Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка Лондон»
Тема: Лондон
Предлагаемый вашему вниманию урок английского языка по теме «London» реализует следующие цели и задачи образования:
Цель: обобщение и систематизация знаний учащихся по теме «Достопримечательности Лондона»
Задачи:
- образовательная: активизировать и расширить словарный запас учащихся по теме «Лондон», способствовать формированию навыков грамотной речи.
- развивающая: развивать речь детей, мышление, воображение, память, наблюдательность.
- воспитательная: воспитать уважительное отношение к изучаемому языку и иноязычной культуре.
Работа с предложенным материалом на уроке позволяет наиболее полно учесть интересы, склонности, способности учащихся, предоставляет возможность реализации личностно ориентированного развития в области филологических знаний. Процесс обучения в течение всего урока предусматривает использование различных приемов обучения, современных ТСО, наглядности, компьютера, большого количества дополнительной литературы, что делает урок интересным и будет способствовать повышению уровня учебной мотивации у школьников.
Содержание
Методы обучения и приемы:
1. Презентация:
• проверка умений и навыков монологической речи
• объяснение
• слушание, повторение
• чтение материала самостоятельно, его изучение
• словарная работа
• чтение материала
2. Практика, тренировка
• проверка понимания с помощью различных упражнений-заданий типа: ответить на вопросы, закончить предложение, соотнести две части предложения, «правда или нет?»
3. Продуктивная работа учащихся
• обсуждение заданной темы
4. Формы контроля
• устные ответы по теме
Ожидаемые результаты
Данный урок должен обеспечить развитие следующих умений и навыков учащихся:
• делать устные сообщения по результатам обобщения увиденного, прослушанного, прочитанного;
• собирать, обобщать и систематизировать страноведческую информацию и представлять ее в виде рефератов, коллективных проектов, таблиц, схем, в форме вопросов и ответов, в викторинах;
• составлять план, тезисы прослушанного или прочитанного текста;
• дискутировать;
• интерпретировать образную (иллюстрации) страноведческую информацию на английском языке;
• обобщать информацию, полученную при чтении, аудировании, просмотре и излагать ее на английском языке.
Урок английского языка
8 класс.
Тема: Лондон.
Цель: обобщение и систематизация знаний учащихся по теме «Достопримечательности Лондона»
Задачи:
- образовательная: активизировать и расширить словарный запас учащихся по теме «Лондон», способствовать формированию навыков грамотной речи.
- развивающая: развивать речь детей, мышление, воображение, память, наблюдательность.
- воспитательная: воспитать уважительное отношение к изучаемому языку и иноязычной культуре.
- Hello, girls and boys! I am glad to see you. Last lesson we spoke about Great Britain. Tell me please: What is the capital of Great Britain. Right – London. (слайд 1)
Today we shall learn interesting things about London and how to spend good time there. But before doing it, let’s do some exercises.
2.Фонетическая зарядка:
-First, let’s play a little.
1) Make up the words (слайд 2)
ndLoon
kanB
aleWs
landcotS
shtiBri
landEgn
ishEngl
2) Listen and repeat the tongue-twister:
[eə]Sarah and Mary share their pears fairly (слайд 3)
3. Страноведческий материал.
Презентация достопримечательностей Лондона:
Tell me please, how many parts does the UK consist of? (Four)
Can you name the main parts of Great Britain? (слайд 4)
What is the capital of…..?(слайд 5)
Scotland – Edinburg
Northern Ireland – Belfast
Wales – Cardiff
England – London
What is the weather like in London? (слайд 6)
R, +10 C
Answer the questions:
Is it rainy?
Is it sunny or cloudy?
Is it windy?
Is it warm or cold?
Read and match: (слайд 7)
Big
Trafalgar
Bloody
White
Buckingham
Westminster
The Houses of
The Tower of
Palace
Tower
London
Bridge
Ben
Square
Tower
Parliament
Look at the pictures and guess the names of these places (слайды 8,9,10,11,12,13)
(Дети рассматривают картинки презентации, соотносят название и место)
Now, answer my questions: (слайд 14)
What do tourists want to see in London? (Famous sights….)
Is Big Ben really a clock? (Yes, it is)
How much does it weigh? (13 tons)
How often do you hear it? (Every one hour)
Let’s have a rest and listen to the hymn of Great Britain. ( приложение 1)
Now let’s read the text ‘London’ (textbook ex.4 p.125) (слайд 15)
4. Речевые упражнения.
Answer the questions: (слайд 16)
What can you say about London?
How many people live in London?
Where is London situated?
What parts is London traditionally divided into?
What did you learn about the City?
What is the West End?
Why does the Oxford Street attract the visitors from all over the world?
What is the East End?
These sentences are wrong, correct them.(слайд 17)
The population of London is about 10 million people.
London is situated on the both banks of the river Severn.
Traditionally London is divided into several parts: the City, the West End and the East End.
Numerous banks, offices and firms are situated in Westminster.
The East End is the heart of London.
About 6 thousand people work in the City, but less than half a million live there.
The City is the historic center of government.
The East End is the richest and most beautiful part of London.
Westminster is the poorest part of London.
The East End is populated by rich families.
Finish the sentences: (слайд 18)
London is …
London is situated …
London is divided into …
The City is …
Westminster is …
The West End is …
Oxford Street in the West End is …
The East End is …
The East End is populated by …
The population of London is …
Today in its full extend Greater London …
Make up questions to the given sentences: (слайд 19)
London is the capital of Great Britain. (What …?)
Traditionally London is divided into several parts: the City, Westminster, the West End and the East End. (What parts …?)
London is situated on the both banks of the river Thames. (Where …?)
About half a million people work in the City, but less than 6 thousand live there. (How many …?)
Westminster is the historic center of London. (What …?)
The best hotels, shops, restaurants and theatres are situated in the West End. (Where …?)
The port of London is in the East End. (Where …?)
The East End is populated by working class families. (Who …by?)
Its population is about 8 million people. (How many …?)
Make up sentences of the given words: (слайд 20)
heart, City, the, is, London, of, the.
extends, area, of, over, the, 2,6 square, City, kilometers, an, about.
the, Westminster, is, of, government, historic, centre.
street, is, Oxford, shopping, endless, the, area.
London, the, End, East, the, is, part, poorest, of.
the, London, population, of, about, is, million, eight, people.
narrow, streets, the, End, are, the, in, East.
different, are, rather, they, one, from, another.
Read the beginning of the sentence in section A and find the end of it in section B: (слайд 21)
1) There are in fact 3 cities in London:
… the River Thames.
2) London stands on
… over the River Thames.
3) There are 27 bridges
… live in London.
4) More than 7 million people
… under the River Thames.
5) There are 8 tunnels
… the City, the East End, the West End.
6) London is 46 kilometers
… from east to west.
7) London is 58 kilometers
… from north to south.
6. Подведение итогов. Рефлексия:
Do you like the lesson?
What do you like?
What parts of London do you know?
What sights of London do you know?
And now we know about places of interests in London.
Your home task is - Ex.6, 7 p.127
Marks for the lesson: __________
Our lesson is over. Thank you for the lesson.
Используемая литература:
«Авторское приложение к учебнику английского языка» (8 класс, автор Кузнецова Т.С.) – Тусупканова Ж.К., Белялова Д.В.