kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

THE ABC PARTY

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель праздника: подведение итогов работы за второй класс.

Подготовка праздника включается в учебный процесс. При проведении праздника предполагается большое количество участников, поэтому праздник проводится для ребят всего класса.

 

Оборудование: Картинки с буквами алфавита, костюмы для инсценировок, магнитофон, кассеты с записями песен.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«THE ABC PARTY »

СЦЕНАРИЙ ПРАЗДНИКА

«THE ABC PARTY»

































Цель праздника: подведение итогов работы за второй класс.

Подготовка праздника включается в учебный процесс. При проведении праздника предполагается большое количество участников, поэтому праздник проводится для ребят всего класса.


Оборудование: Картинки с буквами алфавита, костюмы для инсценировок, магнитофон, кассеты с записями песен.


Ход праздника


Teacher: Good morning, dear boys and girls! Welcome to our ABC party! There are a lot of us! And who is coming?

(Появляется девочка - буква А)

Буква A: Hello. I am the letter A. A is for Alphabet and for ABC. Can you say the alphabet from A to Z?

Children: Yes, we can.

Буква A: Let's sing the Alphabet Song.

(Дети поют песенку про алфавит.)

Буква A: Do you know how many letters there are in the English alphabet?

Children: There are twenty six letters.

Teacher: And now our children will recite the poems about the letter A and her friends.

Ученик 1: A is for Apples and Apple-trees.

You can see apples on apple-trees.

Ученик 2: В is for Books and for Bookcase.

I have many books in my bookcase.

Ученик З: С is for cat. My cat is grey,

And with me it likes to play.

Ученик 4: D is for Dog and for Doggy.

I have a dog, not a doggy.

Ученик 5: E is for Eight and for Eleven.

How much is eight and eleven?

Teacher: Can you count? How much is eleven plus eight?

Children: Eleven plus eight is nineteen.

(Входит буква F.)

Буква F: Flowers here, flowers there,

Flowers growing everywhere.

Teacher: Who are you?

Буква F: I am the letter F.

F is for flowers; red and blue,

White and yellow and rosy, too.

Teacher: But I think, F is for family.

Let us sing a song about our family. (Дети исполняют песенку о семье. Затем входят буквы G и Н.)

Буква G: Look at me! I am the letter G.

G is for Girl and also for a Garden.

Буква Н: I am the letter H. Я is for hand.

I have two hands. This is a way

I clap my hands.

(Хлопает в ладоши. Дети исполняют песню «Clap Your Нands Together».)

Буква Н: How many hands has a boy, say?

How many hands for work and play?

How many hands has a girl, say?

How many hands for work and play?

Children: Two!

Teacher: Tell me, little children,

What do you like to eat?

Children: Sweet, apples, ice-cream. (Входят буквы I, J, K, L, M)

Буква I: Ice-cream starts with the letter,

But I think, I is for I.

I am a boy, and I am ten.

I like to play with my brother Ben.

Буква J: J is for Jam. This is an apple jam.

Jimmy likes it and so does Sam.

Буква К: К is for Kite. Kate has a Kite.

It is little and it is white.

My Kite is white, my Kite is light,

My Kite is in the sky.

Now left, now right

We fly the Kite,

We fly it, you and I.

Буква L: I see a big yellow lion, a big yellow lion!

What a big yellow lion!

What a lion, what a lion!

L is for lions!

Буква М: I am the letter M.

М is for a mouse. (Надевает маску мыши.)


Инсценировка стихотворения:


Cat: Little mouse, little mouse,

Where is your house?

Mouse: Little cat, little cat,

I have no flat.

I am a poor mouse,

I have no house.

Cat: Little mouse, little mouse,

Come into my house!

Mouse: Little cat, little cat,

I do not do that.

You want to eat me

(Кошка и мышка уходят. )

Буква N: ` N is for numbers

N is for Nine, Ninety and Ninety-nine

Children, how much is ninety and nine?

Children: Ninety-nine.

Буква О: O is for One.One and two is three.

Three little cats are in a tree

Let’ s count all together! Will you stand up, please?

(Ученики встают и рассказывают стихотворение хором.)

Children: One, one, one, little dogs run.

Two, two, two, cats see you.

Three, three, three, birds in a tree.

Four, four, four, toys on the floor. (Выходят буквы Р и Q.)

Буква Р: I am the letter P.

P is for pencils. With them I can draw:

A red pen, a green tree or a blue door.

P is for picture. In it you can see

A car or a bus, a street or a tree.

Буква Q: I am the letter Q.

Q is for questions: How are you?

How old are you? And how do you do?

Let's play the game «Taking Steps».

(Ученики, желающие принять участие в соревновании, образуют 2-3 команды по 3 человека. Команды становятся на расстоянии 15 шагов от учителя. Учитель поочередно называет командам звуки английского языка, а члены команды называют слова с этими звуками. Если ученики правильно подобрали слова к определенному звуку, то команда делает шаг вперед, если ошиблись, то они остаются на месте. Выигрывает та команда, которая быстрее подошла к учителю.)

(Входят буквы R и S.)

Буква R: I am the letter R.

R is for Brown Grey and Green, too,

But not in White, Yellow or Blue.

Ученик 1: «What is brown?»

Asks little Ann.

«My hat is brown»,

Says little Dan

Teacher: What things can be brown(grey, green

Children: Brown - a bear, a skirt, a hat, a coat, a -monkey

Grey - a mouse, a cat, a wolf, а рencil

Green - a frog, a crocodile, a tree, a lea:

Буква S: Street begins with the letter S».

S is for Street. This is my street!

Мальчик-полицейский:

Stop! Look! Listen!

Before you cross the street.

Use your eyes, use your feet. (Появляются буквы T,U,V,X,Y.)

Буква Т: T is Tick and for Tock.

«Tick-Tock», says the clock.

What is it?

It can tell you all the day:

Time to sleep and time to play.

Children: The clock.

Буква U: U is for under, but not for at.

«I am under the tree», says Pat.

Little children, come to me.

Let us play under the tree.

Буква V: V is for vegetables! This is the season

When vegetables grow. I come to the garden

And make water flow.

Буква W: W is for where? When? Who?

And What? Who is in -; and who is not?

Ученик 2: Oh, where, oh, where

Can our John be?

He is not here,

He is not here,

Oh, where, oh, where

Can our John be?

Ученик 3: Here I am! It's time to play the game. Look at this ABC and say what letters are missing.

(Ученики делятся на две команды. Ведущий в течение нескольких секунд демонстрирует написанный на листе бумаги алфавит с какими-нибудь пропущенными тремя буквами (Например, D, Н, О). Выигрывает та команда, ребята которой быстрее нашли пропущенные буквы

Буква X: X is in Six. Let's count up to six!

Children: One, two, three, four, five, six!

Буква Y: Y is forYard where children play

They play in the yard every day.

Our yard is your yard

Welcome to our yard!

We all can play here

You are my good friends

We all friends here

(Ученики исполняют песню The More We are Together.)

(Входит буква Z.)

Буква Z: I'm the last letter, the letter Z.

Z is for the Zoo Let's go to the Zoo.

I like to go the Zoo. Aad you?

Children: Yes!

Буква Z: Tomorrow on Sunday we go to the Zoo.

Tomorrow, tomorrow we go to the Zoo.

There is a giraffe there and a Zebra too,

A bear and a monkey and a kangaroo.

Teacher: Now we know the alphabet.

Children: We can read, we can write,

We can speak English, too.

We love learning English!

And what about you?

(Учитель поздравляет детей с прошедшим английским праздником и благодарит их за активное участие.)






Сценарий сказки «PUFF-THE-BALL»


Characters: the storyteller, Puff-the-Ball, the hare, the wolf, the bear, the fox.

Storyteller: Once upon a time there lived Puff-the-Ball. He had a grandmother and a grandfather. He loved them, but one day he ran away.

Puff-the-Ball: I'm Puff-the-Ball. I'm yellow, big and sweet.

Storyteller: Then he met a Hare.

Puff-the-Ball: Hello! Who are you?

Hare: Hello! I'm a Hare. And who are you?

Puff-the-Ball: I'm Puff-the-Ball. I'm yellow, big and sweet

Hare: Good! I will eat you!

Puff-the-Ball: Oh, please, don't eat me! I will dance for you.

(Играет музыка, Колобок танцует)

Storyteller: And he runs away. Then he sees a wolf.

Puff-the-Ball: Hello! Who are you?

Wolf: Hello! I'm a Wolf. I'm grey and I'm hungry. And who are

Puff-the-Ball: I'm Puff-the-Ball. I'm yellow; big and sweet.

Wolf: I will eat you!

Puff-the-Ball: Oh, please, don't eat me! I will dance for you.

(Играет музыка, Колобок танцует.)

Storyteller: And Puff-the-Ball again runs away and sees a Bear.

Puff-the-Ball: Hello! Who are you?

Bear: Hello! I'm a Bear. I'm brown and very strong. And who arc j

Puff-the-Ball: I'm Puff-the-Ball. I'm yellow, big and sweet.

Bear: Good! I will eat you!

Puff-the-Ball: Oh, please, don't eat me! I will dance for you.

(Играет музыка, Колобок танцует.)

Storyteller: And Puff-the-Ball again runs away and sees a Fox.

Puff-the-Ball: Hello! Who are you?

Fox: Hello! I'm a Fox. I have a long tail. Who are you?

Puff-the-Ball: I'm Puff-the-Ball. I'm yellow, big and sweet.

Fox: Oh, very good! I will eat you!

Puff-the-Ball: Oh, please, don't eat me! I will dance for you.

(Играет музыка, Колобок танцует.)

Fox: Come to me, Puff-the-Ball. I can't see you.

(Колобок подходит к Лисе поближе и танцует рядом с ней.)

Storyteller: Then Fox eats Puff-the-Ball and runs away.







СЦЕНАРИЙ СКАЗКИ «THE TURNIP»

Characters: the storyteller, the Turnip, grandpa, grandma, granddaughter, the dog, the cat, the mouse, the sun, the rain.

Storyteller: Once upon a time there lived an old man. Once spring he owed a turnip seed.

Grandpa: Grow, little turnip, grow big and sweet.

The sun: Grow up, little turnip, grow up! It's warm! The rain: Drink, little turnip, drink and grow!

Storyteller: Look, there are green leaves on the turnip. Soon the turnip will grow.

Grandpa: Oh, how big my turnip is, how big! I must pull it out! (Тянет дeд репку, а вытянуть не может, зовет на помощь бабку.) Oh, dear! It's so big! So big! I can't pull it out! Grandmother, come here and help me!

Grandma: What is that, my dear?

Grandpa: Help me to pull the turnip out!

Grandma: O'key. (Тянут-потянут, а вытянуть не могут.) Oh, Granddaughter! Come here!

Granddaughter: Yes, Grandmother!

Grandma: Help me to pull the turnip out!

Granddaughter: O'key. (Тянут-потянут, а вытянуть не могут.) Dog! Dog! Come here!

Dog: Bow-wow! What's up? ! What's up?

All: Help us to pull the turnip out!

Dog: All right! (Тянут-потянут, а вытянуть не могут.)

Cat: May I help you? May I help you?

All: Yes, dear cat! Help us, please! (Тянут-потянут, а вытянуть не ym.) Little mouse, help us!

Mouse: I am small, but I am strong! I am small, but I am strong! I will help ! One, two, three, pull!

All: One, two, three, pull!

Turnip: I am so big! I am so sweet!

Cat: Our turnip is so big! Dog: Our turnip is so sweet!

Grandma: Let's take it home!



















Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 2 класс

Скачать
THE ABC PARTY

Автор: Хамидуллина Эльмира Габдельбариевна

Дата: 13.11.2014

Номер свидетельства: 130518

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(46) "Сыныптан тыс шара The ABC party"
    ["seo_title"] => string(32) "synyptan-tys-shara-the-abc-party"
    ["file_id"] => string(6) "277599"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1452943417"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(42) "“The ABC PARTY” во 2-м классе"
    ["seo_title"] => string(27) "the_abc_party_vo_2_m_klasse"
    ["file_id"] => string(6) "523349"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1571564054"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(22) "The ABC-party 2 grade "
    ["seo_title"] => string(21) "the-abc-party-2-grade"
    ["file_id"] => string(6) "192631"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1427479570"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(60) "Конспект урока на тему ''The ABC, Party''"
    ["seo_title"] => string(38) "konspiekt_uroka_na_tiemu_the_abc_party"
    ["file_id"] => string(6) "375763"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1483639586"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(62) "конспект урока на тему  « THE  ABC PARTY»"
    ["seo_title"] => string(32) "konspiekturokanatiemutheabcparty"
    ["file_id"] => string(6) "337913"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1469210169"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства