Научная статья : Особенности деятельности учителя физики
Научная статья : Особенности деятельности учителя физики
Человек XXI века - это творческая личность. Он должен быть активным, динамичным, работоспособным, волевым, уверенным в себе, компетентным. Становление и развитие гражданского общества рождает острую необходимость в педагогах, обладающих высокой профессиональной компетентностью.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Научная статья : Особенности деятельности учителя физики»
Особенности деятельности учителя физики ФИЗИКА ФАНИНИ ЎҚИТИШ ТИЗИМИНИ ЯНАДА ТАКОМИЛЛАШТИРИШ – ДАВР ТАЛАБИ
Камолов Журабек Жалол угли
Бухарский профессиональный колледж политехники, Узбекистан
Сўнгги йилларда мамлакатимизда таълим тизимини янада такомиллаштириш, сифат самарадорлигини оширишга давлат сиёсати даражасида эътибор қаратилаётганлиги ижобий сифат ўзгаришлар яратмоқда. Хусусан, физика таълимида модулли ёндашув ўқув мақсадлари, таълим мазмуни ҳамда ўқув-билув фаолиятини бошқаришни баъзи дидактик категориялар нуқтаи назаридан таҳлил қилинади. Модулли таълим да ўқув мақсадлари кўпбосқичли бўлади.
Физикани модулли ўқитиш бошланишида модулни ўқув мазмуни сиқиқ (ихчам) тасвирланган блок-схема кўринишида беришни тавсия этилади. Модул якунида эса бутун модулдаги физикавий маълумотларни қулай ва ихчам кўринишда ифодаловчи қисқача компакт-схема билан якунлаш афзаллиги таъкидланади.
Физика таълимида модулни ўзлаштиришнинг самарадорлиги фақат ундаги ўқув материалини тасвирлаш усулига эмас, физика фани ўқитувчиси томонидан топшириқлар тўпламининг қанчалик малака билан ишлаб чиқилиши ва тузилишига боғлиқ. Топшириқ физика ўқув предмета мазмунининг асосий структура бнрлигн ҳнсобланади.
Физикани модулли ўқитишнинг дидактик тизими бошқа дидактик тизимлар сингари ўқитиш мақсадларига мувофиқ, умумдидактик тамойиллар ва мезонлар асосида физика таълими мазмунини лойиҳалашни тақозо этади. Физика таълимида модулли дастурларни лойиҳалашнинг бир қанча усуллари мавжуд. Уқув модулларининг мазмуни физика таълими мазмунини структуралаш тамойиллари асосида шакллантирилади ва дидактик материаллар, муаммоли ҳамда амалий топшириқлар билан таъминланиб, лўнда, қўргазмали қилиб ифода этилиши керак.
Бу дорада эришилган ижобий ўзгаришларга қарамасдан таълим сифат самарадорлиги ривожланиши динамикасини янада жадаллаштириш, бунда яратилган шарт шароитлар ва имкониятлардан самарали фойдаланиш бугунги кунда энг долзарб масала бўлиб ҳисобланади. Кадрлар таёрлаш миллий дастури доирасида таълим тизимида амалга оширилаётган ислоҳатларни чуқурлаштириш мақсадида дастур ишлаб чиқилди. Мазкур дастур жамиятдаги замонавий ижтимоий-иқтисодий шарт- шароитлар, меҳнат бозори ва жамият эҳтиёжлари асосида таълим хизмати сифатини такомиллаштириш тизими ва ташкилий услубий асосларини яратиш кўзда тутилган. Амалга оширилаётган ислоҳатлар энг аввало. Фан ва техниканинг тараққиёти, жамиятдаги ижтимоий муносабатларнинг замановийлашуви, асосий буюртмачи сифатида Давлат ва жамиятнинг таълимга қўяётган янгидан-янги талабларига мос равишда таълим-тарбиянинг сифат самарадорлигини узлуксиз такомиллаштириб боришга қаратилган. Мазкур муаммоларни ҳал этиш йўлларидан бири таълим муассасалари. Педагогика тарихида таълим мазмуни масаласи энг қадимий, айни пайтда энг долзарб масалалардан бири бўлиб келмоқда. «Нимани ўқитиш керак?» деган саволга жамият тараққиётининг барча даврларда олимлар жавоб излаш билан шуғулланадилар ва ҳали ҳамон тўлиқ ҳар тамонлама мукаммол жавобни топа олганларича йўқ. Бундай мукаммалликка замонавий дидактиканинг сўнгги ютуқларини ўзида жам қилган таълим мазмуни бўйича бериладиган энг сўнгги маълумотлар ҳам даъво қила олмайди. Бироқ муаммони ижобий ҳал қилишга интилиш, мустақил эркин фикрловчи маънавий баркамол инсонни тарбиялашнинг энг илғор замонавий методлари, усул ва воситаларини топишга бўлган ҳаракат ҳеч қачон тўхтагани йўқ.
Хулоса қилиб айтганда, физика фани доирасида ижодий-амалий кўникмаларни бир йўла шакллантириш ўқувчи ижодий қобилияти, малакага айланиши, тафаккур, идрок, нутқ ва ёзма матнини яратиш, ҳодисаларни ўзаро уйғунлик, узликсизликда физика бўлимларини бошқа фанлар билан мустаҳкам интеграцияда ўрганиш ўқувчиларнинг мустақил кўникмаларининг шаклланишига олиб келади.