I.Вводная часть 1.1. Орг.момент 1.2. Речевая разминка | Good morning, children! I’m gald to see you! Sit down, please! My name is Nataliya Vladimirovna. I’m your teacher of English today. How are you, Juliya? Are you happy to de at school, Sereyozha? Who is on duty today? What is the date? What day of the week is it? Look throwgh the window, what season is it now, Liza? Do you like autumn, Katya? I know, Anya likes autumn.Why do you like autumn? – Thank, you! In autumn we go to school.And you have a lof of subjects at school. What is your favourite subject, Danil? How many lesson do you usually have, Dasha? How many lesson did you have yesrerday, Natasha? – Thank you! Today at the lesson we are going to read the text about London’s history, sing a song, revise irregular verbs and Present Perfect Tense. | Приветствуют учителя. Отвечают на вопросы. Отвечают: “My favourite subject is ...”, “Usually we have 5-6 lessons.” Слушают установку на урок. | | 1 мин. 2 мин. 1 мин. |
II.Основная часть 2.1. Повторение неправильных глаголов 2.2. Повторение грамматического материала по теме Present Perfect Tense 2.3. Отработка Present Perfect Tence по картинкам 2.4. Работа с новыми лексическими единицами из текста (запись в словарик и разбор предложений с ними) 2.5. Работа с текстом: вставка пропущенных слов (чтение и перевод) 2.6. Игра “True, False or Don’t know” (на детальное понимание текста) 2.7. Работа с вопросами к тексту 2.8. Объяснение и запись домашнего задания. 2.9. Тест на соотнесение частей текста и заголовком к ним | Let’s revise irregular verbs. Я вам кидаю мяч и говорю перевод глагола на русском, вы его ловите и говорите 3 формы глагола на английском. У вас 3 жизни. Кто проиграл все 3 – садиться. Ok. Thank, you! We have just revised irregular verbs. Now look at the picture and tell what these people have done. (слайд 1, 2,3) For example, Jim has just bought a present for Jill. Well done! Thank you. And now, answer my question, please. Have you ever been to London? (слайд 4) I was in London last year but the Romans went to London many, many years ago. At home you read the text about Romans and London. Look at the screen. You can see some words fron your home exersise. Let’s revise them. Repeat after me : (слайд 5) Good. And now open your vocabulares and write down these words. Look at the screen. There are some sentenses with new words. (слайд 5,щелкнуть мышкой) Read and translate them one by one. Juliya, start, please! Good job. Thank you! Look at the screen. (Слайд 6) You can see the text. But some words are missing. Fill in the gaps neccessary words.The first letter can help you. (Слайды 7,8,9) Thank you. And now let’s check how well you know the text. Let’s play a game “True, False or Don’t know” You have got 3 cards – red, green and yellow. I’ll ask you questions and you should answer using you cards. Stand up, please! (Слайд 10) Thank you. Sit down, please! I’ll give you questoins. You should answer it but full sentence. Work in pairs. (раздаю листочки с вопросами). Let’s ceck your answers. Go to the blackboard, Liza and Juliya. Thank you. Take your place. Open your datebooks and write down your hometask: p.173-174 retell the text, using new words. Open your copybooks, write down the date. You can see a task on the screen. (Слайд 11)You should match the part of the text and the title. (перевести – «заголовок») Let’s check your answers. (кликнуть мышкой) | Встают с мест, играем игру, повторяя неправильные глаголы. Смотрят на картинки, отвечают, используя PPT. Отвечают на вопрос Yes, I nave./ No, I haven’t. Хором повторяют слова. Записывают слова в словарики. Читают по цепочке предложения с новыми словами, переводят их. Читают текст, вставляя пропущенные слова. Проверяем тут же, по щелчку мышки. Играют в игру, отвечая на вопросы. Отвечают на вопросы, работая в парах. Парой выходят к доске и отвечают на вопросы. Записывают Д\з в дневник. В тетрадях выполняют задание на соотнесение части текста с заголовком. Проверяют ответы. | | 2 мин. 3 мин. 1 мин. 5 мин. 8 мин. 3 мин. 2 мин. 4 мин. 1 мин. 2 мин. 1 мин. |
III.Заключительная часть 3.1. Рефлексия, подведение итогов урока, выставление отметок | - Did you like our lesson? - Что нового вы узнали на уроке, что повторили? Кто лучше всех работал? Отметки за урок ... - Good bye! | Рефлектируют Делают выводы. Подводят итоги урока. Выставление отметок в дневники. - Прощаются. | | 2 мин. 1 мин. |