- Развитие иноязычной коммуникативной компетенции обучающихся, актуализация знаний обучающихся. К концу урока обучающиеся должны суметь составить мини-высказывание по теме «Мое любимое время года»
активизировать лексико-грамматический материал;
формировать произносительные навыки;
учить учащихся осмысленно воспринимать и дифференцировать информацию из прочитанного и услышанного;
развивать навыки монологической речи;
развивать устойчивый интерес у учащихся к английскому языку и стране изучаемого языка через ознакомление с материалом с использованием ИКТ технологии;
развивать познавательный интерес у учащихся;
развивать языковую догадку, внимание, память, мышление
Проектор, ноутбук, колонки, карточки-опоры.
Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
1.Организационный момент 2м | - Good morning, children! I'm glad to see you. Who is on duty today? What date is it today? What day of the week is it today? Do you like Wednesday? | Good afternoon, We are happy to see you too. P1 I’m on duty today. It’s 11th February. It’s Wednesday. P2 Yes, I like Tuesday. We have English and History on Tuesday. |
2. Рефлексия Exercise “ Smiles” 1м 3. Сообщение темы и цели урока. 1м | (прошу соотнести свое настроение с иллюстрациями: ясно/солнечно, облачно, пасмурно/дождь) How are you today? I’m glad, that you fine. Now, I want you to look at the board, listen to music and try to guess what is the theme of our lesson today?( слайд2) T: Right you are. - The weather is the most important topic in England and you must be good at discussing the weather. Today we speak about seasons and weather, and say what people like to do in different seasons. Сегодня мы поговорим о временах года и погоде. Мы будем практиковать наши умения в говорении, чтении, в прослушивании и письме) We’ll practice our skills in speaking and reading, listening and writing. By the way, And what is the weather like today? P1: It’s . . . ( Let’s start our lesson . | Pupils’ answers: |
4.Фонетическая и речевая зарядка. 4м 3. Речевая зарядка 5м 4.Актуализация лексики по теме. | Look at the screen and let’s practice our tongues. Now, let’s pronounce correctly the words. Listen and repeat after me all together. Учитель просит обучающихся привести примеры слов, где встречаются звуки [i:]- seasons, degree, please [^]- months, sunny, summer [w]- winter, when, windy [ɔ:] - autumn, August [s]- spring, sunny, snowy [au] –out, now,how,cloudy Mouse,house,cow,ground,mouth,sound,owl,round. Еverything is in its season.- все хорошо в свое время. Русская пословица-всему свое время. Do you know any Bashkir proverb? у каждого времени года есть свои плоды. What season is it? (слайд 3) Does it snow in winter? Do you play hockey in winter? What season is it? (слайд 4) Is it rainy in spring? Do you play football in spring? What season is it? (слайд 5) Is it sometimes rainy in summer? Do you swim in the river? What season is it? (слайд 6) Is it sometimes rainy in autumn? Do you swim in autumn? 1.Let’s revise the words: repeat after me. rainy snowy windy sunny foggy go skiing watch TV read book make a snowman have a picnic go camping Translate P. 1: а cloudy sky; P. 2: a frosty day; P. 3: a wet weather; P. 4: a snowy winter Составление предложений по слайдам | Учащиеся называют слова и повторяют за учителем. Учащиеся слушают пословицу и переводят. Учащиеся отвечают на вопросы. |
5.Аудирование и визуализация изученной информации. Знакомство с прогнозом погоды на примере видеофильма. Listening for specific information 6м | Now let’s watch a short film International weather forecast. Now you have seen a film, a presentation and now let’s check what you have remembered about the weather. Task 1 Mark the following statements False (F) or True (T) Read the sentences and mark is it True or Fauls. It is snowy in Mexico.____ It is sunny in Canada._____ It is foggy in England._____ It is rainy in Russia.______ It is hot in Australia.______ It is cloudy in Japan._____ Check each other1-F,2-F,3-T,4-F,5-T,6-T | Pupils watch a video |
6. физминутка (on the screen) 2м | I think that you are tired. Let’s dance with ping eons together very funny dance. | Дети смотрят на экран и повторяют движения за учителем |
7. Введение и первичное закрепление лексики по новой теме 3м 8.Работа в парах. | Now look at the blackboard. New words _Enjoy -Stay -sunbathe Work in pairs: Make up sentences using words. I, swim,in, in, the river,summer. They, enjoy, books,in,rainy,weather,reading. We, make, in winter, snowmen | |
9. Reading 5м 10. Работа по тексту. (фронтальная) | Ex.3,4p.90 Answer the questions. | Учащиеся читают текст вслух и переводят . Учащиеся устно отвечают на вопросы учителя. |
11. Закрепление изученного материала Speaking | ROLE-PLAY. Do you know who is? Padington- the bear! You know –he likes travelling! And next year he is going to Russia, but he can’t decide when it’s better to do it! In Summer,winter,spring,autumn? - Мне бы хотелось, чтобы в конце урока вы попробовали рассказать о своем любимом времени года. И пригласить его в Россию. GR/1 Gr/2 So,we can say that summer, spring, winter and Autumn are beautiful in Russia.And we’ll invite The bear in any season. | Учащиеся получают картинки с карточками. В группах готовят описание 1 из времен года. |
12. Домашнее задание | Our lesson comes to the end. It’s time to write down your home task. Ребята, мне бы хотелось, чтобы вы дома еще раз потренировались и на следующий урок рассказали мне о своем любимом времени года. Учитель раздает каждому обучающемуся план высказывания. (Каждый учащийся получает карточку –подсказку. Приложение 1 Plan 1. Your favourite season. 2. Months. 3. Weather. Temperature. 4. Days. 5. People's activity. Приложение 2 Сomplete the sentences 1. My favourite season is …. 2. (Winter, spring, summer, autumn) months are …. 3. It is (rainy, snowy, foggy) in …. 4. It is (cold, cool, warm) in …. 5. The weather is (dreadful, fine) …. 6. The days are (long, short). 7. I usually … in …. 8. I play … in …. | Учащиеся подсчитывают свои баллы. Pupils’ answers I’m fine/not so bad/not so well/so-so/terrible/sleepy/ excited. I’m in a good/bad mood. I feel like singing and dancing. |
12. Рефлексия Game ‘Round About” | It’s time to evaluate your work.….. Now let’s see how you are feeling now. X. Рефлексия. Учитель предлагает детям закончить фразу: «Сегодня на уроке я…» (Такой метод способствует глубокому осознанному усвоению знаний, самоанализу, рефлексии) T: А теперь я хочу, чтобы вы оценили наш урок и свою работу на уроке. Выберите одно предложение из списка и закончите его (Слайд 10). сегодня я узнал… было интересно… было трудно… теперь я могу… я научился… я смог… меня удивило… Ученики выполняют задание учителя. Оценки. | Yes, we do. Yes, we can. |
1. at a hotel, we, staying, now, are.
2. loves, ties, wearing, Harry.
3. in, he, a bank, works.
4. moment, the, are, picking, you, flowers, at?
7.he, swim, doesn t, well.