3. | Повторение и закрепление знаний | 1.Повторение по информации текста 2.Контроль навыков выразительного чтения | | Геймификация | Индивидуальная | Welcome to the quiz «How to become a US President» You have to remember the topic and use your background knowledge as well. Учитель исправляет ошибки,и отмечает лучших чтецов. | Тest «How to become a US Presedent» (приложение1) Уеники готовятся в течении 1-2 минут, затем читают текст вслух. | -Умение воспринимать текст как смысловое целое - умение высказывать свою версию |
4 | Практическое применение знаний | 1Тренировка навыков монологической речи 2.Тренировка монологической речи | | Технология информационного неравенства (information gap) Каждый из участников владеет недостаточной информацией для решения познавательной задачи, В то время как отсутствующие знания имеются у других участников | Парная Групповая Индивидуальная/ парная | 1.You task is to complete the table. You will work in pairs. Ask each other guestions to get more information about George Washington and Abraham Lincoln.Open your books Ex 25 page 107. One of you should use the table below and another pupil should use the tables in Ex 30 page 109-110 You task is to complete the table. You will work in pairs. Ask each other guestions to get more information about George Washington and Abraham Lincoln. Open your booksEx 28 page 108-109.What other US Presidents do you know?What do you know about them?Look at the portrains of American Presidents on page 108. Can you name them? Match the portraits of presidents with the information about them. Now answer my questions: 1. Which of them servered three terms? 2. Which of them was the tallest president? 3.Which of them was the only presedent who didn’t live in the White House? 4. Which of them was a writer? 5. Which of them had a nickname “Red Fox”? 6. Which of them took part in the Civil War? 7. Which of them signed the Bill of Rights? What facts from the presidents’lives were the most interesting for you? 2.Imagine that someone asked you to tell about one of these presidents. Tell him all you know | a)Bill Clinton 6 b)John Kennedy 3 c)Abraham Lincoln 4 d)Thomas Jefferson 5 e)George Washington 2 f)Franklin Roosevelt 1 1.Roosevelt 2. Lincoln 3.Washington 4. Kennedy 5. Jefferson 6. Lincoln 7.Washington Ученики называют факты из биографий президентов, которые заинтересовали их больше всего. | -работать в парах и группах в соответствии с нормами общения; -обмениваться мнениями в парах и в группах Умение высказывать свое предположение(версию) -высказывать свое отношение к событиям и героям текста Выражать свои чувства и эмоции по поводу прочитанного Высказывать свое отношение к событиям и героям текста, к их поступкам |