Tch.: Good morning everybody. Look around you. What can you see? Pup.: We are divided into groups and there are 2 teachers. Tch.: That’s right. But can you tell me, why? Look around you once again. Look at the blackboard, at the screen and at the table in the middle of our classroom. What we are going to speak about? На доске развешаны картинки транспорта (машина, автобус, велосипед, трамвай, ноги) с подписями by bus, by tram, by car, by bike, on foot. Главными словами будут go, walk, travel. Слова откроются после ответов ребят. Pup.: We are going to speak about travelling. | Tch.: Good morning, children. Today we have an unusual lesson, as you can see. |
| Tch.: That’s correct! But you should be more attentive. We will be pupils from other countries. How do you think, where we’re from? Pup.: We are from Australia and Great Britain (ребята замечают флаги на столах команд). Tch.: All right! That’s a right answer. |
Tch.: Ok. Before we start to travel let’s listen to our people on duty. Who’s on duty today? … происходит опрос дежурного, в результате которого дети замечают, что нет некоторых ребят (они ждут звонка). Pup.: … Tch.: Thank you. There are some missing people. But they are late for the lesson. Don’t be afraid they will join us later. | |
| Tch.: We have to start our trip. But where we should go? |
Tch.: Here we are! This is the e-mail letter! Let’s read it? Прочитывают письмо – пытаются, есть пропуски, недостающие слова приготовлены отдельно в конвертах. Подставляют по смыслу. Как только готовы – дают знак, проверяем в презентации на компьютере. | |
| Tch.: Look at the screen. As Julia promised us – she sent some photos of her town. Смотрим ролик о Воронеже (просмотр ролика может вестись на планшетах и ноутбуках на столах у групп ребят). Tch.: Isn’t it so beautiful? Would like to know more about this town? Pup.: Yes, of course. Tch.: That’s great. To move in this town we should use this words and word expressions (go on foot, travel by bus etc.). Look at the map and make up some phrases to get places from the letter. I want to get to The Monument of Glory that’s why I should travel by …. Задание соединить места с путями их достижения. Great! Now we’ll get these places, let’s know more about this sights. |
Tch.: Before we start I need two people from each groups to find the information in the Internet. Ребята уходят за отдельный стол и работают с информацией – составляют краткие сообщения о местах, упомянутых в пригласительном письме. Pup.: … Остальные ребята выполняют небольшое задание на раздаточных листах – первая часть: используется глаголы с доски (закрепление), вторая часть: ребята соединяют по смыслу выражения «повернуть, достигнуть, перейти». Смысл задания: повторить изученную лексику и построить в памяти устойчивые выражения для дальнейшей работы с ними. | |
| Tch.: Time is out. Let’s check it. Pup.: … Tch.: Excellent work! We almost ready to travel around the town. Make up the sentences with these word combinations. Pup.:… Tch.: Great! Thank you. |
Tch.: Irina Yurievna, they are smart, aren’t they? | Tch.: Yes, they are. But not all of them. Did you notice that some pupils are missing? Pup.: Yes! |
Tch.: We should move them from their place to our classroom. Let’s call them and figure out where they are. While we are listening to them, try to guess where they were. Each team listening to your own person. Ребята звонят опоздавшим и слушают их движение по школе. Пользуются опорами, которые нашли из упражнения, чтобы понять, где были ребята. Записывают их движения по городу, задают наводящие вопросы: what do you see on the right? Когда первый опоздавший ученик приходит в класс, команда считается лидирующей. Pup.: We are ready! | |
| Tch.: Nice work. You’re fast and full of courage! But we are visiting Voronezh and members of your group found some information about the famous places of this town. Let’s listen to them. Ребята представляют небольшие тексты про места в Воронеже. Учителя помогают ученикам ориентироваться на карте. Стараемся поставить флажки там, где примерно располагаются памятные места. |
Tch.: And we have to visit school №99. It’s also a very popular place. Do you agree? Pup.: Yes! Tch.: How long does it take us to move from the Puppet theatre to our school? Используя программу на компьютерах «2Гис» или «Яндекс.Пробки» прокладываем маршрут и ребята рассказывают, сколько времени у них займет путь, если они сядут на автобус или будут путешествовать на машине. If we take a bus №41, it would take us 20min. to get to school. Then we should walk on foot\ go by bike\take the other bus. It will take us 30min. Отрабатываем известную структуру. Tch.: So, we get to school. We are here now. | |
| Tch.: Did you learn something new? Pup.: Yes, of course. Tch.: Did you like to travel around Voronezh? Pup.: Yes! Tch.: If the travelling was good – put a point to our guide at the social network VKontakte. |
Tch.: Your home task is to find the information about famous people of Voronezh for the group from Australia and for the group from Great Britain is to find the information about the most remarkable event in Voronezh and to make a presentation. And those pupils who are ready to do more difficult work – should find 5 sentences about Voronezh and translate them. | |
| Tch.: Each group should divide the duties between the members of the group. |
Tch.: You made a great work. Thank you for the lesson. Goodbye! Pup.: GoodBye! | Tch.: Goodbye! |