Цели: ввести и закрепить лексические единицы по теме «Жанры фильмов»; повторить и закрепить грамматические навыки по теме «Степени сравнения прилагательных»; ввести и закрепить конструкцию as…as, not as…as.
Задачи:
Знакомство с жанрами фильмов.
Развитие навыков монологической речи и диалогической речи.
Развитие языковой догадки, мышления, памяти, внимания.
Воспитание интереса к культуре страны изучаемого языка.
Воспитание толерантности, вежливого отношения к друг другу.
Good afternoon, pupils! I’m very glad to see you. Sit down please. How are you today? I see that most of all are well today. Let’s start our lesson.
Сообщение темы, цели урока.
I want to start our lesson with a video. Please look at the screen(видеороликофильмах). How do you think what the theme of our lesson is? You are right. Today we will speak about films, about types of films.
Введение нового лексического материала.
Ребята, разные категории людей любят смотреть разные жанры фильмов. А какие жанры вы любите смотреть?
Давайте мы с вами подробнее узнаем как же называются эти жанры на английском языке.
Look at the screen please(слайд 2). Listen and say after me. Very nice! Let’s read it altogether. Good. Timofei read please. Let’s try to translate these words. Well done. Now open your dictionaries. Write down these words(записьвсловарях).
Закрепление новых лексических единиц.
Now let’s check how often do you watch films of different types? Let’s play a game “Guess the type of the film”(презентация). Excellent. I see that you know a lot of films. Now once more task for you. Let’s read the description of the films, your task is to say the name of the film.
Физкультминутка.
I see that you are tired. Let’s have a rest. Look at the screen please.
Развитие навыков аудирования и диалогической речи.
Let’s continue our work. And I want you to open your books at p.68. Find ex.3b.your task is to listen to the dialogue and complete the sentences. But before listening let’s read these sentences. Igor read please. Let’s listen to the dialogue. Let’s check. Very nice. Now let’s read it and act out.
Введение нового грамматического материала(сравнительная конструкция as…as, notas…as).
Ребята, найдите пожалуйста прилагательные в диалоге. Что вы можете сказать о них. Правильно эти прилагательные стоят в превосходной степени сравнения прилагательных.
Давайте мы с вами вспомним как у нас образуется степени сравнения прилагательных(слайды).
Сегодня мы с вами научимся сравнивать предметы еще одним способом. При помощи конструкций as…as, not as…as.
Конструкция as…as переводится на русский язык как- такой же как
Not as…as- не такой как
Мы употребляем эти конструкции, чтобы показать что 2 человека или предмета равны(as…as) или не равны(not as…as).
As+прилагательное+as
Not as+прилагательное+as
Давайте рассмотрим примеры.
CD is as expensive as DVD.
Mike is not as strong as his father.
Давайте запишем правило в тетрадях по грамматике.
Закрепление нового грамматического материала.
And now let’s check how did you understand our new grammar theme. I’ll give you cards. Your task is to complete the sentences. Open your copy books. Write down today’s date. Let’s check. Very nice.
Работа в парах.
Let’s continue our work and work in pairs. Your task will be to make up dialogues. Давайте поработаем в парах. Представим, что мы в DVD магазине и мы хотим купить диск. Но сначала нам нужно познакомиться с новыми выражениями, которые помогут нам при составлении диалога. Open your books at p.69. find ex 4. Let’s read and translate these expressions. Very good.
Вам дана часть диалога, но нужно будет составить развернутый диалог. Are you ready? Let’s check your dialogues. Today I’ll listen to some of you. But others will read their dialogues at the next lesson. Well done.(картинки на доске)
Итог урока.
Our lesson is ending. What have you learnt today? What did you like in our lesson? Your marks for the lesson are…please write your homework. Your homework will be ex.10 on p.69. your task is to write a short film review. Please look at the screen and read the questions(слайд). There will be answers for these questions in your review. Use ex 2on p.68 as a model.
Thank you for the lesson. The lesson is over. Good bye(слайд).
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Удивительный мир кино »
Темаурока: The wonderful world of cinema
Цели: ввести и закрепить лексические единицы по теме «Жанры фильмов»; повторить и закрепить грамматические навыки по теме «Степени сравнения прилагательных»; ввести и закрепить конструкцию as…as, not as…as.
Задачи:
Знакомство с жанрами фильмов.
Развитие навыков монологической речи и диалогической речи.
Развитие языковой догадки, мышления, памяти, внимания.
Воспитание интереса к культуре страны изучаемого языка.
Воспитание толерантности, вежливого отношения к друг другу.
Good afternoon, pupils! I’m very glad to see you. Sit down please. How are you today? I see that most of all are well today. Let’s start our lesson.
Сообщение темы, цели урока.
I want to start our lesson with a video. Please look at the screen(видеороликофильмах). How do you think what the theme of our lesson is? You are right. Today we will speak about films, about types of films.
Введение нового лексического материала.
Ребята, разные категории людей любят смотреть разные жанры фильмов. А какие жанры вы любите смотреть?
Давайте мы с вами подробнее узнаем как же называются эти жанры на английском языке.
Look at the screen please(слайд 2). Listen and say after me. Very nice! Let’s read it altogether. Good. Timofei read please. Let’s try to translate these words. Well done. Now open your dictionaries. Write down these words(записьвсловарях).
Закрепление новых лексических единиц.
Now let’s check how often do you watch films of different types? Let’s play a game “Guess the type of the film”(презентация). Excellent. I see that you know a lot of films. Now once more task for you. Let’s read the description of the films, your task is to say the name of the film.
Физкультминутка.
I see that you are tired. Let’s have a rest. Look at the screen please.
Развитие навыков аудирования и диалогической речи.
Let’s continue our work. And I want you to open your books at p.68. Find ex.3b.your task is to listen to the dialogue and complete the sentences. But before listening let’s read these sentences. Igor read please. Let’s listen to the dialogue. Let’s check. Very nice. Now let’s read it and act out.
Введение нового грамматического материала(сравнительная конструкция as…as, notas…as).
Ребята, найдите пожалуйста прилагательные в диалоге. Что вы можете сказать о них. Правильно эти прилагательные стоят в превосходной степени сравнения прилагательных.
Давайте мы с вами вспомним как у нас образуется степени сравнения прилагательных(слайды).
Сегодня мы с вами научимся сравнивать предметы еще одним способом. При помощи конструкций as…as, not as…as.
Конструкция as…as переводится на русский язык как- такой же как
Not as…as- не такой как
Мы употребляем эти конструкции, чтобы показать что 2 человека или предмета равны(as…as) или не равны(not as…as).
As+прилагательное+as
Not as+прилагательное+as
Давайте рассмотрим примеры.
CD is as expensive as DVD.
Mike is not as strong as his father.
Давайте запишем правило в тетрадях по грамматике.
Закрепление нового грамматического материала.
And now let’s check how did you understand our new grammar theme. I’ll give you cards. Your task is to complete the sentences. Open your copy books. Write down today’s date. Let’s check. Very nice.
Работа в парах.
Let’s continue our work and work in pairs. Your task will be to make up dialogues. Давайте поработаем в парах. Представим, что мы в DVD магазине и мы хотим купить диск. Но сначала нам нужно познакомиться с новыми выражениями, которые помогут нам при составлении диалога. Open your books at p.69. find ex 4. Let’s read and translate these expressions. Very good.
Вам дана часть диалога, но нужно будет составить развернутый диалог. Are you ready? Let’s check your dialogues. Today I’ll listen to some of you. But others will read their dialogues at the next lesson. Well done.(картинки на доске)
Итог урока.
Our lesson is ending. What have you learnt today? What did you like in our lesson? Your marks for the lesson are…please write your homework. Your homework will be ex.10 on p.69. your task is to write a short film review. Please look at the screen and read the questions(слайд). There will be answers for these questions in your review. Use ex 2on p.68 as a model.
Thank you for the lesson. The lesson is over. Good bye(слайд).