Урок-закрепление в 3-м классе по теме: "My new clothes".
Тип урока:
Комбинированный, с использованием ИКТ.
Обучающие цели:
- закрепление лексического материала по теме «Одежда»;
- применение ранее изученного материала в новых ситуациях общения – компенсаторная компетенция;
- активизация времени Present Continuous;
- практика в восприятии речи на слух с опорой на наглядность.
Развивающие цели:
- развитие мышления, памяти;
- совершенствование умения воспринимать речь на слух;
- развитие познавательного интереса к предмету.
Воспитательная цель: воспитание интереса у учащихся к изучению английского языка.
Оборудование:
мультимедийный проектор, экран, компьютер.
Lesson.
1. Организационный момент.
Teacher: Good morning children! Sit down please. My name is Valeriya Pavlovna and I'm glad to see you today. I would like to start with the exercises to your tongue. Tell me please, what is the date today? Yes, you are right. Open your exercise books and write the date. And what is the day of the week? What is the season now? What is the weather today? And how are you? I'm glad that your mood is good. Let’s begin our lesson.
2. Фонетическая зарядка.
Teacher: Our lesson we start with the phonetic gymnastics. Look at the blackboard, listen to me and repeat after me (слушают и повторяют за учителем, затем читают самостоятельно).
3. Название темы урока.
Teacher: I would like to show you a cartoon. What did you see? What about this cartoon? What we will learn in our lesson today? Yes, you are absolutely right. Our Masha was invited to the Fashion Show and we must help her to dress. I invite you with Masha go to the journey and do different and interesting tasks. Are you ready? Good! Let’s go to the journey!
4. Выполнение заданий. Каждый учащийся получает технологическую карту, в которой после каждого задания ставит себе оценку (сделал задание – приклеиваем “шляпу”, споткнулся в задании – приклеиваем “кроссовок”).
Teacher: Задание 1. Look at the blackboard and fill in the gaps and complete the words. (Чтобы отгадать слова, нам нужно вставить пропущенные буквы).
sk_rt j_ck_t
sh_es sc_rf
tr_us_rs sh_rts
dr_ss tr_in_rs
Children can you choose a clothes with our Masha to the Fashion Show? (выбрать одежду из списка). Учитель прикрепляет на доску одежду для Маши (платье, туфли, шарф). Учащиеся ставят себе оценку.
Teacher: Задание 2. Работа в парах. Divide clothes into 4 seasons: winter, spring, summer and autumn (учащиеся распределяют слова по временам года: снежинка (snowflake) – зима, цветок (flower) – весна, кленовый лист (maple leaf) - осень, солнышко (sun) - лето. Выходят к доске и прикрепляют к каждому времени года слово с названием одежды).
winter: boots, trousers, socks, jacket.
spring: trainers, shirt, dress, skirt.
summer: T – shirt, dress, shorts, shoes.
autumn: jacket, boots, socks, trousers.
После задания, учащиеся ставят себе оценку.
Teacher: Are you tired? Let’s have a physical pause. (Физминутка)
Teacher: Закрепление грамматического материала. Настоящее продолженное время.
Children all in our class wear beautiful and different clothes. Do you agree with me? I am wearing a dress. He is wearing a shirt. She is wearing a skirt. We are wearing clothes. Tell me please, what time I used in my sentences? Yes, you are right, it is Present Continuous. Remind me this rule. Учащиеся рассказывают правило, затем выполняют упражнение.
Teacher: Задание 3. Open your books, page 53 ex. 4.
После задания, учащиеся ставят себе оценку.
Children our Masha is going to the Fashion Show. Do you agree with me? Ok. Tell me please what is fashionably now? What clothes you prefer to wear?
Teacher: Задание 4. The next task is guess the crossword, page 53 ex. 3 (отгадай кроссворд).
После задания, учащиеся ставят себе оценку.
5. Оценка деятельности учащихся.
Учитель предлагает ученикам посчитать, сколько у них получилось шляп и кроссовок.
6. Рефлексия.
После того, как дети посчитали, учитель спрашивает: Tell me please what hats and trousers do you have? What’s more, hats or trousers? Ok! Children do we help our Masha to dress? Yes, we help. Can you made all tasks? Yes, you can. If you made all tasks it is mean “It’s in the bag”. And then can you name last thing to our Masha? Yes, it is a hat. ( учитель прикрепляет шляпу).
7. Заключительный этап.
Teacher: Children tell me please what about we are spoken in our lesson? We are spoken about clothes. What time we used in our sentences? We used Present Continuous. Can you help to dress Masha on the Fashion Show? Yes, we help. Do you enjoy our lesson? I am happy to know that you enjoy our lesson. Our lesson is over. Thank you for your good work. Good-bye!
Технологическая карта урока по теме "My new clothes".
Task | Mark |
Task 1. Fill in the gaps and complete the words. | |
Task 2. Divide clothes into 4 seasons. | |
Task 3. Read, look and find names. | |
Task 4. Guess the crossword. |