kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

К??н? эрдм

Нажмите, чтобы узнать подробности

         Данный урок выстроен в соответствии с возрастными особенностями учащихся среднего школьного возраста. Большинство учащихся 5 класса имеют хорошие прочные знания, им привиты общеучебные навыки.   Проведенный урок – урок развития речи и он занимает определенное место в системе уроков по нравственной тематике. Исходя из этого, целью данного урока является формирование у учащихся представления о многообразии профессий и их взаимосвязи. В задачах  урока были затронуты все образовательные аспекты: обучающий: обобщение знаний учащихся о разнообразном мире профессий, расширение представления о значении и содержании различных профессиональных деятельностях; показать важность труда  в любой профессиональной деятельности; привитие навыков работы с грамматическими основами, умения работать с текстом; развивающий аспект: развитие интеллектуальных умений (сравнение, обобщение, классифицирование, формулирование вопросов, описывание, объяснение); развитие  ассоциативного мышления; воспитывающий: помощь учащимся в осознании ценности совместной деятельности; формирование познавательного интереса к людям труда и их профессиям.

         Для реализации поставленных задач  в основу данного урока положены некоторые  элементы образовательной технологии развития критического мышления, что является в свою очередь одним из способов превращения учения в личностно-ориентированное. На первом этапе урока – этапе

речевой разминки, актуализации знаний и создании мотивации учащиеся знакомятся с учителем задавая наводящие вопросы по данной теме, подбирают синонимы  к слову «эрдм» - «профессия». Повторение темы «однокоренные слова» - своеобразная точка  активизации учеников и мотивизации к изучению новой темы. Называя профессии родителей и подбирая к ним однокоренные слова учащиеся расширяют лексический запас, систематизируют знания по данной теме. Для меня было важно, чтобы каждый смог принять участие в работе.  

Далее на втором этапе – осмысления учащиеся осуществляют контакт с новой информацией. Здесь я считаю было уместно дифференцированное задание (от простого до более сложного): поиск и перевод новых слов, перевод слов и предложений. Вопросы данные в этом задании служили акцентом на поиск дополнительной информации. Моя же задача состояла в отслеживании степени активности и внимательности учащихся. Активные учащиеся награждались медалью «переводчик - орчулач».

На уроке использованы  следующие виды режима работы: индивидуальный (режим «Учитель-ученик»),   коллективный (режим «Учитель-класс»). Несомненно, такие приемы как «подсказка»,  поиск ключевых слов, анализ методов художественного выражения  и изобразительных средств, опора на личный опыт учащихся       позволили сделать атмосферу урока более открытой, а результаты более значимыми для  каждого. Хотела заметить, что на этап закрепления прошел в виде с использованием элементов калмыцкой игры в альчики. На уроке калмыцкого языка необходимость использования данной формы работы  вполне обоснована и отвечают требованиям СанПин., а калмыцкая музыка под домбру явилась эмоциональным фоном. Таким образом, удалось избежать переутомления учащихся.

     Что удалось на уроке?

Удалось:

  • решить на необходимом уровне поставленные задачи урока и получить соответствующие им результаты обучения;
  • избежать перегрузки и переутомления учащихся;
  • сохранить и развить продуктивную мотивацию учения и  настроения учащихся
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«К??н? эрдм »

Хальмг келнә кичәл 5 -гчкласс.

Кичәлин төр: Келлһ өргҗүллһнә кичәл “Күүнә эрдм”.

Кичәлин күсл: олн эрдмин туск медвр тогтах; “күүнә эрдм” гидг төрәр үгин көрң

байҗах.

Өргҗүллһнә күсл: Күүкдин амн үгин монологическ болн диалогическ келлһинь,

оньгинь өргҗүлх;

Сурһмҗллһна күсл: Ямаран чигн эрдмтә улсин көдлмш күндлдг, тевчдг дасхх;

олн-зүсн эрдмин тускар соньмсдг уха заах.

Кичәлин үзмр дөңцл: презентац, түңгрцгтә шаһас, карточкс, бейдж, белгүд.

Кичәлин йовуд.

I. Мендллһн.

- Мендвт, эмчнр болн багшнр, малчнр болн цергчнр, тосхачнр болн шүлгчнр, дуучнр болн биичнр! Бичә алң болтн. Цөн җил давад, тадн, күүкд, сарул гермүд тосххт, шимтә хот болһхт, ке-сәәхн һос уйхт, эс гиҗ шин одд секхт. Эрдмтә күн болхин төлә сурһулян сурх кергтә.

Би ода деед сурһульта, дурта эрдмтә бөдүн күмб. Ода сурврмуд өгәд, нанла өөрхн таньлдҗ болх.

- О-о, мини тускар тадн дала юм медвт. Нанд сурвр сәәнәр өгсн сурһульч «седкүлч» эрдмин нер зүүх. (Багш сурһульчд урдаснь белдсн «седкүлч» нертә бейдж күзүнднь өлгнә.) Йир шамдһа, шулун-шудрмг күүкд бәәҗт!

II. Сурһульчнрин медрлинь сергәлһн болн шин медрл хоршахин таал тогталһн.

  1. Келнә көрңгән байҗулһн.

(слайд)

- Келнә көрңгән байҗулад, эрдм гидг үгд өөрхн чинртә үгмүд олхмн.


Көдлмш



күч-көлсн һарин эрдм

керг-үүл

керг

2. Нег бүл үгмүд давтлһн.

- Мини эрдм – багш. Тана эрдм ямаран?

- Тана эк-эцкнрин эрдм ямаран? (эк-эцкнрин эрдм заана)

- О-о, эк-эцкнртн олн эрдмтә бәәҗ!

- Эн үгмүдт нег бүл үгмүд олтн.

Эрдмин нерд

нег бүл үгмүд

үлгүрнь: эмч

эм,

эмннә

Багш

багшллһн,

багшлна

Зурач

зург,

зурна,

зурлһн

Биич

би,

биилнә

Дууч

дун,

дуулна

тооч

то

тоолх



III. Кичәлин төр.

1. Кичәлин төр зарллһн.

- Мана кичәлин төр – «Күүнә эрдм». Бичәч, багш, эмч гидг үгмүд «Күүнә эрдмин чинр» гидг текстд харһх. Кичәлдән мадн эрдмин тускар күүндвр тогтахвидн, хальмг орс үлгүрмүд ирлцүлхвидн, карточкар хошадар көдлхвидн, шаһа наадхвидн.

(слайд «кичәлин зура»)

- Күүнә эрдмлә таньлдхд белн?

2. “Күүнә эрдмин чинр” текстәр көдллһн. (слайд)

Һазр деер дөчн миңһ һар эрдм бәәнә. Цуг эрдм - сән, цугтан - кергтә. Үлгүрнь, уяч хувц уйна. Хувцн мадниг киитнәс хальчлна. Тәрәч буудя тәрнә. Буудяһас һуйр кенә. Замч хот белднә. Һуйрар өдмг, балта, боорцг болһна. Тосхач өндр, сарул гермүд тосхна. Гермүдт әмтн бәәнә. Бичәч соньн дегтр бичнә. Бичәчнрин дегтрмүд цуг әмтн умшна. Багш күүкд сурһна. Эмч кү эмннә.

Көдлмшән сәәнәр кедг күүг «алтн һарта», билгтә гиҗ келнә. «Орчлң нарар гегәрдг, күн эрдмәр гегәрдг» гидг хальмг үлгүр эрдмтә күүнд зокаста. (78 үг)

а) умшллһн

б) үгин көдлмш

- Күүкд, таньгддго үгмүд бәәнү?

- Шин үгмүдлә таньлдый. (Багш үгмүд умшна, сурһульчнр хальмгар ардаснь давтна)

(слайд)

кергтә – нужный

хальчлна – защищает

тәрәч – хлебороб

буудя – пшеница

һуйр – мука

замч – повар

алтн һарта – золотые руки

билгтә – талантливый

зокаста – подходящий



в) орчуллһн

- Кен олн үгмүд, эс гиҗ зәңгс орчулҗ чадх? Сәәнәр дөң болсн күн «орчулач» гидг нер зүүхмн.

(Багш сурһульчд урдаснь белдсн «орчулач» нертә бейдж күзүнднь өлгнә.)

г) Сурврмудт хәрү өглһн (слайд)

- Һазр деер кедү эрдм бәәнә?

- Уяч ю кенә?

- Юуни төлә уяч хувц уйна?

- Кен будя тәрнә?

- Буудяһас ю кенә?

- Тосхачин (бичәчин, багшин, эмчин) эрдмин чинр ямаран?

- Эрдм дассн күн ямаран?

- Ямаран үлгүр эрдмтә күүнд зокаста?

IV. Физминутк (слайд)

- Күүкд, цогцан амрай?!

Күүкд, көвүд эрдм дасна,

Генткн летчик болад ниснә,

Тосхач болад - гер бәрнә,

Җолач болад - һазр эргнә,

Хәрү эргәд кичәлдән ирнә.

V. Батллһн

1. Хальмг орс үлгүрмүд ирлцүллһн.

- Хальмг улсин амн үгин зокъялд күч-көлснә, көдлмшин туск үлгүрмүд олн. Эднә зәрмнь орс келнд ирлцәтә.

- Хальмг үлгүрмүд умшад, орс келнлә әдлцлинь олтн. Чик ирлцңгү үлгүрмүд олсн күн эндр «келмрч» гидг нертә болхмн.

(Багш сурһульчд урдаснь белдсн «орчулач» нертә бейдж күзүнднь өлгнә.)



Үүлән күцәсн күн таварн. – Сделал дело – гуляй смело.

Һар көндрхлә, амн чигн көндрдг. – Кто не работает, тот не ест.

Эндр кех көдлмшән маңһдур бичә үлдә. – Не оставляй то, что можно сделать сегодня.

Чонас әәсн күн мал өскдг уга. – Волков бояться – в лес не ходить.

Эрдм сурхд көгшн уга. – Учиться никогда не поздно.

Нүдн әәхәс, һар әәхш. – Глаза боятся, руки делают.

2. Үгин ниицлһ тогталһн.

Даалһвр: Ширә деертн карточкст үгин ниицлһс бичәтә. Эн үгин ниицлһс олзлад зәңгс тогтатн. Нег-негндән сурвр өгтн.







VI. “Кенд кергтә?” наадн. (мана таңһчин эрдм шүүҗ авхмн)

- Ода мадн «Кенд кергтә?» гидг наад наадхмн. Эн нааднд орлцх улс шаһа нәәрәд хайх зөвтә. Кезәнәс нааран хальмг бичкдүд шаһа нааддг бәәсмн. Шаһа болһн туслһарн йилһрнә: «алц», «та», «бөк», «чох», «оңх». (Багш цуг туслһиг үзүлнә.) Кедү шаһа «алц», эс гиҗ «та» тусна, тоолад тиим тоота зургин тускар келҗ чадҗанат.

VII. Ашлвр.

- Күүкд, эндр маднд юуна тускар күүндвидн?

- Шаһа нәәрхлә, ямаран эрдм маднд харһв?

- Өдгә цагт цуг эрдм кергтә. Эн улсин көдлмш мана таңһчиг кеерүлнә, өргҗүлнә.

- Чи кен болхар седҗәнәч?

- Һазр деер дала эрдм бәәнә. Цуг эрдм - сән, цугтан - кергтә.

Кенә көдлмш сәнби?

Күүкд, эврән йилһтн,

Кен болнат, дурнтн,

Кесн көдлмштән шунтн, -

гиҗ Хальмг Таңһчин шүлгч Шугран Вера бичсмн.

- Тана ширә деер оддуд бәәнә. Одн деер шүүҗ авсн эрдмән бичтн, эн мини бичкн белг болҗана. (багшин йөрәл)

Сурһулян сәәнәр сурч,

Сурсн номан чикәр олзлҗ,

Нәрн кевәр бийән шинҗлҗ,

Нарт-делкәд дурта эрдмән олҗ,

Эрдмдән йоста «одн» болҗ йовхиг

Олн Деедс өршәтхә!

VIII.Рефлексия

- Күүкд, тана өмн һурвн зүсн смайликүд бәәнә. Эднә чинрнь иим: йир таасгдв, таасгдв, гем уга.

- Эн смайликүд олзлад кичәлин туск эврәннь седклән медүлтн.

IX. Темдгүд.

X. Герин даалһвр. “Эк-эцкин эрдмин чинр” келвр тогтах.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Всем учителям

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
К??н? эрдм

Автор: Лиджиева Татьяна Шорваевна

Дата: 29.10.2015

Номер свидетельства: 245597

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(96) "Ил кич?л  4 гч класст   Кич?лин т?р : « Мини эцкин эрдм» . "
    ["seo_title"] => string(53) "il-kich-l-4-ghch-klasst-kich-lin-tfr-mini-etskin-erdm"
    ["file_id"] => string(6) "241863"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1445335929"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(75) "использование регионального компонента "
    ["seo_title"] => string(43) "ispol-zovaniie-rieghional-nogho-komponienta"
    ["file_id"] => string(6) "117749"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1412876364"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(127) "Урок-путешествие по русскому языку в 6 классе  Елабужская топонимика. "
    ["seo_title"] => string(76) "urok-putieshiestviie-po-russkomu-iazyku-v-6-klassie-ielabuzhskaia-toponimika"
    ["file_id"] => string(6) "170086"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423498988"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(132) "Келл?   ?рг??лл?н? ил кич?л 3 –гч класст.   Кич?лин т?р :  «Хамцу седклт? ?урм?д» "
    ["seo_title"] => string(79) "kiellh-frghzh-ullhn-il-kich-l-3-ghch-klasst-kich-lin-tor-khamtsu-siedklt-uurmud"
    ["file_id"] => string(6) "241858"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1445335158"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

Распродажа видеоуроков!
ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства