Внеклассное мероприятие во 2-ом классе «Путешествие по островам.»
Внеклассное мероприятие во 2-ом классе «Путешествие по островам.»
Внеклассное мероприятие во 2-ом классе «Путешествие по островам.»
Good afternoon, children and our guests!
We are glad to see you at our concert. Let me introduce myself. My name is…
And what is your name…?-My name is…
And your name?-My name is…etc.
Thank you, children. Let us sing a song. «What is your name? »
Звучит песня: What is your name?
What is your name?
Now tell me please
What is your name?
My name is Alice
My name is Peter
My name is Alice
Remember my name.
Учитель: Thank you.
We have a nice tree.
Oh, look! There is a bird on the tree!
Стихотворение: Little bird, little bird!
Look at me!
I have a birdhouse
Oh, come and see.
Учитель: And now, dear boys and girls, we shall fly to England.
Но у нас нет поезда, корабля или самолёта М ы полетим на воздушном шаре. Но чтобы у волшебного шара появилась волшебная сила, мы должны правильно назвать цвета и спеть песенку о цветах.
What colour is it?-It is red.
(Дети называют цвета).
Now let us sing a song «I see Green».
I see green, I see yellow
I see that funny fellow.
I see white, I see black
I see this and that and that.
I see pink, I see brown.
I stand up and I sit down.
I see red, I see blue.
I see you and you and you.
Учитель: Молодцы! Вы хорошо справились с заданием.
Fly our magic air balloon!
1-я остановка: ОСТРОВ ЗАГАДОК.
Чтобы продолжить наш путь, мы должны отгадать несколько загадок.
-I am green
I can jump
I can swim
I cannot fly.
I live in water
What am I?
(a frog)
-I am orange
I live in the forest.
I can walk, jump and run.
I cannot swim.
I like hares.
What am I?
(a fox)
-I am big.
I am grey.
I am from Africa.
What am I?
(an elephant)
-I am not big.
I am brown.
I am funny.
I am from Africa.
What am I?
2-я остановка «ПОЭТИЧЕСКАЯ».
Ученики читают стихи.
-I have a father
I have a mother
I have a sister
I have a brother.
Father, mother,
Sister, brother
Hand in hand
With one another.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Внеклассное мероприятие во 2-ом классе «Путешествие по островам.»»
Внеклассное мероприятие во 2-ом классе «Путешествие по островам.»
Good afternoon, children and our guests!
We are glad to see you at our concert. Let me introduce myself. My name is…
And what is your name…?-My name is…
And your name?-My name is…etc.
Thank you, children. Let us sing a song. «What is your name? »
Звучит песня: What is your name?
What is your name?
Now tell me please
What is your name?
My name is Alice
My name is Peter
My name is Alice
Remember my name.
Учитель: Thank you.
We have a nice tree.
Oh, look! There is a bird on the tree!
Стихотворение: Little bird, little bird!
Look at me!
I have a birdhouse
Oh, come and see.
Учитель: And now, dear boys and girls, we shall fly to England.
Но у нас нет поезда, корабля или самолёта М ы полетим на воздушном шаре. Но чтобы у волшебного шара появилась волшебная сила, мы должны правильно назвать цвета и спеть песенку о цветах.
What colour is it?-It is red.
(Дети называют цвета).
Now let us sing a song «I see Green».
I see green, I see yellow
I see that funny fellow.
I see white, I see black
I see this and that and that.
I see pink, I see brown.
I stand up and I sit down.
I see red, I see blue.
I see you and you and you.
Учитель: Молодцы! Вы хорошо справились с заданием.
Fly our magic air balloon!
1-я остановка: ОСТРОВ ЗАГАДОК.
Чтобы продолжить наш путь, мы должны отгадать несколько загадок.
-I am green
I can jump
I can swim
I cannot fly.
I live in water
What am I?
(a frog)
-I am orange
I live in the forest.
I can walk, jump and run.
I cannot swim.
I like hares.
What am I?
(a fox)
-I am big.
I am grey.
I am from Africa.
What am I?
(an elephant)
-I am not big.
I am brown.
I am funny.
I am from Africa.
What am I?
2-я остановка «ПОЭТИЧЕСКАЯ».
Ученики читают стихи.
-I have a father
I have a mother
I have a sister
I have a brother.
Father, mother,
Sister, brother
Hand in hand
With one another.
-I like to jump
I like to run
I like to play
It is fine.
-My name is Ann
Her name is Nan
His name is Ben
Say it again.
-I have a little pussy
And her coat is grey
She lives in my house
And she never runs away.
-I have a little dog
And his name is Jack
His head is white
And his ears are black.
-My cat is black
My cat is fat
My cat likes rats
Rats are grey and fat.
3-я остановка: «Арифметическая».
Учитель: Now let us count from 1 to 10.
Считаем от 1 до 10.
(Считалочки, песенки).
1, 1, 1- little dog, run!
2, 2, 2- cats see you.
3, 3, 3- birds in the tree
4, 4, 4- rats on the floor.
-The frog is green, green, green
And so is the tree
1,2,3 1,2,3 1,2,3.
Redi, red, red the rose
Blue, blue, blue the dress
Grey, grey, grey the rat
And so is the cat.
The frog is green, green, green
And so is the tree
1,2,3 1,2,3 1,2,3.
Blue, blue, blue the rose
Red, red, red the rose-oh, no!
Green, green, green the rat
And so is the cat.
Green, green, green the rose
Grey, grey, grey the dress-oh, no!
Red, red, red the rat
And so is the cat.
The frog is green, green, green
And so is the tree
1,2,3 1,2,3 !,2.3.
Учитель: Now let us do the sums!
1+2 5+3
3+4 6+4
Молодцы! Хорошо умеете выполнять арифметические действия!
Наш воздушный змей несёт нас на станцию «ФИЗКУЛЬТУРНАЯ».
Reach high, touch your toes
Stretch, stretch, stretch!
Reach high, touch your nose
Stretch, stretch, stretch!
Reach high, touch your ears
Stretch, stretch, stretch!
Reach high, touch your head
Stretch, stretch, stretch!
Учитель: Ребята, чтобы наш корабль набрал скорость, кто-то должен прочитать стихотворение о маме.
-That is your mother
I agree she is fine
You love your mother
And I love mine.
Учитель: Смотрите! Нас несёт на станцию «ТАНЦЕВ И ПЕСЕН».
Поём и танцуем.
-Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together
Stamp, stamp, stamp your feet
Stamp your feet together
Nod, nod, nod your head
Nod your head together
Dance, dance, dance a dance
Dance a dance together.
-А сейчас медведи помогут нам своей песенкой, чтобы воздушный шар полетел быстро и высоко.
Песня» Teddy Bear».
(«Медведи» танцуют и поют).
Teddy Bear, Teddy Bear, look around!
Teddy Bear, Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground!
Teddy Bear, Teddy Bear, switch off the light!
Teddy Bear Teddy Bear, say «Good night».
Учитель: Смотрите, а вот и кошка бежит за мышкой! Давайте остановимся!
(Инсценировка стихотворения» Кошка и мышка».)
Учитель: Мы подлетаем к острову «ИГРАЛЬНОМУ».
ИГРА «Запрещённое слово».
Хоровод» Кошки-мышки».
Учитель: Наш воздушный шар доставил нам много удовольствия. Пришло время расставаться. Сейчас мы споём песенку «The more we are together».
The more we are together, together, together
The more we are together, the happier we are.
For your friend is my friend and my friend is your friend