Обобщение материала по теме “Hello! Nice to meet you again”.
Активизация лексико-грамматических навыков и навыков перевода.
Тренировка в речи вопросительных предложений.
Развитие навыков диалогической речи.
Оборудование: карточки для фонетической разминки, магнитофон и аудиозапись песенки “We can do anything”, сумочка иностранца для игры.
Ход урока
I. Организационный момент.
Good morning, children! I’m glad to see you. Let’s begin our lesson. Please, answer my questions:
What date is it today?
What day of the week is it today?
What season is it now?
What autumn months do you know?
How many days are there in October (November)?
What is the weather like today?
Is it rainy?
Thank you.
II. Фонетическая зарядка.
Look at the blackboard. Let’s read the words. Please, read them after me.
form travel study
party start learn
know bright art
science subject idea
drama age nickname
Who wants to read them? Ann, read the words, please.
Look at the signs and try to match the sign and the word. Who would like to start? Come to the blackboard, read the word and name the sound, please. Work with 5 words.
Детям предлагается прочитать по 5 слов и показать транскрипционный знак того звука, который имеется в слове.
III. Речевая зарядка.
Please, answer my questions:
Where are you from?
How old are you?
Are you in the fifth form?
How many subjects do you study at school?
How many boys and how many boys are there in your class?
When does your first lesson start?
Do you help your mum about the house?
When do you usually go to bed?
What is your favourite subject at school?
IV. Игра “Иностранец”
Let’s play a game. It is called “A foreigner”. Who would like to be a foreigner? Please, come to the blackboard and answer the questions. We’ll listen to your answers very attentively and ask new questions to know more about you. Проводится тренировка вопросительных предложений в виде игры. К доске приглашается ученик, который будет играть роль иностранца, а дети задают ему различные вопросы, чтобы как можно лучше узнать о нем.
V. Исполнение песенки “We can do anything”[1]. (Приложение 1)
После исполнения песенки проходит тренировка в речи глагола “can” . Детям предлагается ответить на вопросы:
Can you swim?
What can your mother do?
What can you do?
Can you speak English? etc.
Aктуализация орфографических навыков. Игра “Найди букву”.
Look at the blackboard. There are English words, but some letters in the words are missing. Will you fill them up? Read the words and name the missing letters, please.
abroa… hol…day
fore…gn week…nd
…pend co…ntry
tr…vel s…mmer
sta..t f…ne
VII. ктивизация навыков перевода.
Please, translate these expressions:
проводить много времени;
проводить каникулы;
проводить выходной;
останавливаться где-то;
фотографировать;
скучать по семье;
пропускать уроки;
ездить за границу.
VIII. Физкультминутка.
It’s time to have a rest. Stand up, please. Let’s do exercises
Hands up! Hands down!
Hands on hips, sit down!
Stand up!
Bend left! Bend right!
Hands up! Hands down!
Very good! Sit down, please.
IX. Активизация грамматических навыков.
Look at the blackboard, please. There are some sentences, but they are without adjectives. Please, fill in the adjectives in the right form.
Дети вспоминают правила образования сравнительной и превосходной степеней сравнения прилагательных, приводят примеры, затем выполняют задание в тетрадях.
Ferrari is … than Volvo. (expensive)
My brother is … than me. (old)
I am the … (good)
My cat is … than your dog. (beautiful)
I am … than my sister. (happy)
X. Инструктаж домашнего задания.
Запишите в тетрадях буквы и составьте из них слова: a, m, t, o, p, s, e, h, n.
Xi. Итог урока.
Our lesson is over. You were very active today and we have done a lot of work. Thank you for the lesson. Now I would like to give you your marks. (Учитель называет оценки)
Проводится рефлексия:
- Что было трудным на уроке?
- Что было легким?
- Что понравилось больше всего?
Stand up. The lesson is over. Have a rest now. See you next lesson. Good bye.