); 2.

лексический: a change from, to be fond of, to be keen on, to be mad about, enjoyable, to get smth. out of smth., to hang out, relaxing, a stamp, to give up, a sticker, thrilling, to take up, challenging, a candle

упр.1.1), 2), 3); 2.

упр.3. (AB ex.1.)

упр.5. (AB ex.2.; Reader ex.1.)



Hobbies. Adjectives

Формирование грамматических навыков говорения


лексический: материал предыдущего урока; per cent;

грамматический: прилагательные с окончаниями -ed и –ing (boring – bored (with), exciting – excited (about), surprising – surprised, relaxing – relaxed, thrilling – thrilled, tiring - tired), словообразова-ние: сложные слова (V + N), суффикс существи-тельных (-er), конверсия

упр.1.1), 2), 3); 2.; 3.1

лексический: материал предыдущего урока; per cent;

грамматический: прилагательные с окончаниями -ed и –ing (boring – bored (with), exciting – excited (about), surprising – surprised, relaxing – relaxed, thrilling – thrilled, tiring - tired), словообразова-ние: сложные слова (V + N), суффикс существи-тельных (-er), конверсия

упр.1.1), 2), 3); 2.; 3.1

лексический: материал предыдущего урока; per cent;

грамматический: прилагательные с окончаниями -ed и –ing (boring – bored (with), exciting – excited (about), surprising – surprised, relaxing – relaxed, thrilling – thrilled, tiring - tired), словообразова-ние: сложные слова (V + N), суффикс существи-тельных (-er), конверсия

упр.1.1), 2), 3); 2.; 3.1


упр.6. (AB ex.1.; Reader ex.2.)



Reading lesson

Развитие умения читать с целью понимания основного содержания и с целью извлечения конкретной информации,


лексический: admission, homemade, to run out of, to talk out of, neither;

грамматический: краткие ответы с so и neither

упр. Reader – 3.1), 2), 3),


упр. Reader – 3.6)

упр. Reader – 3

упр. Reader – 3. 4)


упр. Reader – 3.7) (Reader ex.4.)



Enjoyable activities

Совершенствование речевых навыков (


лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.1.2)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.1.2)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.1.2)


упр.4. (AB ex.1.)



Favourite activities

Развитие умения вести диалог-побуждение к действию (совершенствование грамматических навыков,


лексический: материал предыдущих уроков; unfortunately, certainly, all right, to accept, to refuse, spooky, to turn on;

грамматический: (для повторения) to be going to, Present Progressive, Future Simple;

речевые функции: accepting a suggestion (I’d love to. Certainly. All right. That would be nice.); refusing a suggestion (Unfortunately, … I’d like to, but… I’m afraid I can’t.)

упр.1.2), 4); ! 4. (AB

лексический: материал предыдущих уроков; unfortunately, certainly, all right, to accept, to refuse, spooky, to turn on;

грамматический: (для повторения) to be going to, Present Progressive, Future Simple;

речевые функции: accepting a suggestion (I’d love to. Certainly. All right. That would be nice.); refusing a suggestion (Unfortunately, … I’d like to, but… I’m afraid I can’t.)

упр.1.2), 4); ! 4. (AB

лексический: материал предыдущих уроков; unfortunately, certainly, all right, to accept, to refuse, spooky, to turn on;

грамматический: (для повторения) to be going to, Present Progressive, Future Simple;

речевые функции: accepting a suggestion (I’d love to. Certainly. All right. That would be nice.); refusing a suggestion (Unfortunately, … I’d like to, but… I’m afraid I can’t.)

упр.1.2), 4); ! 4. (AB


упр.5. (AB ex.2.; Reader ex.5.)



Free time

Развитие речевого умения: монологическая речь, умения передать содержание прочитанного


лексический и грамматический материал предыдущих уроков; to earn, to go window shopping, to go camping

упр.1.1) (A, B, C)


лексический и грамматический материал предыдущих уроков; to earn, to go window shopping, to go camping


упр.1.1) (A, B, C), 2), 3)

)


упр.3. (All about me AB #11


Consolidation lesson

Cовершенствование лексических и грамматических навыков

лексический и грамматический материал предыдущих уроков;

лексический и грамматический материал предыдущих уроков;

лексический и грамматический материал предыдущих уроков;




Project lesson

Развитие речевых умений (скрытый контроль сформированности речевых навыков).



Project 1. My ideal weekend

Project 2. Our free time activities / hobbies

Project 3. A hobby I’d like to take up




Test yourself

Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков


лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.II. Reading Comprehension (AB-II); VII. New words and word combinations from Unit 8.

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.I. Listening Comprehension (AB-I)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.IV. Speaking

упр.III. Use of English (Vocabulary / Grammar) (AB-III); VI. Cultural Awareness (AB-V); VIII. Self-Assessment (AB-VI)


упр.V. Writing (AB-IV)



Assessment tasks








Speaking and grammar activities








IV четверть (спланировано 28 уроков)


Название урока

(тема)

Цель урока

(сопутствующая задача)

Чтение

Аудирование

Говорение

Письмо

Домашнее задание


Capitals

Формирование лексических навыков говорения (совершенствование произносительных навыков


лексический: ancient, as, a building, a master, a cathedral, a century, a church, to design, a fortress, to found, a gallery, to house, later, magnificent, a masterpiece, a monument, a mosque, a painting, rare, to restore, unique;

грамматический: (для повторения) артикль ссуществительными, обозначающими профессию, с именами соьственными: назвния соборов, церквей, музеев, галерей, театров

упр.1.1), 2); 2.1), 3); 3.

лексический: ancient, as, a building, a master, a cathedral, a century, a church, to design, a fortress, to found, a gallery, to house, later, magnificent, a masterpiece, a monument, a mosque, a painting, rare, to restore, unique;

грамматический: (для повторения) артикль ссуществительными, обозначающими профессию, с именами соьственными: назвния соборов, церквей, музеев, галерей, театров

упр.1.1), 2); 2.1), 3); 3.

лексический: ancient, as, a building, a master, a cathedral, a century, a church, to design, a fortress, to found, a gallery, to house, later, magnificent, a masterpiece, a monument, a mosque, a painting, rare, to restore, unique;

грамматический: (для повторения) артикль ссуществительными, обозначающими профессию, с именами соьственными: назвния соборов, церквей, музеев, галерей, театров

упр.1.1), 2); 2.1), 3); 3.

упр.2.3) (AB ex.1.)

упр.4. (AB ex.1.; Reader ex.1.)



Sightseeing

Формирование грамматических навыков говорения (совершенствование лексических навыков говорения, развитие умения читать

лексический: материал предыдущего урока; rich, a prison, a chapel, a crown, a stone, military;

грамматический: Past Simple Passive; (для повторения) даты

упр.1.1), 2); 2.1), 2), 3);

лексический: материал предыдущего урока; rich, a prison, a chapel, a crown, a stone, military;

грамматический: Past Simple Passive; (для повторения) даты

упр.1.1), 2); 2.1), 2), 3);

лексический: материал предыдущего урока; rich, a prison, a chapel, a crown, a stone, military;

грамматический: Past Simple Passive; (для повторения) даты

упр.1.1), 2); 2.1), 2), 3);

упр.4. (All about me AB #12)



упр. 5. (AB ex1., 2.; Reader ex.2)


Sightseeing. Future Simple Passive

Совершенствование грамматических навыков


лексический: материал предыдущих уроков; a road, an icon;

грамматический: Future Simple Passive

упр.1.1), 2); 2.1); 3.1)

лексический: материал предыдущих уроков; a road, an icon;

грамматический: Future Simple Passive

упр.1.1), 2); 2.1); 3.1)

лексический: материал предыдущих уроков; a road, an icon;

грамматический: Future Simple Passive

упр.1.1), 2); 2.1); 3.1)

упр.4.* (AB ex.1.)

упр.5. (All about me AB #13.)



New Wonders of the World


Совершенствование речевых навыков


лексический и грамматический материал предыдущих уроков; a wonder, a square, to deserve, a construction, a lighthouse, a mystery

упр.1.2), 2), 3); 2.1)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков; a wonder, a square, to deserve, a construction, a lighthouse, a mystery

упр.1.2), 2), 3); 2.1)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков; a wonder, a square, to deserve, a construction, a lighthouse, a mystery

упр.1.2), 2), 3); 2.1)


упр.3. (AB ex.1.; Reader ex.3.)



Museums. Speech functions: asking someone to say smth. again

Развитие умения вести диалог-расспрос


лексический и грамматический материал предыдущих уроков;

речевые функции: asking someone to say smth. again (I'm sorry, what did you say? Pardon? I beg your pardon? Could you repeat…, please?); showing you are listening (Really? Indeed? I see. How interesting!)

упр.1.2), 3), 4); 2.

лексический и грамматический материал предыдущих уроков;

речевые функции: asking someone to say smth. again (I'm sorry, what did you say? Pardon? I beg your pardon? Could you repeat…, please?); showing you are listening (Really? Indeed? I see. How interesting!)

упр.1.2), 3), 4); 2.

лексический и грамматический материал предыдущих уроков;

речевые функции: asking someone to say smth. again (I'm sorry, what did you say? Pardon? I beg your pardon? Could you repeat…, please?); showing you are listening (Really? Indeed? I see. How interesting!)

упр.1.2), 3), 4); 2.


упр.4. (AB ex.1.)



Reading lesson

Развитие умения читать с целью полного понимания прочитанного, умения выбрать значение многозначного слова по контексту,


лексический материал предыдущих уроков; to convince, narrow

упр. Reader – 4.2), 3), 4)



упр. Reader – 4.4), 5)




The Moscow Kremlin

Развитие речевого умения: монологическая речь, умения передать содержание прочитанного

лексический и грамматический материал предыдущих уроков; times

упр.1.1) (A, B, C)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков; times

упр.1.1) (A, B, C)

упр.1.3)




The Moscow Kremlin




Project lesson

Развитие речевых умений (скрытый контроль сформированности речевых навыков).



Project 1. The Seven Wonders of my country

Project 2. The sights of my hometown

Project 3. My hometown in the future




Test yourself


лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.II. Reading Comprehension (AB-II); VII. New words and word combinations from Unit 9

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.I. Listening Comprehension (AB-I)

лексический и грамматический материал предыдущих уроков

упр.IV. Speaking



упр.III. Use of English (Vocabulary / Grammar) (AB-III); VI. Cultural Awareness (AB-V); VIII. Self



Assessment tasks

Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков








The world around us. Adverbs of manner

Развитие речевого умения, скрытый контроль сформированности речевых навыков


лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) adverbs of manner, relative clauses eith who / which / that / whose, the V-ing forms

упр.1.1); 2.1)

лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) adverbs of manner, relative clauses eith who / which / that / whose, the V-ing forms

упр.1.1); 2.1)

лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) adverbs of manner, relative clauses eith who / which / that / whose, the V-ing forms

упр.1.1); 2.1)

упр.1.2); 2.1)



упр.4.


My hometown

Развитие речевого умения,

лексический материал предыдущих циклов уроков;


лексический материал предыдущих циклов уроков;


лексический материал предыдущих циклов уроков;





My hometown. The complex object

Совершенствование грамматических навыков


лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) the complex object, adjective + infinitive, adjective endings –ing, -ed, the Present Simple Passive, the Past Simple Passive, the Future Simple Passive

упр.1.1)

лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) the complex object, adjective + infinitive, adjective endings –ing, -ed, the Present Simple Passive, the Past Simple Passive, the Future Simple Passive

лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) the complex object, adjective + infinitive, adjective endings –ing, -ed, the Present Simple Passive, the Past Simple Passive, the Future Simple Passive

упр.1.1)


Ex 5


Friends. Suffixes of nouns (-tion, -ty, -ment)and adjectives (-al, -ive)

Развитие речевого умения, скрытый контроль сформированности речевых навыков (совершенствование лексических и грамматических навыков говорения

лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) словообразование: суффиксы имен существительных (-tion, -ty, -ment), имен прилагательных (-al, -ive), наречий(-ly)

упр.1.1)

лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) словообразование: суффиксы имен существительных (-tion, -ty, -ment), имен прилагательных (-al, -ive), наречий(-ly)

упр.1.1)

лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) словообразование: суффиксы имен существительных (-tion, -ty, -ment), имен прилагательных (-al, -ive), наречий(-ly)

упр.1.1)

упр.1.1), 2)












Speaking activities

Развитие речевого умения

лексический материал предыдущих циклов уроков;


лексический материал предыдущих циклов уроков;


лексический материал предыдущих циклов уроков;





Consolidation lesson


Present Simple Passive, the Past Simple Passive, the Future Simple Passive

Present Simple Passive, the Past Simple Passive, the Future Simple Passive

Present Simple Passive, the Past Simple Passive, the Future Simple Passive

AB ex

SB ex


Writing activities








Word combinations for revision


лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) the complex object, adjective + infinitive, adjective endings –ing, -ed, the Present Simple Passive, the Past Simple Passive, the Future Simple Passive




Assessment tasks








Plans for summer








Holidays








Grammar activities


лексический материал предыдущих циклов уроков;

грамматический: (для повторения) adverbs of manner, relative clauses eith who / which / that / whose, the V-ing forms

упр.1.1); 2.1)





Pen friends








Speech functions for revision








Reading lesson








Speaking activities








Round-off lesson










Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Планирование

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Календарно-тематическое планирование 7 класс

Автор: Смердина Анна Анатольевна

Дата: 30.08.2015

Номер свидетельства: 227758

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(137) "Календарнотематическое планирование к УМК М. З. Биболетова "Enjoy English" 7 класс"
    ["seo_title"] => string(80) "kaliendarnotiematichieskoie_planirovaniie_k_umk_m_z_bibolietova_enjoy_english_7_"
    ["file_id"] => string(6) "411403"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1493057456"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(140) "Календарно тематическое планирование к УМК О. В. Афанасьева "Rainbow English" 6 класс"
    ["seo_title"] => string(80) "kaliendarno_tiematichieskoie_planirovaniie_k_umk_o_v_afanas_ieva_rainbow_english"
    ["file_id"] => string(6) "411396"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1493056870"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(184) "Пояснительная записка к календарно теметическому планированию к УМК "Enjoy English" М.З. Биболетова 7 класс"
    ["seo_title"] => string(80) "poiasnitiel_naia_zapiska_k_kaliendarno_tiemietichieskomu_planirovaniiu_k_umk_enj"
    ["file_id"] => string(6) "411400"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1493057227"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства