№ п/п | Этапы урока, длительность | Содержание этапа, деятельность учителя | Деятельность учащихся | Примечание |
1. | Организационный момент и приветствие: 1 мин. | Приветствует учеников. Hello boys and girls! How are you? I'm glad to see you. Sit down, please. Let's begin our lesson. Today we are going to practice in reading, speaking, listening and of course, grammar. | Приветствуют учителя, садятся. Hello! How are you? I'm fine, thanks! | Слайд № 1 |
2. | Постановка цели. Мотивация к деятельности. 2 мин. | Ученики получают листы самооценки для оценивания работы по каждому заданию на уроке. Look at the screen and black board. How do you think what is the theme of our lesson? What will we speak about? You are right. People say – who will eat great – will feel well. How do you understand the meaning of it? Look at the pictures in your book p. 98 Which do you eat for breakfast/lunch/dinner | Food and drinks. We should eat well to be well. I like to eat..... for breakfast. But I don’t like… | Слайд 2 Слайд 3 |
3. | Фонетическая и речевая зарядка. 5 мин. | Организуется работа с заголовком урока и рисунками. Look at the pictures in your book. What can you see? (There are some pictures of different kinds of food.) Open your book at page 98. Ex1a. Listen and repeat. | Дети повторяют слова: cake, ice cream, olive oil, chocolate, sugar, jam, milk, butter, cheese, sausages, meat, egg, chicken, fish, cabbage, onions, tomatoes, garlic, lemon, grapes, cherries, pineapple, orange juice, strawberries, pasta, rice, bread, cereal. | |
4. | Речевая зарядка 5 мин. | На основе рисунков в учебнике организуется работа с лексикой по теме. Repeat the new words all together. Введение новой лексики: cabbage, garlic, onion, grapes, cherry And now make up your own sentences. | Ученики записываюn новые слова составляют предложения с новыми словами. | Слайд 4 |
5. | Первичное закрепление с проговариванием в речи 2 мин. | Развитие навыков зрительного распознавания лексических единиц. Now, let’s work with puzzle. Our task is to find 12 words and to write them below. Change your answers and check. | Ученики ищут слова, проговаривают их, записывают на листе. | Слайд 5 |
6. | Повторение изученных слов по теме «Упаковка продуктов» 3 мин. | Развитие навыков зрительного распознавания лексических единиц. Let's revise some words. Which containers do we use for food and drinks? Look at the picture of food pyramid and remember the names of containers. Fill in the missing words, write them down in your papers. Now change your answers and check. | Ученики смотрят на картинки в учебники, записывают ответы. The students look at the picture of food pyramid and remember the names of containers. The students change their answers and check. | Слайд 7 Слайд 8 |
7. | Актуализация полученных знаний. 5 мин. | Организуется работа по развитию умений прогнозирования содержания текста по первой фразе, умений поискового чтения и техники чтения вслух. Read the first exchange. What is the dialogue about? Listen and check. Write the shopping list. Now change your answers and check. . | Учащиеся слушают текст и проверяют свои предположения. Затем читают вслух. The students listen and read the dialogue. The students write the shopping list. The students change their answers and check. | Слайд 9 Слайд 10 Слайд 11 |
8. | Физкультминутка | Формирование здоровье сберегающих условий учебы Are you tired? Let's have a rest! | The students are singing. | |
9. | Усвоение новых знаний и способов действий 4 мин. | Организуется работа по усвоению и использованию в связной речи неопределенных местоимений Let’s revise the rules of using some/any Look at the screen! How many apples can you see on the picture? How much rice can you see on the next picture? Is there any rice on it? | One apple, some apples. We use some in affirmative and any in negative and interrogative sentences. | Слайд 12 Слайд 13 Слайд 14 Слайд 15 |
10. | Первичное закрепление 5 мин. | Организуется работа по повторению и обобщению употребления местоимений much/many Let’s revise the rules of using much/many When do we use “much”, “many”? | Ученики отвечают на вопросы : We use MANY with countable nouns. (исчисляемые уществительные). We use MUCH with uncountable nouns. | Слайд 16 Слайд 17 Слайд 18 Слайд 19 Слайд 20 |
11. | Организация первичного контроля. 3 мин. | Организуется работа в группах You can see on your desks envelopes with pictures of different kinds of food and drinks. Your task is to choose appropriate pictures. First group should choose pictures of fruits, second – pictures of vegetables and third – pictures of drinks. | Ученики выбирают соответствующие картинки, произносят названия. The students choose appropriate pictures. | |
12. | Применение новых знаний 3 мин. | Организуется работа по написанию плана праздника. Now let’s organize birthday party! Ann and Bob will help us. Look at page 99 ex.8 Look at the text. What are they talking about? Listen and check. Now your task is to fill in the missing words 1-5. Let’s listen one more time. Now let’s check. | Учащиеся дважды прослушивают текст, записывают ответы. | Слайд 21 Слайд 22 |
13. | Рефлексия. 2 мин. | Well done. Now we should fill in your list of check and write your marks for every task. Was the lesson interesting or boring? | Оценивают выполнение заданий в листе самооценки | |
14. | Информация о домашнем задании 1 мин. | Now, boys and girls, write down your home task. Imagine it’s your birthday party. Write your birthday party plan. Write: Date/ Time/Number of people/Food/drinks/Activities | Записывают домашнее задание | |
15. | Заключение. 1,5 мин. | Thank you for your work. Good bye, girls and boys! | Прощаются с учителем Goodbye, our teacher! | |