kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Томур с?з

Нажмите, чтобы узнать подробности

Д?рисни? мавзуси:     Томур с?з     

Д?рисни? м?хсити:   1.О?у?училарни ижадий ишлитиш ар?или? йе?и д?рисни       

                                       ч?ш?нд?р?ш

                                     2.О?у?учини? м?нти?ий ойлаш, пикир ?илиш ?абилийитини

                                        ижадий ишл?ш и?тидарини ашуруш.

                                     3.?з алди?а ишл?шк? т?рбий?л?ш.

?оллиниди?ан ?ураллар:плакат, карточкилар, тест тир?к схемилар.

Д?рисни? т?ри: арилаш

                                      Д?рисни? берилиши

  1. Уюштуруш ?исим
  2. ?й тапшурмисини т?кш?р?ш (274-к?н?км?)

Тест тапшурмилири.

  1. С?зни? асасий м?насини билд?риди?ан в? м?нали? ?исимлар?а б?л?нм?йди?ан ?исми

А) томур

?) ?ошумч?

б)ясалма с?з

                  2. ?з алди?а м?на а?латмайди?ан,томур с?зг? улинип келиди?ан ?исми

                        А) ?ошумч?

                        ?) томур

                        б) ясалма с?з

                3. с?зл?рни? ?сли м?наси

                        А) уддул м?наси

                        ?) к?чм? м?наси

                        б) к?п м?нали?ли?и

                 4. Ейтилиши в? йезилиши ??р хил, амма м?наси  бир-бириг? йе?ин с?зл?р

                        А) зит с?зл?р

                        ?) а?а?даш с?зл?р

                        Б) м?надаш с?зл?р

                 5. С?з т?ркивини,с?з т?рк?млирини, с?зл?рни? ясилиш в? т?рлиниш ?аидилирини ?гитиди?ан илим

                        А) фонетика

                        ?)  морфология

                        б) лексика

  1. Йе?и мавзуни ч?ш?нд?р?ш

 

 

 Томур с?з 

 ?исимлар?а                                                                                    м?на а?литиду                                   

б?л?нм?йду                                                     

М:      аш, баш, к?з, китап, су, ай, к?н.

          Яз, юлтуз, бу?дай, ?р?к, асман.

С?злири ар?или? томур с?зни ч?ш?нд?р?ш.

  1. ?з алди?а м?на а?литиду
  2. С?з асасий м?на билд?риду
  3. муст??ил ?алда ?оллиниду
  4. Айрим ?исимлар?а б?л?нм?йду

Дем?к с?зни? м?насини билд?риди?ан в? м?нали? ?исимлар?а б?л?нм?йди?ан ?исмитомур с?з д?п атилиду.

  1. Д?рислик бил?н иш

         275-к?н?км?( ?ч топтин ?ч о?у?учи чи?ип баш,к?н, су с?злириг? т?в?нд? берилг?н ?ошумчиларни? лайи?ини улап язиду

-лу?, -л?к,- ли?, -чи, -да, -д?,-та, -т?,-?а, -?а,

276-к?н?км? ( е?изч? орунлаш)

Ишта дег?н с?зни фонологияли? т??лил

                                      Ишта
  1. Бу с?з ?елин бо?умлу? с?з,
    с?в?ви,бу с?здики

                                              Бо?умлар ?елин ейтиливатиду.

                                 2.Бу с?з иш-та болуп икки бо?умдин туриду,

                                                 С?в?ви, с?зни? т?ркивид? икки созу? тавуш бар.                               

                                 3.Иш йепи? бо?умлу? с?з, с?в?ви бо?ум ?з?к тавуш?а   

                                   ая?лишиватиду.-та очу? бо?ум, с?в?ви бо?ум созу?   

                                   тавуш?а ая?лишиватиду.
  4. Иш-та бу с?з – ?урдин-?ур?а к?ч?рилиду, с?в?ви икки   

                                     бо?умдин ибар?т.
  5. Уй?ур тилида ур?у бир ??д?р тура?ли?, ?ошумч?  

                                     улан?анда ур?у ахир?и бо?ум?а й?ткилиду.Бу с?зд?  

                                    ур?у – та бо?ум?а ч?шиду.
6. Иш томур с?зи ?елин бо?умлу? бол?анли?тин, уни??а улиниди?ан ?ошумчини?му  ?елин ш?кли –та улиниду,-т? дег?н инчик? ш?кли елинмайду.                           

Мавзуни й?к?нл?ш, ба?алаш.

Футбол оюни ар?илик й?к?нл?ш.

?йг? тапшурма бериш. Иш с?зини математикили?  усули  бил?н тавушлар?а муж?знам? бериш.  
                                            

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Томур с?з »

Дәрисниң мавзуси: Томур сөз

Дәрисниң мәхсити: 1.Оқуғучиларни ижадий ишлитиш арқилиқ йеңи дәрисни

чүшәндүрүш

2.Оқуғучиниң мәнтиқий ойлаш, пикир қилиш қабилийитини

ижадий ишләш иқтидарини ашуруш.

3.Өз алдиға ишләшкә тәрбийәләш.

Қоллинидиған қураллар:плакат, карточкилар, тест тирәк схемилар.

Дәрисниң түри: арилаш

Дәрисниң берилиши


  1. Уюштуруш қисим

  2. Өй тапшурмисини тәкшүрәш (274-көнүкмә)

Тест тапшурмилири.

    1. Сөзниң асасий мәнасини билдүридиған вә мәналиқ қисимларға бөлүнмәйдиған қисми


А) томур

ә) қошумчә

б)ясалма сөз

2. Өз алдиға мәна аңлатмайдиған,томур сөзгә улинип келидиған қисми

А) қошумчә

ә) томур

б) ясалма сөз

3. сөзләрниң әсли мәнаси

А) уддул мәнаси

ә) көчмә мәнаси

б) көп мәналиқлиғи

4. Ейтилиши вә йезилиши һәр хил, амма мәнаси бир-биригә йеқин сөзләр

А) зит сөзләр

ә) аһаңдаш сөзләр

Б) мәнадаш сөзләр



5. Сөз тәркивини,сөз түркүмлирини, сөзләрниң ясилиш вә түрлиниш қаидилирини үгитидиған илим

А) фонетика

ә) морфология

б) лексика


    1. Йеңи мавзуни чүшәндүрүш



Томур сөз

қисимларға мәна аңлитиду

бөлүнмәйду


М: аш, баш, көз, китап, су, ай, күн.

Яз, юлтуз, буғдай, өрүк, асман.

Сөзлири арқилиқ томур сөзни чүшәндүрүш.

  1. Өз алдиға мәна аңлитиду

  2. Сөз асасий мәна билдүриду

  3. мустәқил һалда қоллиниду

  4. Айрим қисимларға бөлүнмәйду

Демәк сөзниң мәнасини билдүридиған вә мәналиқ қисимларға бөлүнмәйдиған қисмитомур сөз дәп атилиду.

  1. Дәрислик билән иш

275-көнүкмә( үч топтин үч оқуғучи чиқип баш,күн, су сөзлиригә төвәндә берилгән қошумчиларниң лайиғини улап язиду


-луқ, -лүк,- лиқ, -чи, -да, -дә,-та, -тә,-қа, -ға,


276-көнүкмә ( еғизчә орунлаш)

Ишта дегән сөзни фонологиялиқ тәһлил

Ишта
1. Бу сөз қелин боғумлуқ сөз,
сәвәви,бу сөздики

Боғумлар қелин ейтиливатиду.

2.Бу сөз иш-та болуп икки боғумдин туриду,

Сәвәви, сөзниң тәркивидә икки созуқ тавуш бар.

3.Иш йепиқ боғумлуқ сөз, сәвәви боғум үзүк тавушқа

аяқлишиватиду.-та очуқ боғум, сәвәви боғум созуқ

тавушқа аяқлишиватиду.
4. Иш-та бу сөз – қурдин-қурға көчүрилиду, сәвәви икки

боғумдин ибарәт.
5. Уйғур тилида урғу бир қәдәр турақлиқ, қошумчә

уланғанда урғу ахирқи боғумға йөткилиду.Бу сөздә

урғу – та боғумға чүшиду.
6. Иш томур сөзи қелин боғумлуқ болғанлиқтин, униңға улинидиған қошумчиниңму қелин шәкли –та улиниду,-тә дегән инчикә шәкли елинмайду.

Мавзуни йәкүнләш, баһалаш.

Футбол оюни арқилик йәкүнләш.

Өйгә тапшурма бериш. Иш сөзини математикилиқ усули билән тавушларға мужәзнамә бериш.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 2 класс

Скачать
Томур с?з

Автор: Наметова Разиям Дылшатовна

Дата: 02.04.2015

Номер свидетельства: 196091

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(76) "?с?мл?кшунасли?  п?нидин тест тапшурмилири "
    ["seo_title"] => string(44) "osumlukshunaslik-p-nidin-tiest-tapshurmiliri"
    ["file_id"] => string(6) "182234"
    ["category_seo"] => string(9) "biologiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1425482239"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(40) "С?з яси?учи ?ошумчилар "
    ["seo_title"] => string(28) "soz-iasig-uchi-k-oshumchilar"
    ["file_id"] => string(6) "186051"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1426267741"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(97) "М?хрижид? квадрат томурлири бар ипадил?рни т?рл?нд?р?ш "
    ["seo_title"] => string(56) "m-khrizhid-kvadrat-tomurliri-bar-ipadil-rni-turl-ndurush"
    ["file_id"] => string(6) "187974"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1426602137"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(65) "Фонетика бойич? ?тк?нл?рни т?крарлаш "
    ["seo_title"] => string(38) "fonietika-boiich-otk-nl-rni-t-krarlash"
    ["file_id"] => string(6) "188143"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1426615144"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(31) "Ана - ?аят г?лзари "
    ["seo_title"] => string(18) "ana-haiat-ghulzari"
    ["file_id"] => string(6) "196097"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1427996693"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства