kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Научная статья : ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ И ИННОВАЦИЯ

Нажмите, чтобы узнать подробности

В статье анализируется процесс внедрения информационных технологий в сферу образования, а также влияние компьютеризации на качество обучения. Автор делает вывод, что за последние несколько лет компьютеризация образования значительно повлияла на скорость и качество обучения, а также на заинтересованность учащихся в образовательном процессе

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Научная статья : ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ И ИННОВАЦИЯ»

PEDAGOGIK FAOLIYAT VA INNOVATSIYA

ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ И ИННОВАЦИЯ

Бозорова Нилуфар Чориевна



Бухарский профессиональный колледж ирригации-мелиорации и архитектуры, Узбекистан

Аннотация: В статье анализируется процесс внедрения информационных технологий в сферу образования, а также влияние компьютеризации на качество обучения. Автор делает вывод, что за последние несколько лет компьютеризация образования значительно повлияла на скорость и качество обучения, а также на заинтересованность учащихся в образовательном процессе

Ключевые слова: информационные технологии; образование; компьютеризация образовани

O’zbekistonimizda mustaqillik sharofati bilan barcha sohalarda tub islohotlar amalga oshirildi, iqtisodiy rivojlantirishning o’zbek modeli, kadrlar tayyorlashning milliy dasturi ishlab chiqildi va bosqichma-bosqich amalga oshirilmoqda. Mamlakatimizda ta’lim sohasiga alohida e’tibor qaratilib, kelajak avlodni tarbiyalash borasida zarur shart-sharoitlar, imkoniyatlar yaratilmoqda. Bugungi kunda dunyo miqiyosida axborot kommunikatsiya tizimining yuksak darajada rivoj topib borayotganligi va bu boshqa sohalar qatorida ta’lim jarayoniga ham kirib kelib, uni yanada sifatli tashkil etishga o’z ta’sirini ko’rsatayotganligi barchamizga ma’lum. Bunday sharoitda inson faoliyatining nazariy va amaliy qirralari ham uzluksiz yangilanib turishi tabiiydir. Pedagogik faoliyat ham alohida va murakkab mehnat turi sifatida bundan mustasno emas. Pedagoglar o’z faoliyatlarida kafolatlangan natijalarni qo’lga kiritishga urinmoqdalar. XXI asrni olimlarimiz tomonidan axborot texnologiyalari asri deb tan olinganligi pedagogik va axborot texnologiyalari kunsayin barcha sohalarda rivojlanayotgani, jumladan, ta’lim sohasida ham yangi axborot texnologiyalaridan keng foydalanish an’anaviy o’qitish usullaridan ko’ra samaralI va yuqori natijalarga olib kelmoqda. “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi”da ko’zda tutilganidek, pedagogik va axborot texnologoyalari, kompyuterlash tirish va kompyuter tarmoqlari negizida ta’lim jarayonini yangi axborotlar bilan ta’minlash rivojlanib bormoqda. Shuning uchun ham pedagogik texnologiyalarni ta’lim jarayoniga joriy etish, ta’lim samaradorligini oshirish uchun tinimsiz izlanish bugungi kunning ehtiyojiga aylandi.

Bugungi kunda ta’lim tizimida o’zaro hamkorlik, o’z-o’zini boshqarish ishga tushmoqda, o’qituvchilar o’z ijodiy faoliyatlarini yangi shakl va metodlarni topishga ta’lim jarayoniga ilg’or pedagogik texnologiyalarni olib kirishga qaratmoqdalar. Barcha ta’lim sohalarida o’qituvchilarni qayta tayyorlash hamda malakasini oshirishda innovatsion jarayonlar nazariyasi va amaliyoti o’rtasidagi munosabatlarda prinsipial yangi shakl va mexanizmlarni joriy etishni taqazo etadi. Innovatsion yangiliklarni sezish, anglash, har qanday o’qituvchiga ham xos bo’lavermaydi. Bu o’rinda eng asosiysi o’qituvchining o’zi yangilikni sezishga psixologik jihatdan tayyor bo’lishi kerak. O’qituvchining innovatsion faoliyati ta’lim-tarbiya jarayonida paydo bo’ladigan muammolarni tezda aniqlab olishga undaydi. Muammolarni aniqlash va tezda bartaraf etish imkoniyatlarini qidirish bu tamomila yangi innovatsion madaniyatni shakllantiradi.

Dastlab «innovatsiya» so’zini qarab chiqaylik. U keng ma’noda ijtimoiy ahamiyatga ega bo’lgan yangilik ma’nosini anglatuvchi tushuncha sifatida yuzaga kelgan bo’lib, bugungi kunda u ko’proq yangiliklarni amaliyotga joriy etish ma’nosida qo’llanilmoqda.

Jamiyatimiz jadallik bilan taraqqiy etib, uning iqtisodiy va siyosiy mavqyei kundan-kunga ortib bormoqda. Ammo ijtimoiy sohada va ayniqsa ta’lim-tarbiyada depsinish va umumiy taraqqiyotdan orqada qolish sezilmoqda. Ushbu vaziyatdan chiqishning yo’llaridan biri – bu ta’lim-tarbiya jarayonini O’zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi tomonidan qabul qilingan Kadrlar tayyorlash milliy dasturi hamda Davlat ta’lim standartlari asosida texnologiyalashtirishdir.

Ta’lim jarayoniga mukammallik, aniqlik, yo’lga solinganlik, tartiblilikka ravonlik, vazminlik alomatlarini berish orqali uning samaradorligini oshirish va mukammallashtirish yo’llarini izlash bo`icha pedagogika sohasida doimo tadqiqotlar olib borilgan.

Ilmiy texnika taraqqiyotining XX asrning o’rtalaridagi taraqqiyot t’limga, xuddi ishlab chiqarish-texnologik jarayonidek, ya’ni ma’lum sharoitlarda va belgilangan vaqt ichida ko’zlangan ta’lim maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan xarakterni berish imkoniyatini yaratdi.

Xuddi shuningdek, pedagogik texnologiyalar Angliya, AQShda ham o’zining rivojlanishini qator bosqichlarini o’taganligini ta’kidlash joizdir. Navbatdagi vazifa rivojlangan mamlakatlar ta’lim muassasalarida yuqori samara bilan qo’llanib kelinayotgan mavjud ta’lim texnologiyalarni sinchkovlik bilan o’rganish hamda xalqimizning milliy pedagogika an’analaridan hamda mazkur sohaga kadrlar tayyorlash milliy dasturi qo’ygan talablar asosida O’zbekistonning milliy ta’lim texnologiyasini ishlab chiqishdan iboratdir.

Innovatsion faoliyat-pedagogning o’z kasbini takomillash-tirishdagi mavjudshaklva vositalarni egallashga ijodiy yondashuvini nazarda tutadi. Ta’limdagi innovatsiyalar va innovatsion faoliyat haqida barqaror va hammaga ma’qul bo’lgan ilmiy tasavvurlar va innovatsion pedagogik faoliyat haqida barqaror va hammaga ma’qul bo’lgan ilmiy tasavvurlar tasniflar shu paytgacha mukammal tarkib topgan emasligini ham e’tirof etish lozim. Bunday holatning asosiy sabablaridan biri – bu ta’limga yo’naltirilgan ilmiy bilimlar tizimlari o’rtasidagi qiyinchilik bilan yengib o’tiladigan uzilishlar. Yana muhimroq sabab esa ta’limiy bilim va amaliy pedagogik faoliyat o’rtasidagi qiyinchilik bilan yengib o’tiladigan uzilishlardir. O’qituvchi innovatsion faoliyatning subyekti va tashkilotchisi sifatida yangilikni yaratish, qo’llash hamda ommalashtirishda ishtirok etadi. U fandagi bilim, an’analardagi o’zgarishlar mazmunini va mohiyatini tahlil eta bilishi kerak.

Innovatsion faoliyat tushunchasi innovatsiya, innovatsion jarayon kabi tushunchalar bilan chambarchas bog’liq. Shu sababli bu tushunchalar mazmunini izohlamasdan turib, innovatsion faoliyat mazmunini anglash mumkin emas.

Foydalanilgan adabiyotlar:

1. . Кларин М.В. Педагогическая технология в учебном процессе. –Анализ зарубежного опыта. - М.: Знание, 1989. - 80 с.

2. Бурган М.С. Инновации и новизна в педагогике - 1999 № 12.

3. Янги педагогик технологиялар:назария ва амалиёт; . -Т., 2001. -206 б.












Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Уроки

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Научная статья : ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ И ИННОВАЦИЯ

Автор: Бозорова Нилуфар Чориевна

Дата: 20.01.2019

Номер свидетельства: 496362

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(135) "Научная статья : Использование инновационных технологий на уроках физики"
    ["seo_title"] => string(75) "nauchnaia_statia_ispolzovanie_innovatsionnykh_tekhnologii_na_urokakh_fiziki"
    ["file_id"] => string(6) "473903"
    ["category_seo"] => string(6) "fizika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1529544684"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(151) "Научная статья :Роль информационно-коммуникационных технологий в работе учителей"
    ["seo_title"] => string(80) "nauchnaia_stat_ia_rol_informatsionno_kommunikatsionnykh_tiekhnologhii_v_rabotie_"
    ["file_id"] => string(6) "447269"
    ["category_seo"] => string(6) "himiya"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1514518376"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(83) "Статья "ИННОВАЦИОННЫЕ ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ ФИЗИКЕ" "
    ["seo_title"] => string(49) "stat-ia-innovatsionnyie-formy-obuchieniia-fizikie"
    ["file_id"] => string(6) "112784"
    ["category_seo"] => string(6) "fizika"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1408940462"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(206) "Статья "ИННОВАЦИОННЫЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ КАК СРЕДСТВО ПОВЫШЕНИЯ КАЧЕСТВА МАТЕМАТИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ ""
    ["seo_title"] => string(125) "stat-ia-innovatsionnyie-piedagogichieskiie-tiekhnologii-kak-sriedstvo-povyshieniia-kachiestva-matiematichieskogo-obrazovaniia"
    ["file_id"] => string(6) "110216"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1405694505"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(199) "Статья «Формирование ключевых  компетенций учащихся посредством интеграции естественнонаучных дисциплин»"
    ["seo_title"] => string(117) "statiaformirovaniiekliuchievykhkompietientsiiuchashchikhsiaposriedstvomintieghratsiiiestiestviennonauchnykhdistsiplin"
    ["file_id"] => string(6) "293350"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1455462001"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

Курсы ПК и ППК для учителей!
3450 руб.
13800 руб.
1000 руб.
4000 руб.
1000 руб.
4000 руб.
ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства