Орг. момент. Введение в языковую среду. | Проверяет готовность уч-ся к уроку. Приветствует уч-ся. Вводит уч-ся в языковую среду. Good morning. Nice to meet you. How are you? I hope you are well today and are ready to talk about family matters. | Hа столах приготовлены письменные принадлежности (учебники, тетради, ручки, маркеры, листы бумаги). | |
Целеполагание и мотивация I. ВЫЗОВ мозговой штурм кластер антиципация (предположение) | Учитель, мотивируя познавательную деятельность уч-ся, ставит вопрос: I have prepared an extract from the poem written by Carrie-Ann Wheatley. She wrote it when she was 15. Let’s read and try to understand her: No one ever seems to trust me, no matter what I say. They always talk about what I could be, but never who I am. Do you think the girl is disappointed? Why? What are your ideas about the topic of our lesson? The theme of our lesson is disagreements in the family. What family disagreements are the most common to your mind? Fill in the table, please Now you will work in groups and compare the tables, come to a decision, which disagreements are common. Complete the cluster. Then discuss the ways how to cope with a difficult situation in a family. Are disagreements a part of a normal and healthy relationship to your mind? What problem are we going to discuss today? Everybody has his own point of view. We are going to discuss the problem if family disagreements can be useful. | Уч-ся отвечают на вопросы ( P1, P2, P3 …), формулируют тему урока, записывают тему урока в тетрадь. Учащиеся отвечают на поставленный вопрос, заполняя карточки. (Приложение 1) Family disagreements: 1 – to get into a conflict 2 3 4 5. Учащиеся записывают свои идеи (См. Приложение №2. Example: To ignore someone’s opinion – to discuss a conflict) Учащиеся излагают свои точки зрения – P1, P2, P3 … | Фронтальная работа. Индивидуальная работа Групповая работа Фронтальная работа |
III. ОСМЫСЛЕНИЕ аудирование с пониманием основной идеи аудирование с детальным пониманием антиципация (предположение) инсерт (чтение текста с пометками) | Учитель создает условия для осознания и осмысления материала по теме. Let’s begin our exploration. Open your work books at page 38 and find ex.3. You’ll listen to the people talking about their attitude to family disagreements and complete the first two lines of the table. Listen to the recording again and complete the third line of the table. I think you have understood and now you will work in pairs. You’ll discuss the answers in the tables. Some phrases will help you We are going to see some photos of popular people (Ex.67.). Answer the questions, please Do you know who these people are? What do you know about them? What do you think they have in common? Some answers you’ll find in the text. Учитель предлагает уч-ся прочитать текст, подбирая подходящее заглавие. Ex.68, page 70. а) You’ll have to read the text and match the titles with the paragraphs. You have 3 minutes to do it. Let’s check your answers. It will be interesting to hear why you have decided this or that way. (P1, P2, P3 …) Создает условия для определения "знаю-хочу знать" по теме для осознания целей урока. b) Read the text once more in order to answer the questions of ex. 69, p. 71, inserting the symbols K, W, H. | Учащиеся открывают учебники, слушают текст и заполняют таблицу (см. приложение 3) Учащиеся работают с заполненной таблицей, используя фразы из приложения 4, представляют итоги обсуждения Уч-ся работают с текстом учебника: а) подбирают заглавия, Учащиеся аргументируют свой выбор б) делают пометки на полях учебника (K – we know; W – we want to know; H – now I know how to…), находят ответы на вопросы (упр. 69 на стр. 71), Уч-ся в группах представляют задание. | Парная работа Фронтальная работа Индивидуальная, Фронтальная работа Индивидуальная, групповая работа |
III. Рефлексия Синквейн Подведение итогов работы. Домашнее задание | Учитель предлагает учащимся составить синквейны 2 типов. You have understood that some people think that disagreements help create healthy attitudes in a family. But others consider that it’s better to avoid any conflicts. I want you to work in groups and describe positive (2 groups) and negative (2 groups) points of disagreements. Your task is to prepare cinquens Учитель предлагает уч-ся подвести итоги урока, оценить работу на уроке. Учитель предлагает уч-ся записать домашнее задание. Your home task is to be ready to speak how to deal with conflicts. Ex. 1 and 2, page 37 in the work book will help you | Учащиеся работают в группе, составляют синквейны, затем идет представление синквейнов перед всем классом ( на листах ватмана – см. приложение 5) Уч-ся подводят итоги урока, оценивают свою работу, высказывают свое мнение о достижении цели урока. Уч-ся записывают домашнее задание. | Групповая работа Индивидуальная работа |