1.Организационный момент | Good afternoon, children! Nice to meet you. Sit down please. Let’s begin our lesson. Answer my questions, please. What date is it today? What’s your name? How are you? Where are from? What day of the week is it today? What is the weather like today? Well done!!! | Приветствуют учителя Today’s the 10th of December My name is… I’m fine. I’m from… Today is Thursday Yes, I like the weather |
2.Фонетическая разминка | Repeat after me: Whether the weather be fine Or whether the weather be not. Whether the weather be cold Or whether the weather be hot. We’ll weather the weather whatever the weather Whether we like it or not. | Repeat after me: Whether the weather be fine Or whether the weather be not. Whether the weather be cold Or whether the weather be hot. We’ll weather the weather whatever the weather Whether we like it or not. |
3. Ознакомление учащихся с настоящим продолженным временем | Сегодня на уроке мы продолжаем говорить о Present Continuous. Present Continuous употребляется для выражения длительного действия, происходящего в момент речи или в данный, сравнительно короткий, промежуток времени. Present Continuous образуется с помощью вспомогательного глагола to be в личной форме (am, is, are) и окончания –ing у смыслового глагола. Слова-спутники: now - сейчас at the moment – в настоящий момент at present – в данное время, сейчас Существует ряд глаголов, которые не употребляются в Present Continuous. Это глаголы, которые выражают не действия, а чувства и состояния. Например: to love - любить to like - нравиться to hate - ненавидеть to want - хотеть to see - видеть to hear - слышать to know - знать to understand - понимать to believe - верить to remember - помнить to forget – забывать При добавлении окончания –ing к глаголам соблюдаются следующие правила: У глаголов, оканчивающихся на немую –е, при написании окончания –ing она опускается. Например, to write – writing, to make – making. Если глагол оканчивается на одну согласную, которой предшествует одна гласная, то при добавлении окончания – ing конечная согласная удваивается. Например: to run – running, to swim – swimming Но: to read – reading, to meet – meeting. Откройте учебник на стр.71, таблица под номером 60. Разбор таблицы Карточка1. Сейчас с вами проверим, достаточно ли вам все понятно. Раздаю тест из 6 вопросов, на использование времен Present Simple и Present Continuous. | Вместе с учителем разбирают таблицу Проверка знаний, выполняют самостоятельно. |
5.Закрепление пройденного материала | В учебнике на стр.79, №8. Запишите число, классная работа. Выполняем в тетрадях. Write the verbs in the ing from Example: look - loking, run – running, give – giving. Выполним еще одно задание, учебник на стр.71, №61 It’s Sunday morning. Say what you usually do on Sunday morning and what you are doing at the moment. Example: I usually play football in the yard on Sunday morning. But today I’m doing my homework. Well done!!! | Ask – asking, arrange – arranging, study – studying, go – going, play – playing, decorate – decorating, wake – waking, stay – staying, say – saying, get – getting, make – making, work – working, tell – telling, cook – cooking, listen – listening, take – taking, watch – watching, dance – dancing, do – doing, put – putting, kiss – kissing, travel – traveling, sleep – sleeping, clean – cleaning, eat – eating, wash – washing, sit – sitting, act – acting, invite – inviting, enjoy – enjoying, shake – shaking. I usually play tennis in the yard on Sunday morning. But today I’m doing my homework. I usually go to the club on Sunday morning. But today I’m cooking. |