Разработка урока английского языка в 4 классе по теме "THE PLACE WE LIVE IN "
Разработка урока английского языка в 4 классе по теме "THE PLACE WE LIVE IN "
В гости к детям приходит Королева Осеннего Леса, которая рассказывает детям о прогнозе погоды в различных странах. Лексический и грамматический материал урока закрепляется в стихах. На уроке используется физическая карта мира, сюжетные картинки, плакаты.Учащиеся практикуют чтение гласных букв в закрытом типе слога; отрабатывают долгие и краткие звуки.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Разработка урока английского языка в 4 классе по теме "THE PLACE WE LIVE IN " »
Урок английского языка в 4 классе
Тема урока: The рlacewelivein.
Цели урока:1.Совершенствовать навыки чтения.
2. Закрепить грамматический материал (употребление правильных и неправильных глаголов в Present Indefinite, Present Continuous, Past Indefinite, Future Indefinite)
3.Активизировать употребление новой лексики по теме «The place we live in».
4.Формировать интерес к изучению английского языка.
Оснащение урока: таблицы (1. гласные буквы о, а, е, i, u, в закрытом слоге; 2. долгие и краткие английские звуки);
сюжетные картинки, физическая карта мира, аудиозапись, маски.
Ход урока.
Начало урока.
1.Приветствие.
2.Рапорт дежурного.
Т: Who is on duty today?
What is the date today?
Who is absent?
Фонетическая зарядка
1) T. : Repeat the sounds and the words after me!
[]
[æ]
[e]
[|]
[^]
dog
cat
pen
is
but
Tom
dad
ten
in
bun
on
bag
red
big
bus
doll
map
bed
pig
cup
stop
hat
hen
pin
cut
2. T.: Mind your pronunciation!
( Обратить внимание учащихся на то, что при произнесении английских гласных необходимо строго соблюдать краткость и долготу. Несоблюдение этого правила может привести к нарушению смысла слова )
sheep
ship
cheeks
chicks
heel
hill
heart
hut
bark
buck
pool
pull
fool
full
port
pot
lark
luck
Речевая разминка.
1.Т.: As for me, I like autumn. I invite you to the Kingdom of Autumn Forest! Here you can see the Queen. Dear children! Now listen to the story of Autumn.
Autumn: I am Autumn. I am beautiful and sad. I have three children:
3 ученика September, October and November.
исполняют
роли месяцев They have many presents. The presents of September are
и показывают vegetables and mushrooms. The presents of October are red
соответствую- and yellow leaves. The present of November is rain.
щие картинки
T.: Autumn! Describe the weather in different countries.
Autumn: In Antarctica it’s snowing
Осень расска- And in Africa it’s hot,
зывает о по- In Japan the wind is blowing
годе, а также And in Italy it’s not.
показывает In Brazil the sun is shining
страны и And in Spain the sky is blue
континенты In Great Britain it is raining,
на физической And in France it’s raining too.
карте мира
T.: Thank you, Autumn!
2. T.: Dear children, answer my questions:
P1 ,what are you?
P1 : I am a pupil.
P2 , do you like to watch TV?
P2 : Yes, I do. I like to watch TV?
P3 , do you like to read?
P3 : Yes, I do. I like to read.
P4 , do you like to dance?
P4 : No, I don’t. I don’t like to dance.
P5 , how are you?
P5 : I’m fine, thanks.
P6 , do you go to school with great pleasure?
P6 : Yes, of course. I go to school with great pleasure.
P7 , what is your favourite day of the week?
P7 : My favourite day of the week is Sunday.
P8 , can you play hide-and-seek?
P8 : yes, I can. I can play hide-and-seek.
P9 , can you play chess?
P9 : No, I can’t.
P10 , what is your favourite season?
P10 : My favourite season is summer.
Тренировка в употреблении правильных и неправильных глаголов в Present Indefinite, Present Continuous, Past Indefinite, Future Indefinite.
T.: The year has 4 seasons: summer, autumn, winter, spring.
Let’s describe them. Please, children.
( К доске выходят 4 ученика, которые будут описывать времена года)
Summer:
On a warm summer day
Little children like to play.
What a lovely day today!
What are they doing today?
They are running
They are singing
They are jumping
They are swimming
Autumn:
Rain is falling, falling down,
It is falling on the ground
Leaves are falling, falling down,
They are falling on the ground.
Winter:
It is snowing
The wind is blowing
The girls are reading
The boys are skiing
Spring:
The buds are springing
The birds are singing
The sun is shining
The people are smiling
T.: Yulya, how many days has every week?
Yulya: Every week has 7 days
Which I spend in different ways:
On Monday I ride a bike,
On Tuesday I take a hike,
On Wednesday I draw or write,
On Thursday I fly a kite,
On Friday I cook,
On Saturday I read a book,
On Sunday I go away or swim or play.
Every week has 7 days
Which I spend in different ways.
T.: Katya, what do you do every day?
(P1 and P2 )
Roma: Katya, let’s play hide –and – seek
Katya: Oh, no. I’m very busy every week
I go to the cinema on Sunday,
I go to the theatre on Monday,
I go to the park on Tuesday,
I go to the stadium on Wednesday,
I go to the concert on Thursday,
I go to the circus on Friday,
I go to the country on Saturday.
T.: Kristina, and what about you?
What do you do every day?
(P1 and P2 )
Yulya: Kristina, what do you do on Monday?
Kristina: On Monday I drive a car.
Yulya: What do you do on Tuesday?
Kristina: On Tuesday I go to the cinema.
Yulya: What do you do on Wednesday?
Kristina: On Wednesday I lie in the sun.
Yulya: What do you do on Thursday?
Kristina: On Thursday I often run.
Yulya: What do you do on Friday?
Kristina: On Friday I go shopping.
Yulya: What do you do on Saturday?
Kristina: On Saturday I dance without stopping.
Yulya: What do you do on Sunday?
Kristina: On Sunday I sleep until 10
Then I get ready to start the week again.
T.: Dear girls and boys! Do you like funny English songs?
Ch.: Yes, we do.
T.: Let’s sing.
(уч-ся исполняют песню)
T.: Lena, sing and act the song “I’m lying in the sun”
(ученица в маске черепахи исполняет песню)
T.: Children ! Listen to me !
I’m lying in the sun // Crocodile is swimming. What tense?
P. : Present Continuous
T.: P1 , you will be Pr. Indefinite
T.: P2 , you will be Pr. Continuous
T.: P3 , you will be Past Indefinite
T.: P4 , you will be Future Indefinite
( Учитель показывает картинки, а учащиеся должны сказать, что они обычно делают, делают сейчас, делали вчера, будут делать завтра )