-тренировать употреблении лексики по теме в игровой форме (travel by car, travel by plane, travel by bike, travel by ship, travel by train, travel by bus, travel by helicopter, travel by motorbike).
№п/п | Этап | Речевая деятельность педагога | Речевая деятельность детей | Примечание/ Режим работы |
1. | Организационный момент. Приветствие | Sit straight, please. Good afternoon, kids. I am glad to see you to! Stand up, boys. Hello, boys. Sit down, boys. Stand up, girls. Hello, girls. Sit down, girls. Look! We have a guest today. Who is it? It’s a monkey. Let’s greet our guest. Давайте поприветствуем нашу гостью, она хочет с вами познакомиться. Hello. I’m а monkey. What is your name? What colour is the monkey? Is it red? Is it black? What colour is it? Yes, it is brown!! You are right. All together. It is brown. Ребята, наш гость приехал из Англии, а для того, чтобы попасть к нам? Ему пришлось попутешествовать travel by на разных видах транспорта. О которых он нам хочет рассказать. | Good afternoon, Good afternoon, Good afternoon to you. Good afternoon, Good afternoon. I am glad to see you! Hello, boys Hello, girls Hello, monkey Hello, I’m… travel by | Дети здороваются с педагогом. Дети здороваются друг с другом Педагог спрашивает 3-4 детей Педагог повторяет конструкцию a can |
2. | Фонетическая разминка | Но перед этим нам нужно потренировать свои язычки. Наша monkey едет на машине [k – k – k] – car, a car. На велосипеде [b – b – b] – a bike, a bike, а потом на автобусе [b – b – b] – a bus На поезде [t – t – t] – a train, a train. (язычок прыгнул за верхние зубки) Плывет на корабле [ʃ - ʃ - ʃ] – a ship, a ship. И летит на самолете [p – p – p] – a plane, a plane, затем на вертолете [h – h – h] – helicopter. А потом на мотоцикле - [m – m – m] – motorbike Thank you! | [k – k – k] – a car, a car. b – b – b] – a bike, a bike. [t – t – t] – a train, a train. [ʃ - ʃ - ʃ] – a ship, a ship. [p – p – p] – a plane, a plane. [b – b – b] – a bus [h – h – h] – helicopter. [m – m – m] – motorbike | Дети повторяют звуки и слова за педагогом +движения |
3. | Актуализация знаний Закрепление раннее введенной конструкции Travel by | А теперь monkey покажет эти виды транспорта Look at the picture. What is it? Правильно, машина – a car, a car. [a: - a: - a:] What is it? Велосипед – a bike, a bike. What is it?– это поезд – a train, a train. What is it? Самолет – a plane, a plane. What is it? Корабль – a ship, a ship (2 раза) автобус [b – b – b] – a bus вертолет [h – h – h] – helicopter. мотоцикл - [m – m – m] – motorbike Well done. Clap your hands. Ребята, обезьянка говорит Я путешествую на машине I travel by car I travel by plain I travel by bike I travel by train I travel by ship I travel by bus I travel by helicopter I travel by motorbike All together! Let’s play! «паровозик» Я буду давать карточку на которой изображен транспорт и произносить я путешествую на ….., а вы должны перевести на английский и показать движение транспорта который изображен на иллюстрации. I travel by car I travel by plain I travel by bike I travel by train I travel by ship I travel by bus I travel by helicopter I travel by motorbike All together | а car, a plane, a bike, a train, a ship a bus а helicopter. а motorbike I travel by car I travel by plain I travel by bike I travel by train I travel by ship I travel by bus I travel by helicopter I travel by motorbike | Дети отвечают на вопросы Педагог показывает картинку и задает вопрос. (машина, поезд, самолет, велосипед, корабль) |
4. | Физминутка. | Let’s have a rest. Stand up please. Look at me. Listen to me and repeat. Clap your hands (хлопам в ладоши) Stamp your feet (топаем ногами) Turn around (покружились) Jump (прыгаем) (2 раза) Clap your hands, clap your hands, Listen to the music and clap Your hands. Stamp your feet, stamp your feet, Listen to the music and stamp your feet. Turn around, turn around, Listen to the music and turn around. Jump up high, jump up high, Listen to the music and jump up high. Sit down, please. | Clap your hands, clap your hands, Listen to the music and clap Your hands. Stamp your feet, stamp your feet, Listen to the music and stamp your feet. Turn around, turn around, Listen to the music and turn around. Jump up high, jump up high, Listen to the music and jump up high. | Педагог включает видео - физминутку «Clap your hands» Дети повторяют движения |
5. | Разучивание стихотворения Игра «Волшебный мешочек» | Beep, beep, my little car With all my friends I go so far Посмотрите, у меня есть волшебный мешочек – a magic bag. В нем много игрушечных транспортных средств. Вы закроете глаза и вытащите одно из них. Ваша задача угадать, что это и сказать на чем же мы может путешествовать. Well done. Clap your hands | Beep, beep, my little car With all my friends I go so far | Картинки по теме транспорт картинки |
6 | Подведение итогов. Рефлексия | А теперь наша monkey хочет проверить как вы запомнили на чем она добиралась. Я буду показывать картинку, а вы называть по-английски вид транспорта. Давайте попрощаемся с обезьянкой. Bye-bye,monkey. Stand up, girls. Smile. Вы можете прикрепить к нашему небу - the sky, облако – the cloud, если у вас плохое настроение, и солнце – the sun, если хорошее Начало формы Конец формы Sit down girls, please. Stand up, boys. Smile. Sit down boys, please. Bye –bye, kids. | Bike Train Plane Car Ship Дети показывают, какое у них настроение. | |