kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока по английскому языку за 8 класс на тему: "Exploring space"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная работа включает в себя поэтапно разработанный конспет урока по английскому языку на тему "Exploring space", который расчитан на среднего ученика 8-ого класса. Урок разработан при помощи учебно методического комплекта М.З. Биболетовой "Enjoy English". Основной целью этого урока является то, что обучающиеся смогут рассказать об исследовании космоса на основе прочитанного текста.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по английскому языку за 8 класс на тему: "Exploring space"»

Тема урока: «Exploring space».

Цель: к концу урока обучающиеся смогут рассказать об исследовании космоса на основе прочитанного текста.

Задачи:

  1. Продолжить работу над употреблением лексики по теме “Space”.

  2. Продолжить развитие навыков чтения с общим пониманием текста.

  3. Активизировать навыки обучающихся по интенсивному чтению текста.

  4. Развитие умений монологического высказывания с использованием тематической лексики.

Оснащение урока: учебник, рабочая тетрадь, раздаточный материал.

Языковой материал: space, spaceman, spaceship, spacesuit, station, radio, way, galaxy, planet, satellite, travel, patted, sky.

Ход урока.

Teachers words

Student words

Type of interaction

Notes

I

Организационный момент.

-Good morning! I’m glad to see you!

-Sit down, please. My name is Екатерина Дмитриевна. I will be your teacher for today.


-Good morning, teacher! We are glad to see you too!



TS

1

II

Основная часть.

-Do you like travelling?

-Have you ever travelled? Where have you been?

-Would you like to travel anywhere else?

-Would you like to visit The Moon?

-Well, thank you.

-So, today we are going to read and speak about the space. But first of all open your textbooks page 18. Look at ex.54. Read after me.

-Will you please look at the blackboard. We are going to read the text, we shall need some new words.

-Listen to me.

-Read after me.

-Read one by one.

-Thank you.








-Thank you very much. Now, look through the text till the task B, please, and guess if it is a frightening or a funny story.

-Right you are.

-Try to predict the end of the story, and answer the following questions. Read, please, the questions ex.55 task B. Will you read and translate, please, the first one.

-What was it?

-Thanks’, next, please.

-Who touched the spaceman?

-Good. Now read the end of the story and find out if you were right.

-Were you right?

-Look at the page 19. Ex. 56. You are going to answer the following questions. Read and translate one by one. Start, please.






-Answer please. St1-7. You, please number 1-7.











-Thank you very much. Ex 57. Read the text once more. Some sentences have been left out. Decide where the sentences came from and mark the four places in the text where they could fit in.

-Good of you. Look at ex.5 Read the text “Who’s There?” and find out the English equivalents of the following word combinations:

-I’m satisfied with your job, thank you. Now, we shall make ex. 60. What do you think is the main idea of the story? Explain your choice using the following word combinations (I think it’s … because./ To my mind it’s … as/ I guess It’s … because)

-Thank you. We are going to make up the story. Look at ex. 63 and read the task. I’ll give you these handouts which will help you.





-Thank you very much.


If time.

-Will you read ex.59.

-Thank you. You are to translate, and explain.



-Yes, we do.

-Yes, we have. We have travelled to Egypt.

- Yes, we do.

- Yes, we do. No, we don’t.





-Reading



-At the blackboard.


-to float - [fləut]- плавать

-supervisor - [ˈsju:pəvaɪzə] - наблюдатель

-to put away - убирать

- a locker - [ˈlɔkə] - шкафчик

-to climb - [klaɪm] - залезать

-to scrape - [skreɪp] - царапать

-to switch on - [swɪtʃ] - включить

-to pat - [pæt] - гладить/погладить

-to faint - [feɪnt] - упасть в обморок/падать в обморок

-a paw - [pɔ:] - лапа 

-to be knocked out - [nɔkt] - быть выбитым



-It’s a funny story.









-На что смотрели врачи?

-They were kittens.

-Кто гладился об шею космонавта?

-The kitten touched the spaceman.





-Yes, we were/ No, we weren’t.

-Где работает рассказчик истории?

-Почему он решил выйти в открытое пространство?

-Что он встретил на пути к стеллажу?

-Что заставило его бояться?

-Почему он вспомнил о Bernie Summers?

-Почему он кричал и упал в обморок?

-Кто напугал космонавта?????

-1) The story-teller worked in space.

2) He was told to bring the satellite.

3) He met a cat Tommy on his way to the lockers.

4) Something was scrapping metal, it made him feel afraid.

5) He remembered about Bernie Summers as he died in the space, because of his spacesuit broke, and then had been repaired.

6) He screamed and fainted because smth patted him softly.

7) The kittens knocked out the spaceman.



























-Mr. Smith is the Station Supervisor. He got bored to be inside the space station, in order to watch stars and galaxies. He had decided to go outside into the outer space. He put on a spacesuit. He was surprised to see a UFO. It looked like a flying saucer. An alien had two horns on his head. He was friendly and sociable.

He had a camera and he took a picture of Mr. Smith. Then he flew away. Mr. Smith waved his hand. He received a spacemail. It was an envelope with 2 photos from the planet Muton.



TS






TS



TS

















TS





TS









TS












TS







TS






S



2








2












2




3









5


















5




8









10

III

Заключение.

-So, do you like the lesson? What was the topic of our lesson? Which new words have you learnt?

-Thank you for the lesson. You were very active.

-Now, your marks …..

-Your home task is ex.17 p.35.

-The lesson is over. Good bye!



TS



T

2



Оценка

Методист

Учитель


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока по английскому языку за 8 класс на тему: "Exploring space"

Автор: Ващенко Екатерина Дмитриевна

Дата: 07.11.2015

Номер свидетельства: 249562

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(111) "План-конспект урока английского языка "Моя Родина Казахстан""
    ["seo_title"] => string(64) "plan-konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-moia-rodina-kazakhstan"
    ["file_id"] => string(6) "251003"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1447168547"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(95) "план - конспект урока-конкурса по английскому языку "
    ["seo_title"] => string(52) "plan-konspiekt-uroka-konkursa-po-anghliiskomu-iazyku"
    ["file_id"] => string(6) "149103"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1419951321"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства