Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.
Задачи:
Образовательные: повторить изученные лексические единицы и грамматические структуры; совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи; создать условия для самостоятельного выделения учащимися и формулирования ими познавательной цели, поиска необходимой информации по изучаемой теме, осознанного построения речевого высказывания в устной форме.
Развивающие: создание условий для развития мыслительных процессов: памяти, мышления, внимания; развитие познавательных УУД анализа полученной информации и обобщения при работе с упражнениями и текстом; развитие коммуникативной компетенции при работе индивидуально, в парах; развитие навыков аудирования, чтения и говорения; употребление лексики по теме, составление связного высказывания на заданную тему; развитие умения систематизировать новые знания и на их основе составлять алгоритмы действий.
Воспитывающие: развитие познавательных УУД ориентации в содержании определенной темы, воспитание любви к природе, животным; обеспечение условий для формирования положительного отношения к изучению предмета: «Иностранный язык (английский)»; развитие речевой культуры.
Организационный момент
Teacher: Good afternoon, dear pupils!
Students: Good afternoon, teacher!
Teacher: Today you have an unusual lesson.
Teacher: Are you ready to start?
Students: Yes!
Teacher: Great! (Слайд 1). Look at these beautiful pictures. What emotion do you have? We have got some positive emotions and I hope our lesson will be interesting and creative. Do the first task. Read and find an odd word. (Слайд 2).
a butterfly, an elephant, a caterpillar, a spider, a ladybird
an emu, a parrot, a swallow, a nightingale, a shamrock
an elk, a squirrel, a dragonfly, a hedgehog, a fox
a robin, a pine, an oak, a birch, a daffodil
(Учащиесячитают, находятлишнееслово, объясняют, почемуонолишнее: an elephant because it is an animal but not an insect; a shamrock because it is a plant but not a bird; a dragonfly because it is an insect but not an animal; a robin because it is a bird but not a plant) (Слайд 3)
Целеполагание
Teatcher Look at the blackboard. Now I want to show you a short film. ( Просмотр видеоролика) So, what do you think what is the topic of our lesson today? ( Students formulate the tasks of the lesson)
Teacher: Can you imagine our planet without animals, birds, flowers?
Students: No!
Teacher: Why?
Развитиенавыковговорения
Teacher: Answer the questions. (Слайд 4)
1. Why do people buy animals and keep them?
(I think people buy animals because they want to make friends. Because they love animals. Because people want to care about something.)
2. What do you think about keeping animals?
(I think it’s good because we help animals. We give animals home because there are a lot of homeless animals. Animals make people happy.)
3. What animals should not become pets?
(Wild animals.)
Teacher: Thank you for your answers!
Обучениемонологическойречи
Teacher: I suggest you to choose one of these pictures.
You must describe this picture according to plan. (Раздать план ответа) You have 2 minutes for preparation.
Динамическая пауза
Развитие навыков диалогической речи
Teacher: Is keeping animals in the zoo a good idea? Read the lists of pros and cons. What is your answer?
Pros
Cons
Zoos help animals and common people to learn more about animals.
They often keep animals in cages, and it is very unkind.
Zoos show us how rich the animal world is.
There are a lot of zoos, which are small and dirty.
Animals feel fairly comfortable in modern zoos.
Visitors may kill animals when they feed them.
To visit a zoo is enjoyable, especially for children.
Zoo animals may be dangerous for visitors.
(учащиеся читают аргументы «за» и «против» и высказывают свое мнение)
Teacher: Now work in pairs and discuss the problem of keeping animals in zoos. Don’t forget starting with: I think…, I believe …, In my opinion ….
(учащиеся обсуждают проблему в парах, затем представляют свои диалоги)
Teacher:. You can use words and expressions on the left or the dictionaries that you have.
(учащиеся готовятся и рассказывают о своем посещении зоопарка)
Работа с текстом
(учащиеся слушают и читают текст) (Ex 2 p. 35)
Teacher: Let’s check how you understood the text.Choose the right variants to complete the sentences.
(Слайд 5)
Charles Darwin was born …
in the seventeenth century.
in the eighteenth century.
in the nineteenth century.
Charles Darwin was born in …
Great Britain b) the USA c) Australia
Some of Darwin’s relatives were interested in …
painting b) living things c) writing stories
At the beginning of the 19th century he …
Made a voyage
had a train journey about South America
lived for some on the Pacific Islands
Charles Darwin’s body lies …
in one of the English cathedrals
on some Pacific Island
on the Pacific coast of South America
Teacher: I think now you know better this English scientist.
Рефлексия
Teacher: What new things have you learnt today? Was our lesson interesting and useful? What did you like or dislike? Have you got any questions?
(учащиеся высказывают свое мнение)
Teacher: You were so good and active today. You are very clever, talented and creative students. I wish you good luck. Thanks for your hard and interesting work. I give you only excellent and good marks.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок "Living things around us" в 7 классе»
Урокв 7 классепотеме “Living Things around Us”
Тема: “Living Thigs around Us”
Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.
Задачи:
Образовательные: повторить изученные лексические единицы и грамматические структуры; совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи; создать условия для самостоятельного выделения учащимися и формулирования ими познавательной цели, поиска необходимой информации по изучаемой теме, осознанного построения речевого высказывания в устной форме.
Развивающие: создание условий для развития мыслительных процессов: памяти, мышления, внимания; развитие познавательных УУД анализа полученной информации и обобщения при работе с упражнениями и текстом; развитие коммуникативной компетенции при работе индивидуально, в парах; развитие навыков аудирования, чтения и говорения; употребление лексики по теме, составление связного высказывания на заданную тему; развитие умения систематизировать новые знания и на их основе составлять алгоритмы действий.
Воспитывающие: развитие познавательных УУД ориентации в содержании определенной темы, воспитание любви к природе, животным; обеспечение условий для формирования положительного отношения к изучению предмета: «Иностранный язык (английский)»; развитие речевой культуры.
Организационный момент
Teacher: Good afternoon, dear pupils!
Students: Good afternoon, teacher!
Teacher: Today you have an unusual lesson.
Teacher: Are you ready to start?
Students: Yes!
Teacher: Great! (Слайд 1). Look at these beautiful pictures. What emotion do you have? We have got some positive emotions and I hope our lesson will be interesting and creative. Do the first task. Read and find an odd word. (Слайд 2).
a butterfly, an elephant, a caterpillar, a spider, a ladybird
an emu, a parrot, a swallow, a nightingale, a shamrock
an elk, a squirrel, a dragonfly, a hedgehog, a fox
a robin, a pine, an oak, a birch, a daffodil
(Учащиесячитают, находятлишнееслово, объясняют, почемуонолишнее: an elephant because it is an animal but not an insect; a shamrock because it is a plant but not a bird; a dragonfly because it is an insect but not an animal; a robin because it is a bird but not a plant) (Слайд 3)
Целеполагание
Teatcher Look at the blackboard. Now I want to show you a short film. ( Просмотр видеоролика) So, what do you think what is the topic of our lesson today? ( Students formulate the tasks of the lesson)
Teacher: Can you imagine our planet without animals, birds, flowers?
Students: No!
Teacher: Why?
Развитиенавыковговорения
Teacher: Answer the questions. (Слайд 4)
1. Why do people buy animals and keep them?
(I think people buy animals because they want to make friends. Because they love animals. Because people want to care about something.)
2. What do you think about keeping animals?
(I think it’s good because we help animals. We give animals home because there are a lot of homeless animals. Animals make people happy.)
3. What animals should not become pets?
(Wild animals.)
Teacher: Thank you for your answers!
Обучениемонологическойречи
Teacher: I suggest you to choose one of these pictures.
You must describe this picture according to plan. (Раздать план ответа) You have 2 minutes for preparation.
Динамическая пауза
Развитие навыков диалогической речи
Teacher: Is keeping animals in the zoo a good idea? Read the lists of pros and cons. What is your answer?
Pros
Cons
Zoos help animals and common people to learn more about animals.
They often keep animals in cages, and it is very unkind.
Zoos show us how rich the animal world is.
There are a lot of zoos, which are small and dirty.
Animals feel fairly comfortable in modern zoos.
Visitors may kill animals when they feed them.
To visit a zoo is enjoyable, especially for children.
Zoo animals may be dangerous for visitors.
(учащиеся читают аргументы «за» и «против» и высказывают свое мнение)
Teacher: Now work in pairs and discuss the problem of keeping animals in zoos. Don’t forget starting with: I think…, I believe …, In my opinion … .
(учащиеся обсуждают проблему в парах, затем представляют свои диалоги)
Teacher:. You can use words and expressions on the left or the dictionaries that you have.
(учащиеся готовятся и рассказывают о своем посещении зоопарка)
Работа с текстом
(учащиеся слушают и читают текст) (Ex 2 p. 35)
Teacher: Let’s check how you understood the text.Choose the right variants to complete the sentences.
(Слайд 5)
Charles Darwin was born …
in the seventeenth century.
in the eighteenth century.
in the nineteenth century.
Charles Darwin was born in …
Great Britain b) the USA c) Australia
Some of Darwin’s relatives were interested in …
painting b) living things c) writing stories
At the beginning of the 19th century he …
Made a voyage
had a train journey about South America
lived for some on the Pacific Islands
Charles Darwin’s body lies …
in one of the English cathedrals
on some Pacific Island
on the Pacific coast of South America
Teacher: I think now you know better this English scientist.
Рефлексия
Teacher: What new things have you learnt today? Was our lesson interesting and useful? What did you like or dislike? Have you got any questions?
(учащиеся высказывают свое мнение)
Teacher: You were so good and active today. You are very clever, talented and creative students. I wish you good luck. Thanks for your hard and interesting work. I give you only excellent and good marks.