The Revision Lesson Theme «Introduction, My family, Colours, Counting»
The Revision Lesson Theme «Introduction, My family, Colours, Counting»
Данный урок продолжает учебную тему «Знакомство, Моя семья, Цвета». Урок направлен на повторение и закрепление лексики по теме; развитие навыков монологического и диалогического высказывания; навыков работы вопросы-ответы, а также на тренировку и закрепление конструкции My name is. .
Урок способствует формированию и развитию коммуникативной компетенции на основе повторения слов. Данный урок-путешествие содержит как традиционные приемы обучения, так и игровые моменты. А творческое домашнее задание, предложенное в заранее изготовленной брошюре-проспекте, направлено на то чтобы заинтересовать детей в его выполнении.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«The Revision Lesson Theme «Introduction, My family, Colours, Counting»»
Узакбаева Злиха Муратовна
Қызылорда облысы Жалағаш ауданы
№202 орта мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімі
The Revision Lesson
Theme «Introduction, My family, Colours, Counting»
Teacher: Good morning, children!
Pupils: Good morning! Glad to see you too.
Teacher: Do you like to travel by train?
-Yes, we do.
-Very good. We shall travel by train to the town where many doctors, teachers, painters live.
Начало путешествия.
Teacher: Look at the map. We can see many stations there. The first stations is “The Doctor’s Station”. Take your places, please. Let’s begin our journey. What a long train it is today, it is today, it is today.
Puff-puff, puff-puff, on we go, when we hear the whistle blow.
- We are at the Doctor’s station now. We can see doctors. Listen to them attentively.
“The teachers station”
Teacher: Children, lets continue our journey. Take your places, please.
( What a long Train…)
Teacher:
Good morning, children! I am a teacher. Answer my questions, please.
What is your name?
How old are you?
Where do you live?
Have you a family?
Have you a mother?
Have you a father?
Who is your mother?
Have you a sister?
Have you a cat?
What color is your cat? …
Teacher: Thank you, children. Very good/ Let’s play the game “What is your name?”