· Активизация употребления лексики предыдущих уроков в речи учащихся
· Практика аудирования
· Закрепление грамматического материала по теме “Present Continuous ”
· Практика письменной деятельности учащихся
· Расширение эрудиции учащихся
· Повышение интереса к иностранному языку
Оборудование:
· Картинки по теме
· Магнитофон с аудиозаписями
· Учебники
· Словари
· Карточки для игры “Bingo”
· Воздушные шары, нитки, коктейльные трубочки для проведения опыта “Как летает ракета”
План урока:
I. Организационный момент.
Good afternoon, dear guests and students! I’m glad to see all of you today. Lets start our lesson. Today we’ll talk about space, planets, stars and universe.
II. Фонетическая зарядка.
Now lets train our tongues. Listen to the cassette and repeat, please (p. 118, ex. 2)
take, make, date, late, plate, hate, pancake
· Light takes a long time to come from the stars.
· The moon makes tides.
· I hate pancakes.
III. Речевая зарядка.
Very good, children, and now answer my questions, please:
1. What is the name of our planet?
2. What do you know about the moon?
3. Name the smallest planet in our solar system.
4. How do you think is there life on the other planets?
5. Why do you think there is a life on Earth?
6. Who was the first man in space?
IV. Проверка домашнего задания.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«теме "Космос" ("Space")»
Задачи урока:
Активизация употребления лексики предыдущих уроков в речи учащихся
Практика аудирования
Закрепление грамматического материала по теме “Present Continuous ”
Практика письменной деятельности учащихся
Расширение эрудиции учащихся
Повышение интереса к иностранному языку
Оборудование:
Картинки по теме
Магнитофон с аудиозаписями
Учебники
Словари
Карточки для игры “Bingo”
Воздушные шары, нитки, коктейльные трубочки для проведения опыта “Как летает ракета”
План урока:
Организационный момент.
Good afternoon, dear guests and students! I’m glad to see all of you today. Lets start our lesson. Today we’ll talk about space, planets, stars and universe.
Фонетическая зарядка.
Now lets train our tongues. Listen to the cassette and repeat, please (p. 118, ex. 2)
take, make, date, late, plate, hate, pancake
Light takes a long time to come from the stars.
The moon makes tides.
I hate pancakes.
Речевая зарядка.
Very good, children, and now answer my questions, please:
What is the name of our planet?
What do you know about the moon?
Name the smallest planet in our solar system.
How do you think is there life on the other planets?
Why do you think there is a life on Earth?
Who was the first man in space?
Проверка домашнего задания.
We have learnt the song “Space”. Lets sing it for our guests. (песня “Космос” Приложение 1).
Аудирование.
You did it well, thanks. Now listen to me. In 1969 Neil Armstrong and Buzz Aldrin went to the moon in the Apollo XI rocket. Open your books at page 40, look at the pictures and listen to what the astronauts and the television presenter said at that time (прослушиваниеаудиозаписи-стр. 40, упр. 6.1.Приложение 2)
And now look at the exercise 6.2. You have six pictures in your books. Your task is to write six sentences what do you think the television presenter said for this pictures. Please, use the Present Continues Tense. Let’s remember how do we form this tense.(Учащиеся выполняют упр. 6.2 и зачитывают свои ответы с переводом).
Чтение и перевод текста.
Tell me please how do you think is there life on the other planets? Let’s read the text and learn what do scientists think of it. (Чтениетекста “Is there life on other planets”).(Приложение 3). Do you want to see the alien? What would you tell him about the Earth? (Ответыучащихся).
Well, now we can relax and play your favourite game “Bingo”. The rules of this game you know- you have cards with the words of our theme on them. You must listen to me very attentively and delete words that you’ll hear. Who will be the first is the winner. Is it clear? Let’s begin.
Now you’ll get the shits with the task. I’ll read you the text and you match the dates and achievements in the exploration of space. (учащиеся выполняют упражнение). Приложение 5
Проведение опыта “Как летает ракета”.
How does a rocket work? Modern rocket have a liquid fuel and something to help it to burn. This makes a powerful exhaust through the back of the rocket and pushes the rocket up. Let’s see it. We’ll tie a long piece of string to a door handle, blow up the balloon and stick a drinking straw on it. Then put the string through the straw. Now we must hold the string tight and let go of the balloon. Now we’ll get more balloons and will have a race with each other. Who will be the first pair? (Проводится состязание между учащимися класса).