Урок английского языка в 5 классе "What time is it"
Урок английского языка в 5 классе "What time is it"
Конспект урока в 5 классе на тему "What time is it?". В данном уроке учащиеся приобретают прочные знания по теме определения времени на английском языке. Введение данной темы производится на основе рисунка, далее на этапе закрепления материала дети выполняют различне игровые задания. Такие как "Бинго", "Найди нужную картинку" и т.д. Так же в уроке задействованы все виды речевой деятельности. А именно, после просматривания видео с мини-диалогом, учащиеся пытаются его воспроизвести самостоятельно.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
a clock [klok]-часы 8 o’clock – 8 часов past [pa:st] – после to – [tu:] - до, без half – [ha:f] - половина a quarter – [ kwotә] – четверть Excuse me [iks ‘kju:z mi:]- извините, простите меня anyway [‘eniwei] – во всяком случае, так или иначе
3. Introduction of the theme
This is a table. Please, look at it. And you learn how you can answer the question: What time is it?
There are several clocks. What numbers do you see? They are one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve (12 numbers). And we see two hands: minute hand (it shows the minutes) and hour hand (it shows an hour). Please pay attention to minute hand. From 1-30 we can use the preposition “past”, from 31-60 we can use the preposition “to”. Examples: It’s a quarter past twelve. It’s a quarter to twelve. It’s a quarter to ten. It’s ten past eleven. It’s ten to seven. It’s half past two.
Break
Oliver- Oliver- Oliver Twist Look at me and then try this: Number one - touch your tongue. Number two – touch your shoe. Number three – touch your knee. Number four – touch the floor. Number five – stay alive. Number six – touch your lips. Oliver- Oliver- Oliver Twist Look at me and then try this.
4. Fixation of the theme “What time is it?
Ex. 3 p. 66 – listen and read
Ex. 4 p. 66 – write the times in words.
Game "Bingo"
Ex. 2 p. 65 - read the dialogue and translate.
Ex. 9 p. 67 - talk to your friend (for gymnasium forms)
Watch the video and act the dialogue
One pupil will ask the question: Excuse me. What time is it? The other pupil will answer it using time which written on a card. (The teacher gives the cards the pupils with the time).
III. The end of the lesson.
The home - task: learn the words, ex. 10 p. 67 - write