Организационно- поисковой | С мячом вопрос - ответ - What is your name? - Let’s name the word. (показывает карточки по теме «Части тела») - So, repeat after me. - Close your eyes, please. Don’t look. (Убирает одну карточку) Open your eyes. What a missing? - Ok. Let’s play the game «Put your finger» Предлагает спеть песню «Head and shoulders» - Tell me what is he (she)? - Answer my questions. What do you want to be? - Let’s remember what can you do? - I can clap. Can you clap et.c. Работа с пиктограммой. - Children, take the card please. Я могу прыгать. Я могу плавать Я могу летать Я могу бегать. Я могу прыгать, но не могу летать Я могу плавать, но не могу бегать - Are you tired? Let’s have a rest. Педагог предлагает показать драматизацию сказки «The turnip» | Отвечают: - My name is… Называют частей тела на английском языке. Повторяют слова за педагогом. Закрывают глаза. Открывают и называют слова. Ставят палец, показывая ту часть тела, о которой говорит педагог. Поют песню, выполняя движения. Отвечают на вопрос, называя профессию. Отвечают кем они хотят стать. Отвечают на вопросы. Выбирают карточки и составляют предложения по схеме. - I can jump. - I can swim. - I can fly. - I can run. - I can jump but I can’t fly - I can swim but I can’t run. Walking (4) Jump (6) Running (6) Now let’s stop! The Grandfather: (удивляется) Oh, what a big turnip! I want to pull it out. One, two, three (тянет репку) Oh, it’s too big for me (вытирает пот со лба) Grandmother, grandmother, come here! The Grandmother: (подходит к деду) Just now, just now! What do you want? The Grandfather: Help me, please. The Grandmother: OK! The Grandfather and the Grandmother: (тянут репку) One, two, three. Oh, it’s too big for us. The Grandfather: No, we can’t The Grandmother: Granddaughter, Granddaughter! Come here! Help us, please. The Granddaughter: OK! All together: (тянут репку) One, two, three. Oh, it’s too big for us. The Grandfather: No, we can’t The Granddaughter: Dog, dog! Come here! Help us, please. The Dog: Wow-wow. OK! All together: (тянут репку) One, two, three. Oh, it’s too big for us. The grandfather: No, we can’t The Dog: Cat, cat! Come here! Help us, please. The Cat: Mew-mew. OK! All together: (тянут репку) One, two, three. Oh, it’s too big for us. The grandfather: No, we can’t The Cat: Mouse, mouse! Come here! Help us, please. The Mouse: Pi-pi-pi. OK! All together: (тянут репку) We pull, we pull, we pull, and pull the turnip up! «Репка» встает, поднимает руки вверх: Here I am! |
Рефлексивно-корригирующий | Педагог предлагает спеть песню «The more we get together» - Our lesson is over. You may be late. Good-bye! | Веселые и радостные все, взявшись за руки, поют песенку «The more we get together» The more we get together, Together, together, The more we get together, The happier we'll be. For your friends are my friends, And my friends are your friends. The more we get together, The happier we'll be. - Good-bye! |