kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Традиции празднования Хэллоуина в Великобритании и России

Нажмите, чтобы узнать подробности

Форма проведения: комбинированная, поскольку включает в себя элементы тематического вечера, концерта, беседы и конкурсов.

Возраст и состав учащихся: ученики 11 класса

Основные цели мероприятия:

Общеобразовательная цель:

  • учить использовать иностранный язык как средство, открывающее школьникам непосредственный доступ к культурным ценностям страны изучаемого языка;
  • знакомство с историей, традициями и символикой праздника Хэллоуин в англо-говорящих странах;
  • знакомство с жизнью молодежи англо-говорящих стран и способами ее времяпрепровождения.

Воспитательные цели:

  • воспитание уважительного отношения к культурным ценностям народа изучаемого языка;
  • воспитание любознательности.

Развивающая цель:

  • развитие мышления, памяти и воображения;
  • развитие лингвистических, творческих и артистических способностей учащихся.

Оснащение: презентация, символы праздника Хэллоуин, видео, маленький мешочек, некоторое количество странных или неприятных на ощупь предметов (сушеные сливы, сморщенная морковка, шляпка гриба, влажная губка и т.д.)

Список используемой литературы: 

http://www.history.com/topics/halloween

  1. Carol Goodwright, Janet Olearski, “In the Ehglish-speaking World”, издательство «ТИТУЛ», 1998;
  2. Л. Якушина, «Halloween in Britain and in Russia», газета «Первое сентября», №14/2002;

 

Ход мероприятия

Мероприятие ведут учитель и его помощник Т1 и Т2. Весь ход мероприятия, за исключением игровых и развлекательных моментов, сопровождается показом презентации, поэтому все выступления соотнесены с номерами слайдов. Поскольку на мероприятии присутствуют учащиеся (Р)      11 класса, то лишь немногие выступления на английском языке сопровождается переводом на русский язык в презентации.

Вступительное слово ведущего.

Т1: Halloween is a popular holiday that takes place on October 31. In the United States and Canada, children dress in costumes and go trick-or-treating. Many people carve jack-o'-lanterns out of pumpkins. Halloween parties for children feature fortunetelling, mock haunted houses, scary stories, and games, such as bobbing for apples. (слайд 1)

T2: People decorate their houses and yards with images of ghosts, skeletons, witches, black cats, bats, and other symbols of Halloween. Many communities across the United States also hold parades and other celebrations for Halloween. (слайд 2)

P1: Halloween developed from an ancient pagan festival celebrated by Celtic people over 2,000 years ago in the area that is now the United Kingdom, Ireland, and northwestern France.  Today it is called All Saints' Day. All Saints' Day was also called All Hallows'. The evening before All Hallows' was known as All Hallows' Eve. This name was eventually shortened to Halloween. (слайд 3)

T1: Let us learn some more information about Halloween customs and symbols.

P2: Trick-or-treating. It was once common for people to leave food out on a table as a treat for spirits believed to be about on Halloween. Groups of masked adults and children go door-to-door saying "trick or treat!", asking for food and drink in return for a performance or song. Costumes of characters from cartoons, motion pictures, ghosts, witches, devils, and other mysterious creatures are  popular. The neighbors give  children candy and other treats. Children should visit only homes in their own neighborhood. Trick-or-treating usually occurs late in the day or after dark on Halloween. (слайд 4)

P3: Jack-o'-lanterns are hollowed-out pumpkins with a face cut into one side. Most jack-o'-lanterns contain a candle or some other light. The jack-o'-lantern originally represented spirits present in the dark, or souls released from Christian purgatory. (слайд 5)

P4: According to an Irish legend, jack-o'-lanterns were named for a character named Jack, who could not enter heaven because he was a miserly, bad-tempered man. He could not enter hell either, because he had tricked the devil several times. As a result, Jack had to walk the earth forever with only a coal from hell to light his lantern. (слайд 5)

P5: Fortunetelling became an important part of Halloween rituals and celebrations. In Ireland, objects, such as a coin, a ring, and a thimble were baked into a cake or other food. It was believed that the person who found the coin would become wealthy. Halloween magic is also associated with foods, such as apples and nuts.  (слайд 6)

T2:  And what is about the symbols and traditions of Halloween in other countries?                           

P7: Halloween parties for adults have also become popular in many European cities. American-style Halloween customs are also appearing in Australia and New Zealand and Russia. Many nightclubs and hotels in some large Asian cities use Halloween parties to entertain foreign tourists.

American-style Halloween celebrations are not welcomed everywhere, however. For example, Halloween is often regarded with suspicion in China/Italy/Poland.

(слайд 7)

T1: Now all of you know the history, symbols and tradition-ns of Halloween. So let us compare the celebration of this holiday in Russia and in English-speaking countries.

Учащиеся вспоминают характерные черты празднования этого праздника в России и зарубежом и сравнивают. Сравнительная таблица выводится на доску. (слайд 8)

T2: And now we’ll show you the video and photos how young people in the UK and USA and in Russia celebrate Halloween. And we’ll check the rightness of our comparison. (слайд 9)

После просмотра видео и фото учащиеся делятся впечатлениями на английском языке.

T1: And now we would like to get you acquainted with traditional Halloween games.

T2: This game calls “Evil Bag”.

Участники садятся в круг. Ведущие жутковатым тоном рассказывает леденящую душу историю о том, где и как он нашел мешочек.

T1: I perfectly remember that cold autumn night. It was November 3d, 2011. My friend and I were invited to the luxurious mansion that our friend had in the country. After leaving the train station, we had to walk for a long time among the woods that led directly to the house. We were very frightened – it was cold and very dark. We found a cemetery just in front of the house. As we were passing by all those graves, it started to rain heavily and I could see how a rusty cross was beginning to lean forward and backward as though somebody were pushing it from below. That sight made my hair stand on end but my friend tried to convince me that it was only the blowing wind. Suddenly we saw a ghost! A real ghost! We cried but that awful ghost laughed and gave us this bag. So let us look what is inside it!  

Первому игроку предлагается взять что-нибудь в мешочке (заглядывать внутрь и ощупывать мешочек нельзя). Вынимать предмет запрещается. После того, как игрок схватил какую-либо вещь, он должен выдумать о ней как можно более страшную историю на английском языке. Например, игрок нащупал сушеную сливу и предполагает, что это чей-то вырванный усохший глаз. И придумывает историю о нем. В конце истории рассказчик, наконец, вытаскивает эту вещь из мешочка и, как правило, сам удивляется, как далеко может увести его фантазия. После этого мешочек передается следующему игроку, который рассказывает свою историю о другом предмете.

T2: Your stories were really horror stories!

T1: Unfortunately our event is over. Let us sum up! Do you learn new information about Halloween today?

Pupils:  We have learned the symbols and traditions of this holyday. We have also learned how young people from English-speaking countries celebrate it and compared this celebration with celebration in Russia.

T1: Thank you very much for taking part in this event. We hope that you’ve liked it. Our party is over.

HAVE A NICE TIME!

Просмотр содержимого документа
«Традиции празднования Хэллоуина в Великобритании и России »

План-конспект внеклассного мероприятия.

Тема: Halloween traditions in English-speaking countries and in Russia.

Форма проведения: комбинированная, поскольку включает в себя элементы тематического вечера, концерта, беседы и конкурсов.

Возраст и состав учащихся: ученики 11 класса

Основные цели мероприятия:

Общеобразовательная цель:

  • учить использовать иностранный язык как средство, открывающее школьникам непосредственный доступ к культурным ценностям страны изучаемого языка;

  • знакомство с историей, традициями и символикой праздника Хэллоуин в англо-говорящих странах;

  • знакомство с жизнью молодежи англо-говорящих стран и способами ее времяпрепровождения.

Воспитательные цели:

  • воспитание уважительного отношения к культурным ценностям народа изучаемого языка;

  • воспитание любознательности.

Развивающая цель:

  • развитие мышления, памяти и воображения;

  • развитие лингвистических, творческих и артистических способностей учащихся.

Оснащение: презентация, символы праздника Хэллоуин, видео, маленький мешочек, некоторое количество странных или неприятных на ощупь предметов (сушеные сливы, сморщенная морковка, шляпка гриба, влажная губка и т.д.)

Список используемой литературы:

  1. http://www.jackolanterns.net/britishhalloween.htm

  2. http://www.scarepros.com/History_Of_Halloween.html

  3. http://www.history.com/topics/halloween

  4. Carol Goodwright, Janet Olearski, “In the Ehglish-speaking World”, издательство «ТИТУЛ», 1998;

  5. Л. Якушина, «Halloween in Britain and in Russia», газета «Первое сентября», №14/2002;


Ход мероприятия

Мероприятие ведут учитель и его помощник Т1 и Т2. Весь ход мероприятия, за исключением игровых и развлекательных моментов, сопровождается показом презентации, поэтому все выступления соотнесены с номерами слайдов. Поскольку на мероприятии присутствуют учащиеся (Р) 11 класса, то лишь немногие выступления на английском языке сопровождается переводом на русский язык в презентации.

Вступительное слово ведущего.

Т1: Halloween is a popular holiday that takes place on October 31. In the United States and Canada, children dress in costumes and go trick-or-treating. Many people carve jack-o'-lanterns out of pumpkins. Halloween parties for children feature fortunetelling, mock haunted houses, scary stories, and games, such as bobbing for apples. (слайд 1)

T2: People decorate their houses and yards with images of ghosts, skeletons, witches, black cats, bats, and other symbols of Halloween. Many communities across the United States also hold parades and other celebrations for Halloween. (слайд 2)

P1: Halloween developed from an ancient pagan festival celebrated by Celtic people over 2,000 years ago in the area that is now the United Kingdom, Ireland, and northwestern France. Today it is called All Saints' Day. All Saints' Day was also called All Hallows'. The evening before All Hallows' was known as All Hallows' Eve. This name was eventually shortened to Halloween. (слайд 3)

T1: Let us learn some more information about Halloween customs and symbols.

P2: Trick-or-treating. It was once common for people to leave food out on a table as a treat for spirits believed to be about on Halloween. Groups of masked adults and children go door-to-door saying "trick or treat!", asking for food and drink in return for a performance or song. Costumes of characters from cartoons, motion pictures, ghosts, witches, devils, and other mysterious creatures are popular. The neighbors give children candy and other treats. Children should visit only homes in their own neighborhood. Trick-or-treating usually occurs late in the day or after dark on Halloween. (слайд 4)

P3: Jack-o'-lanterns are hollowed-out pumpkins with a face cut into one side. Most jack-o'-lanterns contain a candle or some other light. The jack-o'-lantern originally represented spirits present in the dark, or souls released from Christian purgatory. (слайд 5)

P4: According to an Irish legend, jack-o'-lanterns were named for a character named Jack, who could not enter heaven because he was a miserly, bad-tempered man. He could not enter hell either, because he had tricked the devil several times. As a result, Jack had to walk the earth forever with only a coal from hell to light his lantern. (слайд 5)

P5: Fortunetelling became an important part of Halloween rituals and celebrations. In Ireland, objects, such as a coin, a ring, and a thimble were baked into a cake or other food. It was believed that the person who found the coin would become wealthy. Halloween magic is also associated with foods, such as apples and nuts. (слайд 6)

T2: And what is about the symbols and traditions of Halloween in other countries?

P7: Halloween parties for adults have also become popular in many European cities. American-style Halloween customs are also appearing in Australia and New Zealand and Russia. Many nightclubs and hotels in some large Asian cities use Halloween parties to entertain foreign tourists.

American-style Halloween celebrations are not welcomed everywhere, however. For example, Halloween is often regarded with suspicion in China/Italy/Poland.

(слайд 7)

T1: Now all of you know the history, symbols and tradition-ns of Halloween. So let us compare the celebration of this holiday in Russia and in English-speaking countries.

Учащиеся вспоминают характерные черты празднования этого праздника в России и зарубежом и сравнивают. Сравнительная таблица выводится на доску. (слайд 8)

T2: And now we’ll show you the video and photos how young people in the UK and USA and in Russia celebrate Halloween. And we’ll check the rightness of our comparison. (слайд 9)

После просмотра видео и фото учащиеся делятся впечатлениями на английском языке.

T1: And now we would like to get you acquainted with traditional Halloween games.

T2: This game calls “Evil Bag”.

Участники садятся в круг. Ведущие жутковатым тоном рассказывает леденящую душу историю о том, где и как он нашел мешочек.

T1: I perfectly remember that cold autumn night. It was November 3d, 2011. My friend and I were invited to the luxurious mansion that our friend had in the country. After leaving the train station, we had to walk for a long time among the woods that led directly to the house. We were very frightened – it was cold and very dark. We found a cemetery just in front of the house. As we were passing by all those graves, it started to rain heavily and I could see how a rusty cross was beginning to lean forward and backward as though somebody were pushing it from below. That sight made my hair stand on end but my friend tried to convince me that it was only the blowing wind. Suddenly we saw a ghost! A real ghost! We cried but that awful ghost laughed and gave us this bag. So let us look what is inside it!

Первому игроку предлагается взять что-нибудь в мешочке (заглядывать внутрь и ощупывать мешочек нельзя). Вынимать предмет запрещается. После того, как игрок схватил какую-либо вещь, он должен выдумать о ней как можно более страшную историю на английском языке. Например, игрок нащупал сушеную сливу и предполагает, что это чей-то вырванный усохший глаз. И придумывает историю о нем. В конце истории рассказчик, наконец, вытаскивает эту вещь из мешочка и, как правило, сам удивляется, как далеко может увести его фантазия. После этого мешочек передается следующему игроку, который рассказывает свою историю о другом предмете.

T2: Your stories were really horror stories!

T1: Unfortunately our event is over. Let us sum up! Do you learn new information about Halloween today?

Pupils: We have learned the symbols and traditions of this holyday. We have also learned how young people from English-speaking countries celebrate it and compared this celebration with celebration in Russia.

T1: Thank you very much for taking part in this event. We hope that you’ve liked it. Our party is over.

HAVE A NICE TIME!


3




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 11 класс

Скачать
Традиции празднования Хэллоуина в Великобритании и России

Автор: Землякова Галина Геннадьевна

Дата: 17.10.2014

Номер свидетельства: 119969

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(218) "Методическая разработка открытого  урока по дисциплине "Английский язык"  -"Народная культура России и Великобритании" "
    ["seo_title"] => string(122) "mietodichieskaia-razrabotka-otkrytogho-uroka-po-distsiplinie-anghliiskii-iazyk-narodnaia-kul-tura-rossii-i-vielikobritanii"
    ["file_id"] => string(6) "123265"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1414436924"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(166) "Ученический проект «Из древности в наши дни. Культурное наследие Великобритании и России»"
    ["seo_title"] => string(97) "uchienichieskii-proiekt-iz-drievnosti-v-nashi-dni-kul-turnoie-nasliediie-vielikobritanii-i-rossii"
    ["file_id"] => string(6) "210196"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1431380447"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства