Этап урока | Время | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
1. Организационный момент | 3 мин | Учитель приветствует учащихся и объявляет тему урока. - Hello! Today we’ll have an unusual lesson. I want to tell you about my friend. She lives in London. She’s got a very interesting profession. I want you to guess what it is. She meets a lot of people of different nationalities from different countries. She travels by bus around London every day. She tells people a lot of interesting facts about London. What is her job? Today you’ll try to be guides and I invite you to London. So, the aim of our lesson is to get as much information about London as possible. Слайд №1. Look here. This is the motto of our lesson. Слайд №2 The more you live, The more you travel, The more you travel, The more you see, The more you see, The more you learn. | Учащиеся приветствуют учителя. She is a guide. Учащиеся читают девиз и переводят его. |
|
2. Активизация ЗУН учащихся | 1 мин | - Today we’ll speak about travelling and about London. But first of all, answer my questions. - Why do people travel? “Сундучок идей”. - Продолжите предложение: “Путешествовать – это...” Слайд №3 -You are right and now let’s closer to look at London. There are a lot of places of interest in London. | Учащиеся дополняют своими ответами. Пр.: это объехать весь мир, увидеть новые места и т.д. |
3.Изучение нового материала и методов работы. | 18 мин | (Дети-экскурсоводы) (Презентация) Who wants to start? Слайд №4 Слайд №5 Слайды №6,7,8 Слайд №9 Слайд №10 Слайд №11 Слайд №12 -Thank you for your reports. | Учащиеся рассказывают подготовленные сообщения о достопримечательностях Лондона. 1 ученик We are in England. London is the capital of England. The symbol of England is a Rose. London has got a lot of beautiful buildings. You can see this clock tower. Inside the tower there is a heavy metal bell. Its name is Big Ben. 2 ученик This is The Tower. There are 7 ravens here. If they leave The Tower it is a very bad luck. These men are Beefeaters. They take care of the ravens. This is the Tower Bridge. 3 ученик And this is Buckingham Palace where the Queen and her family live. If the flag is on the top – the Queen is at home. Buckingham Palace is like a small town, with a police station, a hospital, a bar, a cinema and a swimming pool. 4 ученик This is The London Eye. River boats go past the London Eye . People ride on this enormous wheel. It is situated on the River Thames. 5 ученик This is The Monument. You can see this tower. It tells people about the Great Fire in 1666. It is 61 metres high. It is 61 metres from the start of the fire. The fire starts in a baker’s shop. 6 ученик Parks of London. Londoners like their parks and proud of them. The parks are full of trees, grass, flowers and water. The largest parks of London are Hyde Park and Regent's Park. There is Green Park and St. James's Park. |
4.Физкультминутка | 1 мин | - Now let’s stop and sing a song “The wheels on the bus”. Слайд №13 | Учащиеся выполняют движение за мальчиком (изображение на слайде). |
5. Первичная проверка изученного. | 6 мин | - Now we will be watch a film “This is Britain, Oxford University Press, Coralyn Bradshaw”. Перед просмотром видеофильма учитель дает учащимся задание. - Look at the pictures, there are from each of you. -When you will be watch a film you need to put them in the correct order. - Write the names of the attractions. Учитель включает видео. Слайд №14 - Let's check. Look at the slide. Слайд №15 | Учащиеся рассматривают картинки, смотрят видеофильм, расставляют их в правильном порядке. После этого проверяют вместе с учителем. Далее под картинками учащиеся пишут названия достопримечательностей Лондона. Учащиеся проверяют по слайду, правильно ли они распределили достопримечательности. |
6. Систематизация изученного материала. | 10 мин | Распределить детей в пары. Слайд №16 -These guides are the winners. - We continue to work in pairs. - Read the dialogue, read the words under the dialogue. Watch a video and complete it with words in the box. Compare your answers with your partner. Слайд №17. - - Let's check. Look at the slide. Слайд №18. | Ученики читают задание и соединяют части предложения. Первая пара, сделавшая правильно, победители. Hamleys is a toy shop. The Prime Minister and the government work in the Houses of Parliament. That’s Buckingham Palace. The Queen lives there. Nelson’s column is a famous monument in Trafalgar Square. That’s Tower Bridge. It’s next to the Tower of London. Oxford Street and Piccadilly Circus are very busy. And that’s Green Park next to the Palace. Учащиеся продолжают работать в парах. Смотрят видео и выполняют задание. Дети смотрят эпизод, вставляют пропущенные слова, проверяют свои ответы. |
5. Окончание урока. Заключительный этап. | 30 сек | -Thank you for the lesson, you were good today. -All of you will get excellent marks. -Good bye. | Дети записывают д/з. |