Данная разработка содержит план-конспект урока английского языка в 4 классе по теме "My house". Урок носит обобщающий характер и проводился как заключительный по теме. На уроке имеются как индивидуальные, так и групповые задания, что способствует более сплоченной работе учеников и повышению мотивации на уроке.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
повысить мотивацию учащихся к изучению иностранного языка;
способствовать сплоченности коллектива.
Оборудование:
компьютер,
презентация Power Point,
письмо Незнайки,
раздаточный материал для команд.
Ходурока:
Teacher: Boys and girls, today we are going to talk about “House”. We are to revise everything about it. The main goal of our lesson is to show the results of our hard work. Today we will work in teams, the leader of your team will help the members of the group. During our work you can get points.
But at first you will read a rhyme and remember some words on our topic. (Дети читают слова и стихотворение на презентации).
Teacher: Well done! So our lesson will be in a form of competition. Boys and girls, yesterday I got Andrew 's letter. His family has got a new flat. He describes his living room. You can see the furniture on your tables. The task is to listen to me carefully and choose the furniture one by one during listening in the right place.
(Перед уроком командам раздаются наборы одинаковой мебели, изготовленной из бумаги)
Teacher: So, let’s listen to the tape.
(Учительчитаетписьмо)
Good morning my dear friends. I am very happy. I have a very nice flat. I have two rooms. They are: a living room and a bedroom. My favourite room is my living room.
1. There are two chairs.
2. There is a TV.
3. There is a bookcase.
4. There is a sofa.
5. There is a shelf with photos.
6. There is a vase with flowers.
7. There is an arm-chair.
8. There is a picture.
(По мере озвучивания, дети выбирают из своих карточек только те, на которых изображена мебель из текста. После прочтения дети сравнивают выбранные картинки, подводится итог.)
Teacher: Look at the blackboard there is a crossword puzzle.
(Кроссворд раздается командам для заполнения, как только одна из команд разгадает его, другие останавливаются и сдают кроссворды. Каждая команда получает баллы с учетом количества и правильности написанных слов.)
Сrossword puzzle.
1.свеча
2.огонь
3.телевизор
4.картина
5.окно
6.холодильник
7.кресло
8.диван
9.пол
10.спальня
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Teacher: And now we go to the next task. Find the "wrong" word.
1. plate, glass, apple, fork, cup.
2. kitchen, dining-room, hall, bathroom, carpet.
3. table, shelf, arm-chair, skirt, sofa.
(Задания написаны на карточках для каждой команды. Учитывается скорость и правильность их выполнения.)
Teacher: Read the text and find out what room it is about.
In the room there is a sofa, a table, a bookcase and a round table. There is a lamp on the table. There are books in the bookcase. There is a sofa to the right. There are two pictures on the wall.
Teacher: Now we have time for the rest! (физкультминутка)
Teacher: Our task is called “Remember!”
(На презентации фото, на котором нарисованы предметы по данной теме. Дается 30 секунд на запоминание, фото закрывается, и команды должны за 3 минуты написать по-английски название тех предметов, которые они запомнили.)
Teacher: Read the sentences and look through carefully each line. Then put these lines in the right order to get a letter.
The bedroom is big and nice.
Hello, my friends!
I have got three rooms.
My living room is big.
I want to write you about my house.
My house is nice.
Please write me soon!
There are two windows in the living room.
There is a living-room, a bedroom and a dining-room.
Teacher: You can see some paper with rhymes on your tables. Now we have a captain’s contest. Choose one captain in each team and the captains must read these rhymes as good as can.