kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока по английскому языку 5 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Неделя

День  

Урок 

Класс

 5 «В»                     

Название занятия:

We love the world

обобщить и систематизировать материал по теме «Окружающая среда»;

развивать умения применять материал в практических ситуациях.

Знает и употребляет лексику урока в устной речи и на письме;

умеет рассказывать о проблемах  окружающей среды;

применяет полученные знания на практике.

Комбинированный

Настрой на урок    Прием «Весы настроения»

Перегруппировка

Речевая зарядка. Make up wordcombinations

Прием согласен или несогласен Слайд 1

Презентация нового материала Слайд 2

Работа в группе. Группы задают вопросы друг другу

Чтение текста

Работа в паре Прием верно или неверно

Работа в группе составить флипчарт

Защита оценивание

Рефлексия Оценивание

Индивидуальная работа,  работа в паре, в группе, карточка с заданиями, картинки,  презентеции, интерактивная доска, компьютер, видео, постеры, маркеры, листы для рефлексии и оценивания  

Общая цель:

Ожидаемый результат:

Тип урока:

Задания:

Источники, оснащение и оборудование, ресурсы:

Ход урока

Этапы урока

Действия учителя

Действия ученика

Вводная часть

10 мин

9.55 — 10.05

Оргмомент

T: Good morning, boys and girls! Glad to see you.  We have got a lot of guests. Let’s greet them.  Thank you! Sit down, please.

Настрой на урок    Прием «Весы настроения»

T: Before the beginning of the lesson I want to know about your mood. Now tell me, please how you are today. If you are fine choose a sunny day. If you are not fine — a cloudy day.

Oh! I see you are fine today, thank you!

Перегруппировка

T: Now children look at my basket. I have got a lot of apples. They are green and red. Now please choose an apple which you like most of all. 

Who has got green apples sit at this table, and who has got red apples — at that table. Now we have got two groups.

Your group is called «Greenpeace» and yours is called «Friends of the Earth»

Речевая зарядка.

T: Now, children the first task is to  revise our words  on the topic «Environment» and your task is to make up as many word-combinations as you can.

Take these words and glue them on the posters.

burn trees     pollute water    pollute air   kill birds  

cut forests    dump rubbish   cut trees   look after trees  catch fish     help the nature  plant trees   plant flowers     ride a bike    walk a lot         destroy forests     help birds and animals   clean rivers

T: Oh I see you have learned the words very well.Thank you.

T: The next task is to say agree or disagree. Slide 1

1.People don't ride a bike.

2.People don't dump the rubbish.

3.People look after trees.

4.Factories don't pollute the air.

5.People pollute water.

6.People don't help birds and animals.

7.People walk on the mountains and destroy the grass.

8.Cars destroy the environment.

9.People don't help the nature.

10.People don't protect the environment.

T: Your work was good. Thank you. 

Приветствуют учителя

настраиваются на урок

делятся на группы

из вырезанных слов составляют словосочетания и клеят их на постере, а затем представляют их

Прием согласен или несогласен Слайд 1

говорят согласен или несогласен

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«конспект урока по английскому языку 5 класс »

Неделя

День

Урок

Класс

5 «В»


Название занятия:

We love the world


обобщить и систематизировать материал по теме «Окружающая среда»;

развивать умения применять материал в практических ситуациях.



Знает и употребляет лексику урока в устной речи и на письме;

умеет рассказывать о проблемах окружающей среды;

применяет полученные знания на практике.


Комбинированный


Настрой на урок Прием «Весы настроения»

Перегруппировка

Речевая зарядка. Make up wordcombinations

Прием согласен или несогласен Слайд 1

Презентация нового материала Слайд 2

Работа в группе. Группы задают вопросы друг другу

Чтение текста

Работа в паре Прием верно или неверно

Работа в группе составить флипчарт

Защита оценивание

Рефлексия Оценивание

Индивидуальная работа, работа в паре, в группе, карточка с заданиями, картинки, презентеции, интерактивная доска, компьютер, видео, постеры, маркеры, листы для рефлексии и оценивания

Общая цель:


Ожидаемый результат:

Тип урока:

Задания:



Источники, оснащение и оборудование, ресурсы:

Ход урока



Этапы урока

Действия учителя

Действия ученика

Вводная часть


10 мин


9.55 — 10.05













Оргмомент


T: Good morning, boys and girls! Glad to see you. We have got a lot of guests. Let’s greet them. Thank you! Sit down, please.


Настрой на урок Прием «Весы настроения»


T: Before the beginning of the lesson I want to know about your mood. Now tell me, please how you are today. If you are fine choose a sunny day. If you are not fine — a cloudy day.

Oh! I see you are fine today, thank you!


Перегруппировка


T: Now children look at my basket. I have got a lot of apples. They are green and red. Now please choose an apple which you like most of all.

Who has got green apples sit at this table, and who has got red apples — at that table. Now we have got two groups.

Your group is called «Greenpeace» and yours is called «Friends of the Earth»


Речевая зарядка.


T: Now, children the first task is to revise our words on the topic «Environment» and your task is to make up as many word-combinations as you can.

Take these words and glue them on the posters.

burn trees pollute water pollute air kill birds

cut forests dump rubbish cut trees look after trees catch fish help the nature plant trees plant flowers ride a bike walk a lot destroy forests help birds and animals clean rivers


T: Oh I see you have learned the words very well.Thank you.


T: The next task is to say agree or disagree. Slide 1


1.People don't ride a bike.

2.People don't dump the rubbish.

3.People look after trees.

4.Factories don't pollute the air.

5.People pollute water.

6.People don't help birds and animals.

7.People walk on the mountains and destroy the grass.

8.Cars destroy the environment.

9.People don't help the nature.

10.People don't protect the environment.


T: Your work was good. Thank you.


Приветствуют учителя






настраиваются на урок








делятся на группы













из вырезанных слов составляют словосочетания и клеят их на постере, а затем представляют их










Прием согласен или несогласен Слайд 1

говорят согласен или несогласен

Презентация


10 минут

10.05 — 10.15














Презентация нового материала

Просмотр видео

T: I think that you like to see films and videos.

Now children, let's see a video. Please see attentively.


T: You have seen the video. What is the video about?



T: One of your classmates wants to tell about our world.

Aishan, now please come up to the blackboard and show us your presentation. Slide 2

Aishan: I want to tell you about our world. Our world is a very beautiful place. It has high mountains, wide rivers and large forests. People protect the nature.They look after birds and animals.They feed birds in winter. People help the environment a lot. They plant flowers and trees. But some people destroy the environment. They destroy forests. They pollute rivers. They dump rubbish.

T: All right Aishan, you have done very well, thank you sit down.


T: Now children, you have seen her presentation.

- What is her presentation about?

- What do people do to protect the nature?

- How do they help the nature?


T: What do you think what our lesson is about? You are right. Today at the lesson we shall continue to speak about our world, nature and environment.




Работа в группе. Две компаний берут интервью друг у друга.

1. Do you pollute water?

2. Do you look after trees?

3. How do you look after trees?

Физминутка «кызыл орик»



Ученики смотрят видео







Ученица представляет свою презентацию













ученики рассказывают о чем эта презентация




догадываются о теме урока






задают и отвечают на вопросы друг друга





делают зарядку

Основная часть


20 мин


10.15 — 10.35




Чтение текста ex.6 p.166

T: Now children, let's read the text on p.166



Работа в паре Прием верно или неверно ex.7 p.166

T: Now let's do the ex.7 p.166

Your task is to say true or false.Work in pairs

True False

1. The world is beautiful.

2. People don't destroy the environment.

3. They don't cut trees.

4. People walk on the mountains.

5. They don't destroy the grass.

6. They dump their rubbish on the mountains every year.

7. The factories don't pollute the rivers with dirty water.

8. We help the environment a lot.


работа в группе составить флипчарт

1 группа «Greenpeace»

2 группа «Friends of the Earth»


T: Now children we have got two companies. The next task is to tell us about our nature and environment. You will work with posters. Now please choose one of these envelopes. There are some questions for you. Read please.

What do people do to protect the world?

What do people do to destroy the world?


1 группа «Greenpeace» — What do people do to protect the world?

Our world is a very beautiful place.

There are high mountains, beautiful rivers and green forests. People help the nature. We look after trees and flowers. We plant flowers and trees. We help birds and animals. We help the environment a lot. People clean rivers.


2 группа «Friends of the Earth» — What do people do to destroy the world?

Our world is a very beautiful place.

There are high mountains, wide rivers and large forests. But some people destroy the environment. They cut large trees. They destroy forests. They throw away the rubbish. They pollute water. They dump rubbish. Oil kill birds. Factories pollute air. They dump rubbish. They walk on the mountains and destroy the grass. They kill plants.


Защита

Оценивание ( с помощью стикеров)

T: If you like the poster hang green stickers.

If you don't like it hang red stickers.

Читают текст и извлекают нужную информацию



работают в паре и пишут на карточках верно или неверно












составляют флипчарт

защищают

оценивают








Подведение итогов


5 мин


10.35 — 10.40


Рефлексия

Did you like the lesson? If you like the lesson, please hang green apples, it means that the lesson was excellent, if you don't like – red apples, it means that the lesson was not good.

Т: Now we can see the result of our lesson. We have so many green apples, that's why I can say we have spent our time usefully. Thank you for your work.


Оценивание самооценка

T: Now children, put marks for yourselves using these tables.

T: The time is out. You have worked very hard today. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye.




Анализ занятия

(самоанализ)












Оценивание практического занятия





Изменения по уроку










Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
конспект урока по английскому языку 5 класс

Автор: Габдуллина Мария Хабдуллиевна

Дата: 24.03.2015

Номер свидетельства: 190749

Похожие файлы

object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(99) "Конспект урока английского языка в 5 классе "My home,my castle""
    ["seo_title"] => string(62) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_v_5_klasse_my_home_my_castle"
    ["file_id"] => string(6) "521718"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1570234581"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(120) "План-конспект урока английского языка в 7 классе "What do you know about cinema""
    ["seo_title"] => string(83) "plan-konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-7-klassie-what-do-you-know-about-cinema"
    ["file_id"] => string(6) "267080"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1450286728"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(101) "План-конспект урока английского языка по теме «Past Simple» "
    ["seo_title"] => string(63) "plan-konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-past-simple"
    ["file_id"] => string(6) "154209"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421136092"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(132) "Конспект урока английского языка в 7 классе по теме: Страдательный залог"
    ["seo_title"] => string(80) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-7-klassie-po-tiemie-stradatiel-nyi-zalogh"
    ["file_id"] => string(6) "267077"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1450286643"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(244) "План - конспект урока английского языка по теме «Дом, в котором я живу» с использованием технологии  деятельностного метода обучения "
    ["seo_title"] => string(146) "plan-konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-dom-v-kotorom-ia-zhivu-s-ispol-zovaniiem-tiekhnologhii-dieiatiel-nostnogho-mietoda-obuchieniia"
    ["file_id"] => string(6) "216857"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1433165600"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства