kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

«Остаться в живых » (по произведению Д. Дефо «Робинзон Крузо»)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель  урока: Развить речевые и читательские компетентности учащихся.

Задачи:

Образовательный аспект:

  •     Автоматизация  изученных лексических единиц;
  •     Актуализация и контроль  грамматического материала в разнообразных коммуникативных упражнениях;
  •     Автоматизация   сформированности грамматического навыка говорения

          Развивающий аспект:

  •       Развитие внимания, воображения, памяти, мышления, логики;
  • Развитие языковых, индивидуальных и интеллектуальных способностей учащихся.
  •      Развитие навыков и умений восприятия англоязычной речи на слух.
  •      Развитие познавательного интереса к культуре другой страны.

  Воспитательный аспект:

  •    Воспитание интереса к изучению темы  и реалиям страны изучаемого языка;
  • Воспитание культуры общения в парах, в группах.
  • Воспитание самостоятельности и личной ответственности.
  • Воспитание толерантного отношения к иноязычной культуре, к изучаемому языку;

Оборудование: Интердоска, раздаточный материал: отрывок текста «Робинзон Крузо»; карточки с заданиями к тексту; таблица - карточки; листы бумаги;

 Структура урока: Организационный этап.  Мотивация творческой деятельности. Усвоения новых знаний. Рефлексия.

Методы обучения: Объяснительно-иллюстративный;  проблемно-диалогический; поисковый;

Формы работы:  Индивидуальная. Парная. Групповая

ХОД УРОКА

I.ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ ЭТАП (настрой на работу)  I am glad to see you today. Let’s start our lesson

II.  Целеполагание

Учитель показывает портрет Дефо (Слайд 1).Look at the screen, please. Can you recognize this person? Maybe these words will help you.  “He wrote about a man, who lived on a desert island for 28 years” You are right: It’s Daniel Defoe. What novel made him famous? So the theme of our lesson today is “The main thing – to survive!” (On Daniel Defoe’s work “Robinson Crusoe”)

What we are going to speak about at the lesson?

 We will  learn some facts from the biography of Daniel Defoe, read, speak about his famous book “Robinson Crusoe”

  1. Фонетическая зарядка (2 слайд

Firstly, look at the blackboard and try to read the words.  Say after me. Read the words to each other

 

Daniel                              character

desert                               adventure

Robinson                         writer

famous                             Defoe

become                             popular

main                                 Crusoe

real                                   island

Now make word combinations.

(Daniel Defoe; desert island; Robinson Crusoe; famous writer; become popular;

main character; real adventure; make pots)

VI Паутинка ассоциаций

At home you read about  D.Defoe  and his novel “Robinson Crusoe” who found himself on a desert island. What associations do you have when we speak about the desert island?

  1. Аудирование  (видеофильм)

Now let’s listen to the story from the book of D.Defoe and do the task after the listening. I’d like you to choose the right answer. Let’s test yourself. Exchange the sheets of papers and check using this scheme. Pass your sheets. (Приложение 1)

Choose the right answer (Слайд 3-4)

VI. Актуализация навыков чтения  (Интердоска, слайд 1,2) 

Now, I’d like you to read the extracts from the book about Robinson Crusoe.

Please, let’s work in groups and discuss the contents of the text using the questions. Then report your information to the class. You may report as with the whole group as individually (Приложение 2)

Физминутка

VII. Деятельность учащихся по освоению новых знаний (Приложение 3)

Задание 1. So, we are going to work with task number one. You have to agree or disagree with the statements which are in the table. 

  1. D. Defoe wrote his novels in the 19th century.
  2. D. Defoe wrote his novel about R. Crusoe when he was 30.
  3. The story of R. Crusoe is the author’s imagination.
  4. R. Crusoe lived in the city of York.
  5. R. Crusoe made the raft to bring things from the ship to the shore.
  6. R. Crusoe found a goat on the ship.

Задание 2. Please, complete the sentences with the suitable words from the text.

  1. One day when the ship was at sea, a……came on them.
  2. Robinson could ….well, so he stayed in the water for a long time.
  3. The sea was  low  and  Robinson saw their wrecked….
  4. Robinson began to make a …. of   thick  trees and grass.
  5. Many black men made a big….on the shore and danced round it.
  6. Robinson gave the young man the name of ….because he came to his house on that day.

VIII. Writing (Слайд 5-6)

I have an usual  bottle. We will use it for a bottle message to Robinson. So, it is a high time to write a letter to him. You have sheets of paper on the tables, work in groups and read your letters in 3 minutes. Now we put these letters into the bottle and post them to the  desert island Mas –a – tierra near Chile where Robinson lived

IX. РЕФЛЕКСИЯ. Подведение итогов

So, I'd like you to write синквейн for the word “island” (учитель предлагает написать синквейн для слова «остров». (Приложение 4)

1. Island.

2. Desert, danger.

3. To survive, to fish, to hunt.

4. I want to survive.

5. Adventure.

Выставление оценок за  урок

X. Домашнее задание (Слайд 7)

1. WB ex. 19,    p. 42        You should ask the questions about the sentence                                                                                                                                                                                                         

2. Make a crossword “What things will you take on  a desert island”

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
««Остаться в живых » (по произведению Д. Дефо «Робинзон Крузо»)»


The main thing - to survive (on D. Defoe's work "Robinson Crusoe") «Остаться в живых » (по произведению Д. Дефо «Робинзон Крузо»)

Цель урока: Развить речевые и читательские компетентности учащихся.

Задачи:

Образовательный аспект:

  • Автоматизация изученных лексических единиц;

  • Актуализация и контроль грамматического материала в разнообразных коммуникативных упражнениях;

  • Автоматизация сформированности грамматического навыка говорения

Развивающий аспект:

  • Развитие внимания, воображения, памяти, мышления, логики;

  • Развитие языковых, индивидуальных и интеллектуальных способностей учащихся.

  • Развитие навыков и умений восприятия англоязычной речи на слух.

  • Развитие познавательного интереса к культуре другой страны.

Воспитательный аспект:

  • Воспитание интереса к изучению темы и реалиям страны изучаемого языка;

  • Воспитание культуры общения в парах, в группах.

  • Воспитание самостоятельности и личной ответственности.

  • Воспитание толерантного отношения к иноязычной культуре, к изучаемому языку;

Оборудование: Интердоска, раздаточный материал: отрывок текста «Робинзон Крузо»; карточки с заданиями к тексту; таблица - карточки; листы бумаги;

Структура урока: Организационный этап. Мотивация творческой деятельности. Усвоения новых знаний. Рефлексия.

Методы обучения: Объяснительно-иллюстративный; проблемно-диалогический; поисковый;

Формы работы: Индивидуальная. Парная. Групповая

ХОД УРОКА

I.ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ ЭТАП (настрой на работу) I am glad to see you today. Let’s start our lesson

II. Целеполагание

Учитель показывает портрет Дефо (Слайд 1) .Look at the screen, please. Can you recognize this person? Maybe these words will help you. “He wrote about a man, who lived on a desert island for 28 years” You are right: It’s Daniel Defoe. What novel made him famous? So the theme of our lesson today is “The main thing – to survive!” (On Daniel Defoe’s work “Robinson Crusoe”)

What we are going to speak about at the lesson?

We will learn some facts from the biography of Daniel Defoe, read, speak about his famous book “Robinson Crusoe”

  1. Фонетическая зарядка (2 слайд)

Firstly, look at the blackboard and try to read the words. Say after me. Read the words to each other


Daniel character

desert adventure

Robinson writer

famous Defoe

become popular

main Crusoe

real island


Now make word combinations.

(Daniel Defoe; desert island; Robinson Crusoe; famous writer; become popular;

main character; real adventure; make pots)

VI Паутинка ассоциаций

At home you read about D.Defoe and his novel “Robinson Crusoe” who found himself on a desert island. What associations do you have when we speak about the desert island?

  1. Аудирование (видеофильм)

Now let’s listen to the story from the book of D.Defoe and do the task after the listening. I’d like you to choose the right answer. Let’s test yourself. Exchange the sheets of papers and check using this scheme. Pass your sheets. (Приложение 1)

Choose the right answer (Слайд 3-4)

VI. Актуализация навыков чтения (Интердоска, слайд 1,2)

Now, I’d like you to read the extracts from the book about Robinson Crusoe.

Please, let’s work in groups and discuss the contents of the text using the questions. Then report your information to the class. You may report as with the whole group as individually (Приложение 2)

Физминутка

VII. Деятельность учащихся по освоению новых знаний (Приложение 3)

Задание 1. So, we are going to work with task number one. You have to agree or disagree with the statements which are in the table.

        1. D. Defoe wrote his novels in the 19th century.

        2. D. Defoe wrote his novel about R. Crusoe when he was 30.

        3. The story of R. Crusoe is the author’s imagination.

        4. R. Crusoe lived in the city of York.

        5. R. Crusoe made the raft to bring things from the ship to the shore.

        6. R. Crusoe found a goat on the ship.

Задание 2. Please, complete the sentences with the suitable words from the text.

  1. One day when the ship was at sea, a……came on them.

  2. Robinson could ….well, so he stayed in the water for a long time.

  3. The sea was low and Robinson saw their wrecked…..

  4. Robinson began to make a ….. of thick trees and grass.

  5. Many black men made a big…..on the shore and danced round it.

  6. Robinson gave the young man the name of ….because he came to his house on that day.

VIII. Writing (Слайд 5-6)

I have an usual bottle. We will use it for a bottle message to Robinson. So, it is a high time to write a letter to him. You have sheets of paper on the tables, work in groups and read your letters in 3 minutes. Now we put these letters into the bottle and post them to the desert island Mas –a – tierra near Chile where Robinson lived

IX. РЕФЛЕКСИЯ. Подведение итогов

So, I'd like you to write синквейн for the word “island” (учитель предлагает написать синквейн для слова «остров». (Приложение 4)

1. Island.

2. Desert, danger.

3. To survive, to fish, to hunt.

4. I want to survive.

5. Adventure.

Выставление оценок за урок

X. Домашнее задание (Слайд 7)

1. WB ex. 19, p. 42 You should ask the questions about the sentence

2. Make a crossword “What things will you take on a desert island”

Приложение 1

Choose the right answer

1. Robinson wanted to be

a) a sailor b) a manager c) a businessman

2. The sea was very

a) smooth b) rough c) calm

3. Robinson looked round him but he could see

a) nobody b) friends c) a black man

4. He got the things that he wanted from

a) the ship b) the raft c) the canoe

5. To escape savages he decided to make

a) a canoe b) a house c) a cave

6. He went every day with a gun and killed wild

a) people b) animals c) goats

Test yourself

  1. a

  2. b

  3. a

  4. a

  5. a

  6. b

1-2 mistakes – “4”

3 mistakes – “3”

4 and more mistakes – “2”

Приложение 2

1. Read the extracts from the book about Robinson Crusoe. Discuss the contents of the text using the questions. Then report your information to the class. You may report as with the whole group as individually . D.Defoe “Robinson Crusoe” (Part 1)

  1. Where did Robinson live?

  2. Who took him on the ship?

  3. Why did the ship break one day?

  4. Why did Robinson survive?

2. Read the extracts from the book about Robinson Crusoe. Discuss the contents of the text using the questions. Then report your information to the class. You may report as with the whole group as individually. D.Defoe “Robinson Crusoe” (Part 2)

  1. Why did Robinson begin to build the raft?

  2. What did he find on the ship?

  3. What animals did he find on the ship?

  4. What has happened with the ship?

3. Read the extracts from the book about Robinson Crusoe. Discuss the contents of the text using the questions. Then report your information to the class. You may report as with the whole group as individually. D.Defoe “Robinson Crusoe” (Part 3)

  1. What is Robinson’s house made of?

  2. How did he get food?

  3. What did Robinson see one day?

  4. Why did Robinson name the black man Friday?

Приложение 3

Задание 1. You have to agree or disagree with the statements which are in the table

  1. D. Defoe wrote his novels in the 19th century.

  2. D. Defoe wrote his novel about R. Crusoe when he was 30.

  3. The story of R. Crusoe is the author’s imagination.

  4. R. Crusoe lived in the city of York.

  5. R. Crusoe made the raft to bring things from the ship to the shore.

  6. R. Crusoe found a goat on the ship.

Задание 2. Please, complete the sentences with the suitable words from the text.

  1. One day when the ship was at sea, a……came on them.

  2. Robinson could ….well, so he stayed in the water for a long time.

  3. The sea was low and Robinson saw their wrecked…..

  4. Robinson began to make a ….. of thick trees and grass.

  5. Many black men made a big…..on the shore and danced round it.

  6. Robinson gave the young man the name of ….because he came to his house on that day.

Приложение 4

Синквейн

  1. Существительное

  2. 2 прилагательных

  3. 3 глагола

  4. фраза

Существительное, совпадающее с 1 по значению




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
«Остаться в живых » (по произведению Д. Дефо «Робинзон Крузо»)

Автор: Коновалова Валентина Сергеевна

Дата: 17.12.2015

Номер свидетельства: 267163

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(117) "Конспект урока на тему «Заочная экскурсия на остров Робинзона» "
    ["seo_title"] => string(65) "konspiekt-uroka-na-tiemu-zaochnaia-ekskursiia-na-ostrov-robinzona"
    ["file_id"] => string(6) "119424"
    ["category_seo"] => string(10) "literatura"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1413402868"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(135) "Сценарий конкурса чтецов на английском языке «Британия в стихах и прозе» "
    ["seo_title"] => string(82) "stsienarii-konkursa-chtietsov-na-anghliiskom-iazykie-britaniia-v-stikhakh-i-prozie"
    ["file_id"] => string(6) "239848"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1444886666"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(91) "конспект урока по теме "Глагол" (обобщение) 5 класс "
    ["seo_title"] => string(56) "konspiekt-uroka-po-tiemie-glaghol-obobshchieniie-5-klass"
    ["file_id"] => string(6) "100355"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402378289"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства