kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Доклад "Грамматикон хъазтыта".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Ахуырг?н?джы  разм?  ис ахсджиаг ?м? б?рнон х?с: ахуырг?нин?гты с? мад?лон ?взагыл аивдзурын ?м? с?хъуыдыт? растфыссын сахуыр к?нын, ?взаджы аивдзинад ?м? цыргъ ных?ст?м ргомздахыныл ф?цалх к?нын. Уырыссаг къордты ахуырг?нин?гты та мах хъуам? сахуыр к?н?м уарзын Ирыстоны, иронау дзурын зонын,ц?м?й с? хъуыдыт? с? бон з?гъын уа иронау.

Ирон ?взаг й?форм?м? г?сг? у националон ?м? мах, ахуырг?нджыт?, уыцы культур?м? хъуам? цымыдисдзинад гуырын к?н?м.

Мад?лон ?взаг ахуырк?нын канд дзурын, к?сын ?м? фыссын базоныны ф?р?з н?у, ф?л? стыр ахъаз к?ны уырыссаг ?взаг,литер?тур? ?м? культур? б?стон сахуыр к?нын?н д?р.

Стырсоветон фысс?г М.Шолохов з?гъы: «Ад?м?н с? егъау д?р хъ?здыгдзинад у се взаг». Ц?м?й сыв?лл?тт? уыцыегъау хъ?здыгдзинад?й бындурон зонындзин?дт? исой,уый тыхх?й ирон ?взаг ?м? литер?тур?йы ахуырг?нджыты хъ?уы пайда к?нын с? куысты алыхуызы методикон мадз?лтт?й ?м? ф?р?зт?й.

Ар?хстджын методикон мадз?лтт?й куыпайда к?н?м, у?д мах скъоладзауты фылд?р раз?нгард к?н?м н? ирон ?взаг ахуыр к?нынм?, гуырын с?м к?н?м цымыдисдзинад Аланты?взагм?.

     Мах урокм? н?хи куы ф?ц?тт? к?н?м, у?д, м?нм? г?сг?, ?гъ?д н?у ?рм?ст ахуырг?н?н чиныджы ?рм?г, ф?л? хъуам? пайда к?н?м алыхуызон куыстыт?й.

    Мах урокты цы грамматикон хъ?зтыт?й ф?пайда к?н?м,уыдон?й иуцалд?рыл ?рдзурдзын?н.

К?ст?р къл?сты ахуырдзаут? фыссын ?м? к?сын хорз н?ма ф?зонын ц?м? уым? г?сг? дзург? хъ?зтыт? ф?к?нынц фылд?р.

З?гъ?м, тем? «Ад?ймаджы буарых?йтт?» сыв?лл?тт? куы сахуыр к?ной, у?д ахуырг?н?г ф?йн?джы цур л?уг? й? ахуырг?нин?гт?м дзуры, ц?м?й уыдон радыгай нымайой буарых?йттын?мтт? ?м? с? уый ныв к?ндз?нф?йн?гыл, к?д?м? исты дзырд ферох к?ной, у?д ад?ймаджы ныв ?н? уыцы буары хай? баззайдз?нис.

Ацы хъазты руаджы скъоладзаут? тырнынц фылд?р дзырдт? бахъуыды к?нынм?, ц?м?й инн? хатт с? ад?ймаджы ныв мА баззайа ?н? «хъуст?»к?н??н? «фындз».

Райдиан къл?сты ма дзург? хъ?зтыты хуызм? хауы «дзырдт?й р?хыс» д?р. Ахуырг?н?г з?гъы фыццаг дзырд,цы мыр ф?хъуысы дзырды к?рон уыцы мырыл (дамгъ?йыл) скъоладзау дзуры?н д?р дзырд ?м? афт? дардд?р. Ц?виттон: мад –дон –нас –сасиррон- нана- аг- г?л?бу- урс- сырх- хорз- зонд- дада-арс….Сыв?лл?тт? дзырд куын? уал з?гъой,у?д  «р?хыс» аскъуыйдз?н.                   Ацы хъазты руаджы д?р скъоладзаут? тырнынц фылд?р дзырдт? бахъуыды к?нынм?,ц?м?й инн? хаттс? «р?хыс» тагъд ма скъуыйа.

Ахуырг?н?г алы урокыл д?р цы дзырдт? бацамона ахуырдзаут?н, уыдон гыццыл карточк?тыл фыссы ?м? с? ?мбырд к?ны дзырдуатон «хызыны».

       Алы урочы к?рон д?р,р?ст?г куыд баззайа,уым? г?сг? рак?нын хъ?уы 3-4 ахуырдзауы ?м? дзырдуатон «хызын?й» исынц дзырдт? ?н?к?сг?й?, чи с? тагъдд?р базондз?н? Афт?м?й ахуырг?н?г рацауг? ?рм?г д?р сф?лхат к?ны.

Аст?уккаг къласты ахуырг?нин?гтим? д?р ф?хъаз?м ахам грамматикон хъ?зтыт?й.

Рац?уг? уацмыс, к?н? аргъау?й ахуырг?н?г райсы иу дзырд ?м? й? фыссы ф?йн?гыл. З?гъ?м «с?рдас?н».

Сыв?лл?тт?н раттын хъ?уы ах?м х?с, ц?м?й ацы дзырды дамгъ?т?й спайдаг?нг?й? ныффыссой алыхуызон дзырдт?. К?м?н й? бон суыдз?н фылд?р ?м? растд? рдзырдт? ныффыссын? Ц?виттон: С?р-д?с-с?н-р?с- над- рад –с?д? –с?рд- нас- д?р –дас?н–Дзырд «Р?стдзинад»-?й ск?н?м дзырдт?: раст-сидз?р- тас- над –низ- тад- с?т- дард- аст- д?с- Ир- д?р…   Уырыссаг къорды скъоладзаутим? мА араз?н ис алыхуызон кроссвордт? ?м? ребуст?.Цымыдисд?р с?м ф?к?сынц, з?гъ?м дзырдт?й ар?зт «х?дзар», «дидин?г», «бандон», «б?лас», «чиныг»…. 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Доклад "Грамматикон хъазтыта".»



Доклад



Грамматикон хъӕзтытӕ.









Ахуыргӕнӕг:

Гаппуаты З.А.





Ахуыргӕнӕджы размӕ ис ахсджиаг ӕмӕ бӕрнон хӕс: ахуыргӕнинӕгты сӕ мадӕлон ӕвзагыл аивдзурын ӕмӕ сӕхъуыдытӕ растфыссын сахуыр кӕнын, ӕвзаджы аивдзинад ӕмӕ цыргъ ныхӕстӕм ргомздахыныл фӕцалх кӕнын. Уырыссаг къордты ахуыргӕнинӕгты та мах хъуамӕ сахуыр кӕнӕм уарзын Ирыстоны, иронау дзурын зонын,цӕмӕй сӕ хъуыдытӕ сӕ бон зӕгъын уа иронау.

Ирон ӕвзаг йӕформӕмӕ гӕсгӕ у националон ӕмӕ мах, ахуыргӕнджытӕ, уыцы культурӕмӕ хъуамӕ цымыдисдзинад гуырын кӕнӕм.

Мадӕлон ӕвзаг ахуыркӕнын канд дзурын, кӕсын ӕмӕ фыссын базоныны фӕрӕз нӕу, фӕлӕ стыр ахъаз кӕны уырыссаг ӕвзаг,литерӕтурӕ ӕмӕ культурӕ бӕстон сахуыр кӕнынӕн дӕр.

Стырсоветон фыссӕг М.Шолохов зӕгъы: «Адӕмӕн сӕ егъау дӕр хъӕздыгдзинад у се взаг». Цӕмӕй сывӕллӕттӕ уыцыегъау хъӕздыгдзинадӕй бындурон зонындзинӕдтӕ исой,уый тыххӕй ирон ӕвзаг ӕмӕ литерӕтурӕйы ахуыргӕнджыты хъӕуы пайда кӕнын сӕ куысты алыхуызы методикон мадзӕлттӕй ӕмӕ фӕрӕзтӕй.

Арӕхстджын методикон мадзӕлттӕй куыпайда кӕнӕм, уӕд мах скъоладзауты фылдӕр разӕнгард кӕнӕм нӕ ирон ӕвзаг ахуыр кӕнынмӕ, гуырын сӕм кӕнӕм цымыдисдзинад Алантыӕвзагмӕ.

Мах урокмӕ нӕхи куы фӕцӕттӕ кӕнӕм, уӕд, мӕнмӕ гӕсгӕ, ӕгъӕд нӕу ӕрмӕст ахуыргӕнӕн чиныджы ӕрмӕг, фӕлӕ хъуамӕ пайда кӕнӕм алыхуызон куыстытӕй.

Мах урокты цы грамматикон хъӕзтытӕй фӕпайда кӕнӕм,уыдонӕй иуцалдӕрыл ӕрдзурдзынӕн.

Кӕстӕр кълӕсты ахуырдзаутӕ фыссын ӕмӕ кӕсын хорз нӕма фӕзонын цӕмӕ уымӕ гӕсгӕ дзургӕ хъӕзтытӕ фӕкӕнынц фылдӕр.

Зӕгъӕм, темӕ «Адӕймаджы буарыхӕйттӕ» сывӕллӕттӕ куы сахуыр кӕной, уӕд ахуыргӕнӕг фӕйнӕджы цур лӕугӕ йӕ ахуыргӕнинӕгтӕм дзуры, цӕмӕй уыдон радыгай нымайой буарыхӕйттынӕмттӕ ӕмӕ сӕ уый ныв кӕндзӕнфӕйнӕгыл, кӕдӕмӕ исты дзырд ферох кӕной, уӕд адӕймаджы ныв ӕнӕ уыцы буары хайӕ баззайдзӕнис.

Ацы хъазты руаджы скъоладзаутӕ тырнынц фылдӕр дзырдтӕ бахъуыды кӕнынмӕ, цӕмӕй иннӕ хатт сӕ адӕймаджы ныв мА баззайа ӕнӕ «хъустӕ»кӕнӕӕнӕ «фындз».

Райдиан кълӕсты ма дзургӕ хъӕзтыты хуызмӕ хауы «дзырдтӕй рӕхыс» дӕр. Ахуыргӕнӕг зӕгъы фыццаг дзырд,цы мыр фӕхъуысы дзырды кӕрон уыцы мырыл (дамгъӕйыл) скъоладзау дзурыӕн дӕр дзырд ӕмӕ афтӕ дарддӕр. Цӕвиттон: мад –дон –нас –сасиррон- нана- аг- гӕлӕбу- урс- сырх- хорз- зонд- дада-арс….Сывӕллӕттӕ дзырд куынӕ уал зӕгъой,уӕд «рӕхыс» аскъуыйдзӕн. Ацы хъазты руаджы дӕр скъоладзаутӕ тырнынц фылдӕр дзырдтӕ бахъуыды кӕнынмӕ,цӕмӕй иннӕ хаттсӕ «рӕхыс» тагъд ма скъуыйа.

Ахуыргӕнӕг алы урокыл дӕр цы дзырдтӕ бацамона ахуырдзаутӕн, уыдон гыццыл карточкӕтыл фыссы ӕмӕ сӕ ӕмбырд кӕны дзырдуатон «хызыны».

Алы урочы кӕрон дӕр,рӕстӕг куыд баззайа,уымӕ гӕсгӕ ракӕнын хъӕуы 3-4 ахуырдзауы ӕмӕ дзырдуатон «хызынӕй» исынц дзырдтӕ ӕнӕкӕсгӕйӕ, чи сӕ тагъддӕр базондзӕн? Афтӕмӕй ахуыргӕнӕг рацаугӕ ӕрмӕг дӕр сфӕлхат кӕны.

Астӕуккаг къласты ахуыргӕнинӕгтимӕ дӕр фӕхъазӕм ахам грамматикон хъӕзтытӕй.

Рацӕугӕ уацмыс, кӕнӕ аргъауӕй ахуыргӕнӕг райсы иу дзырд ӕмӕ йӕ фыссы фӕйнӕгыл. Зӕгъӕм «сӕрдасӕн».

Сывӕллӕттӕн раттын хъӕуы ахӕм хӕс, цӕмӕй ацы дзырды дамгъӕтӕй спайдагӕнгӕйӕ ныффыссой алыхуызон дзырдтӕ. Кӕмӕн йӕ бон суыдзӕн фылдӕр ӕмӕ растдӕ рдзырдтӕ ныффыссын? Цӕвиттон: Сӕр-дӕс-сӕн-рӕс- над- рад –сӕдӕ –сӕрд- нас- дӕр –дасӕн–Дзырд «Рӕстдзинад»-ӕй скӕнӕм дзырдтӕ: раст-сидзӕр- тас- над –низ- тад- сӕт- дард- аст- дӕс- Ир- дӕр… Уырыссаг къорды скъоладзаутимӕ мА аразӕн ис алыхуызон кроссвордтӕ ӕмӕ ребустӕ.Цымыдисдӕр сӕм фӕкӕсынц, зӕгъӕм дзырдтӕй арӕзт «хӕдзар», «дидинӕг», «бандон», «бӕлас», «чиныг»….

ӕр

къӕб

къут

сӕк

ц

уын

хъӕб

сидз

къӕс

он

х

р

у

г

з

д

бӕл

б


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Всем учителям

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 10 класс

Скачать
Доклад "Грамматикон хъазтыта".

Автор: Тебиева Светлана Отарбековна

Дата: 11.01.2016

Номер свидетельства: 275295

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(55) "Доклад:"Грамматикон хъазтыта"."
    ["seo_title"] => string(27) "doklad_grammatikon_khaztyta"
    ["file_id"] => string(6) "352894"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1477640652"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

Распродажа видеоуроков!
ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства