kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Welcome to the world of English

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели игры:

     1. Развивать неподготовленную речь учащихся.

  1. Развивать креативныеспособности учащихся.

  2. Воспитывать интерес к изучению предмета.

  3. Обобщить страноведческие знания учащихся, полученные на уроках английского языка.

    Образовательные задачи:

         1. В ходе творческой, самостоятельной, индивидуальной и групповой          работы с дидактическими материалами закрепить знания учащихся по изученным темам  и расширить общий кругозор.

    Развивающие задачи:

  4. Развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение;

  5. Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).

  6. Развивать и тренировать внимание, память, мышление.

    Воспитательные задачи:

    1. Воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Welcome to the world of English»


Сценарий проведения внеклассного мероприятия по английскому языку в 6 классе «Welcome to the world of English!».


Цели игры:

1. Развивать неподготовленную речь учащихся.

  1. Развивать креативные способности учащихся.

  2. Воспитывать интерес к изучению предмета.

  3. Обобщить страноведческие знания учащихся, полученные на уроках английского языка.

Образовательные задачи:

1. В ходе творческой, самостоятельной, индивидуальной и групповой работы с дидактическими материалами закрепить знания учащихся по изученным темам и расширить общий кругозор.

Развивающие задачи:

  1. Развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение;

  2. Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).

  3. Развивать и тренировать внимание, память, мышление.

Воспитательные задачи:

1. Воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка.


Оборудование:

Компьютер, проектор, магнитофон, карточки. картинки



Ход занятия.


  1. Оргмомент. Приветствие ведущего.


Quiz-master: Good morning, children and our guests! Im very glad to see you here. Now we shall organize a competition called “ Welcome to the world of English”. Two teams will take part in a game of the most quick-witted and the cleverest. I give 2 minutes. Name your team. Choose a captain. Think of a motto

P1: I’m the captain of the team. My name is ___________. The name of our team is “_________”. Our motto is “_________!”

Quiz-master: Who is the captain of the 2nd team?

P2: I’m the captain of the team. My name is ___________. The name of our team is “___________”. Our motto is______________!”.


Quiz-master: Today all of you have a good chance to improve your English during the game. The game has 8 contests, they are:


  1. Introduction

  2. A walking dictionary.(School is fun).

  3. A crossword. (Adjectives).

  4. Match the words with the pictures (Famous sights).

  5. Irregular verbs.

  6. Put the proverbs in the right order

  7. Draw a family tree

  8. Tongue twister

  9. Riddles.Animals

  10. Quiz


Well, I wish you success.


  1. Основной этап.


1.A walking dictionary.(School is fun).


Quiz-master: And now we come to the 1st contest of the game called “A walking dictionary on the topic school is fun” I will name words concerning school in Russian. You will give answers in Russian. For each correct answer you get 1 point.

Предмет, русский язык, история, английский язык, физкультура, наука, математика, информатика, доска, стол, линейка, стул, окно, дверь, книга, линейка, картофель, цветок, карандаш, пенал, ластик, ручка, компьютер, делать упражнения, учить стихи, делать д.з., оценка.


2.A crossword. (Adjectives).


Quiz-master: And now we come to the 2nd contest which is called “Crossword”. You can find adjectives.


F

R

I

E

N

D

L

Y

N

H

A

U

R

C

U

S

U

A

L

A

M

D

E

U

W

D

C

H

O

P

O

E

A

R

J

S

K

G

T

P

U

S

L

I

O

U

Y

B

D

Y

S

P

O

S

S

I

B

L

E

T

H

P

O

L

I

T

E

V

K

N

Y

I

N

T

E

L

L

I

T

E


3.Match the words with the pictures (Famous sights).


Quiz-master: The 3rd contest is called “Matching”. How well do you know the famous sights?


_________________________ ___________________________


________________________ _________________________




_________________________ __________________________



__________________________________ __________________________________



_________________________________ __________________________________



_______________________________ ___________________________________




The Westminister Abbey, London Aquarium, London Transport museum, Pollock’s toy museum, Shakespeare theatre Globe, Hyde park, National gallery, Buckingham palace, London Tower, Trafalgar square, Big Ben, Madame Tussaud’s Museum, London eye, London zoo, British museum


  1. Irregular verbs.


Quiz-master: Our next contest is called “Irregular verbs”.

Build –built-built

Feed-fed-fed

Have-had-had

Buy-bought-bought

Teach-taught-taught

Give-gave-given

Do-did-done

See-saw-seen

Write-wrote-written

Swim-swam-swum

Speak-spoke-spoken

Get-got-got


5.Put the proverbs in the right order

Quiz-master: (Обе команды получают одинаковый набор слов, из которых должны получиться 3 английские пословицы).

  1. Better late than never.

  2. Two heads are better than one.

  3. East or West home is best.


6.Draw a family tree

Quiz-master: Attention, please! The next contest is called “A family tree”. Stick the words in the right place.


  1. Tongue twister

Quiz-master: The following contest is reading contest for captains. Read the tongue twisters.

1Caaaa1/11

  1. Can you can a can as a canner can can a can?

  2. She sells seashells on the seashore.

  3. Roberta ran rings round the roman ruins.

  4. A big black bug bit a dog on his big nose.



8. Следующий конкурс называется «Riddles».Отвечает тот, кто первый поднял руку.
1) Im big. Im grey.
My nose is long.
My tail is short
I’m an … . (elephant)

2) I’m little. I’m grey.
My nose is short.
My tail is long.
I’m a … . (mouse)

3) I’m small. I’m white.
My nose is black.
My ears are long.
I like carrots.
I’m a … . (rabbit, hare)

4) I’m big. I’m red.
My tail is long.
I like cocks and hens.
I’m a … . (fox)

5) I’m big.
I have a long tail and strong teeth.
I live in Africa. I like to eat giraffes and goats.
I’m green. (crocodile)

6) I am your friend. I say “Bow-wow-wow!” (dog)

7) I am very useful. I give you milk, cheese, cream, meat. (cow)

8) Children like me, because I’m funny.
I can do a lot of things like people.
(monkey)


9.Quiz-master: The last contest is called “A big quiz”. There are many cards on the blackboard. You can choose any paper you like.

  1. What is your name?

  2. How old are you?

  3. Have you got a sister?

  4. Where do you live?

  5. Who is D. Defoe?

  6. What is the capital of England?

  7. Who is Lollypop lady?

  8. What parks are there in London?

  9. What is the name of the queen?

10)Who is bodyguard?

11)who is your mother’s son for you?

12) do you have sweet tooth?

13)Do English drink a lot of tea or coffee?

14)what is the capital of the USA?

15) what words do you use to be polite?




III.Заключительный этап. Подведение итогов игры.


Quiz-master: Dear children now it’s time to count. The score is … to … in smb’s favour. The team “…” is the winner.

Let’s sing the song.

English is my language
Hey, I can’t read that sign out there
Please tell me what’s it say
We have to have subtitles
In five languages these days
Now we don’t ask too much
To share this land of liberties
But if it’s not too much to ask
Could you please speak English

(Chorus)

English is my language
It’s the language of this land
And every sign that’s posted here
I should understand
I do not live in China, Mexico
No foreign place
And English is the language
Of these United States

Our congratulations! You worked very well! You will be given excellent marks.

(Победителям игры ставятся в журнал отличные оценки).































Просмотр содержимого презентации
«Welcome to the world of English»

Внеклассное мероприятие по теме: «Welcome to the world of English»

Внеклассное мероприятие

по теме:

«Welcome to the world of English»

Цели:  Развивать неподготовленную речь учащихся. Развивать креативные способности учащихся. Воспитывать интерес к изучению предмета. Обобщить страноведческие знания учащихся, полученные на уроках английского языка.

Цели:

  • Развивать неподготовленную речь учащихся.
  • Развивать креативные способности учащихся.
  • Воспитывать интерес к изучению предмета.
  • Обобщить страноведческие знания учащихся, полученные на уроках английского языка.

Задачи: Образовательные задачи:   В ходе творческой, самостоятельной, индивидуальной и групповой работы с дидактическими материалами закрепить знания учащихся по изученным темам и расширить общий кругозор.  Развивающие задачи: Развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение; Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи). Развивать и тренировать внимание, память, мышление.  Воспитательные задачи: 1. Воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка

Задачи:

Образовательные задачи:

В ходе творческой, самостоятельной, индивидуальной и групповой работы с дидактическими материалами закрепить знания учащихся по изученным темам и расширить общий кругозор.

Развивающие задачи:

  • Развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение;
  • Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).
  • Развивать и тренировать внимание, память, мышление.

Воспитательные задачи:

1. Воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка

Plan:

Plan:

  • Introduction
  • A walking dictionary.(School is fun).
  • A crossword. (Adjectives).
  • Match the words with the pictures (Famous sights).
  • Irregular verbs.
  • Put the proverbs in the right order
  • Draw a family tree
  • Tongue twister
  • Riddles. Animals
  • Quiz
Introduction I’m the captain of the team. My name is ___________. The name of our team is “_________”. Our motto is “_________!”

Introduction

I’m the captain of the team.

My name is ___________.

The name of our team is “_________”.

Our motto is “_________!”

1. A WALKING DICTIONARY Translate these words from Russian into English: Предмет, русский язык, история, английский язык, физкультура, наука, математика, информатика, доска, стол, линейка, стул, окно, дверь, книга, линейка, картофель, цветок, карандаш, пенал, ластик, ручка, компьютер, делать упражнения, учить стихи, делать д.з., оценка.

1. A WALKING DICTIONARY

Translate these words from Russian into English:

Предмет, русский язык, история, английский язык, физкультура, наука, математика, информатика, доска, стол, линейка, стул, окно, дверь, книга, линейка, картофель, цветок, карандаш, пенал, ластик, ручка, компьютер, делать упражнения, учить стихи, делать д.з., оценка.

2. A crossword. (Adjectives) F A R U M I D E O R E C U E N D S A S U U S R P L H L W I P D O J Y Y U S S A I O O C N H K L S L H N U T G A I Y I O T E T B B P L L P D E V L Y E I T K N T E

2. A crossword. (Adjectives)

F

A

R

U

M

I

D

E

O

R

E

C

U

E

N

D

S

A

S

U

U

S

R

P

L

H

L

W

I

P

D

O

J

Y

Y

U

S

S

A

I

O

O

C

N

H

K

L

S

L

H

N

U

T

G

A

I

Y

I

O

T

E

T

B

B

P

L

L

P

D

E

V

L

Y

E

I

T

K

N

T

E

3. Match the words with pictures

3. Match the words with pictures

4. Irregular verbs Build –built-built Feed-fed-fed Have-had-had Buy-bought-bought Teach-taught-taught Give-gave-given Do-did-done See-saw-seen Write-wrote-written Swim-swam-swum Speak-spoke-spoken Get-got-got

4. Irregular verbs

Build –built-built

Feed-fed-fed

Have-had-had

Buy-bought-bought

Teach-taught-taught

Give-gave-given

Do-did-done

See-saw-seen

Write-wrote-written

Swim-swam-swum

Speak-spoke-spoken

Get-got-got

5. Proverbs

5. Proverbs

  • Better late than never.
  • Two heads are better than one.
  • East or West home is best.
6.Draw a family tree . 6. A family tree

6.Draw a family tree

.

6. A family tree

7. Tongue-twisters

7. Tongue-twisters

  • Can you can a can as a canner can can a can?
  • She sells seashells on the seashore.
  • Roberta ran rings round the roman ruins.
  • A big black bug bit a dog on his big nose.
7. Riddles 1) Im big. Im grey.  My nose is long.  My tail is short  I’m an … . (elephant)   2) I’m little. I’m grey.    My nose is short.    My tail is long.    I’m a … . (mouse) 3) I’m small. I’m white.  My nose is black.  My ears are long.  I like carrots.  I’m a … . (rabbit, hare)   4) I’m big. I’m red.    My tail is long.    I like cocks and hens.  I’m a … . (fox) 5) I’m big.  I have a long tail and strong teeth.  I live in Africa. I like to eat giraffes and goats.  I’m green. (crocodile)   6) I am your friend. I say “Bow-wow-wow!” (dog) 7) I am very useful. I give you milk, cheese, cream, meat. (cow)   8) Children like me, because I’m funny.    I can do a lot of things like people. (monkey)

7. Riddles

1) Im big. Im grey. My nose is long. My tail is short I’m an … . (elephant)

2) I’m little. I’m grey. My nose is short. My tail is long. I’m a … . (mouse)

3) I’m small. I’m white. My nose is black. My ears are long. I like carrots. I’m a … . (rabbit, hare)

4) I’m big. I’m red. My tail is long. I like cocks and hens. I’m a … . (fox)

5) I’m big. I have a long tail and strong teeth. I live in Africa. I like to eat giraffes and goats. I’m green. (crocodile)

6) I am your friend. I say “Bow-wow-wow!” (dog)

7) I am very useful. I give you milk, cheese, cream, meat. (cow)

8) Children like me, because I’m funny. I can do a lot of things like people. (monkey)


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Welcome to the world of English

Автор: Рахманбердиева Гульзат Сайпидиновна

Дата: 27.03.2015

Номер свидетельства: 192515

Похожие файлы

object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(28) "«Who knows English best?» "
    ["seo_title"] => string(22) "who-knows-english-best"
    ["file_id"] => string(6) "143595"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1418562129"
  }
}
object(ArrayObject)#876 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(16) "We love English."
    ["seo_title"] => string(13) "weloveenglish"
    ["file_id"] => string(6) "284511"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1453992142"
  }
}
object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(92) "Конспект урока английского языка "English is a global language""
    ["seo_title"] => string(62) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_english_is_a_global_language"
    ["file_id"] => string(6) "617721"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1668790252"
  }
}
object(ArrayObject)#876 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(67) "Презентация-Мастер-класс "Welcome to London" "
    ["seo_title"] => string(47) "priezientatsiia-mastier-klass-welcome-to-london"
    ["file_id"] => string(6) "150761"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1420554186"
  }
}
object(ArrayObject)#854 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(88) "А?ылшын апталы?ы Та?ырыбы: " English language is a World llanguage" "
    ["seo_title"] => string(67) "ag-ylshyn-aptalyg-y-tak-yryby-english-language-is-a-world-llanguage"
    ["file_id"] => string(6) "179808"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1425061387"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства