Material for the lesson: board, presentation, English book of 2 class Vereshagina, Pritykina part 2
Objectives: 1) Application of game technologies
2) To improve skills and abilities of monologist and dialogical speech
3) To bring up interest in a subject
Procedure of the class
I.Org moment
Hi, my dear friends. I’m glad to see you
How are you?
What day is it today?
Who absent today?
II. Relaxation moment.
Давайте скажем, как тебя зовут, по-английски.
А сейчас пусть каждый из вас расскажет о себе.
Помните ли вы английский алфавит? Если нет, упражнение 5 поможет вам.
A a
10) J j
29) S s
B b
11) K k
20) T t
C c
12) L l
21) U u
D d
13) M m
22) V v
E e
14) N n
23) W w
F f
15) O o
24) X x
G g
16) P p
25) Y y
H h
17) Q q
26) Z z
I i
18) R r
III. Reading.
And now read only this letters.
G g, Z z, A a, Q q, F f, W w, R r, V v,U u, J j
Ex.8p.5 Прочитай буквы и назови звуки, которые они передают.
B b [b] , C c [s] [k], D d [d], F f [f], G g [dЗ] [g], H h [h], J j [dЗ], K k [k], L l [l], M m [m], N n[n], P p [p], Q q [kju:], R r [r], S s [s] [z], T t[t], V v [v], W w [w], X x [ks], Z z [z].
IV. Work at the desk.
Вставьте пропущенные буквы
G H _ _ _
V. Game “LOTO”
VI. Warm up.
Stand up
Hands up
Hands on hips
Hands down
Sit down
Stand up
Hands up
Bend left
Bend right
All right.
VI. Phonetic drill
«Какой звук я задумал?» (игра-загадка)
Учитель называет цепочку слов, в которых встречается один и тот же звук. Отгадавший первым получает право загадать свою загадку. Например: mother, map, father, fat, dad, daughter, cap, sat, rabbit, teacher.
«Назови слово по буквам»
Произнести слово по буквам. ( tiger, monkey, table, pen, doll)
Кто быстрее вспомнит названия предметов, начинающихся со… звука. Например:(t) – ten, tie, tiger, teacher, take, tell,…
VI. Audition
«Если слышишь – сядь»
Игра начинается стоя. Учитель просит играющих сесть, если они услышат слова, начинающиеся на определенный звук. (m)