Просмотр содержимого документа
«Урок по английскому языку для 3 класса по теме "Описание внешности"»
Открытый урок в 3 «Б» классе
Учитель: Гусева Елена Александровна
Тема: «Описание внешности»
Тип урока: комбинированный
Цели урока:
Предметные:
способствование формирования у учащихся лексико-грамматических навыков и умений;
закрепление новой лексики по теме «Внешность»;
формировать умение диалогической речи.
Метапредметные:
воспитывать умение работать в группах;
воспитывать уважительное отношение детей к взглядам и мнениям друг друга;
воспитывать чувство взаимопомощи и взаимоподдержки;
Личностные:
развивать познавательный интерес и активность учащихся;
развивать навыки устной речи и фонематический слух;
развивать мышление, память, внимание.
Задачи:
развивать умения и навыки устной речи:
учить описывать внешность героя сказки, внешность своего одноклассника;
учить понимать и отвечать на вопросы учителя и одноклассников.
Ход урока.
Орг.момент
Hello, boys and girls! I am glad to see you! Sit down, please!
Речевая разминка
How are you today?
What date is it today?
What day of the week is it today?
Let’s speak about today’s weather. What is the weather like today?
Thank you for your answers.
Основная часть
Введение темы урока.
Now look at the slides and read the sentences. What do the topic of our lesson is?
You are right! The topic of our lesson is “Appearance”
Фонетическая разминка.
To speak about our appearance we should revise how to pronounce some parts of body. Look at the slide:
[e] head, leg, wet, red
[ ] hand, black, fat, have
[ ] dark, arm, car
[ ] face, tail, plane
[ ] no, go, nose, old
And we’ll also revise the other words that we have learnt before. (На слайдах картинки с частями тела, дети должны назвать их).
Работа в учебнике
Для того чтобы описывать внешность, мы должны вспомнить, какой вспомогательный глагол мы используем при описании.
I, we, you, they – have got (иметь)
She, he, it – has got(иметь)
Now open your books page 81 exercise 2. You should fill in: have got or has got.
Well done. The following task for you is exercise 3. Make sentences.
And one more exercise in your Student’s book is number 4. Read and choose a or b.
Выполнение упражнений в рабочей тетради.
Now let’s work in your Workbooks. Open page 33. Look at exercise 3. We should ask and answer the questions.
In exercise 4 let’s read the sentences and find the stickers.
Физкультминутка
Well, you’re tired. So let’s have a rest.
“Head and shoulders, knees and toes”. (Видео)
Работа в группах .
Foe the following task we’ll divide into three groups. You should choose one card: red, blue or green. Each group get one puzzle. You should get the picture and one of you should describe the character.
7. Работа на карточках
She has got ___________ hair. She has got a _________ nose and ________________ eyes. She has got a __________ mouth.
Guess who she is.
Подведение итогов. Рефлексия.
Tell me, please: What have we done at the lesson?
What do you like best of all?
Now draw the smiles as you can see on the slide.
Well, let’s write your home task. You should draw your favourite heroes and describe him or her.
Your marks…
Thank you for the lesson. You may be free. Good bye!